„Извършване на основен ремонт и преустройство на съществуващи сгради в Комплекс за социални услуги за възрастни хора „Гергана“, въвеждане на мерки за енергийна ефективност, осигуряване на достъпна среда за хора с увреждания и благоустрояване на прилежащото дворно пространство“: Към КСУВХ „Гергана“, гр. Варна, има шест сгради, разположени в имот с идентификатор 10135.2570.38, по КК на Район „Приморски“, находящ се в УПИ I - 38 “почивен дом и ТП“, кв. 3 по плана на КК „Св. св. Константин и Елена“, гр. Варна, с административен адрес: бул. "Княз Борис І" № 364. В обхватa на проекта попадат четири от сградите, както следва: „Тяло 1–Основна сграда“ на 4 надземни етажа (северната част на имота), РЗП = 3780,60 кв. м.; „Тяло 2–Столова и кухня“ (южната част на имота), РЗП = 945,90 кв. м.; „Тяло 3–Пералня и гараж“ (най-южната част на имота), РЗП = 119,7кв. м. и „Тяло 4–Гараж“ – (северната част на имота), РЗП = 38,1к. м. Общата РЗП на сградите е 4 884.30 кв. м., съгласно изготвени технически паспорти. Община Варна има одобрен инвестиционен проект за обект „Основен ремонт на сградите на Комплекс за социални услуги за възрастни хора „Гергана“ – ДСХ и ДПЛФУ, мерки за енергийна ефективност, пристрояване на външен асансьор с необходимите комуникационни пространства пред него, осигуряване на достъпен подход от тротоара на бул. "Княз Борис І" № 364 към основната сграда на адрес: гр. Варна, бул. „Княз Борис I“ № 364 и благоустрояване на поземлен имот с идентификатор 10135.2570.38 по КК на Район „Приморски“, находящ се в УПИ I- 38 “почивен дом и ТП“, кв. 3 по плана на КК „ Св. св. Константин и Елена“, гр. Варна”, с издадено Разрешение за строеж № 88/31.05.2021г. За целите на кандидатстване по настоящата процедура е извършена промяна по чл. 154, ал.5 от ЗУТ на инвестиционния проект и е издадена Заповед № А-3/29.01.2024 г. на Главният архитект на Община Варна. За всички сгради, обект на интервенция, са изготвени технически паспорти. За Основната сграда и Столова и кухня са извършени енергийни обследвания през 2023 г. и са издадени Сертификати за енергийни характеристики на сграда в експлоатация. Заложени са мерки за повишаване на енергийната ефективност на сградите, чрез монтиране на фотоволтаични централи на покривите на Основна сграда и Столова и кухня.
Ремонтните дейности в Основната сграда включват: преустройство на етажите на основната сграда, пристрояване на нов външен асансьор и нова евакуационна стълба, ремонт на покрив, полагане на топлоизолация на фасадните стени, нови мазилки и подмяна на старата дограма. На всички етажи се предвижда ремонт и подмяна на вътрешните настилки, облицовки, замазки и мазилки, разширяване на отвори и смяна на врати. ВиК и електрическите инсталации ще се подменят изцяло с нови. Предвижда се повдигане нивото на пода на входното фоайе на основната сграда и изравняване с останалата част от първия етаж. Пред входният ветробран на сградата ще се повдигне нивото на терена и ще се изградят рампи за хора с увреждания. За Тяло 2 – Столова и кухня - въвеждане на мерки за енергийна ефективност, ремонт на покрива, топлоизолация на фасадните стени, ремонт и подмяна на настилки, подмяна на ВиК и ел. инсталации. За Тяло 3 – Пералня - се предвижда ремонт на покрив, подмяна на прозоречната дограма и врати, топлоизолация на фасадните стени, ремонт и подмяна на настилки, подмяна на ВиК и ел. инсталации. За Тяло 4 – Гараж - ремонт на покрива, ремонт на бетоновото покритие на стоманобетонови елементи, подмяна на прозоречната дограма и врати, топлоизолация на фасадните стени, ремонт и подмяна на настилки.
