Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 175 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

This project includes activities for improvement the working environment in the enterprise AS Engineering Ltd.
The main activities scheduled for implementation are:
1. Introducing effective and flexible forms of work organization and human resource management with an accent to employees aged over 54 years and the opportunities for reconciliation the personal and professional life
2. Extension of the professional life of individuals over 54 years of age by developing an annual training plan for employees, and in particular training program for persons over 54 years of age to acquire new knowledge and skills and strengthening the practice of longlife learning.
3. Improving currently used personal protective equipment and special work clothing trough providing new more modern and reliable personal protective equipment and work clothing.
4. Ensuring collective protection trough buying advanced lighting,  local aspiration and improved climate through adequate heating in the premises;. 
5. Training of the employees for specific risks connected with the work performed in the enterprise by plan and schedule, in accordance with the requirements of the Employer
6. Informing and publicity for the financial support from The European Union.
7. Organization and management of the project.
 The indications for achieving the goals of the project are:
- Provided modern personal protective equipment and working clothes for all employees- 57 person.
- Provided funds for collective defense - local aspiration, heating appliances, new lighting
- Skilled employees - 57
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Внедряване на електронна платформа за управление на човешките ресурси в предприятието, с възможност за отчитане на гъвкаво работно време, изготвяне и отчитане на графици и присъствени форми , съобразно отчетените резултати и времеви ангажименти. Разработване на планове за обучение на заетите лица с фокус към индивидуални програми за обучение на лицата над 54 годишна възраст.: Основната цел на тази дейност е постигането на оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси. В предприятието няма внедрена електронна система за контрол на достъпа, отчитане на работа при гъвкаво работно време и развитие на човешките ресурси, а необходимостта от нея е свързана със стратегията за развитие на предприятието и се основава на свързаната с нея потребност от организационни промени. Чрез реализацията на тази дейност ще се създаде възможност и решение за въвеждането на нови организационни практики, модели и системи за управление на човешките ресурси, което кореспондира със целите на настоящата процедура. Чрез системата ще има възможност да се въвеждат работни карти и работни графици с цел отчитане на заетостта на лицата с гъвкаво работно време. Осигуряването на възможности за въвеждане на гъвкави форми на заетост ще допринесе за съчетаване на професионалния и личния живот на заетите лица, а така също и до по-дългото оставане в заетостта на по-възрастните работници и служители. Дейността включва разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията, а именно следните елементи: 1. Оптимизация на работните процеси, включително въвеждане на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот (включително и на лица над 54г.) – чрез въвеждане на трудови договори на непълен работен ден, временни (срочни) трудови договори, работно време с променливи граници, избор на смени и взаимозаменяемост, надомна работа, дистанционна работа. Реализацията на тези дейности ще бъде чрез разработени вътрешно фирмени документи за управление на човешките ресурси. 2. Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54г.) – съгласно Стратегическата рамка на ЕС за ЗБУТ за 2014-2020 г. проблемите са свързани с възрастта са загуба на знание, нарастване на конкуренцията от квалифицирани специалисти, увеличаване на физическото и умственото натоварване в резултат от възлагането на повече и по-разнообразни работи и функции. Те ще бъдат решени чрез разработването на планове за обучение на заетите лица, с акцент на лицата над 54г., които са 42% от заетите в предприятието. 3. Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятието, насочени към опазване на околната среда; 4. Обезпечаване на предприятието със софтуер-електронна платформа за контрол на достъпа - вход и изход от работното място, управление на човешките ресурси в предприятието, чрез специализирания софтуер ще се създаде възможност за отчитане на гъвкавите форми на работно време и ротация на работните места, ще се ползват специални модули за работни карти и работни графици; 5. Въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси - планиране, подбор и наемане. Реализацията на тези дейности ще бъде чрез разработени вътрешно фирмени документи за управление на човешките ресурси; 6. Въвеждане на мерки за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, кариерно развитие, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот. Цялостната стратегията за развитие на дружеството е насочена към разширяване на дейността (привличане на нови клиенти, увеличаване на обема на продажбите) и развитие на човешките ресурси и увеличаване на производителността на труда. Неефективното управление на работните процеси и на работната сила, застаряването на работната сила и липсата на квалифицирани работници са сред проблемите, които в най-голяма степен застрашават устойчивото развитие на дружеството и неговата конкурентоспособност. В тази връзка дружеството има необходимост от организационни промени, които ще бъдат реализирани чрез елементите на дейност 1. 29 000.00 28 800.00
Доставка на колективни средства за защита с цел подобряване параметрите на работната среда - осигуряване на локална аспирация и подмяна на осветителни тела в производствените цехове.: Цел на дейността е- осигуряване на колективни средства за защита за заетите лица в производственото хале с цел намаляване на риска от влошените параметри на работната среда по отношение на факторите осветеност и запрашеност. Съгласно извършената оценка на риска от СТМ е идентифицирана опасност - недостатъчна осветеност в производствените помещения. В тези помещения работят 53 заети лица, от които 26 на възраст над 54 години. Тези лица са подложени на целодневна експозиция на недостатъчна осветеност и е оценена като голяма възможността за хронични увреждания под формата на късогледство и други разстройства на зрителния анализатор, както и хипо/хипертония. Съгласно оценката на риска СТМ препоръчва подмяна на осветителните тела и осигуряване на осветление в съответствие със санитарно-хигиенните норми и изисквания. Сертификат за контрол С 22645/19.01.2016г.издаден след измерване на стойностите на контролиран параметър-общо осветление констатира несъответствие на нормите съгласно изискванията на Наредба 49. Направените измервания документирани с протокол, за различните работни помещения са в диапазона от 107lx до 272lx при норма 300lx. и неработещи 93 бр.осветителни тела. В производствените цехове се работи на изкуствено осветление като в момента то е осигурено чрез 14 бр.нажежаемо осветително тяло, 184бр. - луминисцентно осветително тяло, 65бр. - живачно осветително тяло, 2бр.-халогенно осветително тяло и 1бр. светодиодно осветително тяло. Чрез настоящата дейност тези осветителни тела ще бъдат подменени с нови съвременни осветителни тела, осигуряващи осветеност в допустимите норми и превенция на заболявания на заетите лица. Ще бъдат закупени LED осветителни тела 100 W, заменящи старите осветителни тела прожекторен тип и LED осветителни тела 18 W, заменящи старите осветителни тела с луминисцентни тръби. Така ще се осигури превенция на зрителни проблеми, загуба на зрение с акцент за лицата над 54 годишна възраст, при които проблемите със зрението са установени. Ще се минимизира риска от заболявания на очния нерв чрез постигане на стойности на параметрите за осветеност в допустимите граници. Чрез подмяната на осветителните тела ще се постигнат и допълнителни ползи: -устойчивост - LED осветителните тела имат по-дълъг живот -ресурсна ефективност чрез по-ниска консумацията на енергия в сравнение с лампите с нажежаема жичка(до 80 % по-ниска стойност) -по-нисък риск от пожар, поради по-ниско отделяне на инфрачервени и ултравиолетови лъчи -по-щадящи към околната среда, издържат по-дълго, не водят до вредните емисии на CO2, както и не съдържат никакви токсични материали. Съгласно извършената оценка на риска от СТМ е идентифицирана опасност -запрашеност при всички технологични процеси. Заключението от последните измервания видно от сертификат С 22648/19.01.2016 е, че контролирания параметър концентрация на инхалабелен железен прах не съответства на граничните стойности по Наредба 13. Измерените концентрации във въздуха на работната среда на железен прах са от 6,4 до 7,2 МГ/М³ при норма 6МГ/М³. На експозицията на прах са изложени целодневно работещите в цех Монтажен и цех Механичен, където няма вентилация. Чрез проекта ще бъдат закупени локални аспирационни системи 4 бр. тип прахоуловител, джобен филтър с механично стръскване. Целевата група са 46 лица, вкл.20 над 54 годишна възраст и основният проблем, който ще бъде разрешен чрез дейността е високата запрашеност в цеха и отделянето на вредни газове във въздуха, които сериозно въздействат върху здравето им и биха могли да предизвикат проблеми с дихателната система. Идентифицираните нужди на лицата от тази целева група са - необходимост от вентилация чрез подходяща система за пречистване на въздуха в помещението и по този начин намаляване на вредното влияние на факторите на работната среда и производствените процеси, запазване здравето на работещите. Доставката на аспирационна система ще доведе до намаляване и неутрализиране на емисиите в съответствие със законодателството на ЕС. 112 860.00 112 759.20
