Организация и управление на проекта: Цел на дейността: Да се осигури успешното изпълнение на дейностите заложени в проектното предложение, планирането им и контрол върху изпълнението им.
Екипът, който ще бъде ангажиран в управлението и администрирането на проектните дейности, ще включва четири лица:
- Ръководител проект – 1 лице със заетост целия период на изпълнението на проекта, който ще осъществява общото ръководство на дейностите по проекта, координацията между институциите в общината и екипа по проекта във връзка с улесняването му при изпълнение на ежедневните ангажименти, ще организира и контролира като носи отговорност за цялостното изпълнение на проектните дейности.
- Координатор – 1 лице със заетост целия период на изпълнението на проекта, който ще осъществява координирането на дейностите и задълженията на членовете на екипа, провеждане на анкетите и подпомагане специалистите при изготвяне на индивидуалните планове и програми и прилагането им, отговаря за изготвянето на месечни справки, кореспонденцията по проекта.
- Счетоводител – 1 лице със заетост целия период на изпълнението на проекта, който ще отговаря за воденето на счетоводно-отчетната документация, финансовите взаимоотношения на екипа с външни лица и институции, изготвя справки и отчети за разходите по проекта, изготвя и отговаря за съдържанието на междинен и финален финансов отчет.
- Технически сътрудник – 1 лице със заетост целия период на изпълнението на проекта, който ще осигурява съдействие на ръководителя и координатора на проекта, отговаря за подготовката и провеждането на предвидените в проекта събития и мероприятия, активно участва при изработването на информационните и рекламните материали, като участието му в екипа на проекта ще подобри значително темпото на работа от стартирането до приключване на дейностите.
Всеки член на екипа ще вземе активно участие в дейностите по проекта. Дейността му ще се осъществява чрез активна координация и непрекъсната комуникация.
Дейността включва:
- Сформиране на екипа - Издаване на Заповед/ Решение за сформиране на екип и провеждане на встъпителна работна среща между членовете на екипа, непосредствено преди стартиране на дейностите по проекта за обсъждане и изготвяне на план за изпълнение на дейностите по проекта и сключване на трудови договори. Етап на изпълнение - първи месец от плана за действие.
- Създаване на Правилник за организацията на дейностите - Разработване и утвърждаване на вътрешен Правилник за организацията на дейностите по проекта, където ще бъдат разписани точно задълженията и отговорностите на всеки член от екипа за организация и управление на проекта. Етап на изпълнение - първи месец от плана за действие.
- Провеждане на работни срещи - Провеждане ежемесечно на работни срещи на екипа за обсъждане на възникнали проблеми и въпроси, организация на текущи събития, планиране и организиране предстоящи събития и мероприятия в изпълнение на дейностите по проекта. Във връзка с това ще се оформят протоколи от проведените работни срещи на екипа на проекта с имена, длъжности и подписи на участниците. В края на всяко тримесечие екипът ще изготвя доклад за напредъка на дейностите по проекта, трудностите при изпълнението им, взетите решения, оценка на работата. Ежемесечно всеки член на екипа ще попълва отчет за изпълнените задачи, както и справка за отработените часове. Етап на изпълнение - всички месеци от плана за действие. |
15 031.12
|
13 471.38
|
Визуализация, публичност и информиране: Цел на дейността: Популяризиране и информиране на обществеността за дейностите, целите и резултатите от изпълнението на проекта.
Чрез информиране на обществеността ще се осигури прозрачност при планирането и изпълнението на дейностите по проекта. Предвидените мероприятия за визуализация, публичност и информиране на проектното предложение имат за цел да се привлече вниманието на местната общност, обществеността да бъде информирана както за конкретния проект, така и за подобни проекти и дейности, финансирани със средствата на Европейския социален фонд, да се информира обществеността, че с реализирането на подобни проекти целят подобряване на условията и ресурсите на пазара на труда в България и в частност в община Айтос. Също така да се покаже, че чрез основните дейности по идентифициране, професионално ориентиране, мотивация и обучение се спомага за повишаване на ефективността на работа и се повишава устойчивостта на заетост.
Екипът, който ще бъде ангажиран с дейността е екипът за организация и управление на проекта.
Дейността включва:
- Изработване и монтаж на информационни табла – 2 броя, които ще се поставят пред сградата на Кандидата и Партньора. Етап на изпълнение - първи месец от плана за действие.
