Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The concept of the project proposal is directly related to improving the safety of movement of vehicles within the scope of Trakia motorway, observing the latest EU directives in this area. The implementation of intelligent transport system provides for the modernization of defined road structures located along Trakia motorway and implementation of specific road accessories, in order to ensure maximal security of the movement of vehicles and increase road safety. By introducing an intelligent transport system for automatic identification of accidents in tunnels and use of ITS equipment it is expected to increase road safety and meet the requirements as laid down in Directive № 2004/54/EC.
Within the project an intelligent transport system should be developed and put into operation in the scope of Trakia motorway, including various hardware components and software for centralized monitoring, control and management of traffic within the motorway.
The system should be integrated with the existing traffic information systems in RIA as far as possible and applicable. The main activities that are planned to be implemented are as follows:
- Implementation of intelligent system for automatic incidents detection, traffic management and modernization of the Trayanovi vrata tunnel
- Supply and installation of variable message signs in different sections of Trakia motorway with possibility for real-time remote control;
- Supply and installation of vehicle weight-in motion sensors;
- Supply and installation of cameras for measurement of average speed and traffic monitoring with complete equipment at defined sections of Trakia motorway.
It is envisaged that all activities for the project should be completed within 36 months from the conclusion of a contract for the provision of grants between RIA and the MA of OPTTI.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Екип за управление на проекта: Екипът за управление на проекта следи изпълнението на всяка дейност, като определя успехите и проблемите по време на нейната реализация, като взима обосновани и навременни решения в подкрепа на осъществяването на дейността. Води отчетност по отношение на използваните ресурси и постигнатите резултати, информира заинтересованите страни за напредъка и постиженията на проекта. Екипът за управление на проекта ще осъществява вътрешен мониторинг, следейки физическия напредък и качеството на изпълнение на дейностите по проекта. В тази връзка се предвижда непрекъснат контрол върху работата на изпълнителите по отношение качеството на извършваните дейности, спазването на предвидените срокове и ефективното разходване на отпуснатите от бюджета на проекта средства. Конкретните мерки, които екипът по проекта ще прилага по отношение на осъществяването на вътрешен мониторинг по възложените за изпълнение дейности на изпълнителите включват: • Проверка на документация; • Осъществяване на периодични проверки на място; • Оценка на събраната информация при осъществените проверки, представяне на препоръки за по-ефективно изпълнение, както и предоставяне на препоръки при констатирани допуснати нередности при изпълнение на съответната дейност; Целта на вътрешния мониторинг е да се получи информация относно реалното изпълнение на дейността в съответствие с плана за изпълнение и в случай на допуснати отклонения да се предприемат необходимите мерки и действия за тяхното отстраняване. Събраните и анализирани данни от вътрешния мониторинг ще бъдат използвани като база за изготвяне на периодични отчети, а на края на проекта и за финален отчет. Вътрешният мониторинг ще се осъществява по отношение контролирането на техническото съответствие на изпълнението със заложените в договора и тръжната документация изисквания. Финансовите аспекти имат за цел верифициране съответствието на представените документи със заложените в договора за изпълнение условия. Процедурите за вътрешен мониторинг задължително предполагат тясно сътрудничество между техническия и финансовия експерт от екипа на изпълнение на проекта. При констатиране на отклонения и нарушения, ръководителят на проекта има право да предприема разписаните в съответния договор действия за отстраняване на допуснатите отклонения и дефекти. Общата стойност на дейността е в размер на 191 160 лева, като разходите за възнаграждения на екипа са в общ размер на 187 200 лева без ДДС, а разходите за дневни са 720 лева без ДДС (върху тях не се начислява ДДС). Върху разходите за пътни и квартирни, които са в общ размер на 3 240 лева без ДДС се начислява ДДС (3 888 лева с ДДС). 191 160.00 0.00
Дейност 2: Разработване и внедряване на интелигентна транспортна система в обхвата на автомагистрала „Тракия“ : Основните под-дейности в рамките на дейност 2 са следните: 1. Внедряване на интелигентна система за автоматична идентификация на инциденти, управление на трафика и модернизация на тунел „Траянови врата“. За подобряване на пътната безопасност в тунела е необходимо внедряването на софтуер за автоматична идентификация на инциденти (Automatic Incident Detection – АID), с цел постигане на максимална безопасност и бърза реакция, в случай на възникване на спешна ситуация. Чрез въвеждането на този софтуер ще се постигне много високо ниво на сигурност, съответстващо на последните европейски стандарти и съгласно директива № 2004/54/ЕО на ЕС. В тази дейност се предвижда и внедряването на автоматизиран софтуер за управление и пренасочване на трафика в обхвата на тунела, посредством подвижни бариери в реално време. В случай на възникване на ПТП или друг вид инцидент в тунела (пожар, дим, отпадане на електрозахранване и липса на осветление, разлив на опасни течности, обгазяване и т.н.), подвижните бариери ще имат възможност автоматично да пренасочват трафика от едната посока за движение в други ленти в обратната посока за движение, като цялото събитие ще е напълно синхронизирано със съпътстващи светофари и VMS от двете страни на тунела. По този начин системата ще има възможност в реално време да пренасочва трафика безопасно и по този начин да се избегнат ПТП и други непредвидени инциденти. Подобни решения се използват широко в редица европейски страни и са доказали свята висока ефективност. 