Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 210 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

The current project is linked to investments in equipment and new technologies, in order to increase the production capacity and strengthen the export potential of the machinery manufacturer company "Nikos Hranengineering" Ltd. The company operates in the sector of high-technology production of machinery and tools for the food-processing industry. It is an export-oriented company and it realizes over 90 % of its production to the outer markets. Keeping factor for the growth of the establishment and its competitiveness to the export markets is the low productiveness and the usage of ineffective and expensive technologies. The planned investments related to this project shall contribute to raising the export potential of the company, through improvements in the production processess, achieving higher productivity, lowering the production expenses and increase in the added value to the manufactured machinery, equipment and automated technological lines for the food-processing industry.
The project of "Nikos Hranengineering" Ltd is in the field of "Mechatronics and Pure Technologies" from the Innovation strategy for intelligent specialization (ISIS 2014). 
The purposes of the project are targeting enhancement of the production capacity and strengthening the export potential of the company through investments in high-technology equipment and new technologies for production of machines and automated lines for the milk-processing industry.
The expected results are:
Raising the production capacity with 21 % by mechanization and automation of the production processes; 
Raising the export potential with over 100 %] 
Improvement of the resource effectiveness by implementation of technology for reducing the production waste with up to 30 %; 
The main activities are related to investments for improvement of the production processes and for implementation of new technologies for improvement of the resource effectiveness and efficiency in the production process.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена, чрез закупуването на 1 бр. Машина за почистване, за заглаждане и заобляне на части след рязане с лазер, пънч-преса или плазма): Като част от дейността, ще бъде закупен и пуснат в експлоатация 1 бр. Машина за почистване, за заглаждане и заобляне на части след рязане с лазер, пънч-преса или плазма. Чрез инвестициите в тази машина ще се осигури подобряване на производствения процес, свързан с повърхностното почистване на изработените детайли след плазмено и лазерно рязане. При сегашната технология операциите са ръчни и ангажират по-голям човешки ресурс. Процесът е продължителен, трудоемък и заема около 40 % от технологичното време, нужно за изработката на единица продукт.Машината за почистване на изработените детайли от неръждаема стомана е с функционални и технически характеристики, които могат да осигурят едновременната обработка на по-голям брой детайли върху оптимална работна площ, пестене на ненужни ръчни операции и прекъсване на процеса. В допълнение, скоростта на обработка на детайлите с тази Машина е от 3 до 4 пъти по-голяма спрямо ръчното почистване. Това ще доведе до повишаване на ефективността на производствените разходи, подобряване на производителността, спестяване на ненужни операции и като цяло подобряване на производствения процес. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка за провеждане на процедура за избор на изпълнител - разработване и съгласуване на документация (1 - 2 месец); 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител (3 месец); 3. Сключване на договор с избрания изпълнител (3-4 месец), включително съгласуването му; 4. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол (4-6 месец); 5. Инсталация, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (7 месец). 18 000.00 17 900.00
Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена, чрез закупуването на 1 бр. Кръгловибрационна шлифовъчна машина за полиране на повърхности). : Като част от дейността, ще бъде закупена и пусната в експлоатация 1 бр. Кръгловибрационна шлифовъчна машина за полиране на повърхности. Инвестицията в тази машина ще осигури подобряване на процесите по почистване на изработените детайли от термични заусенъци и шлаки след плазменото и лазерно рязане. Тези заусенъци са неизбежни и премахването им е доста трудно. Полирането на повърхностите на изработените детайли в момента се извършва ръчно. Процесът е продължителен и трудоемък. За да се постигне нужното качество и изисквания на клиентите, се налага многократното извършване на тази операция, допълнително заглаждане, отстраняване на оксидации и потъмнявания по металната повърхност и обгаряния, които се премахват трудно с наличния инструментариум. Механизирането