- Изработване и монтаж на информационни табели – 15 броя, които ще се поставят в сградите на населените места, където ще се извършват дейностите свързани с информиране на населението в общината, срещи и индивидуална работа с идентифицираните младежи от целевата група. Етап на изпълнение - първи месец от плана за действие.
- Изработване на печатни информационни материали (листовки) - 400 броя, които ще съдържат наименованието на проекта, информация за целите и дейностите по проекта, целевата група, професионално ориентиране, мотивационно обучение и квалификационно обучение. Етап на изпълнение - първи и втори месец от плана за действие.
- Изработване на банер/ екран - 1 брой необходим при провеждане на информационни кампании и събития. Етап на изпълнение - първи месец от плана за действие.
- Публикации в местна електронна медия - 2 броя, с акцент върху целите в началото на изпълнение на проекта и резултатите от проекта в края на изпълнението му. Етап на изпълнение - втори и тринайсти месец от плана за действие.
- Подготовка на аудио записи и аудио излъчвания - 15 броя, които ще бъдат излъчени по местните радиа на всички населени места в община Айтос за информиране на местното население за възможността за включване в целевата група. Етап на изпълнение - първи месец от плана за действие.
- Публикация на Интернет страницата на община Айтос - 1 брой, която ще съдържа подробна информация за дейностите и целите на проекта, данни за идентифицираните безработни лица, за проведените професионално ориентиране, мотивационно обучение и курсове за професионално обучение и ключови компетентности. Ще се публикува текущо и актуална информация за напредъка на дейностите по проекта, както и за постигнатите резултати. Етап на изпълнение - втори месец от плана за действие. |
2 250.00
|
1 394.00
|
Идентифициране и активиране на икономически неактивните младежи: Цел на дейността: Да се извърши идентифицирането на икономически неактивните младежи до 29 г. възраст включително, които не са в образование или обучение и активирането им за включване на пазара на труда.
В обхвата на изпълнение на дейността ще са 15 населени места от общината- гр. Айтос, с. Карагеоргиево, с. Мъглен, с. Тополица, с. Караново, с. Пещерско, с. Черноград, с. Чукарка, с. Поляново, с. Пирне, с. Малка поляна, с. Съдиево, с. Черна могила, с. Зетьово, с. Дрянковец.
Екипът, който ще бъде ангажиран с дейността ще включва четири лица със заетост периода на изпълнението на дейността:
- Експерт/ Организатор– 1 лице, което ще осъществява координацията между институциите и екипа по проекта във връзка с изпълнение на всички предвидени събития и мероприятия, ще организира, контролира и носи отговорност за цялостното изпълнение на дейността.
- Консултант– 3 лица, които ще предоставят на целевата група компетентни съвети и актуална информация; споделят опит, знания и умения спрямо конкретните потребности на индивида; оказват психологическа, социална, правна и образователна помощ; подпомагат чрез идентифициране и препоръки; взаимодействат с целевата група спрямо конкретните нужди; ще подпомага лицатат от целевата група в съответствие с техния личностен профил и индивидуални характеристики при избора им на професия, подходящо обучение и кариерно развитие.
Дейността включва:
1. Провеждане на информационна кампания във всяко едно населено место. Предвижда се излъчване на аудио съобщения по местните радиа за провеждане на среща, поставяне на съобщения и др. пред община, читалище, училище и др. Целта е да се достигне до младежите до 29 години, които не работят, не учат и не са регистрирани в ДБТ, осъществяване на контакт с тях и поименното им определяне с адресите за връзка с тях. Етап на изпълнение- първи и втори месец от плана за действие.
2. Провеждане на информационни срещи по местоживеене като начин за осъществяване на контакт, идентифициране и активиране на младежите от целевата група с презентация и отговори на поставени въпроси. Етап на изпълнение- първи и втори месец от плана за действие.
3. Създаване на Регистър на младежите от целевата група. Регистърът ще съдържа имена, адреси за контакти, избор на възможности. Етап на изпълнение- първи и втори месец от плана за действие.
4. Индивидуална работа с идентифицираните лица. На всеки идентифициран младеж ще бъде изготвен индивидуален профил за определяне на потребностите. Съобразно този профил, за да бъде активиран, ще бъде подпомогнат в избора си към насочване за включване в обучение за професионална квалификация с възможност за работа; за връщане в образователната система; за регистриране в ДБТ или към друга възможност за реализация на пазара на труда. В зависимост от броя на идентифицираните младежи от целевата група, ще бъде изработен график за ежеседмично присъствие на член от екипа в четири населени места от общината за провеждане на консултации. Етап на изпълнение- втори и трети месец от плана за действие.