В дворното пространство ще се моделира терена с наклони и задигания и ще се подменят основните тротоарни настилки с нови. Планирано е и изграждане на нова ограда на имота. Дейността включва и упражняване на Авторски надзор, който ще бъде осъществен по смисъла на ЗУТ и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. По време на СМР ще бъде осигурен независим строителен надзор, който ще се изпълнява в обхват, съобразно изискванията на ЗУТ, изискванията на Наредба № 3/2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане на изискванията на Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти. |
6 811 999.51
|
0.00
|
„Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване, отговарящо на изискванията за безопасна и комфортна среда за потребителите“: В изпълнението на дейността е предвидено закупуване на обзавеждане и оборудване за сградите, което отговаря на изискванията на процедурата и цели осигуряване на безопасна и сигурна среда за ползвателите на услугата, вкл. за хора с увреждания. Мебелировката ще осигурява домашен уют и комфорт, като личните вещи на потребителите ще се съхраняват в гардероби, нощни шкафчета и етажерки, а общите – в бюфети, скринове, шкафове за книги и др. Наличното обзавеждане и оборудване на сградите на Комплекс за социални услуги за възрастни хора „Гергана“ е старо и амортизирано и не отговаря на съвременните изисквания, включително и по отношение понижаване на енергопотреблението в сградите. С оглед постигане на основната цел на проекта, а именно привеждане на съществуващата материална база в пълно съответствие с изискванията на стандартите за качество на резидентна грижа за възрастни хора в надтрудоспособна възраст по отношение на специализираната среда за предоставянето на услугата, се налага цялостна подмяна на обзавеждането и оборудването. С проектното предложение се предвижда да се достави обзавеждане за 44 двойни, 8 единични стаи и 2 боксониери за по двама потребители, което ще даде възможност за прилагане на индивидуален подход при настаняване на възрастните хора. Обзавеждането за 1 потребител включва легло, маса, стол, гардероб и шкаф за лични вещи. Предвиден е и по 1 телевизор на стая. За задоволяване на спцифични медицински потребности ще бъде закупено и специализирано обзавеждане и оборудване за Залата за рехабилитация, лекарски кабинет и манипулационна. Изцяло с ново обзавеждане ще бъде обзаведена трапезарията и обособеният Клуб по трудотерапия за приготвяне на храна от потребителите, Залата за групови занимания, Залата за тихи занимания и библиотека, кабинетите на администрацията и стаите за почивка за персонала. Съгласно изискванията на ОДБХ и РЗИ ще бъде обзаведена и разливна за доставка на готова храна. Нови професионални перални и сушилни ще бъдат закупени за пералния блок към дома, както и перални и сушилни за индивидуално пране от потребителите. |
699 996.00
|
0.00
|
„Организация и управление на проекта и осигуряване на необходимите мерки за информация и комуникация”: За ефективно и качествено изпълнение на проекта Екипът за управление следва да включва минимум 4 експерти с необходимата квалификация и опит: Ръководител- проект; Технически сътрудник; Счетоводител и Експерт „Строителство и доставки“. Сформираният екип за организация и управление на проекта - ще организира, координира и контролира цялостното изпълнение на дейностите по проекта, респективно степента на постигане на заложените цели; ще отговаря за техническото и финансово администриране на дейностите; ще носи отговорност за качественото изпълнение на дейностите и правилното изразходване на предвидените в бюджета средства; ще спазва приложимите механизми за вътрешна оценка и контрол; ще извършва мониторинг върху напредъка и предприема корективни мерки при необходимост; ще изготвя отчетна документация. Характерна част от управлението на проекта е финансовото управление, което следва да гарантира анализ на паричните потоци и осигуряване на необходимите средства за разплащане по договорите с изпълнители в нужните срокове .Екипът от експерти ще изпълнява задълженията си, спазвайки условията на Договора за финансиране към НПВУ, изискванията и указанията на Структурата за наблюдение и докладване (СНД), националното законодателство, вътрешните правила на Община Варна и други нормативни актове, касаещи управлението на проекти и разходването на средствата. С цел успешната реализация на проекта чрез качественото и ефективно управление. Екипът ще заседава ежемесечно, а при необходимост ще провежда и работни срещи с представители на заинтересовани страни (Община Варна, институции, организации, изпълнители по договори и др.). Всички проведени срещи и заседания ще бъдат надлежно документирани в протоколи. През периода на извършване на строителните дейности, Екипът периодично ще провежда срещи с фирмата – изпълнител, както и с представителите на експлоатационните дружества, с цел постигане на по-добро координиране на действията, идентифициране и минимизиране на рисковете от забавяне и неточно изпълнение на възложените работи, включително и на проекта като цяло. Успоредно с това Ръководителят на проекта и Експерт "Строителство и доставки", съвместно с представители на строителния надзор, ще осъществяват посещения на мястото на строителната площадка, с цел осъществяване на пряк контрол на извършваните строително-монтажни работи. Ежемесечно, а при необходимост и по-често, Екипът за управление на проекта ще предоставя актуална информация за напредъка по проекта под формата на Доклад на длъжностно лице от Община Варна. С цел спазване изискванията на ЕС за информация и публичност, настоящото проектно предложение на Община Варна предвижда и мерки за осигуряване на информация и комуникация, съгласно изискванията на Процедурата и ЕС. В рамките на тези мерки ще бъде осигурена публичност и информиране на обществеността за основните цели, дейности, очаквани и постигнати резултати от проекта, както и промотиране на програмата и приноса на Европейския съюз. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от Община Варна, изрично ще се указва произходът на финансиране на проекта чрез поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменатото "финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU". Във връзка с изпълнение на дейността Община Варна ще публикува на официалния си сайт кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като открои финансовата подкрепа от ЕС. По време на изпълнение на дейността ще бъде поставен на видно място временен билборд, а до една седмица след отстраняването му ще бъде поставена постоянна обяснителна табела. Билбордът и обяснителната табела ще съдържат кратка информация за проекта. Дейността включва и организиране и провеждане на две публични събития (информационни дни) в процеса на изпълнение на проекта. Провеждането на тези дни ще бъде анонсирано по подходящ начин, чрез разпространение на прессъобщения на информационния сайт на Община Варна и в електронните медии. |
169 000.00
|
0.00
|