Подбор и назначаване на персонал- 1-ви етап: За ресурсното обезпечаване на дейностите, предоставени от Звеното за услуги в домашна среда е необходимо да бъде подбран персонал за управление и персонал за предоставяне на услугите.
Броят на персонала е съобразен с броя на потенциалните кандидат-потребители и техните индивидуални потребности като е взета предвид информацията от досега реализирани проекти. Съотношението е съобразено с идеята, че услугите могат да се предоставят ежедневно, седмично, периодично като един потребител може да получава повече от една услуга, съобразно своите потребности.
Цялостната организация на дейността по предоставянето на почасови услуги в домашна среда е свързана с извършването на социална, административна и отчетна работа. В тази връзка за управление на Звеното са предвидени следните длъжностни позиции: социален работник и технически сътрудник.
Персоналът на Звеното, предоставящ социалните услуги, се предвижда да се състои от социален асистент, здравен асистент, лични асистенти и домашни помощници.
Ще бъде нает и психолог, които ще работи с персонала, предоставящ услугите, и с потребителите на услуги като им предоставя мотивационна и психологическа подкрепа. Същият ще участва при разработването на правилата за предоставяне на услугите и при анкетирането за оценка на потребностите от услуги на кандидат-потребителите.
Предвижда се да бъде нает персонал от 20 души: 1 социален асистент, 8 лични асистенти, 7 домашни помощници, 1 социален работник, 1 здравен асистент, 1 психолог, 1 технически сътрудник. |
257 878.32
|
100 843.15
|
Подбор и назначаване на персонал - 2-ри етап: Във връзка с включване в проекта на потребителите на "Нови алтернативи" през м. март 2016 г. ще бъде подбран и назначен персонал от 8 лични асистенти. |
80 881.92
|
207 476.26
|
Провеждане на информационна кампания в общността чрез издаване на информационни материали и консултиране на кандидат-потребителите: С цел информиране на обществеността и потенциалните потребители за предлаганите услуги ще бъдат отпечатани 300 бр. брошури, 50 плаката. Ще бъде изработена и поставена 1 информационна табела. Информация за проекта ще бъде публикувана на интернет сайта на община Летница. |
830.00
|
1 162.00
|
Провеждане на заключителна конференция: В края на реализиране на проекта ще бъде проведена заключителна конференция за отчитане на резултатите от реализацията на проекта и споделяне на добри практики. |
500.00
|
300.00
|
Въвеждащо обучение на персонала : С цел придобиване на познания и умения за работа с целевата група, индивидуализиране на грижата и преодоляване на нагласи ще бъде проведено въвеждащо обучение на всички новоназначени лица в съответствие с Методиките за предоставяне на социални услуги в общността.
Предвижда се въвеждащото обучение да се проведе преди стартирането на услугите в 1 ден, 4 сесии по 2 учебни часа. В обучението няма да бъдат включени лица от персонала, които притежават сертификати, получени по сходни програми и дейности. |
170.00
|
150.00
|
Поддържащо обучение на персонала: Поддържащото обучение ще се проведе след стартирането на услугите - 1 ден, 4 сесии, всяка сесия по 2 учебни часа - и има за цел да надгради придобитите професионални умения и знания и развитие на екипните принципи на работа. |
250.00
|
250.00
|
Оценка на потребностите от социални услуги на кандидатите за потребители: Във връзка с необходимостта от оценяване на индивидуалните потребности на кандидат-потребителите, с оглед определяне вида на почасовите услуги ще бъде извършена социална анкета в дома на всеки кандидат-потребител и изготвена оценка на потребностите. |
0.00
|
1 325.00
|
Организиране, предоставяне и осигуряване на достъп до интегрирани услуги на потребителите: Организацията на дейността при предоставяне на услуги ще бъде подчинена на разбирането, че всеки вид услуга трябва да се извършва от специалист, заемащ съответната длъжност и имащ съответните умения за осъществяването й. Ще бъде използван подход на максимална гъвкавост, високо качество и ефективност на услугите, съобразени с идеята, че услугите могат да се предоставят ежедневно, седмично или периодично, според конкретните нужди на потребителите.
