Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 763 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

When carrying out forensic activity, the processes of discovery, collection and examination of material evidence, of the processes of carrying out and storing the collected data in digital format, as well as when carrying out police registration of persons, will be digitized.
New state-of-the-art equipment will be purchased for the analysis of material evidence in the process of investigating crimes, as well as for the forensic seizure of digital data from computer configurations and from communication devices, and Faraday cage-type consumables will also be supplied.
A series of trainings will be held on various topics in order to upgrade knowledge, share experience and good practices, as well as to work with the purchased specialized equipment. A total of  26 training seminars are planned. Trainings for working with the automated system for registering and tracking material evidence are also included to increase the capacity of the employees working with it.
It is planned to conduct 2 five-day study visits to EU member states, with the aim of increasing knowledge and exchange of good practices for new methods and methods in the digitalization of expert-criminology activities. Austria and Spain are suitable given the similar legislation and common practices in the field.
In order to increase the expertise of the employees participating in investigative actions related to the seizure of digital material evidence, it is also planned to issue a manual entitled "Types of digital material evidence, approach to their seizure, method of packaging and storage" and the issue of a manual "Classification of dactyloscopic images and dactyloscopic formula determination".
It is planned to develop a web service for the exchange of biometric and demographic data from the National Automated Fingerprint Identification System (CAFIS) to information systems of the Ministry of Interior and other institutions.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Доставка на оборудване и консумативи за изземване и съхранение на цифрови веществени доказателства.: Чрез използване на нова съвременна техника за анализ на веществени доказателства ще се способства процеса на разследване на престъпления, свързани с организирана престъпност. Всяка организирана престъпна група провежда комуникация посредством дигитални технически средства. Проследяването на комуникацията, както и изземването и съхраняването и назначаването на инкриминираните технически средства като веществени доказателства изисква съвременни и адекватни подходи от момента на провеждане на оглед на местопроизшествие до момента на анализа им. Събирането на дигитални изображения при провеждане на действия по разследване, цели разкриване, изследване и запазване по реда, установен в НПК на следи от престъплението и други данни, необходими за изясняване на фактическата обстановка и обстоятелствата по делото. Цели се придобиване на точни и подробни дигитални данни при извършване на анализ, като се запазва автентичността на веществените доказателства за оптимизиране на процеса по събиране на веществени доказателства. Качественото изземване и съхранение на веществени доказателства и запазването им в дигитална форма е особено важно при извършване на първоначални процесуално-следствени действия, поради това, че същите могат да бъдат заличени или унищожени. Закупуване на оборудване за криминалистично изземване на цифрови веществени доказателства ще ускори процеса на дигитализация при извършване на оглед на местопроизшествие. По-конкретно техниката ще включва: - Специализиран преносим комплект за криминалистично изземване на цифрови данни от компютърни конфигурации, окомплектован с преносим компютър с инсталирана операционна система, специализиран софтуeр, комплект кабели - 3бр.; -Мобилно оборудване за криминалистично изземване и извличане на данни от комуникационни устройства, окомплектовано с преносим компютър с инсталирана операционна система, специализиран софтуeр, комплект кабели - 3 бр.; - Мобилни компютри за "Картотека полицейска регистрация" - 18 бр.; - Мултифункционални устройства (МФУ) за "Картотека полицейска регистрация" - 8 бр.; - Мобилни компютри за създаване и работа с база данни - 157 бр; -Мултифунционални устройства за дигитално отпечатване на бланки за полицейска регистрация - 157 бр. - Дигитална фототехника - 157 бр; - консумативи тип "Фарадеев кафез" - 29 бр. Ще бъдат оборудвани минимум 157 обособени помещения за извършване на полицейска регистрация с компютърните конфигурации, МФУ и дигитална фототехника. Част от офис техниката е предназначена за работа на служителите, работещи работещи в картотека „Полицейска регистрация“, както и за работа с функциониращата база данни за регистриране, проследяване и съхранение на веществени доказателства. МФУ (вкл. скенер, копир и принтер) ще се ползва за отпечатване на бланки за полицейска регистрация, както и за дигитализиране на дактилоскопни отпечатъци и следи. Предвид запазване автентичността на иззетите веществени доказателства, е целесъобразно от момента на изземването им до момента на назначаването им за изследване в лабораторни условия, цифровите веществени доказателства да бъдат съхранявани и транспортирани в подходящи за многократна употреба предпазни пликове и предпазни сакове, тип „Фарадеев кафез“. Така описаните предпазни средства за транспортиране осигуряват невъзможността цифровите веществени доказателства да бъдат активирани и/или манипулирани от разстояние, като по този начин се осигурява обезпечаване съхраняването на налична дигитална информация в цифровото веществено доказателство с цел подобряване качеството на разследване. 1 805 219.04 0.00
