Определяне на целевите групи: Община Опака предвижда създаването на 1 бр. Обществена трапезария за предоставяне на услугата топъл обяд на 370 от най-нуждаещите се лица на територията на общината (гр. Опака и пунктове в селата: с. Крепча, с. Люблен, с. Г. Абланово, с. Г. Градище и с. Гърчиново), които отговарят на изискванията, посочени в Наредба № РД -07-1 от 04 04 2016 г. на МТСП/изм ДВ бр. 100/2017 г./за целевите групи по ОП ФЕПНЛ: Осн. целева група: лица и сем. на мес. подпомагане по реда и усл. на чл. 9 ППЗСП; лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната ДСП; семейства и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи и не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си; скитащи и бездомни деца и лица; лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от доп. разпоредби от ЗУБ.Неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, може да бъде разпределян на допълнителна целева група, обхващаща лица от целевите групи, посочени в: чл. 4, ал. 1 на Наредбата: лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целева помощ за отопление; майки (осиновителки), които получават месс. помощи за отглеждане на дете до навършване на 1 година по реда на чл. 8, ал. 1 и 5 ЗСПД; лица и сем., получили еднократна помощ за ученици, записани в 1 кл по чл. 10а ЗСПД; лица с трайни увреждания, с определено право на чужда помощ, които имат ниски лични доходи и получават месс. добавка за соц. интеграция по ЗИХУ; лица и сем., които получават мес. помощи за отглеждане на дете с трайно увреждане по реда на чл. 8д ЗСПД; лица и сем., получили еднократни или мес. помощи, предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни сем. по реда и усл. на ППЗЗД; лица и сем., инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с 1кратна помощ по реда на чл. 16 от ППЗСП, въз основа на установеното инд. ниво на материално лишение; лицата, попадащи в осн. целева група на проектното предложение, невключени в нея, поради някакви причини и отговарящи на чл. 5, ал. 1 на Наредбата, както и на лица и семейства, настанени в приюти и домове за временно настаняване.Целевите групи от НАРЕДБА № РД-07-1 ОТ 4 АПРИЛ 2016, в по-голямата си част са обект на соц. подпомагане съгл. критериите на нац. законодателство, като предоставяните им помощи са обвързани с доходен критерий. Обвързването на подпомагането с доходен тест отговаря на изискването, помощ от Фонда да получат най- нуждаещите се лица, чиято нужда е установена въз основа на обективни критерии, определени в нац. законодателство. Но независимо от диференцирания подход, на който се базира с-мата за соц. подпомагане, има редица частни случаи, в които хората не могат да задоволят свои базови нужди и остават извън обхвата на всякакъв тип подпомагане. Това е и 1 от целите на Фонда – да се идентифицират нуждаещите се от подкрепа лица, и да има възможност лица и сем., които поради разл. причини не получават соц. помощи, но за тях е установено, че живеят в крайна бедност, също да могат да получат помощ по програмата. Процесите, свързани с хората в риск са динамични и попадането им в някоя от посочените под-групи на целевата група в много случаи е условно, тъй като те отговарят и на друга от под-групите. В региона и по-специално в община Опака, относ. дял на бедните е висок, имаме работещи бедни, не малка част от бедните попадат и в друга група на бедността – мизерията и нищетата. На фона на нарасналия риск от бедност, осигуряването ежедневно на топла храна е една крачка към осигуряване на по-високо равнище на социална сигурност. Равнището на заплащане в района в определена степен диференцира равнището на ик. активност в тях - в по-изостаналите бедния райони е регистрирана и най-висока безработица – един риск водещ след себе си натрупването и на рискове като бедност, болест, отклоняващо се поведение.
|
0.00
|
0.00
|
Закупуване на хранителни продукти: Община Опака предвижда създаването на 1 бр. обществена трапезария, която да обслужва гр. Опака и населените места от общината: с. Крепча, с. Люблен, с. Горско Абланово, с. Голямо Градище и с. Гърчиново). За целта в малките населени места са обособени пунктове, с разрешително от БАБХ за функциониране. Топлата храна ще се раздава ежедневно на нуждаещите се от 11 до 13 ч. в определени пунктове.
