Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The Integrated Model for Urban Mobility Management - phase 1 project aims at creating suitable environment for sustainable multi modal urban mobility which supports the low-carbon strategies for development of the city. By implementation of measures and investments in transport infrastructure, the project contributes to achieving the following specific goals:
- improvement of mobility by introduction of adjustable traffic control and alternatives for traveling in urban environment;
- improvement of quality and access to services related to urban transport;
- increasing the safety of the road network and the traffic conditions.
The project consists of two main components: 
- Upgrade of the BRT system of the city by reconstruction and rehabilitation of major transport streets and  introduction of a "fast bus corridor" along the Demokratsia street, together with new traffic organization and optimization of parking;
- Introduction of Integrated traffic management system, including automated traffic lights management, traffic detection and video-surveillance at key locations of  the city.
The project activities will help for: supporting modality at city level, improvement of speed and quality of urban transport and sustainable change of modal split; improvement of the safety in urban environment; improvement of traffic lights control and providing priority for urban transport at junctions; improvement of accessibility of transport infrastructure, including measures for disabled people.
The project builds upon other initiatives of Burgas Municipality, such as the Integrated Urban Transport for Burgas project, funded by the Operational programme "Regional Development", the municipal parking management system; low speed zones, the city bike sharing system and network of bike-lanes, the policies for enlarging and modernization of the pedestrian zones.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проектните дейности: Дейността има за цел осигуряване на необходимия човешки ресурс, система за вътрешно проектна координация и документооборот за изпълнение на проектните дейности в съответствие с принципите на доброто проектно управление. За постигане на поставените по проекта цели ще бъде сформирано интегрирано звено за управление на проекта, съставено от служители на Община Бургас и външни за общината експерти. Звеното за изпълнение на проекта /ЗИП/ ще отговаря за цялостното управление и изпълнение на проекта, координацията на проектните дейности, вътрешен мониторинг и оценка на проектните цели и индикатори, като изпълнява следните ФУНКЦИИ: - администрира технически и финансово основните дейности по проекта; - поддържа контакт и осъществява координация между всички заинтересовани страни по изпълнението на проекта; - координира дейността на всички външни изпълнители; - поддържа комуникация с Междинното звено и Управляващия орган на ОП „Региони в растеж” 2014 – 2020; - съгласува дейността си и осигурява непрекъснат поток на информация от и към ресорните звена в общинска администрация – Бургас; - осъществява общ вътрешен мониторинг на напредъка по проекта, като контролира извършваните от външните изпълнители дейности на място, дава препоръки и сигнализира Община Бургас за нередности; - събира, анализира и обобщава информацията за постигания по проекта напредък; - внедрява и поддържа система за съхранение и управление на проектната документация, съобразно изискванията на УО на ОПРР - верифицира представените за плащане фактури за извършените проектни дейности; - подготвя отчети, аналитични информации и шестмесечни и годишни планове за разходване на финансовите средства по проекта; - анализира и предлага на Община Бургас варианти за изграждане на капацитет за управление на създадената по проекта инфраструктура СЪСТАВЪТ на звеното за изпълнение на проекта включва: 1. Ръководител проект- Ръководи и отговаря за цялостното изпълнение на проекта, контролира изпълнението на общите цели на проекта и заложените индикатори, представлява екипа на проекта и самия проект пред трети лица и институции. 2. Финансов експерт - Отговаря за законосъобразността и целесъобразността на направените по проекта разходи. 3. Координатор проектни дейности - Отговаря за техническото изпълнение на проекта по отношение на управление на докуметооборота, отчетността и координацията между отделните участници в процеса на изпълнение. Подпомага организационното и административното изпълнение на проекта. 4. Експерт "Обществени поръчки и юридически въпроси" - Отговаря за подготовката и провеждането на процедури за избор на външни изпълнители на проектните дейности и за всички юридически въпроси, възникнали в хода на изпълнение на проекта. 5. Експерт "Инвеститорски контрол - пътна инфраструктура" - Осъществява оперативен контрол и представлява Възложителя в процеса на СМР по изграждане на Бързата автобусна линия. 6. Експерт "Инвеститорски контрол - комуникационна инфраструктура и монтаж на интелигентни пътни системи" - представлява Възложителя, координир и осъществява контрол в процеса на изпълнение на дейностите по изграждане на комуникационна инфраструктура и монтаж на интелигентни пътни системи. 7. Експерт "Интеграция на ИТ системи" - Осъществява контрол и координира дейностите по проектиране и интеграция на интелигентни транспортни системи. 153 000.00 0.00
Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители на проектните дейности: Дейността има за цел да осигури провеждането на законосъобразен, целесъобразен, ефективен и прозрачен избор на изпълнители на дейностите по проекта, според правилата за разходване на средства от Общността, действащото българско законодателство, Системата за финансово управление и контрол на Община Бургас и Вътрешните правила за провеждане на обществени поръчки. Дейността включва подготовката на документации за обществени поръчки и провеждане на необходимите процедури за възлагане изпълнението на дейностите по проекта на външни изпълнители, както следва: 1. "Услуга по предоставяне на експертиза по координация и мониторинг на изпълнението на дейности по проект "Интегриран модел за управление на градската мобилност - етап 1" - осигуряване на външни експерти за целите на изпълнението на проекта по реда на чл.14 ал.1 т.5 от ЗОП. 2. Обществена поръчка с предмет "Изпълнение на Инженеринг (проектиране, извършване на СМР, авторски надзор) за надграждане на системата от Бързи автобусни линии на територията на гр. Бургас, чрез реконструкция и рехабилитация на ул. „Булаир“, въвеждане на „бърз автобусен коридор“ по бул. „Демокрация“, реконструкция и рехабилитация на бул. „Стефан Стамболов“ (участък от кръгово кръстовище с бул. „Никола Петков“ до кръстовище с бул. „Струга“ и от кръстовище с бул. „Проф. Я. Якимов“ до кръстовище с бул. „Тракия“), нова организация на движението и оптимизация на паркирането“ - открита процедура по реда на чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП. 3. Обществена поръчка с предмет "Изпълнение на инженеринг (проектиране, доставка, монтаж и технически надзор) на интегрирана система за управление на трафика" - открита процедура по реда на чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП. 4. Обществена поръчка с предмет "Услуги по независим строителен надзор и оценка на съответствието за целите на проект "Интегриран модел за управление на градската мобилност - етап 1" - открита процедура по реда на чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП. 5. Обществена поръчка с предмет "Услуги по осигуряване на публичност и визуализация по проект "Интегриран модел за управление на градската мобилност - етап 1"- открита процедура по реда на чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП. 6. Обществена поръчка с предмет "Извършване на ангажимент за договорени процедури за проверка на изпълнението на дейностите и отчитането на разходите по проект "Интегриран модел за управление на градската мобилност - етап 1" - открита процедура по реда на чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП. Във връзка с наложената промяна в обхвата на дейностите, свързани с основния договор за въвеждане на ИСУТ, след приключване на гореописаните дейности към месец 23, към месец 42, дейността ще продължи с още 5 месеца, до месец 46, в който период ще бъде извършена: - подготовката на документация за обществена поръчка и провеждане напроцедура за възлагане изпълнението на допълнителни по обхват и неразривно свързани с основния договор необходими дейности по интеграция на софтуерно ниво, а именно: Обществена поръчка с предмет: Извършване на допълнителна интеграция и преконфигуриране на инфраструктурата в ЦВУТ, обезпечаващи работоспособността на другите, интегрирани действащи в ЦВУТ градски системи - Договаряне без предварително обявление по реда на чл. 79 ал.1 т.3, буква б от ЗОП Подготовката и провеждането на обществени поръчки е ангажимент на Звеното за изпълнение на проекта и в частност на експерт "Обществени поръчки и юридически въпроси". 0.00 0.00
Надграждане на система от Бързи автобусни линии: Дейността има за цел изграждане на нова Бърза автобусна линия по основни трасета от градската транспортна мрежа, включително създаване на „бърз автобусен коридор“, нова организация на движението и оптимизация на паркирането. Дейността включва няколко основни поддейности: 1. Изготвяне на Технически инвестиционен проект (ТИП) за надграждане на системата от БАЛ, съгласно задание за проектиране, изготвеното Предпроектно проучване, ЗУТ и Наредба № 4 от 2001г. (посл. изм. 2015г.) за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. С ТИП следва да се изяснят конкретните проектни решения в степен, осигуряваща възможност за цялостно изпълнение на предвидените видове СМР, както и съответствието им с изискванията към строежите