Провеждане на обучения за повишаване ефективността на работата чрез надграждане на знанията и експертизата на полицейските служители.: 2. Повишаване на административния капацитет на полицейските служители Ще бъдат проведени серия от обучения по различни тематики с цел надграждане на знания, споделяне на опит и добри практики, както и за работа със закупената специализирана техника. Планират се общо 26 обучителни семинари и 2 обучителни посещения в държави членки на ЕС. Общо обучения - 28 бр. и обучени общо 1120 полицейски служители. Обучителните семинари ще бъдат структурирани по тематики, както следва: 2.1 Провеждане на 7 обучителни семинари на тема: "Използване на цифрови технологии при извършване на огледи на местопроизшествия". Примерни подтеми: - Събиране на цифрови веществени доказателства -подход и видове; - Събиране на дигитални изображения от компютърни устройства и комуникационни устройства при огледи на местопроизшествия; - Видове експертизи, свързани с изследване на цифрови изображения. Общо ще бъдат обучени 280 служители. 2.2 Провеждане на 7 обучителни семинари на тема: "Извършване на полицейска регистрация чрез дигитализация на процеса на ЕКД" Примерни подтеми: - Извършване на проверка, събиране на писмени доказателства и изготвяне на мотивирано предложение за снемане/отказ за снемане на полицейска регистрация, извършена на лице по смисъла на чл. 68 от ЗМВР. - Ред за снемане на личните данни за извършена полицейска регистрация от информационните фондове на МВР и унищожаване на материалните носители на информация. - Използване на специализирана дигитална техника и оборудване, свързана с работата по полицейска регистрация; - Изготвяне на лицево-идентификационни експертизи чрез използване на изображенията от АИС "Полицейска регистрация"; - Огледи на тежки пътно-транспортни произшествия с използване на цифрова информация. Общо ще бъдат обучени 280 служители. 2.3 Провеждане на 7 обучителни семинари на тема "Работа с АИС за регистрация, проследяване и съхранение на веществени доказателства" Тези обучителни семинари надграждат вече проведени такива по наш предходен проект с наименование „Подобряване капацитета на полицейската и съдебна дейност, свързана с веществени доказателства в досъдебното производство“, финансиран по НФМ 2014-2021 по който за работа със АИС, изградена по същия проект, бяха обучени общо 125 полицейски служители. По този начин ще продължат обученията за полицейски служители - експерт криминалисти, отговорни за събирането и съхраняването на ВД, свързани с методите на работа с новосъздадената система за регистриране, проследяване на съхранението на иззетите веществени доказателства, както и други обучения, свързани с разследване на местопроизшествия. Общо ще бъдат обучени 280 служители. 2.4 Провеждане на 7 обучителни семинари на тема "Работа с полицейска регистрация". Примерни подтеми: - Запознаване с нормативната рамка за извършване на полицейска регистрация. - Практическо обучение за извършване на полицейска регистрация. - Практическо обучение за подготовка на снимки по изискванията сигналистична фотография. - Работа с подсистема „Полицейска регистрация“ на Полицейски регистър. Общо ще бъдат обучени 280 служители. 2.5 Обучителни посещения в страна-членка на ЕС - 2 бр. Посредством обученията ще се постигне обмен на добри практики относно използване на специализирани технологии за изземване на цифрови веществени доказателства при извършване на огледи на местопроизшествия. Ще бъдат обучени общо 18 експерти. Държави като Испания и Австрия са подходящи поради сходното законодателство и практики в областта. 2.6 Изготвяне на наръчници За повишаване експертизата на служителите, участващи в действия по разследване свързани с изземване на цифрови ВД, се предвижда и изготвяне и издаване на наръчник със заглавие „Видове цифрови ВД, подход при изземването им, начин на опаковане и съхраняване“ и изготвяне и издаване на наръчник "Класификация на дактилоскопните изображения и определяне на дактилоскопна формула". 844 226.63 0.00
