Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 227 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The current project proposal is aimed at improving urban environment in Municipality of Blagoevgrad in order to achieve higher standard of living in Blagoevgrad by creating prerequisites for turning the city in a better place to live. The project proposal envisages one intervention site:
 1) Construction and improvement of Listopad Street in the IV-th Residential Area.
The main objective is to create lasting improvement of the transport and exploitation characteristics of the pavement, to provide traffic safety conditions, travel comfort and proper drainage of the street, as well as aesthetic and harmonious environment regarding communications, administration and the commercial and residential parts of the city. 
The project proposal is a continuation of activities related to reconstruction and improvement of the infrastructure in the IV-th Residential Area in Blagoevgrad, which builds on the investments made so far, provided for in the Investment Program of the Municipality of Blagoevgrad.
The overall aesthetic vision of Blagoevgrad will be improved by renovation of existing and construction of new elements of the urban environment, whose architectural and spatial solutions are in full accordance with the architectural environment of the city. The implementation of the project will improve the attractiveness of the city and hence increase the local competitiveness.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Дейността предвижда цялостно управление на проекта, отчетност, мониторинг, финансово, техническо и административно управление. За изпълнение на дейността ще бъде сформиран екип за организация и управление на проекта, които ще притежават необходимата квалификация и опит в дейностите, в които са пряко ангажирани в рамките на проекта и ще включва следните 5 позиции: - Ръководител на проекта - Експерт "СМР" - Счетоводител - Юрист - Технически сътрудник Дейността на екипа ще се ръководи от Ръководител, отговарящ на условията от изискванията в Насоките за кандидатстване по настоящата процедура. Избрания екип ще осъществява задълженията си през целия период на изпълнение на проекта. Експертите в екипа ще бъдат служители на общинска администрация Благоевград, които ще отговарят за цялостното техническо, финансово и административно управление на проекта. Задълженията им ще бъдат свързани с планиране, организация, координиране, контрол и отчитане на проектните дейности с цел постигане на заложените цели и индикатори по проекта в съответствие с изискванията на ОПРР 2014-2020. Основните отговорности на екипа ще са свързани с клаузите на подписания договор за БФП и спазване на изискванията на процедурата и действащата нормативната уредба. Екипът по проекта ще осъществява постоянен контрол за спазване на времевия график, целесъобразното изразходване на средствата и отчитане на резултатите от вече проведените дейности. За целта ще бъдат провеждани работни срещи на екипа през целия период на изпълнение на проекта. На работните срещи ще се обсъжда напредъка на проекта, ще се отчитат изпълнени задачи, ще се планират и възлагат предстоящи задачи и срокове за изпълнението им, ще се обсъждат възникнали проблеми и ще се взимат решения за разрешаването им, което ще гарантира качественото изпълнение на проекта и постигане на заложените цели и индикатори. Екипът по проекта ще подготвя и внася през системата на ИСУН регулярни технически и финансови отчети за напредъка на изпълнение на предвидените дейности. Водещи принципи за осъществяването на дейността ще бъдат икономичност, прозрачност, финансов контрол и съответствие на проекта с хоризонталните принципи на ЕС. Разходите за възнаграждения на екипа за организация и управление на проекта са изчислени на база актуалните брутни месечни възнаграждения на служители от администрацията, с включени разходи за осигурителни вноски за сметка на работодателя и възлиза на обща стойност 20 842,60 лв. Разпределението на заложените средства е както следва: - Ръководител на проекта - обща продължителност на заетостта по проекта 460 часа и предвидени средства за възнаграждение и осигурителни вноски - 7 042,60 лв., за целия период на изпълнение на проекта. - Експерт "СМР" - обща продължителност на заетостта по проекта 460 часа и предвидени средства за възнаграждение и осигурителни вноски - 3 638,60 лв., за целия период на изпълнение на проекта. - Счетоводител - обща продължителност на заетостта по проекта 460 часа и предвидени средства за възнаграждение и осигурителни вноски - 3 261,40 лв. за целия период на изпълнение на проекта. - Юрист - обща продължителност на заетостта по проекта 460 часа и предвидени средства за възнаграждение и осигурителни вноски - 3 638,60 лв. за целия период на изпълнение на проекта. - Технически сътрудник - обща продължителност на заетостта по проекта 460 часа и предвидени средства за възнаграждение и осигурителни вноски - 3 261,40 лв. за целия период на изпълнение на проекта. При промяна на основното брутно възнаграждение, респективно - часова ставка, или процент на дължими осигуровки, ще се промени броят на отработените часове, но възнаграждението ще остане в рамките на заложеното. 20 842.60 20 423.45