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло за заетите лица, в съответствие с утвърдения списък на работни места и видове работи и съгласно извършената оценка на риска.: Цел на дейността е да бъдат осигурени по-добри и съвременни ЛПС и СРО за заетите лица в предприятието. Съгласно националната класификация на трудовия травматизъм се забелязва, че заетите лица в бранша са подложени на значителни рискове в работата си и невъзможността за отстраняването им поради спецификите на производствения процес, обуславя изключително важното значение на осигурените ЛПС и СРО за работещите. Необходимо е закупуването и на специално работно облекло, което минимизира риска за заетите лица. Настоящото проектно предложение е насочено именно към удовлетворяването на тези потребности. Новите ЛПС, заменящи старите имат следните характеристики: 1. Комплект лятно работно облекло -по-добро предпазване тялото от механични въздействия, искри и пръски разтопен метал, шлака и горещи частици; 2. Комплект зимно работно облекло - по-добра студозащита и влагоустойчивост; 3. Работни обувки зимни - по добре предпазват крака от усукване, противохлъзгащи, минимизиране на напрежението в петата на носещия през целия ден, с композитно бомбе, с олекотена, гъвкава вложка против пробождане' 4. Работни обувки летни - с метално бомбе и метална пластина предпазват от пробождане, осигурява защита от отхвърчащи топли предмети, олекотени, със шок абсорбер в петата, осигуряващ защита на ставите. 5. Очила за механична защита - със система за индиректна вентилация, омекотяване към лицето, неизпотяеми, ще се осигури висок комфорт, дори в екстремно високи или ниски температури. 6. Защитен фотосоларен шлем за заварчици. Към настоящия момент се използват предпазни маски за заваряване, на която не е обозначена степен на защита и стандарт, на който да отговаря. Ще бъдат закупени 5 бр защитни фотосоларни шлемове с автоматично затъмняващ се филтър, олекотен с опция- подвижен екран,отговарящ на стандарти EN 166, EN 175 , които ще осигури по-добра защита на работниците на длъжност заварчик и електро-заварчик. 7. Ръкавици брезент- за защита от механични въздействия. 8. Полумаска с филтри - ползваните към момента полумаски и филтри са с увеличено съпротивление на въздушната струя и са некомфортни за носене, предимствата на новите полумаски са комфортна употреба, със светлоотразителни елементи за висока видимост, инхалаторната клапа се подменя с подмяна на филтрите, което увеличава многократно безопасността. 9.Маска тип респиратор - предлага по-добро прилягане и по- голям визуален обхват, изключително ниско съпротивление при дишане, ниско ниво на CO2 и изключително ниско ниво на влажност във вътрешността. индивидуално пакетирани. 10. Антифони външни. Резултатът е по-добро, по-последователно цялостно затихване за почти всички промишлени шумови среди, защитава работници в електрически среди. Другите видове ЛПС и СРО ще бъдат заменени с нови поради изтичане на срока на експлоатационна годност и необходимостта им от подмяна с нови такива. 11.Гамаши 12.Кожена престилка 13.Ръкавици заваръчни за за предпазване от пръски, изработени от цепена телешка кожа, с кевларени конци, топлоустойчиви, подходящи за заваряване. 14.Ръкавели 15.Работни обувки тип сабо 16.Очила предпазни за работа с компютър 17.Ергономичен стол-идентифициран риск при работа с видеодисплеи, възможност за хронични увреждания на опорно-двигателния апарат. Другите видове ЛПС и СРО ще бъдат заменени с нови поради изтичане на срока на експлоатационна годност и необходимостта им от подмяна с нови такива. Необходимостта от предоставянето на нови лични предпазни средства и специално работно облекло на заетите лица се обосновава от следните опасности и рискове: шум от оборудването и машините; опасност от преместващи се (движещи се) машини, съоръжения и техни елементи - опасност от притискане на пръстите, опасност от падащи тела и частици, опасност от режещи елементи и инструменти; наранявания с твърди частици при металообработка, вдишване на химически вещества, изгаряния вследствие на термичните процеси при заваряване на метали; работа при неблагоприятен микроклимат. 25 801.00 25 786.17
Обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване.: Цел на дейността е поддържане и допълване на знанията на работещите по безопасност и здраве при работа на индивидуалното работно място. Дейността включва обучение на работниците и служителите относно специфичните рискове за безопасността и здравето, свързани с индивидуалното работно място. Дейността не включва задължителния въвеждащ инструктаж за безопасност на труда, съгласно чл. 26 (2) 1 „а” и „б” от ЗЗБУТ. Обучението ще бъде възложено на външен изпълнител и ще се провежда от длъжностни лица с подходящо образование по ред и при условия, определени от екипа за управление на проекта, като се отчитат характерът на изпълняваната работа, конкретните условия на работното място и съществуващият професионален риск. Обучението ще включва правила за безопасна работа за защита на работещите от опасности и рискове, в зависимост от спецификата на професията, извършваната дейност и индивидуалното работно място. В програмата на обучението, която ще бъде изготвена от обучаващата организация ще бъдат включени модули, свързани с безопасност при работа с оборудване, машини, съоръжения и други; осигуряване на безопасно обслужване на технологични процеси, повлияни от фактори на работната среда и трудовия процес; безопасност при използване на различни материали, опазване на околната среда-ресурсна ефективност и влияние на изменението на климата. Обучението на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване, ще се провежда на основата на действащите правила, норми и изисквания и утвърдените в предприятието правила и инструкции за безопасна работа. Тематиката и продължителността им ще се съобразяват с всички други изисквания, регламентирани в специфичните за конкретната дейност или вид работа нормативни актове. Обучаемите ще бъдат всички заети лица в дружеството общо 57 човека. При включването в обучение ще се дадат равни възможности на всички заети лица да участват с цел предотвратяването на всякаква дискриминация, основана на пол, раса, цвят на кожата, етническа принадлежност или социален произход, генетични характеристики, език, религия или убеждения, политически или други мнения, имотно състояние, произход, увреждане, възраст или сексуална ориентация, като се имат предвид потребностите на различните целеви групи, изправени пред риск от подобна дискриминация. При включване в обучение ще се интегрира принципа за равенството между мъжете и жените, като това ще бъде подкрепено с възможността да се обучават дистанционно заетите лица, които имат семейни или лични ангажименти с цел да им се даде възможност за съчетаване на личния с професионалния живот. Интегриране на принципа за устойчиво развитие ще бъде осигурено чрез включването в обучението на модули, формиращи знания и умения в подкрепа на опазването на околната среда, смекчаване измененията на климата и адаптацията към него, ресурсна ефективност и зелен растеж. По време на обучението ще бъдат използвани съвременни интерактивни средства. За обученията ще бъде ползвана собствена учебна зала на предприятието, за да е по-удобно за работещите и да се постигне по-високо качество на обучението. Обучаващата организация ще осигури на обучаемите учебни материали, които ще гарантират устойчивото развитие на постигнатото по отношение на дейностите по безопасност и здраве при работа. Етапите за изпълнение на дейността са: 1. Описване на рисковете, оборудването, съоръженията, използвани в машиностроенето, по които ще бъдат включени теми в учебната програма; 2. Избор на обучаваща организация. Дейността планираме да бъде възложена на външен изпълнител; 3. Провеждане на обучението, съобразно план-график на учебните занятия и учебна програма; 4. Провеждане на финален тест на обучаемите за проверка на придобитите знания; 5. Връчване на удостоверения за успешно приключили обучението; 6. Отчетност и вътрешен контрол. 6 000.00 5 994.00
