Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

Project "Providing a warm lunch at the Krumovgrad Municipality" aims to reduce the number of people living in poverty in the municipality of Krumovgrad, helping them with food in order to overcome basic material deprivation.
Krumovgrad Municipality has available facilities to provide hot lunch. The service will be provided to 70 people, 60 people will be served in the Home social patronage in Krumovgrad town and 10 - at the subsidiary in Avren village. Every working day for the period from 15 September 2016 until 30 April 2017, they will receive soup, main dish and bread, while savings and dessert.
The project will include persons from the following target groups:
- Persons and families monthly support under the terms and conditions of Art. 9 of the Regulations for the implementation of the Social Assistance Act;
- Persons with proven lack of income and relatives to take care of them established by the Social Assistance Directorate;
- Single people and families receiving minimum pensions - retirement age; disability; survivor's pensions; pensions unrelated to work.
Part of the approved beneficiaries, lunch will be provided on the spot, while another part will make a delivery at home. The patronage and subsidiary him have a car and enough cups for food delivery in the homes of end users with difficulties in movement.
The project will offer and accompanying measures of the target group, complementing the service. Accompanying measures are expressed in individual counseling and assistance: opportunities to use other social services offered in the municipality of Krumovgrad, including those funded by the ESF; the use of municipal administrative services to support access to health and educational services for healthy and balanced diet or other forms of support implemented in response to specific needs and problems of the representatives of the target groups.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи: На територията на община Крумовград е направено предварително проучване относно наличието на лица от допустимите целеви групи по проект „Осигуряване на топъл обяд в община Крумовград“ и техните потребности. На етап подготовка на проектното предложение е поискана информация от Дирекция "Социално подпомагане" гр. Крумовград за лицата, попадащи в обхвата на допустимите целеви групи по проекта и по този начин е определен приблизителният обхват на потенциалните бенефициенти. Вследствие на подадена информация (списъци) от Дирекция "Социално подпомагане" са определени целевите групи, които ще бъдат обхванати по проекта и ще получават топъл обяд. За основна целева група са определени следните групи лица: - Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане - - Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“ - - Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност - По проекта ще бъдат включени резервни потребители от допълнителните целеви групи, които ще бъдат определени в съответствие с Наредба № РД-07-1 от 4 април 2016 г. за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативна програма за храни като елемент от механизмите за избягване на разхищението на хранителните продукти. Община Крумовград ще поиска от Дирекция "Социално подпомагане" списък на лица, попадащи в следните допълнителните целеви групи: ● Лица и семейства,подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; ● Майки (осиновителки), които получават месечни помощи за отглеждане на дете до една година, по реда на чл. 8, ал. 1 от Закона за семейни помощи за деца (ЗСПД); ● Лица и семействата, получили еднократна целева помощ за покриване част от разходите в началото на учебната година, по чл. 10а от ЗСПД; ● Лица и семейства, получили еднократни или месечни помощи,предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства по реда и условията на Правилника за прилагане на Закона за закрила на детето. ● Лица и семейства, инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ по реда на чл. 16 от ППЗСП, възоснова на установеното индивидуално ниво на материално лишение. ● Лица и семейства, настанени в приюти и домове за временно настаняване. ● Конкретни представители от целевата група по т.1., които не са включени в основната целева група на съответната трапезария. Общият брой на потенциалните потребители, които ще бъдат обхванати е 520. 0.00 0.00
