Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The subject of this project is the construction of a water supply network in the village of Orizare, municipality of Nessebar, Stage II, in accordance with modern construction materials and water supply norms, according to the approved technical investment project and issued construction permit No. 89/ 26.04.2021. The existing water supply network in the village of Orizare is filled with Eternite pipes with an expired depreciation period, they do not cover all neighborhoods, it creates major problems and difficulties, it brings damage to the Operator, the population and the business - accidents are frequent (118 pieces for 2021) , the hidden leaks - long-lasting and difficult to detect. When a study was carried out, it was found that there is a lack of consistency in the location of the water pipes - some of them cross properties, the distance from the curbs is different, and in some sections they are under the sidewalks. This necessitates the removal of the existing water pipes and the construction of a new water network. The subject of the project is the second stage of the water supply network of the village, which includes the network north of the Byala river: construction of a part of the main branch I and 16 distribution branches, all building water supply diversions to them up to the border of the street regulation, as well as restoration of the disturbed pavements.The project proposal also includes the performance of independent construction supervision and author supervision during construction. Management of the project by an external consultant, as well as preliminary costs for the preparation of the project proposal, are foreseen. During the implementation of the project, the required measures will be implemented to ensure publicity and transparency to popularize the financial support from the European Union.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Строително-монтажни работи за подмяна на водоснабдителната система на с. Оризаре - ІІ етап: Дейността включва СМР за изграждане на изцяло нова водопроводна мрежа за обект: „Преработка и актуализация на съществуващ проект за водопроводна мрежа на с. Оризаре, Община Несебър - ІІ етап“, втора категория строеж. Водопроводната мрежа на с. Оризаре е проектирана като сключена и се състои от Главeн клон I, Главeн клон II и разпределителни клонове. Строителството е предвидено на два етапа. В настоящия проект е включен етап ІІ от водоснабдителната система на с. Оризаре: Гл.Клон I от т.10 до т.34 и всички свързани с него клонове североизточно от р.Бяла. Трасетата на уличните водопроводи са проектирани съгласно Наредба №8/28.07.99г. В общия случай за улици с ширина 5м: отстоянието на новите водопроводи от бордюра по регулация е 0,55м и 1,95м от оста на улицата, а за улици с ширина 6м: отстоянието е 1,0м от бордюра и 2,0м от оста на улицата. В по- голямата си част новите водопроводи са от противоположната страна спрямо трасето на съществуващите. При изкопните работи трябва да се има предвид, че трасетата на съществуващите са приблизителни. Водопроводите се изпълняват от тръби и фасонни части от полиетилен висока плътност ПЕВП РЕ100, PN10, съгласно стандарт БДС EN 12201-1. Полиетиленовите тръби се полагат върху подложка от отсевки 15см и обратно засипване с отсевки до 30см над теме тръба. Обратният насип под асфалтови настилки и тротоари е с отсевки, а при черен път - с изкопаните земни маси. Преминаването на водопровода над р.Казанлъшка е въздушно, със стоманена обсадна тръба Ф273/6, укрепена на устоите на моста и топлоизолация от минерална вата 5см. В най-високата точка на преминаването над реката е предвиден автоматичен въздушник Ф2“. По трасето на водопровода са предвидени опорни блокове, които поемат опънните сили от хидростатичното налягане в чупките и краищата на водопровода. За противопожарно осигуряване са предвидени надземни пожарни хидранти DN80/70 предимно в кръстовищата и на не повече от 150м един от друг, пред които се монтира СК DN80. Пожарните хидранти се разполагат на 0,5м от външния ръб на бордюра, в границите на тротоарите. Проектирани са спирателни кранове на всяко отклонение от главен водопроводен клон и на такива места, че да могат да бъдат изолирани участъци от водопроводната мрежа с не повече от пет пожарни хидранта. За изпразване на мрежата се използват пожарните хидранти. За обезвъздушаване на системата във високите точки са предвидени комбинирани автоматични въздушници DN50, PN10 за подземен монтаж с предпазно гърне и обсадна тръба. Предвидено