Разработване на уеб услуга за обмен на биометрични и демографски данни от Националната автоматизирана дактилоскопна идентификационна система (CAFIS) към информационни системи на МВР и на други институции. : Тази web-услуга е необходима във връзка с прилагането на Регламент (ЕС) 2018/1860 на Европейския парламент и на Съвета от 28 ноември 2018 година за използването на Шенгенската информационна система за целите на връщането на незаконно пребиваващи граждани на трети държави, РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2018/1861 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 28 ноември 2018 година за създаването, функционирането и използването на Шенгенската информационна система (ШИС) в областта на граничните проверки, за изменение на Конвенцията за прилагане на Споразумението от Шенген и за изменение и отмяна на Регламент (ЕО) № 1987/2006, РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2018/1862 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 28 ноември 2018 година за създаването, функционирането и използването на Шенгенската информационна система (ШИС) в областта на полицейското сътрудничество и съдебното сътрудничество по наказателно правни въпроси, за изменение и отмяна на Решение 2007/533/ПВР на Съвета и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1986/2006 на Европейския парламент и на Съвета и Решение 2010/261/ЕС на Комисията , Регламент (ЕС) 2019/816 за създаване на централизирана система за установяване на държавните членки, разполагащи с информация за присъди срещу граждани на държави извън ЕС и на лица без гражданство и създаване на техническа възможност за автоматично представяне на наличните пръстови отпечатъци от националните AFIS бази данни за прикачването им към сигналите в Шенгенската информационна система и Европейска информационна система за съдимост. 616 738.06 0.00
Управление и изпълнение на проекта: Дейността включва: Сформиране на екип, който осъществява цялостното управление на проекта и сформиране на екип за изпълнение на проекта; Осигуряване на мерки и конкретни задачи, фокусирани към доброто управление, изпълнение, контрол и отчетност по проекта; Създаване на условия и организация за изпълнението на дейностите; Изготвяне на междинни доклади и окончателeн доклад; Осъществяване на контакти с външни за ГДНП-МВР организации и експерти във връзка с изпълнение на дейностите; Осъществяване на кореспонденция с Управляващия орган(УО/ДМП-МВР); Непрекъснат контрол с цел постигане на резултатите от дейностите и спазване на приложимото национално законодателство при изпълнението на проекта; Изготвяне на доклади от проведените дейности, междинни и окончателни финансови отчети. Дейността ще стартира с детайлно разпределение на задачите и функциите на всеки член от екипа на проекта и отговорността на всеки по конкретните дейности, за целта на което ще бъде проведена среща на екипа в работен порядък. Дейността по управление и изпълнение на проекта включва и организиране на месечни работни срещи на екипите по проекта. Основните служители, включени в екипите на проектите се подбират в зависимост от своите компетенции и професионални задължения, свързани с предмета на проекта. 484 300.14 0.00
Видимост, прозрачност и комуникация: Доставката на материали за всички участници в обученията ще включват 1216 комплекта, състоящи се от тефтер, химикалка, USB флаш мемори, раница за лаптоп, криминалистическа лупа и ще бъдат раздавани на обучаемите по време на планираните обучителни дейности - 2.1, 2.2, 2.3, 2.4 , а материалите за публичност ще включват 1400 комплекта, състоящи се от раница за лаптоп, USB флаш мемори, чадър, многофункционално сгъваемо ножче, бутилка за вода за многократна употреба, ключодържател, криминалистическа лупа, които ще бъдат раздавани по време на срещи и събития по проекта с цел популяризирането му. В рамките на тази дейност още в първия месец от изпълнението на проекта, бенефициентът предвижда да създаде организация за публикуване в интернет страницата на ГДНП, фейсбук страницата на ГДНП, както и извърши общо 9 публикации - в 3 национални електронни медии по 3 публикации (в началото, в средата и края на проекта) с цел осигуряване на публичност и информираност, вкл. информация за финансирането на проекта, основните цели, заложените дейности и очакваните резултати, както и целевите групи. Ще бъде изработен и банер, който да бъде разположен на видно място при осъществяване на събития по проекта - обуч. семинари, срещи и др. събития. Ще бъдат проведени информационни срещи - в началото, средата и края на проекта за информиране на широката общественост и медиите с целите, дейностите, резултатите и постигнатото, на съответния етап от изпълнението на проекта. В съответствие с разпоредбите на Дял IV, Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета, чл. 24 от Регламент (ЕС) 2021/1149 на Европейския парламент и на Съвета от 7 юли 2021 година за създаване фонд „Вътрешна сигурност“ и в публикуваните материали с изисквания за видимост, прозрачност и комуникация на Единния информационен портал: https://www.eufunds.bg/ всички обучителни, информационни и материали за публичност, свързани с осигуряване на безвъзмездни средства по ФВС ще съдържат емблемата на ЕС с надписа „финансиране от Европейския съюз“, като по време на обучителните семинари ще има разположен на видимо място банер, съдържащ информация за операцията, източника на финансиране, който ще съдържа емблемата на ЕС. Всички видове закупено оборудване ще отговаря на изискванията за "Видимост прозрачност и комуникация" и ще съдържат емблемата на ЕС с надписа „съфинансирано от Европейския съюз“. 367 591.89 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).