Закупуване на хранителни продукти за трапезария 1- Домашен социален патронаж гр.Крумовград: Община Крумовград е възложител по смисъла на чл.5, ал.2, т. 9 от ЗОП. За задоволяване на потребностите от доставка на хранителни продукти необходими за нуждите на община Крумовград и звената към нея, съгласно разпоредбите на Закона за обществените поръчки ежегодно Община Крумовград провежда обществена поръчка за избор на изпълнител за доставка на хранителни продукти. С цел законосъобразното определяне на вида процедура в началото на всяка календарна година директори на всички звена в сферата на образователната и социалната инфраструктура представят доклади на база на които се обобщава информацията съдържаща се в тях и се определя вида и стойността на обществената поръчка за доставка на хранителни продукти. В обхвата на заведенията, които са определени като място за изпълнение на обществената поръчка за доставка на хранителни продукти е включен и Домашен социален патронаж гр. Крумовград. С оглед прогнозната стойност на обществената поръчка за доставка на хранителни продукти вида на процедурата е "открита процедура", съгласно разпоредбата на чл. 18, ал. 1, т. 1 и чл. 20, ал. 1, т. 1, б. "Б" от Закона за обществените поръчки. Обществената поръчка се финансира от бюджета на Община Крумовград. За всеки обект се издава отделна фактура, придружена с подадените писмени заявки от домакина на обекта за месеца. В указанията за участие в откритите процедури, в част „Техническа спецификация“ възложителят определя минималните изисквания, на които следва да отговаря всеки един артикул посочен в обособената позиция. В договора на изпълнителя са му вменени следните задължения: 1. Да доставя хранителни продукти, които да отговарят на стандартите по БДС и да са съпроводени със сертификат за качество. 2. Да доставя стоки, предмет на договора, задължително първо качество и/или качество защитено от производителя, като същите бъдат с 70 % остатъчен срок на годност към момента на доставката. 3. Да доставя храни, които отговарят на изискванията за качество и безопасност съгласно Закона за храните и подзаконовите нормативни актове по неговото прилагане. Топъл обяд ще се предоставя от 15.09.2016 г. до 29.02.2020г., в рамките на 42 (четиридесет и два ) месеца, в работните дни, както следва: - за периода от 15.09.2016г. до 30.04.2017г. - 20 675,18лв. за периода от 01.05.2017г. до 29.02.2020г. - 707 работни дни *233 потребителя* 2,50 единица продукт - топъл обяд =411 827,50лв. Общо за храна в трапезария Крумовград – 432 502,68лв. Броят на лицата, на които ще се предоставя топъл обяд е общо 233лица. В трапезария 1 - Домашен социален патронаж гр. Крумовград ще се хранят 233 потребители. 432 502.68 432 956.94
Закупуване на хранителни продукти за трапезария 2 - село Аврен: Община Крумовград е възложител по смисъла на чл.5, ал.2, т. 9 от ЗОП. За задоволяване на потребностите от доставка на хранителни продукти необходими за нуждите на община Крумовград и звената към нея, съгласно разпоредбите на Закона за обществените поръчки ежегодно Община Крумовград провежда обществена поръчка за избор на изпълнител за доставка на хранителни продукти. С цел законосъобразното определяне на вида процедура в началото на всяка календарна година директори на всички звена в сферата на образователната и социалната инфраструктура представят доклади на база на които се обобщава информацията съдържаща се в тях и се определя вида и стойността на обществената поръчка за доставка на хранителни продукти. В обхвата на заведенията, които са определени като място за изпълнение на обществената поръчка за доставка на хранителни продукти е включен и Домашен социален патронаж гр. Крумовград. С оглед прогнозната стойност на обществената поръчка за доставка на хранителни продукти вида на процедурата е "открита процедура", съгласно разпоредбата на чл. 18, ал. 1, т. 1 и чл. 20, ал. 1, т. 1, б. "Б" от Закона за обществените поръчки. Обществената поръчка се финансира от бюджета на Община Крумовград. За всеки обект се издава отделна фактура, придружена с подадените писмени заявки от домакина на обекта за месеца. В указанията за участие в откритите процедури, в част „Техническа спецификация“ възложителят определя минималните изисквания, на които следва да отговаря всеки един артикул посочен в обособената позиция. В договора на изпълнителя са му вменени следните задължения: 1. Да доставя хранителни продукти, които да отговарят на стандартите по БДС и да са съпроводени със сертификат за качество. 