Процедурата по закупуване на храни ще бъде част от социалната услуга "Обществена трапезария", която ще се предоставя от регистриран доставчик, избран съгласно Закона за социалното подпомагане и Правилника за прилагането му. Закупуването на хранителни продукти и предоставянето ими ще се извършва в съответствие с изискванията на националното законодателство, по прозрачен начин, и при гарантиране спазването на принципите на чл. 30 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета за икономичност, ефикасност и ефективност на разходването на средствата." Изпълнителят гарантира, че ще предоставя разнообразно седмично меню, с което да се осигури балансирано хранене на целевата група, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене.
Предварителните дейности са извършени на 90% - избран е изпълнител, чийто договор влиза в сила след подписване на договор за БФП; получен е списък от ДСП Попово, съдържащ по-голяма част от допустимите ползватели на услугата и след допълване на списъка и провеждане на процедура за подбор на потребителите, Община Опака смята за реалистично на 1 септември 2018 г. да стартира доставката на топъл обяд.
Община Опака е наясно с кратките срокове, но предвид забавянето на избота на доставчик и входирането на проектното предложение, екипът за изпълнение на проекта ще направи всичко необходимо да се стартира услугата в най-кратки срокове, тъй като община Опака е с много висок процент застаряващо население в риск. При оценяване на проектното предложение и възможност за спазване на индикативната дата 01.09.2018г. за старт на проекта, предоставянето на услугата ще започне от 01.10.2018г., дори да се добавят поетапно ползватели на услугата от различните населени места.
Доставчикът ще предоставя топъл обяд всеки календарен ден за периода 01.10.2018 - 30.04.2020г , което се равнява на 578 календарни дни (92 дни от 01.10.2018 до 31.12.2018г, 365 дни от 2019г. и 121 от 01.01.2020 до 30.04.2020г.), за период от 20 месеца. Разходите за закупуване на хранителни продукти се определят съгласно „Методика за прилагане на опростени правила за възстановяване на база разход за единица продукт – топъл обяд за обществени трапезарии по Операция тип 3 „Осигуряване на топъл обяд” Стойността на разходите е в размер на 2.50 лв. за храноден за едно лице от целевата група с включен данък добавена стойност. Единицата продукт съдържа разходи за хранителни продукти за осигуряване на топъл обяд. – супа, основно ястие, хляб. При реализирани икономии доставчикът на социалната услуга "Обществена трапезария" ще предоставя и десерт, което няма да повлияне на броя на дните или на представителите на целевата група, ползващи услугата.
Проведени са две процедури по реда на ППЗСП съгласно чл.37, тъй като на първото обявление от 12.03.2018г., в законовия срок не бе подадена оферта, процедурата бе прекратена. Процедурата отново бе обявена на 14.05.2018г. Подадена бе една оферта, комисията разгледа документите и определи Фъц - 2015 ЕООД за доставчик на услугата «Обществена трапезария". Сключен е договор № 17 от 18.07.2018г. с „Фъц - 2015» ЕООД гр. Опака, в качеството му на изпълнител на услугата. Договорът с изпълнителя е сключен, но влиза в сила след подписване на договор за БФП. Доставчикът ще предоставя топъл обяд всеки календарен ден. В Договора е описан: предметът на договора - вид и обем на предлаганите социални услуги; цената на договора; гаранциите за използването на предоставените бюджетни средства; правата и задълженията на страните; срокът на договора; санкции при неизпълнение. |
453 845.00
|
105 987.50
|
Осигуряване на топъл обяд: За Община Опака се предвижда създаване на една "Обществена трапезария с пунктове за раздаване на храна в населените места, от които има одобрени представители на целевите групи. Адресът на трапезариите е следния: ул. България 39, а пунктовете в селата са на следните адреси: с. Крепча - ул. Градищенска 1, с. Люблен, ул. "Пимаза" 66, бодители 38с. Голямо Градище - ул. Г. Димитров 24, с. Гърчиново ул. Г. Димитров 37, с. Горско Абланово, ул. Братя Освободители 38.
Организацията на производствения процес и цялостното функциониране трапезарията ще се осъществява от на избрания изпълнител. В нея ще се изготвят седмични менюта, които ще се предават на клиентите за одобрение. По одобрените менюта ще се изготвят ежедневни менюта, по които ще се работи. На база заявеният брой порции ще се определят необходимите видове и количества суровини за приготвяне на ястията и ще се организира персонала за максимално ефективна работа.
