Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Rural Development Programme

Planning region: All

Description

Project "Strengthening the capacity of Krumovgrad Municipality" provides support in the implementation of the powers of the municipality of Krumovgrad under Social Services Act /SSA/, The Disabled Persons Act /PDA/, The Personal Assistance Act /PAA/. Support will consist of recruitment, training and supervision.
Currently, the municipality of Krumovgrad, in its capacity as a provider, provides the service "Personal assistance" and the service "Assistant support". The municipality has an obligation to organize and lead the activities for the provision of both services - conducting explanatory and information activities; conclusion and termination of employment contracts with assistants; maintaining an individual file of each user; presenting a report on the personal assistance provided, based on the reports of the personal assistance assistants; maintaining an up-to-date list of candidates for assistantships and their professional experience; maintaining a register of complaints and reports; mediation for the settlement of disputes between the user of the relevant service and his assistant; performing monitoring of services; payment of assistants remuneration based on number of hours worked; preparation of reports on the number of users by age, place of residence and number of hours used and the amount of means of payment.
Under the SSA, the Municipality is responsible for compliance with the quality standards of social services on the territory of the municipality, which are financed with funds from the state and municipal budgets, conducts guidance and carries out control and monitoring.
Additional personnel will be hired under the project to support the activities of fulfilling the obligations under SSA, PDA, PAA. Two new employees will be appointed on an employment contract for a period of 22 months.
Within the project, trainings will be organized and conducted, incl. supervision. 8 employees will participate in them.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Наемане, обучение и супервизия на персонала: Основната цел на дейността е подкрепа реформирането на системата на социалните услуги и улесняването на прехода към новите механизми на местно ниво, чрез развитие и укрепване на общинския капацитет. Подкрепата се състои в наемане на нови служители, оборудване на работните места и провеждане на обучение и супервизия на персонала за качествено предоставяне на услугите по Закона за социалните услуги (ЗСУ), Закона за лична помощ (ЗЛП) и Закона за хората с увреждания (ЗХУ). Етапи за изпълнение на дейността: 1. Подбор на персонал - нови служители, ангажирани с политиките в социалната сфера. 2. Сключване на трудови договори с лицата. Разписване на задълженията и отговорностите в длъжностна характеристика. 3. Оборудване на новите работни места. 4. Дейности по изпълнение на задълженията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. 5. Провеждане на обучения и супервизии. По закона за социалните дейности, общината отговаря за спазване на стандартите за качество на социалните услуги на територията на общината, които се финансират със средства от държавния и общинския бюджет и осъществяват контрол и мониторинг на тези услуги. Служители на общината и служители на центровете за социални услуги на територията на общината извършват консултиране и информиране във връзка с насочването за ползване на социални услуги. Задълженията и отговорностите на община Крумовград по социалната услуга „Асистентска подкрепа“ и механизма за лична помощ, съгласно Закона за личната помощ са възложени на служители от дирекция "Образование и социални дейности", които са ангажирани и с други социални дейности и изпитват сериозни затруднения при администриране на двете социални услуги. Това налага назначаването на допълнителен персонал по проекта за по-плавно и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ. За целта ще бъде създаден фронт-офис с две работни места. Във фронт-офиса ще бъдат назначени на трудов договор за срок от 22 месеца двама служители: 1 социален работник и 1 сътрудник "Социални дейности". През първия месец ще се извърши подбор на новите специалисти. Предвижда се публикуване на информация за кандидатстване на официалната интернет страница на общината. Екипът за организация и управление на проекта ще разработи критериите за подбор. Възнагражденията на новите служители ще се формират на база Наредба за стандартите за заплащане на труда на служителите, осъществяващи дейности по предоставяне на социални услуги, които се финансират от държавния бюджет. Фронт-офисът ще бъде оборудван с: - бюро - 2 броя - шкаф - 2 броя - компютърна конфигурация - 2 броя - офис стол - 2 броя - принтер - 1 брой. За повишаване на общинския капацитет ще бъдат организирани и проведени обучения и супервизии на новите служители и на служителите, които участват в изпълнението ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. В обученията ще бъдат включени общо 8 служители: трима служители на дирекция "Образование и социални дейности", зам.-кмет с ресьор "Образование и социални дейности", директор на Дом за стари хора, директор на Комплекс за социални услуги и двама новоназначени служители по проекта. Планираните обучения на служителите ще бъдат свързани с изпълнението на правомощията им по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Темите, които се включват в обученията ще се определят спрямо идентифицираните нужди, като темите по ЗСУ ще бъдат единствено в частта насочване. На обучението ще се очертаят основните права, задължения и отговорности на всеки служител, участващ в дейността. С цел оказване на организационно-методическа подкрепа на персонала, се предвижда провеждането на супервизии. Дейностите по обучения и супервизии ще бъдат възложени на външен изпълнител. 84 412.00 33 611.47

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).