Управление на проектните дейности: Дейността има за цел осигуряване на необходимия човешки ресурс, система за вътрешно проектна координация и документооборот за изпълнение на проектните дейности в съответствие с принципите на доброто проектно управление. За постигане на поставените по проекта цели ще бъде сформирано интегрирано звено за управление на проекта, съставено от служители на Община Бургас и външни за общината експерти.
Звеното за изпълнение на проекта /ЗИП/ ще отговаря за цялостното управление и изпълнение на проекта, координацията на проектните дейности, вътрешен мониторинг и оценка на проектните цели и индикатори, като изпълнява следните ФУНКЦИИ:
- администрира технически и финансово основните дейности по проекта;
- поддържа контакт и осъществява координация между всички заинтересовани страни по изпълнението на проекта;
- координира дейността на всички външни изпълнители;
- поддържа комуникация с Междинното звено и Управляващия орган на ОП „Региони в растеж” 2014 – 2020;
- съгласува дейността си и осигурява непрекъснат поток на информация от и към ресорните звена в общинска администрация – Бургас;
- осъществява общ вътрешен мониторинг на напредъка по проекта, като контролира извършваните от външните изпълнители дейности на място, дава препоръки и сигнализира Община Бургас за нередности;
- събира, анализира и обобщава информацията за постигания по проекта напредък;
- внедрява и поддържа система за съхранение и управление на проектната документация, съобразно изискванията на УО на ОПРР
- верифицира представените за плащане фактури за извършените проектни дейности;
- подготвя отчети, аналитични информации и шестмесечни и годишни планове за разходване на финансовите средства по проекта;
- анализира и предлага на Община Бургас варианти за изграждане на капацитет за управление на създадената по проекта инфраструктура
СЪСТАВЪТ на звеното за изпълнение на проекта включва:
1. Ръководител проект- Ръководи и отговаря за цялостното изпълнение на проекта, контролира изпълнението на общите цели на проекта и заложените индикатори, представлява екипа на проекта и самия проект пред трети лица и институции.
2. Финансов експерт - Отговаря за законосъобразността и целесъобразността на направените по проекта разходи.
3. Координатор проектни дейности - Отговаря за техническото изпълнение на проекта по отношение на управление на докуметооборота, отчетността и координацията между отделните участници в процеса на изпълнение. Подпомага организационното и административното изпълнение на проекта.
4. Експерт "Обществени поръчки и юридически въпроси" - Отговаря за подготовката и провеждането на процедури за избор на външни изпълнители на проектните дейности и за всички юридически въпроси, възникнали в хода на изпълнение на проекта.
5. Експерт "Инвеститорски контрол - пътна инфраструктура" - Осъществява оперативен контрол и представлява Възложителя в процеса на СМР по изграждане на Бързата автобусна линия.
6. Експерт "Инвеститорски контрол - комуникационна инфраструктура и монтаж на интелигентни пътни системи" - представлява Възложителя, координир и осъществява контрол в процеса на изпълнение на дейностите по изграждане на комуникационна инфраструктура и монтаж на интелигентни пътни системи.
7. Експерт "Интеграция на ИТ системи" - Осъществява контрол и координира дейностите по проектиране и интеграция на интелигентни транспортни системи.
|
153 000.00
|
0.00
|
Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители на проектните дейности: Дейността има за цел да осигури провеждането на законосъобразен, целесъобразен, ефективен и прозрачен избор на изпълнители на дейностите по проекта, според правилата за разходване на средства от Общността, действащото българско законодателство, Системата за финансово управление и контрол на Община Бургас и Вътрешните правила за провеждане на обществени поръчки.
Дейността включва подготовката на документации за обществени поръчки и провеждане на необходимите процедури за възлагане изпълнението на дейностите по проекта на външни изпълнители, както следва:
1. "Услуга по предоставяне на експертиза по координация и мониторинг на изпълнението на дейности по проект "Интегриран модел за управление на градската мобилност - етап 1" - осигуряване на външни експерти за целите на изпълнението на проекта по реда на чл.14 ал.1 т.5 от ЗОП.