Подготовка на тръжни документи и провеждане на процедури за избор на изпълнители: В процесът на изпълнение на настоящото проектно предложение определени дейности, поради специфичния си характер и необходимостта от извършването им от специализирани експерти, ще бъдат възложени за изпълнение на външни изпълнители по реда на ЗОП и Правилникът за прилагането му чрез подготовка на документации и провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки. Изборът на изпълнители ще бъде съобразен изцяло със законовите разпоредби, за да се гарантира, че той ще бъде законосъобразен, спазвайки принципите за лоялност, прозрачна конкуренция, равно третиране и недопускане на дискриминация при изготвянето на документите и заложените в тях условия за участие в процедурите. Юристът, част от екипа за организация и управление по проекта, ще бъде отговорен за изготвянето на тръжната документация. Подготвените документи ще бъдат изпратени за предварителен контрол до АОП. В проектното предложение ще бъдат предвидени следните процедури за избор на изпълнител: 1. Избор на изпълнител на инженеринг (проектиране, изпълнение на СМР и авторски надзор) за изграждане и благоустрояване на ул. "Листопад"; 2. Избор на лизензиран консултант за упражняване на строителен надзор и изготвяне на Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите за обекта на интервенция; 3. Избор на изпълнител за осъществяване на мерките за информация, публичност и визуализация по проекта; 4. Избор на изпълнител за осъществяване на независим финансов одит по проекта. Процесът по разработване на тръжните документи ще се основава на определяне на ясни условия за участие на заинтересованите кандидати, избор на обективни критерии за оценка на получените оферти, детайлна техническа спецификация за обхвата на обществената поръчка и др. 0.00 0.00
Изпълнение на инженеринг за изграждане и благоустрояване на ул. "Листопад": Дейността предвижда изпълнение на инженеринг, който включва проектиране, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор за изграждане на ул. "Листопад" в IV микрорайон в гр. Благоевград и включва следните етапи: 1. Изработване на инвестиционен проект за обекта на интервенция. В рамките на този етап избраният изпълнител ще осигури екип от правоспособни проектанти, който ще извърши необходимите проучвателни работи и ще изготви инвестиционен проект съгласно изискванията на Възложителя и в съответствие с изикванията на ЗУТ и Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Ще бъдат извършени всички съгласувателни процедури за одобряване на изготвения инвестиционен проект и издаване на Разрешение за строеж за обекта. 2. Изпълнение на строително-монтажните работи на обекта на интервенция Този етап стартира след подписване на Протокол за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво за строежи на техническата инфраструктура - Образец 2а на обекта. СМР на обекта ще се изпълняват в съответствие с одобрените инвестиционни проекти, графика за изпълнение на строежа и предписанията и заповедите в Заповедната книга на обекта и други строителни книжа в съответствие с нормативната уредба в областта на строителството и приключва с приемане и пускане на обекта в експлоатация. След избора на изпълнител на строителството на обекта и сключването на за договор за строителство, стартира реализацията на обекта. В рамките на дейността се предвижда да бъде изготвен инвестиционен проект за изграждане и благоустройство на ул "Листопад". Проектът ще бъде разработен в съответствие с изискванията на ЗУТ, Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и друга свързана подзаконова нормативна уредба. След преминаване през необходимия съгласувателен режим с експлоатационни дружества и други контролни органи, инвестиционният проект ще бъде одобрен от Главния архитект на Община Благоевград. За изграждането и облагородяването на ул. "Листопад" се предвижда да бъдат изпълнени следните СМР: реконструкция на пътното платно с широчина 6,00 м., изграждане на подпорни стени, вкл. всички съпътстващи дейности. По цялата дължина на трасето ще бъдат разположени двустранно тротоари с широчини от 1,35 до 1,50 м. За създаване на достъпна среда за хора с увреждания се предвижда понижаване на тротоарната настилка в зоните на кръстовища и пешеходни пътеки. Поради големите напречни наклони и смесения напречен профил на терена ще бъдат изградени подпорни стени и други укрепителни съоръжения. Ще бъдат поставени нови дъждоприемни шахти и нови стълбове за осветление със светодиодни (LED) осветители, вкл. всички съпътстващи дейности. СМР, които ще бъдат изпълнени са разписани в КСС по окрупнени показатели, приложена към формуляра за кандидатстване. Улица "Листопад" се намира в IV микрорайон в гр. Благоевград и към настоящия момент е на земна основа, няма улична и тротоарна настилка, както и улично осветление. Има изградена единствено ВиК инфраструктура. 3. Упражняване на авторски надзор по време на извършване на строително - монтажните работи наобекта. Този етап стартира след подписване на Протокол обр. 2а и продължава до окончателното завършване на строежа . Проектантът упражнява надзор по всички части на одобрения инвестиционен проект и следи за точното му изпълнение. При необходимост прави предписания, които се вписват в Заповедната книга по време на строителство и са задължителни за всички останали участници в строителния процес. Дейността на проектанта при осъществяване на надзора ще обезпечи успешното изпълнение на инвестиционния проект и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, както и съгласуване на екзекутивите при необходимост. Разходите за СМР са предвидени на база дългогодишния опит на Община Благоевград в изграждането, реконструкцията, благоустрояването и поддържането на уличната мрежа в общината. 1 001 023.66 1 241 353.68