Информиране и публичност: Основна цел на дейността е предоставяне на информация за предоставената безвъзмездна финансова помощ по проекта, според изискванията на програмата в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, предвидени в Регламент(ЕС) 1303/2013 на Европейския съюз, и Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Всички действия по информиране и публичност ще включват следните елементи: • Емблемата на ЕС в съответствие с графичните изисквания; • Упоменаване на Европейски социален фонд и Европейския фонд за регионално развитие (или Европейски структурни и инвестиционни фондове) • Логото на програмния период 2014 - 2020 г. Информация за проекта, включваща кратко описание, дейности и резултати ще бъде публикувана на сайта на дружеството www.metalic97.com, като ще се откроява подкрепата на Европейския съюз. За логото на ЕС и оперативните програми ще се прилагат изискванията на Регламент 821/2014 г. по отношение на шрифт и цветност. Информационна табела ще бъде поставена на входа на производствената база, която ще информира обществеността за подкрепата от Европейския съюз. Проектът включва набор от дейности по информация и публичност, които целят да популяризират приноса на Европейския фонд за развитието на човешките ресурси, Оперативната програма, както и дейностите по настоящия проект. Ще бъде изготвена бланка за документите, които ще бъдат издавани и ползвани по време на изпълнението на проекта, чрез която участниците, изпълнителите и обществеността ще получат информация за оперативната програма и финансирането от Европейските структурни и инвестиционни фондове. Всички удостоверения/сертификати от проведените обучения ще съдържат емблемата на ЕС, упоменато Европейски съюз, наименованието на ЕСФ и ЕФРР, логото на програмния период 2014-2020 г. и наименованието на финансиращата програма ОП "Развитие на човешките ресурси"2014-2020, наименованието на проекта и адреса на единния информационен портал. За постигане на целта на дейността информиране и публичност са предвидени следните дейности: 1. Отразяване финансирането на проекта на всички отпечатани документи и закупени по проекта активи-оборудване, обзавеждане, ЛПС; 2. Поставяне на постоянна табела на централния вход на производствената база. Табелата ще съдържа информация, че проектът е финансиран от Европейския социален фонд чрез Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”2014-2020, както и други задължителни елементи според изискванията на Договарящия орган; 3. Предоставяне на 100 броя тениски с логото на Европейския съюз и общото лого на програмния период 2014-2020 г. на всички представители на целевата група и заинтересовани страни; 4. Предоставяне на 100 броя химикали с логото на логото на Европейския съюз и общото лого на програмния период 2014-2020 г. на всички представители на целевата група и на контрагенти на дружеството. 5. Предоставяне на 100 броя чаши с логото на Европейския съюз и общото лого на програмния период 2014-2020 г. 6. Изработване на стикери с логото на Европейския съюз и общото лого на програмния период 2014-2020 г. за всички закупени активи по проекта; 7. Текущо информиране на дейностите по проекта на интернет страницата на АС Инженеринг ЕООД www.metalic97.com; 8. Публикация в местен информационен сайт за резултатите от реализация на проекта, заключителна информация. 2 000.00 475.00
Организация и управление на проекта: Целта на тази дейност е да се осигури качествено и ефективно изпълнение на заложените дейности, целесъобразно и ефикасно изразходване на средства от бюджета на проекта, стриктно изпълнение на дейностите и постигане на заложените в него резултати и индикатори. Дейността е свързана с организацията и успешното управление на проекта и стартира още през първия месец. Членовете на екипа са: Ръководител проект-1, Координато проект -1 и Счетоводител-1, които са отговорни за реализиране на проектните дейности през целия 12 месечен период на изпълнение. Дейността на Екипа ще е съобразена с изискванията за отчитане на проектните дейности, дефинирани от Договарящия орган, контрол за изпълнението на сключените договори с външни изпълнители, отчетни форми за обученията и организиране на дейностите свързани със заетите лица в дружеството. Целия екип е отговорен за администрирането на проекта – организиране и ръководство на проектните дейности, водене на точна и ясна документация, както и ясни и точни счетоводни отчети относно изпълнението. Изготвяне на междинни и финални отчети за отчитане на постигнатите цели и верифициране на направените разходи, осигуряване на информираност и публичност, прозрачност, равнопоставеност и екологична устойчивост. Екипът ще осъществява своята дейност в административната сграда на АС Инженеринг в обособен за целите на проекта офис. Екипът за организация и управление ще отговаря за изпълнението на дейностите, предвидени в проекта, в съответствие с клаузите и срока на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Отговорността на всички членове на екипа ще бъде гарантиране изпълнението на разпоредбите на ЗУСЕСИФ/Постановление № 119/20.05.2014 г. на Министерския съвет, относно допустимостта на извършваните разходи, както и съответствието на тези разходи с изискванията, предвидени в настоящата схема за финансиране. Ръководителят