е включването на всички сградни водопроводни отклонения към новопроектираните улични водопроводи. Водопроводните отклонения са проектирани с водовземни скоби и полиетиленови тръби РЕ100, PN10, Ф32, Ф40 и Ф63 до границите на уличната регулация, като в тротоарите се монтират тротоарни спирателни кранове с охранителна гарнитура /ТСК/ на 0,50 м от бордюра. Там, където съществуващите сградни отклонения са подменени с нови от полиетиленови тръби, същите се преобвързват, като на тези, на които не е монтиран ТСК, такъв се монтира. Точното местоположение и диаметъра на СВО се уточнява по време на строителството. За нуждите на експлоатацията се предвижда над водопроводите да се положи обозначителна детекторна лента с медни проводници по цялата им дължина. Преди възстановяване на пътната настилка над водопроводите се поставят предупредителни ленти. Хидравлично изпитване за водоплътност се провежда на три етапа, съгл. чл.162 от Наредба №2. Водопроводните участъци да се въвеждат в експлоатация само след надеждната им дезинфекция и промиване. Възстановяването на асфалтовите настилки и тротоари се изпълнява съгласно посочените детайли в проекта и е в четири групи: 1.Възстановяване на асфалтобетонова настилка за категория на движението „средно“- по ул.”Г.С.Раковски“; 2.Възстановяване на асфалтобетонова настилка за категория на движението „леко“; 3.Възстановяване на трошено-каменни настилки; 4.Възстановяване на тротоарни настилки. 1 783 963.74 0.00
Упражняване на независим строителен надзор по време на строителството: Услугата включва упражняване на независим строителен надзор по време на строителството в задължителния обхват, съобразно изискванията на ЗУТ и Наредба No 3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти и всички законови и подзаконови нормативни актове в областта на проектирането, строителството и въвеждането в експлоатация на строежите в Република България. Изпълнението на услугата включва: - Контрол за законосъобразно започване на строежа съгласно чл. 157 на ЗУТ, даване на строителна линия, подготовка и регистриране Заповедна книга и уведомяване всички специализирани контролни органи; - Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Приемане СМР в съответствие с изискванията на ПИПСМР, БДС и другите действащи нормативни документи; - Контрол по спазването на изискванията на одобрените инвестиционни проекти и техническите спецификации в съответствие с чл. 169 на ЗУТ; - Контрол по спазването на условията за безопасност на труда и пожарна безопасност; - Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Контрол на материалите и оборудването в съответствие с изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване съответствието на строителните продукти; - Проверка и подписване всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение; - Контрол по време на строителството за спазване на изискванията на Закона за опазване на околната среда, Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях; - Обсъждане със Строителя и Проектанта на възникналите проблеми, информиране на възложителя и ДНСК за всяко нарушение на строителните нормативни разпоредби; - Подпомагане на страните с указания относно прилагането на нормативните документи в България и законосъобразното изпълнение на строителството; - Проверка и подписване на изготвената екзекутивна документация и нейното представяне на съответните органи съгласно чл. 175 от ЗУТ; - Внасяне на екзекутивната документация за безсрочно съхранение на органа, издал разрешението за строеж и в Агенцията по кадастъра в необходимия обем; - Съставяне на констативен акт, след завършване на строително-монтажните работи, съвместно с ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ и Строителя, удостоверяващ, че строежът е изпълнен, съобразно одобрените проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежа и условията на сключения договор; - Съдействие на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ, след завършването на строително - монтажните работи и приключване на приемните изпитвания, да направи (регистрира) Искане за въвеждането на обекта в експлоатация, като представя окончателния доклад, договорите с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура и документ от Агенция по кадастъра, съгласно изискванията на ЗУТ; - Участие в приемни изпитвания и всички дейности във връзка с въвеждането на съответния обект в експлоатация; - Да изпълнява от името на Възложителя функциите на координатор по безопасност и здраве за етапа на строителството съгласно чл.5, ал.З от Наредба No 2/2004 г. за минимални изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителните работи, включително изпълнение на всички задължения на възложителя, предвидени в посочената Наредба.; - Заснемане и нанасяне в кадастралната карта и кадастралните регистри на строежа и самостоятелните обекти, съгласно ЗКИР. - Изготвяне на Окончателен доклад съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ, включително допълване на технически паспорт, съгласно Наредба No 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите. -Внасяне на окончателния доклад за въвеждане в експлоатация за съответния обект. 33 980.00 0.00
