Организация и управление на проекта. Ефективно административно, техническо и финансово управление на проектните дейности. : Дейността ще се реализира през целия период на изпълнение на проекта, тъй като има перманентен характер. Създаването на организация за управление на проекта е необходима с цел разработване на документация по проекта, процедури, свързани с техническото и финансово управление, процедури за избор на доставчици на стоки и услуги по реда на ПМС 118. Изпълнението на тези дейности са свързани с определянето и назначаването на екип за управление на проекта, състоящ се от ръководител, счетоводител и координатор. Условия за изпълнението на проекта в съответствие със заложените цели и предвидените дейности ще се създадат чрез определянето на процедурата и начините за планиране, управление и изпълнение на проекта. Сроковете и отговорниците за изпълнение на заложените дейности ще бъдат разработени в План за изпълнение на дейностите от екипа за управление. С цел осигуряване на прозрачност на реализираните дейности и ясна и проследима одитна пътека ще се разработи и приложи система за вътрешен технически и финансов мониторинг. Екипът за управление ще извършва проследяване на цялата изготвена техническа документация и документална обоснованост на всяка счетоводна операция, законосъобразност и целесъобразност на изразходваните средства.
Екипът за управление ще документира извършената работа и отработените часове чрез изготвянето на ежемесечни отчети. Всеки месец екипът за управление ще организира работни срещи, на които ще се обсъждат изпълнението на дейностите по проекта, постигнатият напредък, забавяне или евентуално възникнали проблеми при реализацията на проекта и предлагането на действия за разрешаването им.
Екипът на проекта ще разработи и внедри свое Ръководство за практически действия. Този метод ще изисква разпределянето на целите в отделни видове дейности, които от своя страна ще бъдат систематизирани в отделни задачи, а задачите в конкретни стъпки и действия. Ще бъде изготвен времеви график за визуализация на отделните дейности и задачи, които спрямо крайния срок за приключване на проекта ще бъдат разпределени в междинни срокове. Член на екипа ще отговаря персонално за изпълнението на формулираните действия. Съгласно този регламент, Планът за изпълнение на дейностите ще следва свои Вътрешни процедури и Вътрешни правила за реализация на проекта, разработени от екипът за управление. С Вътрешните правила се определя “Кой ?” ги извършва, наблюдава и контролира, а с Вътрешните процедури се отговаря на въпроса “Как ?” се извършват предвидените по проекта дейности. Вътрешните процедури ще бъдат разработени за често повтарящи се ситуации, които не са регламентирани от Договарящия орган, като избор на субконтрактори за малки доставки, медийно оповестяване, координация с местните власти и др. Организационната схема, която ще се разработи и следва, съдържа подходящи инструменти за проследимост, анализ и контрол. Системата за докладване ще се изразява в изготвянето на два вида отчети – финансов и технически. Ръководителят и координаторът на проекта ще изготвят техническия отчет, който ще обхваща реализацията на Плана за изпълнение. Счетоводителят ще изготвя финансовия отчет, който ще следи бюджетирането на процеса и спазването на регламентите на Договарящия орган. Чрез тези инструменти, екипът на проекта ще действа като коректив, при наличие на негативна симптоматика. Избраната система за вътрешна финансова и техническа проследимост ще обхване всички дейности и участници в цялостното изпълнение на всички проектни дейности. Реализацията и контролът ще бъдат изцяло отговорност на екипа за управление.
|
30 116.52
|
28 799.17
|
Информираност и публичност на проекта: Дейностите, свързани с публичност и информираност ще се изпълняват през целия период на проекта. Целта е да се осигури максимална обществена информираност относно реализирането на проекта, неговото финансиране, основни цели и задачи, както и информация за Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014- 2020 г. За постигането на тази цел през целия период на реализация за проекта ще бъде организирана информационна кампания, включваща дизайн, отпечатване и разпространение на печатни информационни материали и дизайн, изработване и монтаж на информационна табела.
Всички информационни материали също ще бъдат изготвени в съответствие с изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз и Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020. Ще бъдат изработени и разпространени брошури - 2000 бр.и постери - 800 бр.. Същите ще се разпространяват във всички населени места в община Разлог, сред потенциални участници в проекта, общественост, държавни и общински институции, работодатели и други. Печатните информационни материали ще съдържат основно информация за проекта, източника на финансиране, продължителност, цели, очаквани резултати, реализиращи и реализирани дейности, право за участие.
Ще бъде изработена 1 брой табела, която ще бъде монтирана на сградата в която се извършват административните дейности по проекта и се реализират неговите основни дейности.