2. Обществена поръчка с предмет "Изпълнение на Инженеринг (проектиране, извършване на СМР, авторски надзор) за надграждане на системата от Бързи автобусни линии на територията на гр. Бургас, чрез реконструкция и рехабилитация на ул. „Булаир“, въвеждане на „бърз автобусен коридор“ по бул. „Демокрация“, реконструкция и рехабилитация на бул. „Стефан Стамболов“ (участък от кръгово кръстовище с бул. „Никола Петков“ до кръстовище с бул. „Струга“ и от кръстовище с бул. „Проф. Я. Якимов“ до кръстовище с бул. „Тракия“), нова организация на движението и оптимизация на паркирането“ - открита процедура по реда на чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП.
3. Обществена поръчка с предмет "Изпълнение на инженеринг (проектиране, доставка, монтаж и технически надзор) на интегрирана система за управление на трафика" - открита процедура по реда на чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП.
4. Обществена поръчка с предмет "Услуги по независим строителен надзор и оценка на съответствието за целите на проект "Интегриран модел за управление на градската мобилност - етап 1" - открита процедура по реда на чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП.
5. Обществена поръчка с предмет "Услуги по осигуряване на публичност и визуализация по проект "Интегриран модел за управление на градската мобилност - етап 1"- открита процедура по реда на чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП.
6. Обществена поръчка с предмет "Извършване на ангажимент за договорени процедури за проверка на изпълнението на дейностите и отчитането на разходите по проект "Интегриран модел за управление на градската мобилност - етап 1" - открита процедура по реда на чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП.
Във връзка с наложената промяна в обхвата на дейностите, свързани с основния договор за въвеждане на ИСУТ, след приключване на гореописаните дейности към месец 23, към месец 42, дейността ще продължи с още 5 месеца, до месец 46, в който период ще бъде извършена:
- подготовката на документация за обществена поръчка и провеждане напроцедура за възлагане изпълнението на допълнителни по обхват и неразривно свързани с основния договор необходими дейности по интеграция на софтуерно ниво, а именно:
Обществена поръчка с предмет: Извършване на допълнителна интеграция и преконфигуриране на инфраструктурата в ЦВУТ, обезпечаващи работоспособността на другите, интегрирани действащи в ЦВУТ градски системи - Договаряне без предварително обявление по реда на чл. 79 ал.1 т.3, буква б от ЗОП
Подготовката и провеждането на обществени поръчки е ангажимент на Звеното за изпълнение на проекта и в частност на експерт "Обществени поръчки и юридически въпроси". |
0.00
|
0.00
|
Надграждане на система от Бързи автобусни линии: Дейността има за цел изграждане на нова Бърза автобусна линия по основни трасета от градската транспортна мрежа, включително създаване на „бърз автобусен коридор“, нова организация на движението и оптимизация на паркирането. Дейността включва няколко основни поддейности:
1. Изготвяне на Технически инвестиционен проект (ТИП) за надграждане на системата от БАЛ, съгласно задание за проектиране, изготвеното Предпроектно проучване, ЗУТ и Наредба № 4 от 2001г. (посл. изм. 2015г.) за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. С ТИП следва да се изяснят конкретните проектни решения в степен, осигуряваща възможност за цялостно изпълнение на предвидените видове СМР, както и съответствието им с изискванията към строежите по чл. 169 от ЗУТ.
2. Изпълнение на СМР за надграждане на БАЛ в съответствие с изготвеното Предпроектно проучване, Технически инвестиционен проект, Закона за устройство на територията и подзаконовите нормативни актове. Проектът предвижда интервенции по участъци и обем на СМР както следва:
- Участък по бул. Ст. Стамболов“ от кръговото кръстовище при бул. „Проф. Яким Якимов“ до кръстовището с ул. „Тракия“ с дължина 620 м. - рехабилитация, която включва: преасфалтиране, подмяна на бордюри, рехабилитация на тротоари и осветление, мерки за достъпност на средата, реконструкция на спиркови платформи, организация на движение и оптимизация на светофарни уредби.
- Участък по бул. “Ст. Стамболов“ от кръговото кръстовище с бул. „Николо Петков“ до кръстовището с бул. „Струга“ с дължина 550 м. - предвидената рехабилитация включва: преасфалтиране, нова хоризонтална маркировка, оптимизиране на действието на светофарните уредби.