Упражняване на строителен надзор и изготвяне на Комплексен доклад: Съгласно разпоредбите на Закона за устройство на територията и категоризацията по Наредба № 1 от 30 юли 2003 г., по време на строителството за обектите от първа до пета категория е задължително да се упражнява независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. Лицето, упражняващо строителен надзор, носи отговорност за: - Законосъобразно започване на строежа; - Пълнота и правилно съставяне на актове и протоколи по време на строителството; - Изпълнение на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията на чл. 169, ал. 1 и ал. 2 от ЗУТ; - Спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - Недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - Оценка на достъпност на строежа от лица с увреждания. В рамките на дейността, лицензираният консултант ще изготви и Комплексен доклад за оценка на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, който ще послужи като база за издаване на разрешение за строеж и за законосъобразно започване на строителния процес. Предвидените средства за осъществяване на дейността са в размер на 30 000 лв. без ДДС, 6 000 лв. ДДС, общо 36 000 лв. Сумата е изчислена на база 3% от стойността на инженеринга, което е под максимално допустимия процент, заложен в Насоките за кандидатстване по настоящата процедура. Разпределението между осъществяване на строителен надзор и оценка на съответствието е както следва: 1. Упражняване на строителен надзор - 20 000 лв. без ДДС или 24 000 лв. с ДДС 2. Изготвяне на Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите - 10 000 лв. без ДДС или 12 000 лв. с ДДС. При залагане на разхода са взети предвид множеството сключени договори от Община Благоевград, за осъществяване на строителен надзор и оценка на съответствието, при извършване на строителни дейности в различни направления, включително изграждане и благоустрояване на улици. На база предишен опит на Общината е предвиден разхода за настоящата дейност, като той е целесъобразен и предвиден съобразно заложените дейности в проектното предложение. 30 000.00 36 000.00
Одит на проекта: Дейностите по одит ще се извършват с оглед гарантиране на прозрачност, ефективност, целесъобразност и правомерност на направените, в рамките на проекта, разходи. Общата цел на одитния ангажимент е извършване на проверка за констатиране на съответствие (законосъобразност и допустимост) по отношение на всеки разход, извършен във връзка с проекта. Обхватът на одита включва изпълнението на дейностите и извършване на разходите по административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. При изпълнението на одитните ангажименти се формират констатации и препоръки, относно достоверното представяне във всички аспекти на същественост при изпълнение на проекта, в съответствие с международните одиторски стандарти. Дейностите по одит ще се възложат на консултантска фирма, която ще осъществява текущ контрол върху разходването на средствата през целия период на изпълнение на дейностите. 7 000.00 2 400.00
Осигуряване на публичност и информация по проекта: Настоящата дейност включва изпълнението на пакет от мерки за осигуряване на публичност и информация по проекта, с които да популяризираме целите, дейностите и резултатите от цялостното изпълнение на проекта сред широката общественост, медии и всички заинтересовани страни. Дейността ще се изпълнява в съответствие с изисквания на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и ще са съобразени с изискванията на ОПРР 2014-2020. В рамките на дейността планираме да проведем мащабна информационна кампания като използваме различни информационни канали за достигане на максимално широка аудитория. За целта ще публикуваме информация на уеб-сайта и социалните профили на Община Благоевград при подписване на договора за предоставяне на БФП по проекта, както и при провеждане на предвидените пресконференции и официални събития по проекта. При организиране на публичните събития ще изпращаме покани до регионални електронни и печатни медии за участие и за отразяване на информацията сред по-широка аудитория. В допълнение ще бъдат изработени брошури, рекламни тефтери и химикали, които ще бъдат разпространявани безплатно по време на публичните събития сред обществеността, медии и заинтересовани страни с цел популяризиране на получената финансова подкрепа по ОПРР. Ще бъде изработен и информационен рол-банер, който ще бъде поставян по време на всички информационни събития - пресконференции и официални церемонии, с необходимата информация, относно наименованието, целите на проекта, общия бюджет, стойността на помощта от ЕС, чрез съответния фонд и съфинансирането т държавния бюджет. На избрания за изграждане инфраструктурен обект по проекта ще бъдат поставени два временни билборда при стартиране на строително-монтажните дейности, които след приключване на проекта ще бъдат заменени с постоянни информационни табели, предоставящи информация за проекта със всички задължителни елементи, съгласно изискванията. Ще бъде изготвена бланка за проекта, която ще се използва за всички документи, презентации, прессъобщения, анонси, покани, програми, тефтери, химикали, брошури и други, свързани с изпълнението на проекта, представящи получената финансова подкрепа по ОПРР 2014-2020 и полученото съфинансиране от ЕФРР на ЕС. Преди провеждане на всяко публично събитие ще изпращаме информация до УО и ОИЦ - Благоевград за датата и мястото на провеждане с покана за участие. При всички публични изказвания и интервюта, свързани с проекта, ще бъде предоставяна информация за източника на финансиране и получената БФП. Изпълнението на настоящата дейност ще гарантира в максимална степен осигуряване на информираност, публичност и прозрачност пред обществеността за използваната публична подкрепа през целия период на реализиране на проекта. Стойността на дейността е в размер на 8 600,00 лв. без вкл. ДДС и 10 320 ,00 лв. с вкл. ДДС 8 600.00 7 320.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).