по чл. 169 от ЗУТ. 2. Изпълнение на СМР за надграждане на БАЛ в съответствие с изготвеното Предпроектно проучване, Технически инвестиционен проект, Закона за устройство на територията и подзаконовите нормативни актове. Проектът предвижда интервенции по участъци и обем на СМР както следва: - Участък по бул. Ст. Стамболов“ от кръговото кръстовище при бул. „Проф. Яким Якимов“ до кръстовището с ул. „Тракия“ с дължина 620 м. - рехабилитация, която включва: преасфалтиране, подмяна на бордюри, рехабилитация на тротоари и осветление, мерки за достъпност на средата, реконструкция на спиркови платформи, организация на движение и оптимизация на светофарни уредби. - Участък по бул. “Ст. Стамболов“ от кръговото кръстовище с бул. „Николо Петков“ до кръстовището с бул. „Струга“ с дължина 550 м. - предвидената рехабилитация включва: преасфалтиране, нова хоризонтална маркировка, оптимизиране на действието на светофарните уредби. - Участък по бул. “Демокрация" от бул. „Стефан Стамболов“ до бул. „24-ти Черноморски пехотен полк“ с дължина 1800 м. - реконструкцията включва реконструкция на пътното платно, изграждане в отделни участъци на физически сегрегирани ленти, промяна на организацията на местата за паркиране и обособяване на нови такива, реконструкция на спиркови платформи, изграждане на нови пешеходни светофари, мерки за осигуряване на достъпност и безопасност на средата. - Участък по бул. “Демокрация“ от бул. „24 Черноморски пехотен полк“ до ул. „Цар Симеон I“ с дължина 620 м. - рехабилитация включваща: преасфалтиране, монтаж на нова светофарна уредба на пешеходната пътека при ул.“Алеко Богориди“, подобряване на осветеността на зоната, подмяна на бордюри и настилки и др. - Участък по ул. „Булаир“ от ул. „Цар Симеон I“ до площад „Царица Йоана“ с дължина 400 м. - рехабилитация, която включва: подмяна на бордюри, преасфалтиране, маркировка и организация на движение, реконструкция на спиркови платформи, мерки по осигуряване на достъпност на средата. 3. Осъществяване на авторски надзор по време на строителството - Авторският надзор е ангажимент на избрания изпълнител посредством отделни правоспособни лица, автори на ТИП, съобразно изискванията на чл. 162 от ЗУТ. С осъществяването на авторски надзор се гарантира точното изпълнение на проекта, спазването на архитектурните, технологичните и строителните правила и норми, както и подготовката на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация. Общата дължина на предвидените за реконструкция/ рехабилитация участъци е 3990м. С изпълнението на дейностите по надграждане на системата от БАЛ ще се осигури обновяване и модернизация на едно от основните транспортно - комуникационни трасета от градската мрежа с дължина 6360м., със значителен интензитет на обслужване от автобусни и тролейбусни линии. В комбинация с мерките за подобряване на достъпността и безопасността на средата, това ще доведе до подобряване на качеството на транспортната услуга, намаляване на времето за придвижване с обществен транспорт и утвърждаването му като атрактивна алтернатива на личните автомобили. 6 009 515.90 7 271 862.03
Въвеждане на интегрирана система за управление на трафика в гр. Бургас: Дейността по въвеждане на интегрирана система за управление на трафика включва следните поддейности: - подготовка на системен дизайн и проектиране на системата; - доставка и монтаж на необходимото оборудване и софтуер; - интеграция и въвеждане в експлоатация на ситемата. Дейностите се изпълняват в координация с дейностите по надграждане на системата от БАЛ в града и предвиждат интервенция на 22 светофарно регулирани кръстовища, 4 пешеходни светофара, 15 стратегически локации за събиране на трафик информация. За всяка от локациите/ кръстовищата е необходимо различно ниво на оборудване с цел присъединяването им в система за управление на трафика. Интегрираната система за управление на трафика включва няколко компонента: - Централен софтуер за управление: Предвижда се системата за управление на трафика да бъде разположена във вече работещия Център за видеонаблюдение и управление на трафика (ЦВУТ) в гр. Бургас. В рамките на проекта ще се дооборудват/надградят съществуващите хардуерни и комуникационни системи, за да се гарантира работата на нововъведената система за управление на трафика и нейната отвореност за последваща интеграция. - Видеонаблюдение: Кръстовищата, които са разположени на съществуващите маршрути на БАЛ, са вече оборудвани с видеонаблюдение. За да се допълни системата за видеонаблюдение се предлага инсталирането на камери на 6 нови кръстовища. - APNR – камери за автоматично разпознаване на регистрационни номера: На 7 стратегически локации в града, е предвидено да бъдат монтирани ANPR камери. Постъпващата от тях информация към ЦВУТ ще предоставя ценна трафик информация, която ще улесни прилагането на аналитичните функции на системата за управление на трафика. - Светофарни контролери: В съответствие с централизираната система за управление на трафика, която ще бъде разработена се предвижда дооборудване или подмяна на светофарни контролери на 26 светофарно регулирани кръстовища. - Детекция на трафика: За всяко кръстовище - обект на интервенция се предвижда оборудване със система за регистриране на трафика. С цел събиране на допълнителна трафик информация ще бъдат оборудвани и 15 стратегически за града локации, различни от светофарните кръстовища, разположени на входно-изходните артерии на града, както и на големите вътрешно градски булеварди. На всяка точка ще бъде събирана трафик информация и в двете посоки на движение. - Информационни табла с вариращо съдържание (Variаble Message Signs): На 3 ключови входно-изходни точки в града ще бъдат поставени информационни табла с вариращо съдържание и възможност за дистанционно изменение на съобщенията от оператор работещ в Центъра за управление на трафика. - Приоритет на градския транспорт: Кръстовищата, които са разположени на съществуващите маршрути на БАЛ, вече разполагат с необходимото оборудване за осигуряване на приоритет на превозните средства на градския транспорт. За да се допълни обхвата на системата за приоритет е предвидено оборудването на още 5 кръстовища по трасето на новата Бърза автобусна линия. - Комуникационна свързаност за пренос на данни: За работата на системата за управление на трафика се предвижда да бъде изградена комуникация, която да осигурява надеждна среда за пренос на данни. Комуникационната свързаност е необходима за работата на следните елементи на системата за управление на трафика: връзка между камери за видеонаблюдение, светофарни контролери и VMS и ЦВУТ, връзка от системи за детекция към светофарни контролери и между превозни средства и светофарни контролери. Въвеждането на Интегрирана система за управление на трафика е компонент с основна добавена стойност за постигане на целите на проекта по отношение на насърчаване на мултимодалността на градско ниво, подобряване скоростта и качеството на обслужване на обществения транспорт, подобряване на пропускателната способност на кръстовищата и осигуряване на предимство на градския транспорт. 2 007 104.00 2 416 773.60
Упражняване на независим строителен надзор по време на строителството и въвеждане на обектите в експлоатация: За законосъобразното стартиране, изпълнение и завършване на строително - монтажните дейности, свързани с надграждането на системата от БАЛ и въвеждане на ИСУТ, в съответствие със Закона за устройство на територията и подзаконовите нормативни актове е предвидено осигуряването на строителен надзор, който да гарантира навременно и качествено изпълнение на строително ремонтните дейности. Ангажимент на изпълнителя на консултантската услуга е и оценка на съответствието на ТИП със съществените изисквания към строежите съгласно чл. 142 от ЗУТ. За целите на оценката ще бъдат извършени всички необходими съгласувателни процедури и изготвен комплексен доклад в съответствие с чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ и издадено разрешение за строеж. Консултантът изпълняващ строителен надзор на обекта изпълнява функции съгласно чл. 168 от ЗУТ и гарантира, че строителните работи ще бъдат изпълнени в съответствие с инвестиционния проект и с изискванията на българското законодателство в областта на строителството при спазване на стандартите, описани в техническите изисквания за проектиране и строителство. Строителният надзор ще следи за правилното и пълно съставяне на всички актове и протоколи по време на строителството. По време на изпълнението на строителството Консултантът, осъществяващ строителен надзор ще следи за следното: - спазване на графика на изпълнение на техническия инвестиционен проект и изпълнението на различните видове работи, съобразно изискванията на ПИПСМР; - спазване на правилата за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд; - влагане на материали и други продукти с доказано съответствие и качество; - недопускане увреждането на трети лица и имоти в следствие изпълняваните строително-монтажни работи; - извършване на оценка на изпълнения строеж по отношение достъпна среда за лица в неравностойно положение; - съставяне на необходимата строителна документация; - контрол на достоверността на данните, вписани в изготвяните протоколи и актове по време на строителния процес. Ангажимент на Консултанта ще бъде съставяне на окончателен доклад за въвеждане на строежите в експлоатация и изготвяне на технически паспорт на строежа съгласно Наредба № 5 / 28.12.2006 г., а при необходимост ще оказва съдействие във връзка с въвеждане на обекта в експлоатация. Предвид категорията на обекта, съгласно ЗУТ и Наредба № 1 от 30 юли 2003 г. за номенклатурата на видовете строежи и за законосъобразното приключване на строителството, в съответствие със ЗУТ и Наредба № 2 от 31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, обектите