Упражняване на авторски надзор по време на строителството: Авторския надзор по време на строителството ще се изпълнява в съответствие с изискванията на чл. 162, ал. 2 и ал. 3 от Закона за устройство на територията, съгласно одобрените проектни документации и приложимата нормативна уредба, посредством експертите проектанти по отделните части на проекта. Съгласно чл. 162, ал.2 от ЗУТ условията и редът за осъществяване на авторски надзор по време на строителството се определят чрез договор между възложителя и проектанта. Предписанията на проектанта, свързани с авторското му право се вписват в Заповедната книга и са задължителни за участниците в строителството. Авторският надзор ще бъде упражняван след покана от Възложителя във всички случаи, когато присъствието на проектант на обекта е наложително. Изпълнителят, чрез своите експерти, е длъжен да бъде на разположение на Възложителя през цялото времетраене на строително-ремонтните дейности, и да упражнява авторски надзор своевременно и ефективно, като се явява на обекта след поискване от Възложителя или Консултанта на обекта, и винаги когато присъствието на проектанта на обекта е необходимо. Авторски надзор се изпълнява в следните случаи: във всички случаи, когато присъствието на проектант на обекта е наложително; периодични проверки на обекта за упражняване на авторския надзор; за участие в приемателна комисия на извършените строително - монтажни работи; при подписване на актове и протоколи от Наредба 3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. Проектантът участва при изработване и съгласуване на промени в проектната документация при необходимост, по искане на Възложителя и/или по предложение на Консултанта, осъществяващ строителния надзор и др. Ако в хода на изпълнение на СМР на строежа се установят скрити пропуски и грешки на разработения от него инвестиционен проект, Авторският надзор трябва да ги отстрани за своя сметка. Изпълнителят на авторски надзор заверява екзекутивната документация, съгласно изискванията на чл.175, ал.2 от ЗУТ. 16 990.00 0.00
Управление на проекта: Целта на дейността е успешно и законосъобразно изпълнение на планирания проект и обхваща цялостната организация, управление и отчетност на изпълнението на проекта до успешното му приключване и отчитане пред финансиращата програма. Консултантът за управление на проекта планира всяка от дейностите, проверява отчетните документи на изпълнителите за правилното разходване на предоставената БФП, както и за наличието на доказателства за техническото изпълнение на проекта. Извършва преглед на документацията за обществени поръчки, предоставяна за предварителен и последващ контрол на Управляващия орган и консултира служителите на Община Несебър, относно подготовката на документациите за обществени поръчки по проекта. Изпълнителят на дейността осъществява организацията по отношение на осъществяване на комуникация с изпълнителите на основните дейности по проекта, организира работни срещи и осъществява пряк контрол на място върху изпълняваните дейности, извършва проверка на всички необходими документи, представяни от изпълнителите на договорите за изпълнение на дейностите по проекта. Консултантът съдейства за правилното, точно и своевременно изпълнение и отчитане на проекта през Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС , като своевременно предоставя необходимата информация и документи на упълномощеното лице за работа в ИСУН. Консултантът има задължение за идентифициране на предпоставки за възникване на рискове от нередности и тяхното предотвратяване и за осигуряване на благоприятна среда за изпълнение на проекта. Изпълнителят на дейността е отговорен за подготовката и отчитането на мерките за информиране и публичност при финансиране от Европейския съюз, като подготвя образци и бланки на документи, предпечат на плакати, листовки, табели, билборд или др., съобразно изискванията на Програмата. 16 990.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).