и координаторът ще организират съвместно изпълнението на всички дейности, предвидени в проекта. Счетоводителят на проекта ще води точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на проекта, използвайки подходяща електронна система за документация и двустранно счетоводство и по начин, по който разходите, свързани с проекта, ще подлежат на ясно идентифициране и проверка. Счетоводителят ще гарантира, че данните, посочени в отчетните доклади по проекта (междинни и заключителен), отговарят на тези в счетоводната система и документация, и са налични до изтичане на сроковете за съхранение на документацията. Етапите на дейността са: 1. Формиране на екипа за управление на проекта 2. Определяне ангажиментите във връзка с управлението на проекта 3. Стартираща среща на екипа за управление на проекта, приемане на план за работа, разпределение на отговорности; 4. Разработване на документация за подготовка на процедурите за избор на външни изпълнители 5. Контрол върху изпълнението на дейностите възложени на външни изпълнители; 6. Организиране на коректна точна и своевременна отчетност по проекта посредством информационна система, позволяваща идентифициране на разходите по проекта, лесно проследяване и одитна пътека. 7. Подготовка на документи относно отчитането на проекта и осигуряване на финансиране - искания за плащане, междинни и финални технически и финансови отчети, доклади и комуникация с договарящия орган. 8. Администриране на дейности по информиране и публичност. Принципите, които ще бъдат съблюдаване от екипа за управление на проекта по време на реализацията на проектните дейности са - добро управление, прозрачност и лоялна конкуренция, равнопоставеност и превенция на дискриминация, екологична устойчивост, ресурсна ефективност и политика за опазване на околната среда. 29 000.00 31 417.32
Доставка на колективни средства за защита с цел подобряване параметрите на работната среда чрез осигуряване на отопление в производствените цехове.: Цел на дейността е осигуряване на колективни средства за защита за заетите лица в производствените цехове с цел намаляване на риска от влошените параметри на работната среда по отношение на фактора микроклимат. Помещенията, в които ще бъде извършена дейността доставка и монтиране на газова инсталация с инфрачервени излъчватели, вентилация и газсигнализация. са собственост на АС Инженеринг ЕООД съгласно нотариален акт 139; том ІV; рег.№ 5426; дело 1175 от 1999 г.. Дейността ще бъде извършена в следните помещения: 1.Едноетажна полумасивна сграда "Стругарно цех 1", със застроена площ 360 кв.м. 2.Едноетажна масивна сграда "Инструментална" със застроена площ от 494 кв.м. 3.Едноетажна масивна сграда "Производствено хале цех 2" със застроена площ 1944 кв.м. В тези помещения работят 53 заети лица, от които 26 на възраст над 54 години. Към настоящия момент в производствените цехове няма осигурено отопление, което води до ниски температури през зимния период и опасност от преохлаждане. След направените измервания от акредитиран орган за контрол, заключението от извършения контрол съгласно сертификат С 22646/19.01.2016г. относно контролиран параметър температура на въздуха е, че не съответства на нормите съгласно изискванията на Наредба РД-07-3/01.08.2014г. Установените температури в производствените помещения са между 12,9◦С до 14,5◦С при норма от 15◦С до 23◦С. Съгласно оценката на риска липсата на отопление в производствените цехове може да предизвика риск от работа при ниски температури и преохлаждане през зимния период. Преохлаждащият микроклимат е определен като извънреден дразнител за организма, силата на имунитета намалява, понижава се общата резистентност, повишава се честотата на простудните заболявания. Риск за мускулно-скелетни увреждания и общи заболявания е установен за работещите при целогодишната работа в големи трудно или неотопляеми помещения (халета) при всички заети лица, осъществяващи трудовата си дейност в производствените цехове. В рамките на финансовите възможности на фирмата са осигурени топли напитки, зимно работно облекло, ръкавици и обувки за работещите на рисковите работни места. Изготвен е и физиологичен режим на труд и почивка от Службата по трудова медицина. Заминимизиране на риска СТМ препоръчва закупуването на отопление за производствените помещения. Чрез дейността ще бъде закупена и монтирана газова инсталация с инфрачервени излъчватели, вентилация и газсигнализация. За работещите лица в тези помещения ще се намали риска от простудни заболявания, риск от работа при ниски температури, причиняващи неврити, невралгии, възпалителни и алергични заболявания, ще се оптимизира комфорта при работа и съответно