5. Професионално ориентиране. В съответствие с личностния им профил и индивидуални характеристики, младежите от целевата група ще бъдат подпомогнати да изберат професия, съответстваща на техните изисквания, нагласа, квалификация и образование, подпомагане при нужда в избора на подходящото обучение за придобиване на необходимата квалификация. Професионалното ориентиране и информиране ще се провежда в четири населени места в общината в две форми –индивидуална и групова. Етап на изпълнение- втори и трети месец от плана за действие.
Данни за организацията, която ще проведе професионалното ориентиране и активиране:
Център за информация и професионално ориентиране към "Стил-Алтънджиян" ЕООД (Партньор);
Номер лицензия от НАПОО - 201314010;
Брой лица - всички, на които е изготвен индивидуален профил (минимум 50 младежи);
Документи, доказващи завършеното ориентиране- Индивидуален план за развитие с подробно описание на предоставените услуги и дадени препоръки. |
26 456.55
|
12 460.43
|
Предоставяне на мотивационно обучение за активно търсене на работа: Цел на дейността: Осигуряването на подкрепа на неактивните младежи на пазара на труда при търсене и започване на работа като акцент в настоящото проектно предложение.
За постигане на тази цел в рамките на проекта ще се предоставят специализирани услуги, които включват проучване на потребностите и потенциала на лицата и условията на средата, в която се намират, идентифициране на основните пречки пред трудовата и социалната им интеграция, определяне на подходящ набор от услуги с цел преодоляване на идентифицираните пречки, институциите, които ги предоставят, условията за достъп до тези услуги и действията, които лицата трябва да предприемат, за да ги получат.
За да се гарантира ефективно изпълнение на дейността, ключовите експерти в лицето на преподавателите ще бъдат подбрани на база притежаваните добри комуникативни умения, познания за законодателната уредба в областта на заетостта, образованието, обучението на възрастни, социалното подпомагане и др., както и знания за програми и насърчителни мерки, финансирани от държавния бюджет, и за схеми, реализирани по ОП "Развитие на човешките ресурси" в посочените области.
Екипът, който ще бъде ангажиран с дейността ще включва две лица:
- Консултант, магистър по "Трудова и организационна психология"– 1 лице със заетост периода на изпълнението на дейността.
- Консултант, магистър по "Психология"- 1 лице със заетост периода на изпълнението на дейността.
Дейността включва:
1. Индивидуално психологическо консултиране, което включва използване на специфични психологически техники за снижаване на напрежението и преодоляване на първоначалните трудности при провеждане на консултации с неактивни лица, изслушване на лицата, идентифициране на проблеми, работа върху личностни бариери за тяхното преодоляване, подпомагането им при вземане на решения, оценяване на постигнатите резултати от набелязаните действия по време на предишни консултации, приемане на решения за нови действия, водещи до постигане на конкретни резултати и разрешаване на съществуващи проблеми и др.;
2. Психологическо изследване за диагностика на индивидуалните психологически характеристики на лицата, специализиран подбор по заявка на работодател за обявени свободни работни позиции, подбор за включване в програми и мерки за заетост и обучение. В зависимост от поставените цели на психологическото изследването се прилагат комплексни методи - интервю, събеседване, наблюдение, тестови методики и др.
3. Групово психологическо консултиране с цел формиране на социални умения при търсене на работа, справяне със стреса и повишаване на самооценката на младежите.
Настоящата дейност осигурява възможност за предоставяне на мотивациони обучения, съобразени с индивидуалните потребности на лицата и допринасяща за повишаване на мотивацията им за активно поведение на пазара на труда. Чрез участие в мотивационно обучение неактивните лица ще придобият знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходящо обучение или заетост. Обучението е насочено към усвояване на умения за подготовка на документи за кандидатстване за работа, усвояване на умения за ефективно използване на различни източници на информация за свободни работни места, усвояване на умения за успешно представяне пред работодател, използване на позитивното влияние на групата - повишаване на активността за търсене на работа, сътрудничество, подпомагане, насърчаване.