2. Да доставя стоки, предмет на договора, задължително първо качество и/или качество защитено от производителя, като същите бъдат с 70 % остатъчен срок на годност към момента на доставката. 3. Да доставя храни, които отговарят на изискванията за качество и безопасност съгласно Закона за храните и подзаконовите нормативни актове по неговото прилагане. Топъл обяд ще се предоставя от 15.09.2016 г. до 29.02.2020г., в рамките на 42 (четиридесет и два) месеца, в работните дни, както следва: - за периода от 15.09.2016г. до 30.04.2017г. - 8 месеца - * 2,30 храноден = 3 438,46лв. - за периода от 01.05.2017г. до 29.02.2020г. - 707 работни дни *37 потребителя* 2,50 единица продукт - топъл обяд = 65 397,50лв. Общо за храна в трапезария Аврен – 68 835,96лв. Броят на лицата,на които ще се предоставя топъл обяд в трапезария 2- село Аврен е общо 37 потребители. 68 835.96 68 937.59
Осигуряване на топъл обяд: Община Крумовград разполага с налична база за осигуряване на топъл обяд - хранителен блок към Домашен социален патронаж гр. Крумовград и хранителен блок към филиала на Домашен социален патронаж гр. Крумовград в с. Аврен, с. Токачка и с. Егрек. Домашен социален патронаж се помещава на първия етаж в масивна 4-етажна сграда (общинска собственост), която се намира в гр. Крумовград, ул. „Трети март” № 3. Помещенията, с които разполага Домашния социален патронаж са: предверие, санитарен възел, кухня, бюфет, салон за хранене, стая – домакинска и кът за персонала. Налице е необходимото оборудване за съхранение и приготвяне на храна, а именно: фризер, хладилен шкаф, картофобелачка, пържолник, фритюрник, пекарна-двойна с котлони, пекарна-тройна, електрическа скара. Салонът за хранене е оборудван с маси и столове. Патронажът е в съответствие със санитарно-хигиенните изисквания: - издадено санитарно разрешително за разкриване на обект (пререгистрация) №163 / 10.07.2003 г. от Хигиенно-епидемиологична инспекция гр. Кърджали. - издадено удостоверение за регистрация на обект за търговия с храни на заведение за обществено хранене № Т-25-00103/ 06.04.2012 г. от Областна дирекция по безопасност на храните - гр. Кърджали. Базата разполага с подготвен персонал за предлагане на услугата Домашен социален патронаж – 7 души: главен специалист социални услуги, домакин, готвач, двама помощник-готвачи, разносвач на храна и медицинска сестра. Филиалът на Домашен социален патронаж гр. Крумовград в с. Аврен се помещава на приземния етаж на двуетажна сграда и се състои от 4 помещения и санитарен възел. Налице е необходимото оборудване за съхранение и приготвяне на храна, а именно: една печка с 6 котлона и 2 фурни, една печка с 4 котлона и 2 фурни, три комбинирани хладилника, един фризер тип ракла. Салонът за хранене е оборудван с 8 маси с по 4 столове. Филиалът разполага с трима души персонал за предоставяне на услугата: един готвач, който извършва и разноса на храната, един домакин и един помощник-кухня. Филиалът на Домашен социален патронаж гр. Крумовград в с. Токачка се помещава на приземния етаж на двуетажна сграда (общинска собственост) и се състои от кухня, складови помещения и санитарен възел. Налице е необходимото оборудване за съхранение и приготвяне на храна. Към филиала ще бъде назначен следния персонал - готвач, домакин и шофьор-разносвач. Хранителния блок на филиала е в съответствие със санитарно-хигиенните изисквания: издадено е удостоверение за регистрация на обект за търговия с храни на заведение за обществено хранене № Т-25-00111/ 09.04.2012 г. от Областна дирекция по безопасност на храните - гр. Кърджали. Филиалът на Домашен социален патронаж гр. Крумовград в с. Егрек се помещава на приземния етаж на двуетажна сграда (общинска собственост) и се състои от кухня, складови помещения и санитарен възел. Налице е необходимото оборудване за съхранение и приготвяне на храна. Към филиала ще бъде назначен следния персонал за предоставяне на услугата: готвач, домакин и шофьор-разносвач. Хранителния блок на филиала е в съответствие със санитарно-хигиенните изисквания: издадено е удостоверение за регистрация на обект за търговия с храни на заведение за обществено хранене № Т-25-00116/ 09.04.2012 г. от Областна дирекция по безопасност на храните - гр. Кърджали. 41 941.93 41 969.73