- Участък по бул. “Демокрация" от бул. „Стефан Стамболов“ до бул. „24-ти Черноморски пехотен полк“ с дължина 1800 м. - реконструкцията включва реконструкция на пътното платно, изграждане в отделни участъци на физически сегрегирани ленти, промяна на организацията на местата за паркиране и обособяване на нови такива, реконструкция на спиркови платформи, изграждане на нови пешеходни светофари, мерки за осигуряване на достъпност и безопасност на средата.
- Участък по бул. “Демокрация“ от бул. „24 Черноморски пехотен полк“ до ул. „Цар Симеон I“ с дължина 620 м. - рехабилитация включваща: преасфалтиране, монтаж на нова светофарна уредба на пешеходната пътека при ул.“Алеко Богориди“, подобряване на осветеността на зоната, подмяна на бордюри и настилки и др.
- Участък по ул. „Булаир“ от ул. „Цар Симеон I“ до площад „Царица Йоана“ с дължина 400 м. - рехабилитация, която включва: подмяна на бордюри, преасфалтиране, маркировка и организация на движение, реконструкция на спиркови платформи, мерки по осигуряване на достъпност на средата.
3. Осъществяване на авторски надзор по време на строителството - Авторският надзор е ангажимент на избрания изпълнител посредством отделни правоспособни лица, автори на ТИП, съобразно изискванията на чл. 162 от ЗУТ. С осъществяването на авторски надзор се гарантира точното изпълнение на проекта, спазването на архитектурните, технологичните и строителните правила и норми, както и подготовката на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация.
Общата дължина на предвидените за реконструкция/ рехабилитация участъци е 3990м. С изпълнението на дейностите по надграждане на системата от БАЛ ще се осигури обновяване и модернизация на едно от основните транспортно - комуникационни трасета от градската мрежа с дължина 6360м., със значителен интензитет на обслужване от автобусни и тролейбусни линии. В комбинация с мерките за подобряване на достъпността и безопасността на средата, това ще доведе до подобряване на качеството на транспортната услуга, намаляване на времето за придвижване с обществен транспорт и утвърждаването му като атрактивна алтернатива на личните автомобили. |
6 009 515.90
|
7 271 862.03
|
Въвеждане на интегрирана система за управление на трафика в гр. Бургас: Дейността по въвеждане на интегрирана система за управление на трафика включва следните поддейности:
- подготовка на системен дизайн и проектиране на системата;
- доставка и монтаж на необходимото оборудване и софтуер;
- интеграция и въвеждане в експлоатация на ситемата.
Дейностите се изпълняват в координация с дейностите по надграждане на системата от БАЛ в града и предвиждат интервенция на 22 светофарно регулирани кръстовища, 4 пешеходни светофара, 15 стратегически локации за събиране на трафик информация. За всяка от локациите/ кръстовищата е необходимо различно ниво на оборудване с цел присъединяването им в система за управление на трафика.
Интегрираната система за управление на трафика включва няколко компонента:
- Централен софтуер за управление: Предвижда се системата за управление на трафика да бъде разположена във вече работещия Център за видеонаблюдение и управление на трафика (ЦВУТ) в гр. Бургас. В рамките на проекта ще се дооборудват/надградят съществуващите хардуерни и комуникационни системи, за да се гарантира работата на нововъведената система за управление на трафика и нейната отвореност за последваща интеграция.
- Видеонаблюдение: Кръстовищата, които са разположени на съществуващите маршрути на БАЛ, са вече оборудвани с видеонаблюдение. За да се допълни системата за видеонаблюдение се предлага инсталирането на камери на 6 нови кръстовища.
- APNR – камери за автоматично разпознаване на регистрационни номера: На 7 стратегически локации в града, е предвидено да бъдат монтирани ANPR камери. Постъпващата от тях информация към ЦВУТ ще предоставя ценна трафик информация, която ще улесни прилагането на аналитичните функции на системата за управление на трафика.
- Светофарни контролери: В съответствие с централизираната система за управление на трафика, която ще бъде разработена се предвижда дооборудване или подмяна на светофарни контролери на 26 светофарно регулирани кръстовища.