на този процес чрез закупуването на Кръгловибрационната шлифовъчна машина за полиране ще доведе до отпадане на редица операции (заглаждане на повърхности в резултат от появили се неравности, отстраняване на потъмнявания и оксидации, обгаряне, обезмасляване, промиване), постигане на нужния клас на грапавост и желаното качество за значително по-малко технологично време. Капацитетът на машината е 500 лт. и той е съобразен с общия капацитет на производствените мощности в предприятието. Управлението на машината е електронно, посредством вградено табло. Очаква се инвестицията в тази машина да допринесе за подобряване на производствените процеси, повишаване на ефективността и ефикасността на производствените разходи за единица продукт, чрез отпадане на ръчни манипулации и рязко повишаване на производителността на труда. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка за провеждане на процедура за избор на изпълнител - разработване и съгласуване на документация (1 - 2 месец); 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител (3 месец); 3. Сключване на договор с избрания изпълнител (3-4 месец), включително съгласуването му; 4. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол (4-6 месец); 5. Инсталация, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (7 месец). 41 000.00 40 900.00
Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена, чрез закупуването на 1 бр. Акумулаторна иглонабивна маркираща система). : Като част от дейността, ще бъде закупена 1 бр. Акумулаторна иглонабивна маркираща система. Предвидената за закупуване Система е 100 % автономна, с напълно цифрово-програмно управление, с нужната екипировка за позициониране при маркирането на детайли с различен профил, форма и повърхност. Тя използва нови технологии, които позволяват маркирането да се извършва без прекъсване, с дълбоко изчертаване на символа, дори в случаите на неравни повърхности. Техническите и функционалните характеристики на системата дават възможност за автоматизирано въвеждане на бази данни във файлов формат от външни устройства, последователно номериране на детайлите, реално време и дата, подаване на текст за маркиране чрез сериен интерфейс и други. Ергономичността на системата позволява директно трайно маркиране на големи, тежки и стационарни детайли, които в останалите случаи се маркират косвено. В момента тази операция от производствения процес се извършва чрез поставяне на обозначителни етикети от метал или друг материал, които се изработват от външен изпълнител. Това води до прекъсване на процеса. Маркирането не е устойчиво и това затруднява проследимостта на детайла на по-късен етап, в случаи на необходимост от подмяна и гаранционно обслужване на изработените машини и детайли. Закупуването на Акумулаторната иглонабивна маркираща система ще подобри производствените процеси, като на практика ще елиминира зависимостта от външни изпълнители, ще оптимизира следпродажбените услуги и гаранционното обслужване на произведените машини, осигурявайки подобряване на сервизния коефициент на оборудването, съгласно изискванията на европейското законодателство. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка за провеждане на процедура за избор на изпълнител - разработване и съгласуване на документация (1 - 2 месец); 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител (3 месец); 3. Сключване на договор с избрания изпълнител (3-4 месец), включително съгласуването му; 4. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол (4-6 месец); 5. Инсталация, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (7 месец). 17 000.00 16 700.00
Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена, чрез закупуването на 1 бр. Специална четиривалова хидравлична машина за конично огъване на листов материал). : Като част от дейността, ще бъде закупена 1 бр. Специална четиривалова хидравлична машина за конично огъване на листов материал. В момента изработката на съдове с конична форма се извършва ръчно и процесът е продължителен. Наличната тривалова машина за огъване на листов материал от неръждаема стомана не може да осигури изработката на съдове с неправилна форма. Закупуването на Специалната четиривалова хидравлична машина за конично огъване на листов материал ще осигури подобряване на производствения процес, чрез механизирането на операциите по огъване, при производството на съдове с конична форма. Предвидената за закупуване машина е с капацитет "огъване" 3 мм, изчислен за стомана с пластична деформация 260 N/mm2 и работна дължина 1050 мм. Четириваловият принцип на огъване на листовия материал позволява значително по-лесно постигане на конусовидна форма, по-прецизна изработка на изделията и наличието на минимален прав участък. Наличието на хидравлични механизми за повдигане и преместване на валовете и CNC-управление на машината позволяват значително оптимизиране на производствения процес. В резултат от инвестицията ще се осигури: Оптимално управление на времето за изработка на единица продукт; Намаляване на производствения брак; Повишаване на производителността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка за провеждане на процедура за избор на изпълнител - разработване и съгласуване на документация (1 - 2 месец); 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител (3 месец); 3. Сключване на договор с избрания изпълнител (3-4 месец), включително съгласуването му; 4. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол (4-6 месец); 5. Инсталация, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (7 месец). 84 500.00 84 400.00