Предоставяне на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки се изразяват в информиране на целевите групи за други услуги, предлагани на територията на община Крумовград, включително и такива, финансирани по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“, консултиране и съдействие за ползване на административни общински услуги, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги и други дейности, допълващи предоставянето на топлия обяд и насочени към социалната интеграция на най-нуждаещите се лица, независимо дали тези действия се подпомагат от Фонда. Дейностите по информиране, консултиране и съдействие ще бъдат изпълнявани от служител към Домашен социален патронаж и служител в дирекция "Национални и европейски програми и проекти". На ползвателите на услугите, предоставяни от Домашен социален патронаж се предлага и медицинско обслужване от медицинска сестра – мерене на кръвно налягане и консултиране. Четири дни в седмицата, услугата се предоставя по домовете, а в петък медицинското обслужване се извършва в ДСП. Медицинската сестра ще обслужва и потребителите на услугата "Топъл обяд" като ги консултира на ниво медицинска сестра и подпомага достъпа им до здравни услуги. Служителите, които ще предоставят съпътстващи мерки всеки месец ще попълват доклад за извършени дейности и консултирани лица. 41 941.93 41 969.73
Закупуване на хранителни продукти за трапезария 3 - село Токачка: Община Крумовград е възложител по смисъла на чл. 5, ал.2, т. 9 от ЗОП. За задоволяване на потребностите от доставка на хранителни продукти необходими за нуждите на община Крумовград и звената към нея, съгласно разпоредбите на Закона за обществените поръчки ежегодно Община Крумовград провежда обществена поръчка за избор на изпълнител за доставка на хранителни продукти. С цел законосъобразното определяне на вида процедура в началото на всяка календарна година директори на всички звена в сферата на образователната и социалната инфраструктура представят доклади на база на които се обобщава информацията съдържаща се в тях и се определя вида и стойността на обществената поръчка за доставка на хранителни продукти. Доставените храни ще отговарят на следните нормативни документи: - Закон за храните; - Наредба №5/25.05.2006 за хигиена на храните; - Наредба №16/28.05.2010 г. за изискванията за качество и контрол за съответствие на пресни плодове и зеленчуци издадена от МЗХ; - Наредба №23/19.07.2005 г. за физиологичните норми на хранене на населението, издадена от МЗ. Топъл обяд ще се предоставя от 01.01.2018 г. до 29.02.2020 г., в рамките на 26 (двадесет и шест/ месеца, в работните дни, както следва: 01.01.2018г. -29.02. 2020 г. – 540 работни дни/26 месеца/ *2,50лв единица продукт – топъл обяд*135 потребители = 182 250,00лв.. 182 250.00 182 550.00
Закупуване на хранителни продукти за трапезария 4 - село Егрек: Община Крумовград е възложител по смисъла на чл. 5, ал.2, т. 9 от ЗОП. За задоволяване на потребностите от доставка на хранителни продукти необходими за нуждите на община Крумовград и звената към нея, съгласно разпоредбите на Закона за обществените поръчки ежегодно Община Крумовград провежда обществена поръчка за избор на изпълнител за доставка на хранителни продукти. С цел законосъобразното определяне на вида процедура в началото на всяка календарна година директори на всички звена в сферата на образователната и социалната инфраструктура представят доклади на база на които се обобщава информацията съдържаща се в тях и се определя вида и стойността на обществената поръчка за доставка на хранителни продукти. Доставените храни ще отговарят на следните нормативни документи: - Закон за храните; - Наредба №5/25.05.2006 за хигиена на храните; - Наредба №16/28.05.2010 г. за изискванията за качество и контрол за съответствие на пресни плодове и зеленчуци издадена от МЗХ; - Наредба №23/19.07.2005 г. за физиологичните норми на хранене на населението, издадена от МЗ. Топъл обяд ще се предоставя от 01.01.2018 г. до 29.02.2020 г., в рамките на 26 (двадесет и шест) месеца, в работните дни, както следва: 01.01.2018г. -29.02. 2020 г. – 540 работни дни/26 месеца/ *2,50лв единица продукт – топъл обяд*115 потребители = 155 250,00лв. Броят на лицата,на които ще се предоставя топъл обяд в трапезария 3- село Егрек е 115 потребители. 155 250.00 154 950.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).