- Детекция на трафика: За всяко кръстовище - обект на интервенция се предвижда оборудване със система за регистриране на трафика. С цел събиране на допълнителна трафик информация ще бъдат оборудвани и 15 стратегически за града локации, различни от светофарните кръстовища, разположени на входно-изходните артерии на града, както и на големите вътрешно градски булеварди. На всяка точка ще бъде събирана трафик информация и в двете посоки на движение.
- Информационни табла с вариращо съдържание (Variаble Message Signs): На 3 ключови входно-изходни точки в града ще бъдат поставени информационни табла с вариращо съдържание и възможност за дистанционно изменение на съобщенията от оператор работещ в Центъра за управление на трафика.
- Приоритет на градския транспорт: Кръстовищата, които са разположени на съществуващите маршрути на БАЛ, вече разполагат с необходимото оборудване за осигуряване на приоритет на превозните средства на градския транспорт. За да се допълни обхвата на системата за приоритет е предвидено оборудването на още 5 кръстовища по трасето на новата Бърза автобусна линия.
- Комуникационна свързаност за пренос на данни: За работата на системата за управление на трафика се предвижда да бъде изградена комуникация, която да осигурява надеждна среда за пренос на данни. Комуникационната свързаност е необходима за работата на следните елементи на системата за управление на трафика: връзка между камери за видеонаблюдение, светофарни контролери и VMS и ЦВУТ, връзка от системи за детекция към светофарни контролери и между превозни средства и светофарни контролери.
Въвеждането на Интегрирана система за управление на трафика е компонент с основна добавена стойност за постигане на целите на проекта по отношение на
насърчаване на мултимодалността на градско ниво, подобряване скоростта и качеството на обслужване на обществения транспорт, подобряване на пропускателната способност на кръстовищата и осигуряване на предимство на градския транспорт. |
2 007 104.00
|
2 416 773.60
|
Упражняване на независим строителен надзор по време на строителството и въвеждане на обектите в експлоатация: За законосъобразното стартиране, изпълнение и завършване на строително - монтажните дейности, свързани с надграждането на системата от БАЛ и въвеждане на ИСУТ, в съответствие със Закона за устройство на територията и подзаконовите нормативни актове е предвидено осигуряването на строителен надзор, който да гарантира навременно и качествено изпълнение на строително ремонтните дейности.
Ангажимент на изпълнителя на консултантската услуга е и оценка на съответствието на ТИП със съществените изисквания към строежите съгласно чл. 142 от ЗУТ. За целите на оценката ще бъдат извършени всички необходими съгласувателни процедури и изготвен комплексен доклад в съответствие с чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ и издадено разрешение за строеж.
Консултантът изпълняващ строителен надзор на обекта изпълнява функции съгласно чл. 168 от ЗУТ и гарантира, че строителните работи ще бъдат изпълнени в съответствие с инвестиционния проект и с изискванията на българското законодателство в областта на строителството при спазване на стандартите, описани в техническите изисквания за проектиране и строителство. Строителният надзор ще следи за правилното и пълно съставяне на всички актове и протоколи по време на строителството.
По време на изпълнението на строителството Консултантът, осъществяващ строителен надзор ще следи за следното:
- спазване на графика на изпълнение на техническия инвестиционен проект и изпълнението на различните видове работи, съобразно изискванията на ПИПСМР;
- спазване на правилата за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд;
- влагане на материали и други продукти с доказано съответствие и качество;
- недопускане увреждането на трети лица и имоти в следствие изпълняваните строително-монтажни работи;
- извършване на оценка на изпълнения строеж по отношение достъпна среда за лица в неравностойно положение;
- съставяне на необходимата строителна документация;
- контрол на достоверността на данните, вписани в изготвяните протоколи и актове по време на строителния процес.
Ангажимент на Консултанта ще бъде съставяне на окончателен доклад за въвеждане на строежите в експлоатация и изготвяне на технически паспорт на строежа съгласно Наредба № 5 / 28.12.2006 г., а при необходимост ще оказва съдействие във връзка с въвеждане на обекта в експлоатация.
Предвид категорията на обекта, съгласно ЗУТ и Наредба № 1 от 30 юли 2003 г. за номенклатурата на видовете строежи и за законосъобразното приключване на строителството, в съответствие със ЗУТ и Наредба № 2 от 31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, обектите ще бъде приети и въведени в експлоатация от държавна приемателна комисия, назначена от компетентния орган ДНСК.