мотивацията за полагане на труд. Дейността е в съответствие с вторична тема на ЕСФ - подкрепа за нисковъглеродна икономика и ефективно използване на ресурсите. Като гориво за отопление газта навлиза вече масово не само в жилищния, но и в индустриалния сектор. Инфрачервените газови излъчватели представляват възможност за постигане на ефективно и качествено отопление в големи промишлени или производствени помещения. Топлинното (инфрачервено) излъчване, не се поглъща от въздуха, затова цялата енергия от инфрачервения излъчвател достига без загуби до отопляваните повърхности и хора, намиращи се в работната му зона. Това позволява изравняване на температурата на въздуха по височина и понижаване на средната й стойност в помещението. Директното поглъщане на топлинна енергия от излъчвателя осигурява повече топлинен комфорт за работещите. По такъв начин използването на инфрачервения газов излъчвател води до значително по-ефективно потребление на газ и намаляване на загубите в сравнение с традиционните начини за отопление. 57 000.00 56 898.28
Доставка на колективни средства за защита - предпазни прегради между работните места в производствените цехове : Цел на дейността - осигуряване на колективни средства за защита за заетите лица в производственотите цехове с цел намаляване на риска от вредното влияние на шума, опасно лъчение и прехвърчащи искри. Обосновка: Изпълнението на дейността ще минимизира неблагоприятното въздействое на следните фактори на работната среда: 1.Риск от наднормен шум. Производственият шум като фактор на работната среда въздейства както на слуховия анализатор, така и на целия организъм. Производственият шум влияе на целия организъм, като преди всичко засяга: нервната система –нарушава се вниманието, появява се бърза уморяемост, раздразнителност, разсеяност, забавя се скоростта на психичните процеси, увеличават се грешките при работа, намалява се работоспособността; 2. Риск от експозицията на тежки метали (манган) и ултравиолетово облъчване при извършване на ел. заваръчни дейности. Престоят е ограничен до възможния технологичен минимум, доколкото позволява производствения процес. Осигурени са специално работно облекло и подходящи лични предпазни средства, но има необходимост от обособяване на работни места за извършване на заварки с лъчепоглъщащи прегради. Заетите лица, извършващи заваръчни дейности са заварчици и шлосер-заварчици общо 11 лица, вследствие на шумовото въздействие и лъченията при заваряване и шлосерски операции често имат субективни оплаквания като главоболие, невротизъм, шум в ушите, световъртеж, промени в самочувствието и настроението, безпокойство, нарушения на съня. С цел минимизиране на риска за тези заети лица ще бъдат закупени колективни средства за защита - технически средства за ограничаване на шума, опасни лъчения и искри между работните места - защитни прегради. В предприятието, резултатите от оценката на риска и измерванията показват риск за здравето на заварчици и шлосер-аварчици относно опасни лъчения, искри и шум. Работещите, чиято експозиция на шум превишава горните стойности на експозицията за предприемане на действия, са преминали профилактични прегледи на слуха от лекар и профилактично аудиометрично изследване. Мерките, предприети за контрол на риска са осигуряване на лични предпазни средства на работещите, изложени на тези рискове, но рискът може да се намали в приемливи граници при прилагане на колективни средства за защита предпазни прегради, спазвайки принципа за приорите на колективните пред личните средства за защита. С цел повишаване на безопасността на работа при заваряване и шлосерски операции ще се използват допълнителни предпазни прегради, които ограничават преминаването на искри и ултравиолетова радиация, шум и предпазват не само работещите, но и намиращите се около зоната на заваряване. Средствата за индивидуална защита, които работещите ползват са вътрешни и външни антифони, с подходяща заглушаваща способност и са инструктирани да ги ползват задължително по време на работа в посочените условия. Разработени са и се внедряват физиологични режими на труд и почивка за работниците, при които има експозиция на шум над горните стойности на експозиция, чрез които се осигурява периодично откъсване от наднормените вредности. Проведени са периодични медицински прегледи за търсене на медицински противопоказания за извършваните дейности и се осъществява предварителен медицински мониторинг, преди назначаване нови работници на тези длъжности. Чрез защитните прегради ще се осъществи надграждане на предприетите до момента мерки за ограничаване вредното въздействие на шума при работа и осигуряване на 20% по-ниски нива на шум за заетите лица. Защитните прегради ще бъдат произведени от огнеупорен материал, който осигурява защита от опасно лъчение и е устойчив на прехвърчащи искри, за работните места за заваряване. Чрез тях ще се сведат до минимум опасностите, ще има ясна процедура и методика на работа, за всички ангажирани в работните процеси. Чрез използване на подходящи предпазни средства и осигуряване на подходяща подготовка и обучение, ще се гарантира безопасно заваряване и шлосерска обработка. 28 050.00 28 050.00