Добрите партньорски взаимоотношения с местните медии ще допринесат от своя страна за популяризирането на проекта и разпространяването на постигнатите резултати сред местната общност. Благодарение на тази предварително планирана стратегия за валоризация ще бъде осъществено разпространението на резултатите от проекта, възможност за споделяне на добите практики и опит, както и нови възможности за мултиплициране на подобни дейности с други целеви групи и работодатели от същия отрасъл на местно ниво. За тази цел е предвидено провеждането на официална кръгла маса след приключване на проекта, на която ще бъдат поканени представители на институциите и местния бизнес , пред които ще бъдат представени подробно всички добри практики и ползи за целевите групи по настоящия проект, както и възможностите за доразвиване на съвместни инициативи.
Всички дейности, свързани с осигуряване на публичност ще бъдат реализирани съгласно правилата в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020.
|
2 780.00
|
2 780.00
|
Осигуряване на трайна и устойчива заетост за период от 12 месеца на представителите на целевата група посредством разкриването на нови работни места в "МАЙК ТРЕЙДИНГ" ЕООД; : Обемът на работа и необходимостта на назначаване на нов персонал се увеличава през изминалите години. Предприятието изпитва остра необходимост от назначаването на нова работна ръка, за да може да отговори на търсенето на предлаганите от него услуги. Поради този факт кандидатът "МАЙК ТРЕЙДИНГ” ЕООД планира да осигури разкриването на нови устойчиви работни места за период от дванадесет месеца за тридесет лица от допустимата целева група, над половината от които са представители на следните приоритетни целеви групи: трима безработни младежи до 29 г. вкл., четири безработни лица на възраст на 54 г., три продължително безработни и неактивни лица и седем лица с ниска степен на образование /под ISCED 313/. Трудовите и осигурителни отношения на наетите в рамките на проекта тридесет лица от работодателя ще бъдат уредени при условията на българското трудово и осигурително законодателство, като лицата ще бъдат наети на трудово правоотношение на пълно работно време, на осемчасов работен ден, на следните длъжности: "Общ работник" Код по НКПД: 96220001 - 10 лица и "Машинен оператор, дървообработване" Код по НКПД: 81722005 - 20 лица.
Работодателят е предвидил и обслужване на новонаетите лица от Служба по трудова медицина за период от 12 месеца, какъвто е срокът на изпълнение на проектната дейност. Работодателят ще осигури трайна и устойчива заетост и ще запази работните места за минимум 12 месеца на 50% от наетите по проекта лица, след приключване на дейностите по проекта, поради факта че разполага с производствен обект с голям капацитет, съобразен с планираните нови работни места.
|
194 268.00
|
198 224.43
|
Провеждане на професионално обучение по втора квалификационна степен, с продължителност 660 учебни часа по Професия "Оператор в дървообработването", код: 543020, Специалност „Дърворезно, амбалажно и паркетно производство”, Код: 5430206 на 20 от вече наетите по проекта 30 лица представители на целевата група; : Професионалното обучение ще бъде осъществено в съответствие с изискванията на Закона за професионално образование и обучение /ЗПОО/. Неговото провеждане се налага от изискванията за съответната професионална квалификация на 20 новоразкрити работни места за Длъжноста "Машинен оператор, дървообработване" Код по НКПД: 81722005 . Дейността включва подготовка на първоначална документация за избор на изпълнител на дейността – лицензирана обучителна организация, необходима за провеждане на обучителните занятия съгласно изискванията на на ПМС118/2014Г.
Преди стартиране на обучителните занятия съвместно с изпълнителя за провеждане на професионалното обучение втора квалификационна степен , с продължителност от 660 учебни часа по Професия "Оператор в дървообработването", код: 543020, Специалност „Дърворезно, амбалажно и паркетно производство”, Код: 5430206 за двадесет лица представители на целевата група, ще бъде изготвен график за провеждане на учебните занятия, с предвиден период от 132 дни по 5 учебни часа дневно. Учебните занятия ще се провеждат в работни и почивни дни. Обучителните програми по посочените дисциплини ще включват 260 часа теоретични занятия и 400 часа практически занятия. Обучаваните лица ще бъдат разпределени в две групи по десет лица.
Входящото образователно равнище, необходимият брой нива и продължителност на курсовете с цел получаване на Свидетелство за професионална квалификация след приключване на обучителните курсове ще бъдат проведени в пълно съответствие с изискванията на ЗПО. Обучението по придобиване или повишаване на професионалната квалификация ще се осъществява от лицензиран Център за професионално обучение, чийто преподаватели притежават завършено образование, придобита специалност, присъдена квалификация и правоспособност, които са в съответствие с нормативната уредба и държавното образователно изискване за придобиване на квалификация за съответната професия. Теоретичните занятия ще бъдат провеждани в осигурена от обучителната организация учебна база, а практическите занятия ще се провеждат в работните помещения на предприятието-кандидат.