Назначената държавна приемателна комисията следва да приключи работата си с издаването и подписване на протокол обр. 16, с който се установява, че изпълнението на строежа и неговата функционална пригодност е съобразно издаденото разрешение за строеж, одобрените проекти или заверената екзекутивна документация и действащата нормативна уредба по изпълнението и приемането на строителството и в съответствие с изискванията на чл. 169, ал. 1 - 3 ЗУТ.
На основание издадения протокол обр. 16, в сроковете предвидени в наредбата, ще бъде издадено Разрешение за ползване, с което се установява функционалната пригодност на строежа за ползване съобразно издадените строителни книжа.
Продължителността на дейностите по изпълнение на строителен надзор ще съответства на графика за реализация на строително-монтажни работи на обекта до неговото завършване, въвеждане в експлоатация и ще приключи с предаване на цялата документация на Възложителя. |
104 801.79
|
0.00
|
Информация и публичност по проекта: Дейностите по информация и публичност имат за цел да популяризират целите и резултатите от реализацията на проекта, финансовия принос на Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие, както и да промотират нов модел на устойчива градска мобилност, основан на реална поведенческа промяна и използване на алтернативни на личните автомобили средства за придвижване.
В рамките на дейността са предвидени няколко групи мерки за осигуряване на публичност и повишаване на информираността на заинтересованите страни за целите и ефектите от проекта:
- организиране на публични събития: 2 пресконференции за стартиране и отчитане на резултатите по проекта, както и 2 официални церемонии за стартиране и приключване на строително - монтажните работи по надграждане на системата от Бързи автобусни линии.
- осигуряване на публичност и визуализация по време и след приключване на СМР: в съответствие с изискванията на „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020“ са предвидени изработване и монтаж на билбордове по време на строителството и постоянни информационни табели, които ще бъдат поставени на ключови места по трасето на новоизградената БАЛ.
- част от комуникационната стратегия на проекта е подготовката и разпространението на информационни материали, популяризиращи целите и ефектите от проекта и финансовия принос на ЕС: рекламни торбички, значки, стикери, тениски, флаш памет с дигитална брошура, транспортна карта и видео клип. Изготвените информационни материали и продукти ще съдържат всички необходими реквизити в съответствие с правилата за информация и комуникация.
- през целия период на изпълнение на проекта, регулярно ще бъде подготвяна информация за напредъка на проектните дейности, която ще бъде разпространявана чрез местни, регионални и национални медии, Интернет страницата на Община Бургас и социалните мрежи.
Всички медийни съобщения, информационни материали и събития ясно ще демонстрират финансовия принос на Европейски съюз, чрез Европейски фонд за регионално развитие за реализация на инвестицията. |
38 262.47
|
0.00
|
Финансов одит по проекта: Целта на настоящата дейност е осигуряване на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасното изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на ЕС с извършването на одитна проверка на изпълнявания проект.
При изпълнение на дейността ще се съблюдават, всички законови разпоредби, правила и указания и стриктно ще бъдат спазвани изискванията на "Инструкция за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС“, издадени от сертифициращия орган - дирекция „Национален фонд” към Министерство на финансите.
В обхвата на проверката ще се проверят за съответствие процедурите за външно възлагане на дейности по проекта, подписаните договори и анексите към тях, ако има такива относно законосъобразността и спазването на приложимите нормативни актове. Одиторът ще извърши оценка за съответствие относно законосъобразността, вземайки предвид приложимото законодателство, предмета и характера на дейностите, включени в проекта, както и всички документи по ОП "Региони в растеж" 2014-2020, като указания, наръчници, насоки, ръководства, вътрешни правила и др.
Ангажимент на одитора ще бъде да провери всички първични счетоводни и други съпътстващи релевантни документи (фактури, приемо- предавателни протоколи, договори и други) с еквивалентна доказателствена стойност и същият ще гарантира, че те са налични, логически обвързани и подкрепящи отчетените като допустими разходи по проекта.
В резултат на проверката одитора, ще предостави потвърждение, че Бенефициентът поддържа адекватна одитна следа и всички дейности по проекта са надлежно документирани като всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване.
|
15 000.00
|
0.00
|