Храната, включваща супа, основно ястие и хляб, ще се пакетира в съдове за еднократна употреба и ще се превозва в специализирани превозни средства до всеки пункт в общината. Раздаването на храната ще се осъществява от 11.00 до 13.00 часа, след полагане на подпис от потребителите в изготвени предварително списъци с личните им данни. При невъзможност за придвижване до пункта храната ще се доставя до дома или на пълномощник на лицето със затруднено придвижване. Осигуряването на топлия обяд ще се реализира от "Фъц - 2015" ЕООД , което разполага със собствена кухня за приготвяне на храната, отоваряща на всички условия за регистрация по Закона за храните. “ Избраният доставчик ще приготвя ежедневно качествена и питателна храна по предварително изготвени и одобрени от Възложителя менюта, в необходимите количества, съответстващи на изискванията в документацията за участие в процедурата. Той ще предлага на бенефициентите по програмата, ястия от българската национална кухня по рецептурник. Доставчикът ще трябва да представя информация на възложителя, относно начина на изготвяне на храните, съгласно приложение №12. Менюто ще включва разнообразни ястия, като в рамките на период от две седмици не се допускат повторения. Всеки ден едно от ястията ще съдържа месо, а при възможност и реализирани икономии към основния порцион от супа, основно ястие и хляб, ще се добавя и десерт. Всички предлагани храни ще се приготвят в кухнята-майка на избраният доставчик. Храната ще бъде порционирана в съдове за еднократна употреба и ще се транспортира със собствен транспорт до пунктовете за раздаване на храна, определени от Възложителя. Доставката до обектите, посочени от Община Опака, на база подбраните потребители от целевите групи ще се извършва с автомобили, регистрирани в ОДБХ за пренос на храни като работния процес по приготвяне на храната ще бъде съобразен с графика за доставка до обектите в Община Опака, така че храните да са готови за експедиция минути преди доставката. Ще има определени лица, които ще обслужват пунктовете за раздаване на храна. Храната ще се предава на бенефициентите по списък, предоставен от Възложителя. При неявяване на някое от лицата, определени за ползватели на услугата, годната за консумация храна ще се предоставя на лица от резервен списък, за да не се допуска разхищението ѝ. Документацията, която задължително ще се изисква от доставчика на услугата е следната: седмични менюта; фактури за направени разходи; списък на лицата, ползващи услугата, които се подписват ежедневно при получаване на храната /три имена и подписи/, в това число и на допълнителните лица във връзка с предотвратяване разхищението на храните - формуляри за обратна връзка /Приложение № 18/. |
22 692.25
|
323 954.13
|
Предоставяне на съпътстващи мерки: Съгласно дефиницията на Регламент (ЕС) № 223/2014 на Европейския парламент и на Съвета, „съпътстващи мерки” означава дейности, предвидени в допълнение към разпределянето на храна и/или на основно материално подпомагане с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Както е предвидено и по настоящата процедура в допълнение към разпределянето на храна ще се предлагат съпътстващи мерки с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин, допълващи предоставянето на топъл обяд, които се изразяват индикативно в индивидуално/групово консултиране и съдействие за: възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на община Опака, включително и такива, финансирани от ЕСФ; ползването на административни общински услуги, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене; други форми на подкрепа и/или съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. Част от темите за индивидуална и/или групова работа ще включват предоставяне на информация за начините за здравословно и балансирано хранене. Тези от потребителите, които не са грамотни и не могат да попълнят анкетните си карти ще бъдат подпомагани от служители на доставчика на услугата. След получаване на обратната информация ще се разработи индивидуален подход към проблемите на всеки един от потребителите на услугата за да бъде подпомогнат съобразно нуждите си.Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на дейността „Осигуряване на топъл обяд“. Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд по настоящата процедура, се изразяват индикативно в индивидуално консултиране и съдействие за: възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; ползването на административни общински услуги и за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, или други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. Съпътстващите мерки по настоящата процедура, които допълват предоставянето на топъл обяд ще се състоят в индивидуално/групово консултиране и съдействие за : 1. Възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ. 2. Консултиране за ползване на административни общински услуги. 3. Други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. 4. Проучване на потребностите от нови социални услуги; 5. Консултиране с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации; 6. Разработване и предоставяне на информационни материали за основни социални права, управление на семейния бюджет; 7.Осигуряване на временен подслон на бездомните лица; 8. Подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги; 9.Изготвяне на насоки за здравословно и балансирано хранене, както и други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. |
22 692.25
|
26 183.52
|