В рамките на дейността ще бъдат разгледани следните тематични области:
1. Активизиране на личностната мотивация на участниците, за развитие и професионална реализация чрез оценка на собствените способности, умения, опит, знания;
2. Професионална реализация и развитие, формулиране на собствени цели, желания, професионални предпочитания;
3. Стимулиране на личностното и професионално развитие;
4. Източници предоставящи свободни работни места. Изготвяне на автобиография (CV), подготовка на мотивационно писмо, подготовка за явяване на интервю. |
12 421.30
|
7 352.15
|
Провеждане на обучения за придобиване на професионална квалификация: Цел на дейността:
Провеждане на обучение за придобиване на професионална квалификация по:
1. Професия "Помощник в строителството", код 582080, Специалност "Основни и довършителни работи", код 5820801, първа степен на професионална квалификация;
2. Професия "Работник в озеленяването", код 622030, Специалност "Озеленяване и цветарство", код 6220301, първа степен на професионална квалификация
Екипът, отговорен за осъществяване и провеждане на обученията, съгласно утвърдените учебните програми ще включва пет лица със заетост периода на изпълнението на дейността, от които:
- Обучител професионални дейности– 2 лица, отговарящи на изискванията, регламентирани в ДОИ за придобиване на пеофесия "Помощник в строителството";
- Обучител професионални дейности– 3 лица, отговарящи на изискванията, регламентирани в ДОИ за придобиване на пеофесия "Работник в озеленяването".
Дейността включва:
1. Формиране на две групи (общо 25 лица) за обучение по професия "Помощник в строителството" от преминалите мотивационно обучение младежи от целевата група. Етап на изпълнение- четвърти месец от плана за действие.
2. Формиране на две групи (общо 20 лица) за обучение по професия "Работник в озеленяването" от преминалите мотивационно обучение младежи от целевата група. Етап на изпълнение- четвърти месец от плана за действие.
3. Удостоверяване на изискванията към включените в обученията младежи, съгласно чл. 14, ал. 3 и 4 от ЗПОО.
Всеки одобрен от целевата група младеж представя Заявление/ декларация, медицинско свидетелство, доказващо, че професията, по която желае да се обучава, не му е противопоказна, документ за входящо образователно равнище за завършен VI клас, завършен начален етап на основното образование или успешно завършен курс за ограмотяване по реда на Закона за насърчаване на заетостта. Етап на изпълнение- четвърти месец от плана за действие.
4. Организация на учебния процес. Организационна форма на обучение ще е квалификационен курс.
Форма на обучение - дневна с продължителност на учебен час- 45 минути. Със заповед на директора на ЦПО, съгласувана с Кандидата се определя организационната форма, начало, продължителност и броя на обучаващите се в един квалификационен курс, както и седмичното разписание на учебните занятия по всяка от професиите. Практическото обучение ще се организира като учебна практика и ще се провежда под формата на учебно тренировъчни дейности. Обучението по всчка от професиите се провежд по учебните планове и програми, разработени на модулен принцип в съответствие с Рамковите програми за придобиване на професионална квалификация и ДОИ за придобиване на степен на професионална квалификация за съответната професия. Етап на изпълнение- четвърти месец от плана за действие.
5. Завършване и удостоверяване на професионалното обучение.
Обучението по професиите завършва с полагане на държавни изпити за придобиване на първа степен на професионална квалификация, провеждани по национални изпитни програми в съответствие с ДОИ за придобиване на квалификация по професии. Със заповед на Директора на ЦПО ще се определят допуснатите до изпит курсисти, изпитната комисия и мястото за провеждане на изпитите. Етап на изпълнение- шести месец от плана за действие.
Обучаваща организация: ЦПО към Стил-Алтънджиян ЕООД (Партньор);
Номер лицензия от НАПОО: 2012121012
Професия:"Помощник в с троителството", код 582080, Специалност "Основни и довършителни работи", код 5820801, първа степен на ПК;
Хорариум на обучението: 300 учебни часа;
Теория: 128 уч. часа;
Практика: 172 уч.часа;
Брой обучавани лица: 25 лица;
Документ, доказващ завършеното обучение: Свидетелство за професионална квалификация.
Професия: "Работник в озеленяването", код 622030, Специалност "Озеленяване и цветарство", код 6220301, първа степен на ПК;
Хорариум на обучението: 300 учебни часа;
Теория: 130 уч. часа;
Практика: 170 уч.часа;
Брой обучавани лица: 20 лица;
Документ, доказващ завършеното обучение: Свидетелство за професионална квалификация. |
54 000.00
|
35 071.29
|
Наемане на лица от целевата група на походящи длъжности: Цел на дейността:
Назначаване на работа на 40 успешно приключили обучението си лица от целевата група за срок от 6 месеца. Във връзка стова в община Айтос ще бъдат разкрити 40 нови работни места.
Лицата ще бъдат назначени на следните длъжности:
- Бояджия, сгради, НКПД 7131 1001 - 22 лица.