2. Доставка и монтаж на електронни информационни табели (Variable message signs - VMS) в различни участъци от АМ „Тракия“ с възможност за отдалечен контрол в реално време. VMS ще осигуряват бърза, надеждна и високо технологична възможност за своевременно уведомление на шофьорите на пътя при необходимост от налагане на ограничение или за съобщаване на извънредни ситуации. Очаква се значително повишаване на безопасността на движение на МПС в участъците от АМ „Тракия“, на които са поставени VMS, както и значително намаляване на вероятността за възникване на ПТП и увеличаване на комфорта на пътуване. 3. Доставка и монтаж на сензори за претегляне на МПС в движение (Weigh in motion - WIM). В рамките на дейността ще бъдат доставени и монтирани сензори за претегляне на МПС в движение, които ще бъдат монтирани на определени участъци от АМ „Тракия“. Местоположенията са определени съвместно с Института по пътища и мостове към АПИ, след извършен обстоен анализ и прецизно проучване, като са избрани най – благоприятните условия за монтаж, на които същите ще бъдат максимално ефективни за получаване на информация за натоварването на пътната настилка в участъци преди мостове /виадукти/, пътни възли, изходи от автомагистралата и други. Чрез изграждането на сензори за претегляне на МПС в движение се предвижда да се постигне качествен контрол върху движението на тежкотоварни МПС и да се оптимизира натоварването на пътната инфраструктура и влиянието на тежкотоварни МПС върху нея. 4. Доставка и монтаж на камери за измерване на средна скорост и мониторинг на трафика с цялото прилежащо оборудване в определени участъци от АМ „Тракия“. В рамките на дейността ще бъдат доставени и монтирани камери с прилежащо оборудване, които ще позволят измерването на средна скорост между точки, в които участъците са без промяна на трафика и ще се получава информация за реалната скорост, с която се движат МПС, без да е необходимо използването на допълнителни радари и сензори. Участъците са избрани, след проучване на детайлна статистика за потенциално опасните участъци от АМ "Тракия", при които е възможно възникването на ПТП. Разходите за материални активи са 4 935 000 лв. без ДДС. Разходите за СМР (30% от общо предвидените разходи за дейността) са 2 115 000 лв. без ДДС. Непредвидените разходи (10% от стойността на СМР) са в размер на 211 500 лв. без ДДС. 7 261 500.00 0.00
Дейност 3: Информиране и публичност на проекта: Дейността се изразява в популяризиране на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) в съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация, предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. за определяне на общо приложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014г. При изпълнението на проекти, съфинансирани от фондовете на ЕС е необходимо постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него, постигане на прозрачност и публичност при реализиране на проекта. Дейностите, които изпълнителят следва да осъществи за популяризиране на получената финансова подкрепа по ОПТТИ за Обособена позиция № 1 Осъществяване на дейност „Информационни дейности“, са следните: - организиране и провеждане на пресконференции: минимум 2 броя. Провеждането на публичните събития ще бъде на място, различно от сградата на АПИ, в пълно съответствие с изискванията на Наръчника за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020; - подготовка и публикуване на информация за проекта в печата: минимум 5 материала в печатни национални медии (популярни новинарски издания). В публикациите в печатните медии трябва да се спазват графичните изисквания за логото и слогана на ОПТТИ. Ще бъде публикувана текстова информация за проекта в пресата, с цел информиране относно целите, обхвата и етапите на изпълнение на проекта; - разяснителна онлайн кампания за Дейност № 2 от проекта в новинарски и специализирани сайтове. В интернет публикациите също трябва да се спазват правилата за информация и комуникация по ОПТТИ. Също така, в интернет страницата на АПИ - http://www.api.bg/index.php/bg/ периодично ще бъде публикувана текстова информация със снимков материал за проекта, с цел информиране относно целите, напредъка, обхвата и етапите на изпълнение на проекта. В допълнение, ще бъде актуализиран и продукта „Сайт на АМ Тракия“ http://www.amtrakia.com/, като в него ще бъде включена информация за настоящия проект. - медийни кампании в национални радиостанции за дейност № 2 от проекта. Продължителност: минимум 1 месец. Подготовка на 1 брой радио спот с продължителност до 30 секунди. Излъчване на минимум на 66 бр. радио – спота в следните дни и часови пояси: • Минимум 22 бр. излъчвания между 08:00 ч. и 09:00 ч. от понеделник до петък включително; • Минимум 22 бр. излъчвания между 12:00 ч. и 12:30 ч. от понеделник до петък включително; • Минимум 22 бр. излъчвания между 18:00 ч. и 19:00 ч. от понеделник до петък включително. Дейностите, които изпълнителят следва да осъществи за популяризиране на получената финансова подкрепа по ОПТТИ за Обособена позиция № 2: Осъществяване на дейност „Изработване, доставка и разпространение на рекламни материали“, са следните: - изработване и разпространение на рекламни материали. Рекламните материали ще включват самозалепващи стикери с логото на ОПТТИ и наименованието на проекта, химикалки, тефтери, флаш памет, външен хард диск, термо чаши, мобилни зарядни батерии, пътен сак на колела, автоматични светлоотразителни чадъри, брошури, луксозни кожени тефтери, календари и други; - проектиране, изработване и монтаж на 2 броя билбордове и 2 броя постоянни обяснителни табели; - изработване на ролбанери; Индикативната стойност на дейността е в размер на 65 000 лева без ДДС или 78 000 лева с начислено ДДС. 65 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).