На потребителите ще бъде предложено гъвкаво почасово предоставяне на услуги в домашна среда според потребностите. Лицата с трайни увреждания и възрастните хора, затруднени в самообслужването, ще получат услуги за лична помощ, комунално-битови услуги, медицински услуги, услуги за социално включване, транспортни услуги, мотивационна и психологическа подкрепа.
Услугите ще се предоставят по график от:
лични асистенти - помощ при хранене, лична хигиена,помощ при вземане на лекарства,пазаруване, приготвяне на храна и др., ;
домашни помощници - за пазаруване, почистване, приготвяне на храна, административни услуги и плащания;
социален асистент - помощ при общуване, осъществяване на социални контакти и придружаване;
здравен асистент - оказване на подкрепа при прием на лекарства, поставяне на инсулин, овладяване на епилептични припадъци, инхалации и кислородна терапия, обработка на рани, проследяване на жизнени показатели, ползване на медицински изделия и др. ;
Потребителите на услуги ще получат мотивационна и психологическа подкрепа, както и при необходимост ще им бъде предоставена транспортна услуга за транспортиране до лечебно заведение при консултиране с медицински специалист, лабораторни изследвания и др. манипулации, които не могат да бъдат извършвани в домашна среда.
Предоставянето на комплекс от услуги, според потребностите, въз основа на индивидуална социална оценка, ще задоволи необходимостта от помощ и подкрепа за ежедневните потребности на лицата с трайни увреждания и възрастните хора, затруднени в самообслужването си.
Услугите ще се предоставят със стремеж към повишаване на качеството на живот на потребителите. |
22 000.00
|
4 869.53
|
Групова супервизия на персонала: Дейностите по осъществяване на лична помощ, оказване на подкрепа и съдействие за социално включване и комунално-битовите дейности в домашна среда са в групата на помагащите професии и носят висок риск от емоционално прегаряне. Това крие рискове за качеството на предоставяните услуги и налага включването на супервизията като средство за професионална подкрепа с оглед предоставяне на услуги с високо качество. |
0.00
|
275.00
|
Индивидуална супервизия на персонала: Професионална подкрепа за персонала, предоставящ услугите в домашна среда при трудни и специфични ситуации в работата с лица с трайни увреждания и възрастни хора за предотвратяване на случаи на емоционално прегаряне и справяне с проблеми. |
0.00
|
1 125.00
|
Мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите на услуги: Реализацията на проекта изисква мотивация и подкрепа не само от страна и за екипа, предоставящ услугите, но и от страна и за лицата, за които екипът полага грижи. Лицата с увреждания и възрастните хора с невъзможност в самообслужването много често остават в социална изолация, липсва им активност за жизнена адаптация и водене на самостоятелен живот. |
0.00
|
5 568.50
|
Закупуване и доставка на специализиран автомобил за лица с увреждания: На територията на община Летница функционира Дневен център за лица в увреждания, с капацитет от 20 души и Център за настаняване от семеен тип, с капацитет от 15 души. Двата центъра не разполагат със специализиран автомобил за лица с увреждания, които да бъде нает за нуждите на проекта.
Лицата с увреждания и възрастните хора с невъзможност в самообслужването много често трябва да пътуват, за да получат специализирана медицинска помощ до съседни градове - Ловеч и Левски. За лабораторни изследвания същите трябва да бъдат транспортирани до лаборатория. При липсата на възможност за специализирано транспортиране, същите се отказват и не получават специализирана медицинска помощ. Това налага закупуването на специализиран автомобил за лица с увреждания, чрез който по проекта ще бъдат предоставяни транспортни услуги за потребителите, включени в изпълнението на проекта. |
59 900.00
|
53 596.11
|
Организация и управление на проекта, контрол и наблюдение на качеството на предоставяните услуги: Реализацията на проекта изисква оптимална организация и управление на дейностите. Ще бъдат създадени оптимални условия за ефективна организация и управление при предоставяне на услугите. |
42 000.00
|
32 503.92
|