Основните им задължения ще бъдат свързани с поддръжка в изправност на сгради и сградни инсталации, извършване на ръчно рутинни строително монтажни дейности ръчно или с помощта на инструменти и механизми, изпълнение на ръчни операции по зареждане с материали, смазване и почистване на съоръженията, пренасяне на инвентар от едно място на друго.
- Градинар, НКПД 6113 1002 - 18 лица.
Основните им задължения ще бъдат свързани с извършване на селскостопански дейности по отглеждане на растения - подготвят почвата, засяват, засаждат и прибират посеви; грижат се за машините и оборудването; произвеждат фиданки, луковици и семена; съхраняват и извършват първична обработка на продукцията; доставят или съхраняват произведените продукти.
Екипът, който ще бъде ангажиран с дейността е екипът за организация и управление на проекта.
Дейността включва:
1. Оформяне на досиета на младежите от целевата група, одобрени за назначаване на работа, което включва:
- Представяне на документи от лицата от целевата група, необходими за назначаването им;
- Сключване на трудови договори с 40 младежи от целевата група за срок от 6 месеца в съответствие с изискванията на Кодекса на труда;
- Изготвяне на длъжностни характеристики на сключилите трудови договори според длъжността, която ще заемат;
- Изготвяне на уведомления по чл. 62, ал. 5 от КТ и представяне на заверка от съответните длъжностни лица.
Етап на изпълнение- седми месец от плана за действие.
2. Изготвяне на график за работното време и местонахождението на обектите на работа на лицата от целевата група.
Кандидатът ще създаде документи, свързани с разпределението на работното време и организацията на работа в съответствие с Правилника за вътрешния трудов ред, Кодекса на труда, Наредбата за работното време, почивките и отпуските и други. Етап на изпълнение- четвърти месец от плана за действие.
3. Въвеждане на назначените младежи в условията на работното място.
Осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд, съобразно спецификата на провежданата дейност и изискванията на техническото, технологичното и социалното развитие на община Айтос с цел защитата на живота, здравето и работоспособността на работещите лица. |
119 520.00
|
80 506.38
|
Докладване и отчитане на дейностите по проекта: Цел на дейността: Отчитане на дейностите по проекта - мониторинг.
Отчетността е съществена част от изпълнението на проектното предложение. Докладите и отчетите са източник за вътрешно наблюдение и контрол върху напредъка на проекта и степента на постигане на неговите цели и резултати, както и за външна оценка от страна на УО, одити на проекта и докладване пред МТСП.
Екипът, който ще бъде ангажиран с дейността е екипът за организация и управление на проекта. Ръководителят на проекта носи отговорност за изготвянето на тези доклади, въпреки, че всички членове на екипа по проекта ще допринасят за това.
Дейността включва:
1. Изготвяне на окончателен доклад.
Окончателният доклад ще обхваща целия период на изпълнение на проекта и трябва да съдържа следната информация: резюме на доклада; цялостна оценка на промени/развития в областта на проекта в периода на неговото изпълнение и как това е повлияло върху изпълнението му и постигането на предвидените резултати и цели; отчет и анализ на постигнатите резултати, като в случай на непостигане на някой от резултатите се представя задълбочена обосновка за причините и как това се е отразило на целите на проекта; анализ на постигнатите резултати; описание и анализ на рисковете и предприетите мерки за тяхното преодоляване; информация за мерките за популяризиране на проекта; възникнали въпроси; устойчивост.
2. Изготвяне на финансов доклад.
При изготвянето и подаването на финансовите отчети, Кандидатът и Партньорът ще ги представя на УО съгласно указания формат и в предвидените срокове, посочени в Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Документите, които се прилагат при подаване на Финансов доклад от Кандидата са: Искане за окончателно плащане по образец; Финален доклад; Финален финансов отчет; Копия (заверени) на всички разходооправдателни документи за разходите, включени в отчета; Декларации и други документи, както от Кандидата, така и от Партньора.
3. Представяне на документите за проверка и верифициране.
В процеса на изпълнение на дейностите по проекта ще бъдат изготвяни, окомплектовани и представяни пред УО Искания за плащане - междинни и окончателно.
Исканията за плащане и докладите към него се представят на УО с приемо – предавателен протокол. След предоставяне на документите, изискващи се за окончателно плащане се стартира процедура по верифициране на финалния доклад от отговорните експерти с извиршване на проверка на всеки документ. |
0.00
|
0.00
|