Дейности за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена, чрез закупуването на 3 бр. Заваръчен токоизточник). : Като част от дейността, ще бъдат закупени 3 бр.заваръчни токоизточници. Сегашният процес на заваряване на металите при изработката на детайли е по метода MIG, в защитна газова среда от инертен газ. Използването на този метод не осигурява пълното запазване на легиращите компоненти в стоманата, а това е ключов критерий за качество и безопасност на машините и оборудването. Корекциите и неточностите, които се появяват, водят до необходимост от корекция на неточности на по-късен етап от технологичния процес. Това увеличава производствените операции и влошава ефективността на производствените разходи. Предвидените за закупуване заваръчни токоизточници използват метода DC TIG, подходящ за заварени съединения в области с особено големи изисквания към качеството, каквато е хранително-вкусовата индустрия. TIG AC/DC токоизточниците са напълно цифрово управляеми. Те използват изцяло нова технология за стабилност на процеса на заваряване. Високата честота от 5000 имп./мин. гарантира стабилност на дъгата, намалява количеството на вложената топлина и дава възможност за по-висока скорост на заваряване. Телоподаващият модул към тях ще осигури равномерност и непрекъсваемост на процеса. Закупуването и пускането в експлоатация на 3-те бр. заваръчни токоизточници ще допринесат за подобряване производствените процеси, като: 1. Осигурят запазване на легиращите компоненти в стоманата (хром, никел и др.) - изключително важен критерий за качество и безопасност на произвежданите машини и оборудване за млекопреработвателната промишленост; 2. Спестят корекции на неточности на по-късен етап от технологичния процес след заваряването; 3. Осигурят цифрово управление на процеса и по-добро качество на получаваните съединения (заварки); 4. Осигурят възможност за по-висока скорост на заваряване. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка за провеждане на процедура за избор на изпълнител - разработване и съгласуване на документация (1 - 2 месец); 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител (3 месец); 3. Сключване на договор с избрания изпълнител (3-4 месец), включително съгласуването му; 4. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол (4-6 месец); 5. Инсталация, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (7 месец). 60 200.00 59 460.00
Дейности за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена, чрез закупуването на 2 бр. телоподаващи модули за заваръчни горелки). : Като част от дейността, ще бъдат закупени 2 бр. телоподаващи модули за заваръчни горелки. Тези устройства ще допринесат за подобряване на процеса по заваряване, като осигурят равномерност и непрекъсваемост на процеса и ще гарантират качеството на заваряването. Те ще се използват за съществуващите 2 бр. ротационни и възвратно-постъпателни манипулатори. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка за провеждане на процедура за избор на изпълнител - разработване и съгласуване на документация (1 - 2 месец); 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител (3 месец); 3. Сключване на договор с избрания изпълнител (3-4 месец), включително съгласуването му; 4. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол (4-6 месец); 5. Инсталация, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (7 месец). 17 500.00 0.00
Дейности за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена, чрез закупуването на 1 бр. Машина с гъвкав вал).: Като част от дейността, ще бъде закупена 1 бр. Машина с гъвкав вал. Закупуването на тази машина ще осигури възможност за абразивно почистване на трудно достъпни места след предхождащи технологични операции, при изработката на големи съдове и специални елементи на автоматичните инсталации за преработка на мляко. Тази операция в момента се извършва ръчно, с изключително висока степен на трудоемкост, продължителност и много ниска ефективност. Операцията е изключително важна, с оглед на това да бъде осигурено отсъствието на бактериални гнезда в изработваните съдове. Наличието на машина с гъвкав вал за почистване ще осигури нужната мобилност на операциите и ще допринесе за подобряване на производствените процеси. Специалното задвижване на този тип машина осигурява постоянна мощност и постоянни обороти, което е от важно значение за постигането на еднакъв и равномерен шлайф-финиш на изделието. Това повишава значително ефективността на извършваната работа. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка за провеждане на процедура за избор на изпълнител - разработване и съгласуване на документация (1 - 2 месец); 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител (3 месец); 3. Сключване на договор с избрания изпълнител (3-4 месец), включително съгласуването му; 4. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол (4-6 месец); 5. Инсталация, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (7 месец). 9 500.00 9 400.00
Дейности за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена, чрез закупуването на 1 бр. Машина за огъване на тръби с дорник). : Като част от дейността, ще бъде закупена 1 бр. Машина за огъване на тръби с дорник. В момента огъването на тръби е механичен процес, при който се извършват множество ръчни операции. Инвестицията във високо технологичната машина ще осигури автоматизиране на този процес, чрез осигурено цифрово-програмно управление на операциите. Машината използва иновативна технология, подходяща за огъване на тънкостенни тръби, предотвратяваща образуването на бръчки от вътрешната страна на тръбата. Това е изключително важно, от гледна точка на постигане на съответствие с изискванията за отсъствие на бактериални гнезда в оборудването и технологичните линии за производство на млечни продукти. По този начин ще се подобри значително производствения процес, като се осигури: - оптимизация на времето за тръбоогъване; - постигане на висока прецизност и точност на огъване (до +/- 0,1 гр.); - практическо отсъствие на бактериални гнезда във вътрешните страни на тръбните детайли; - висока производителност, с капацитет на огъване от 20 до 90 мм; - автоматизиран контрол на целия процес. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка за провеждане на процедура за избор на изпълнител - разработване и съгласуване на документация (1 - 2 месец); 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител (3 месец); 3. Сключване на договор с избрания изпълнител (3-4 месец), включително съгласуването му; 4. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол (4-6 месец); 5. Инсталация, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (7 месец). 142 800.00 57 080.00
Дейности за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена, чрез закупуването на 2 бр. Електрическа машина за направа на резби върху листов материал).: Като част от дейността, ще бъдат закупени 2 бр. Електрическа машина за направа на резби върху листов материал. Машината е високо продуктивна, с ниска интензивност на труда. Има възможност за бързо позициониране и голям мащаб на работната площ и всеки ъгъл. Инвестициите в придобиването й ще допринесат за подобряване на производствените процеси, чрез отпадане на заваръчните процеси и спестяване на свързаните с това довършителни операции, каквито са извършвани към момента. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка за провеждане на процедура за избор на изпълнител - разработване и съгласуване на документация (1 - 2 месец); 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител (3 месец); 3. Сключване на договор с избрания изпълнител (3-4 месец), включително съгласуването му; 4. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол (4-6 месец); 5. Инсталация, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (7 месец). 10 500.00 10 400.00
Дейности за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена, чрез закупуването на 2 бр. Устройство за манипулация/повдигане на обемни/тежки материали). : Като част от дейността, ще бъдат закупени 2 бр. Устройство за манипулация/повдигане на обемни/тежки материали. С инвестициите в придобиването на 2-та актива ще се оптимизира производствения процес, чрез пълното механизиране на операциите за преместване на обемни листови детайли, намаляване на времето, нужно за извършване на манипулациите и предотвратяването на деформации на материала. С помощта на устройството е нужен само един оператор за боравене с материали с широка площ. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка за провеждане на процедура за избор на изпълнител - разработване и съгласуване на документация (1 - 2 месец); 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител (3 месец); 3. Сключване на договор с избрания изпълнител (3-4 месец), включително съгласуването му; 4. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол (4-6 месец); 5. Инсталация, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (7 месец). 63 000.00 62 800.00