След приключване на обучителните курсове всички обучени бенефициенти / 20 души / ще положат изпити за проверка на усвоените теоретични знания и практически умения. Изпитът ще се проведе в два последователни работни дни и ще включва четири часов теоретичен писмен изпит и четири часов практически изпит. Предвижда се успешно да завършат курса 100% /20 лица/ от първоначално започналите обучението. Всички обучени и успешно издържали финалния изпит ще получат документ – Свидетелство за професионална квалификация. В резултат на проведеното обучение лицата ще придобият квалификация по втора квалификационна степен по Професия "Оператор в дървообработването", код: 543020, Специалност „Дърворезно, амбалажно и паркетно производство”, Код: 5430206, която ще бъде удостоверена със съответния документ съгласно чл. 38 ал. 2 от ЗПОО – Свидетелство за професионална квалификация.
|
24 000.00
|
24 000.00
|
Провеждане на обучение по ключови компетентности съгласно Европейската квалификационна рамка по: Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” на 20 от вече наетите по проекта 30 лица представители на целевата група. Обучението по ключова компетентност 4 ще бъде с обща продължителност от 45 учебни часа;: Провеждането на обучение по Ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" се налага от изискванията на новоразкритите работни места за Длъжноста "Машинен оператор, дървообработване" Код по НКПД: 81722005 и използването на дигитални технологии /програмиране на операции, въвеждане на размери и т.н./ като ежедневна дейност при реализация на работния процес в дървообработването. Дейността включва подготовка на първоначална документация за избор на изпълнител на дейността съгласно изискванията на на ПМС118/2014 г.
Обучението по Ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" ще бъде с обща продължителност от 45 учебни часа, с предвиден период от 9 дни по 5 учебни часа дневно включващо 18 часа теория и 27 часа практика. Обучаваните 20 лица ще бъдат разпределени на две групи по 10 лица. Целта на обучението е придобиване на познания по ключови компетентност 4 "Дигитална компетентност". Обучението ще бъде възложено на външен изпълнител – Център за професионално обучение, чиито преподаватели по ключови компетентности следва да притежават релевантно образование и професионален опит в съответната област за конкретното обучение. Обучителните занятия ще се провеждат в работни и неработни дни. Обучението за ключови компетенции, ще завърши с теоретичен едночасов изпит под формата на тест. Предвижда се успешно да завършат курса 100% /20 лица/ от първоначално започналите обучението. На завършилите обучението по КК4 лица ще бъде издаден съответен документ /Удостоверение за придобита ключова компетентност/, удостоверяващ придобитите знания и умения.
|
5 000.00
|
5 000.00
|
Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДМА свързани със създаването на 30 нови работни места за представителите на целевите групи. : Дейността включва подготовка на първоначална документация за избор на изпълнител на дейността – доставка на оборудване, машини и съоръжения необходими за разкриването на новите работни места за представителите на целевата група, съгласно изискванията на ПМС118/2014г. и указанията за изпълнение на проекти по оперативната програма „РЧР”. С цел да бъдат разкрити 30 нови работни места за представителите от целевата група на работодателя-кандидат ще му е необходимо да закупи следното ново оборудване: Високопроизводителен многодисков циркуляр. Многодисковият циркуляр е предназначен за надлъжно разрязване на дървен материал, предварително обработен или необработен, използвайки няколко режещи инструмента. Многодисковият циркуляр се характеризира с голяма производителност, поради това, че се обработват до десет детайла на веднъж в зависимост от техните размери. Друга особеност на многодисковия циркуляр е неговата прецизност на рязане, която води до повишиване на качеството на продукцията. Автоматизацията предразполага към лесна и бърза смяна на зададените размери, с което се икономисва време за пренастройване на машината в сравнение с по-стари модели. С добавянето на многодисковият циркуляр към производствения процес отпадат много допълнителни операции и спестява електроенергия, а в същото време се облекчава работата на операторите. Благодарение на вградените нови технологии в машината се позволява обработване на детайли с по-голяма ширина и височина, което води до по широка гама асортименти на продукцията. За високата производителност на машината спомага и скоростта на подаване с до петдесет линейни метра в минута или до 10 кубични метра на час. Машината е съобразена с всички съвременни изисквания за техника на безопасност и охрана на труда.
Тъй като планираното за закупуване оборудване е предназначено за разкриването на новите работни места за лицата от целевата група, то същото ще подобри значително условията на работа и ще създаде допълнителна предпоставка за разкриването на новите работни места и за гарантиране на трайна и устойчива заетост след приключване на проекта. Оборудването ще бъде застраховано за срок не по-дълъг от срока на изпълнение на проектните дейности. Предназначението на закупеното оборудване ще бъде запазено от кандидата за срок от минимум 5 години от датата на одобрение на окончателния доклад.
|
106 200.00
|
106 094.06
|