Осигуряване на социални придобивки на работещите чрез обзавеждане на помещение за отдих, хранене и почивка на заетите лица в предприятието.: Целта на дейността е да се осигурят оптимални условия за почивка, отдих и хранене на заетите лица в АС Инженеринг ЕООД чрез обзавеждане на собствено помещение, намиращо се в основната административна сграда на предприятието с площ 120 кв.метра(360 куб.метра), бивш стол. Предприятието и извършило текущ ремонт на помещението с цел подготовката му и адаптирането в помещение за отдих и хранене. Към настоящия момент заетите лица в дружеството - общо 57 заети лица, от които 31 на възраст над 54 г., нямат осигурено помещение за хранене през обедната почивка, нито помещение за почивка през производствените почивки в рамките на работния ден. Като част от препоръките дадени от СТМ при оценката на риска е осигуряване на стая за отдих и хранене, подходящо обзаведена и оборудвана с цел минимизиране на установените опасности и рискове за здравето и безопасността при работа на заетите лица. Това идентифицира нуждата от обособяването на помещение за отдих и почивка на заетите лица с цел осигуряване на комфортна среда за ползотворна почивка и условия за хранене, съобразено с рационалните и хигиенни норми. За да бъде адаптирано за използване помещението е необходимо то да бъде обзаведено с маси, столове, електро уреди за приготвяне и съхранение на храна, климатици. Реализирането на настоящата дейност ще надгради положените усилия на ръководството за осигуряване на комфортна среда за почивка и хранене. Дейността включва следните елементи: Обзавеждане на помещението за отдих, хранене и почивка - доставка на оборудване - кухненско обзавеждане 1бр., маси 11бр.,столове 60бр., микровълнова печка - 1бр, фурна - 1 бр., хладилник - 1 бр., котлони - 1 бр., климатици - 2 бр., мивка - 2 бр, смесителни батерии за мивка - 2бр, диван - 2 бр, кош за отпадъци - 1бр. Обосновка на изброените елементи на дейността: Необходимостта от обособяване на помещение за отдих, хранене и почивка на заетите лица в АС Инженеринг ЕООД е обусловена от факта, че при натоварения производствен процес, работещите имат нужда от физиологичен режим на труд и почивки в рамките на работния ден с цел възстановяване на физическото и психическото състояние. Нуждата е идентифицирана и от факта, че към настоящия момент работещите нямат осигурено помещение, в което да се хранят по време на обедната си почивка и то да е съобразено с хигиенните и рационални норми за хранене. Дружеството разполага със собствено помещение, което е с площ 120 кв.м. Помещението е в непосредствена близост до основните производствени цехове и това го прави много удобно за работещите, за ползване по време на производствените почивки и хранене. Към настоящия момент помещението се нуждае от обзавеждане и оборудване. Чрез адаптирането му в помещение за отдих, хранене и почивка ще се осигури комфортна среда за почивка. Оборудването на помещението с маси и столове, кухненски кът, микровълнова печка, готварска печка, климатици, е необходимо за да може по време на обедната почивка работещите да се приготвят храна и топли напитки и да се хранят съобразно рационалните и хигиенни норми. Европейската политика за активния живот на възрастните хора си поставя за цел повишаване на качеството на живот и благосъстоянието на европейците и особено на по-възрастните хора, както и насърчаване на солидарността между поколенията. Високото качество на трудовия живот е важна предпоставка за реализиране на концепцията за активен живот на по-възрастните хора. Удовлетворяване потребностите на включените в дейността лица над 54 годишна възраст- общо 31 души кореспондира с целта на стратегията „Европа 2020“ за увеличаване на равнището на заетост сред населението на възраст между 20 и 64 години до 75%, което означава, че европейските граждани трябва да работят по-дълго. Поради това предоставянето на социални придобивки на заетите лица имат ключово значение за осигуряването на активен живот на по-възрастните хора посредством по-качествен и продължителен трудов живот. 15 000.00 15 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).