Дейности за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена, чрез закупуването на 1 бр. Машина за изработка на люкове). : Като част от дейността, ще бъде закупена 1 бр. Машина за изработка люкове. Този процес в момента е изнесен извън предприятието на външни изпълнители, поради липсата на ефективен технологичен инструментариум. Ревизионните люкове са важен детайл при проектирането и производството на танкове за охлаждане на мляко в двустенни съдове с директен хоризонтален изпарител. Ръчното изработване на детайла отнема до 10 пъти повече време, спрямо това, нужно на машината за изработка на единица детайл. С инвестициите в придобиването на Машината за изработка люкове ще се оптимизира производствения процес, чрез: - осигуряване на непрекъсваемост на процеса и възможност за пряк контрол върху изпълнението на операцията; - перфектно валцуване на отвора на резервоара със средно време за валцуване 3 минути; - висока точност на радиуса на люка от дъното до яката на отвора в съда и бързодействие на операциите. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка за провеждане на процедура за избор на изпълнител - разработване и съгласуване на документация (1 - 2 месец); 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител (3 месец); 3. Сключване на договор с избрания изпълнител (3-4 месец), включително съгласуването му; 4. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол (4-6 месец); 5. Инсталация, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (7 месец). 97 800.00 97 700.00
Дейности за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена, чрез закупуването на 1 бр. Лентов шлайф). : Като част от дейността, ще бъде закупен 1 бр. Лентов шлайф, за абразивно почистване на трудно достъпни места след предхождащи технологични операции, при изработката на големи съдове и специални елементи на автоматичните инсталации за преработка на мляко. Тази операция в момента се извършва ръчно, с изключително висока степен на трудоемкост, продължителност и много ниска ефективност. Наличието на лентов шлайф за абразивно почистване ще осигури нужната мобилност на операциите и ще допринесе за подобряване на производствените процеси. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка за провеждане на процедура за избор на изпълнител - разработване и съгласуване на документация (1 - 2 месец); 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител (3 месец); 3. Сключване на договор с избрания изпълнител (3-4 месец), включително съгласуването му; 4. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол (4-6 месец); 5. Инсталация, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (7 месец). 3 100.00 3 000.00
Дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена, чрез закупуването и внедряването на 1 бр. Програмна система за подготовка на разкройно производство с CNC машини на основата на САМ система): Като част от изпълнение на дейността, ще бъде закупена, инсталирана и внедрена 1 бр. Програмна система за подготовка на разкройно производство с CNC машини на основата на САМ система. Инвестицията в системата ще бъде инструмент за внедряването на нова технология за оптимално използване на изходната суровина (листов материал от неръждаема стомана), при разкрояването на листовия материал за изработката на съдове с цилиндрична или конична форма. При тези съдове технологичният отпадък е значително по-голям (над 8 %). С внедряването на системата ще се постигне редукция на отпадъка до 30 %. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка за провеждане на процедура за избор на изпълнител - разработване и съгласуване на документация (1 - 2 месец); 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител (3 месец); 3. Сключване на договор с избрания изпълнител (3-4 месец), включително съгласуването му; 4. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол (4-7 месец); 5. Инсталация и внедряване. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (7 месец). 27 500.00 27 400.00
Дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена, чрез закупуването и внедряването на 1 бр. Машина за огъване на тръби с дорник). : Като част от дейността, ще бъде закупена 1 бр. Машина за огъване на тръби с дорник. Иновативната технология, която използва машината, осигурява изработката и на детайли (колена) за тръбни свръзки. Възможностите за програмно управление на процеса по огъване чрез задаване на координати и траектория, позволяват да се спести значително количество изходна суровина (тръбен материал от неръждаема стомана), която в момента е генерирана като технологичен отпадък при използваната в момента технология. При 150 бр. средно дневно изработени детайли (колена) за тръбни свръзки, отпадъкът е над 25 % от общото количество вложена сурвина. Новата технология позволява тя да се редуцира с 30 %. 0.00 85 620.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).