ще бъде приети и въведени в експлоатация от държавна приемателна комисия, назначена от компетентния орган ДНСК. Назначената държавна приемателна комисията следва да приключи работата си с издаването и подписване на протокол обр. 16, с който се установява, че изпълнението на строежа и неговата функционална пригодност е съобразно издаденото разрешение за строеж, одобрените проекти или заверената екзекутивна документация и действащата нормативна уредба по изпълнението и приемането на строителството и в съответствие с изискванията на чл. 169, ал. 1 - 3 ЗУТ. На основание издадения протокол обр. 16, в сроковете предвидени в наредбата, ще бъде издадено Разрешение за ползване, с което се установява функционалната пригодност на строежа за ползване съобразно издадените строителни книжа. Продължителността на дейностите по изпълнение на строителен надзор ще съответства на графика за реализация на строително-монтажни работи на обекта до неговото завършване, въвеждане в експлоатация и ще приключи с предаване на цялата документация на Възложителя. 104 801.79 0.00
Информация и публичност по проекта: Дейностите по информация и публичност имат за цел да популяризират целите и резултатите от реализацията на проекта, финансовия принос на Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие, както и да промотират нов модел на устойчива градска мобилност, основан на реална поведенческа промяна и използване на алтернативни на личните автомобили средства за придвижване. В рамките на дейността са предвидени няколко групи мерки за осигуряване на публичност и повишаване на информираността на заинтересованите страни за целите и ефектите от проекта: - организиране на публични събития: 2 пресконференции за стартиране и отчитане на резултатите по проекта, както и 2 официални церемонии за стартиране и приключване на строително - монтажните работи по надграждане на системата от Бързи автобусни линии. - осигуряване на публичност и визуализация по време и след приключване на СМР: в съответствие с изискванията на „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020“ са предвидени изработване и монтаж на билбордове по време на строителството и постоянни информационни табели, които ще бъдат поставени на ключови места по трасето на новоизградената БАЛ. - част от комуникационната стратегия на проекта е подготовката и разпространението на информационни материали, популяризиращи целите и ефектите от проекта и финансовия принос на ЕС: рекламни торбички, значки, стикери, тениски, флаш памет с дигитална брошура, транспортна карта и видео клип. Изготвените информационни материали и продукти ще съдържат всички необходими реквизити в съответствие с правилата за информация и комуникация. - през целия период на изпълнение на проекта, регулярно ще бъде подготвяна информация за напредъка на проектните дейности, която ще бъде разпространявана чрез местни, регионални и национални медии, Интернет страницата на Община Бургас и социалните мрежи. Всички медийни съобщения, информационни материали и събития ясно ще демонстрират финансовия принос на Европейски съюз, чрез Европейски фонд за регионално развитие за реализация на инвестицията. 38 262.47 0.00
Финансов одит по проекта: Целта на настоящата дейност е осигуряване на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасното изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на ЕС с извършването на одитна проверка на изпълнявания проект. При изпълнение на дейността ще се съблюдават, всички законови разпоредби, правила и указания и стриктно ще бъдат спазвани изискванията на "Инструкция за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС“, издадени от сертифициращия орган - дирекция „Национален фонд” към Министерство на финансите. В обхвата на проверката ще се проверят за съответствие процедурите за външно възлагане на дейности по проекта, подписаните договори и анексите към тях, ако има такива относно законосъобразността и спазването на приложимите нормативни актове. Одиторът ще извърши оценка за съответствие относно законосъобразността, вземайки предвид приложимото законодателство, предмета и характера на дейностите, включени в проекта, както и всички документи по ОП "Региони в растеж" 2014-2020, като указания, наръчници, насоки, ръководства, вътрешни правила и др. Ангажимент на одитора ще бъде да провери всички първични счетоводни и други съпътстващи релевантни документи (фактури, приемо- предавателни протоколи, договори и други) с еквивалентна доказателствена стойност и същият ще гарантира, че те са налични, логически обвързани и подкрепящи отчетените като допустими разходи по проекта. В резултат на проверката одитора, ще предостави потвърждение, че Бенефициентът поддържа адекватна одитна следа и всички дейности по проекта са надлежно документирани като всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване. 15 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).