Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The project proposal aims to raise the employment opportunities for persons from vulnerable groups of population by implementing effective mechanisms for their social and economic realisation, comprising motivation and training, subsequent support and interventions in the "environment" via creating jobs in a social enterprise (SE), social marketing and promoting social entrepreneurship and corporate social responsibility (CSR).
The initiative envisages the expansion of an existing SE and ensuring occupation for people from the target group, as follows: 1) expanding the current business by purchasing additional equipment for Zelena (green) public laundry and employing 6 persons; 2) developing new economic units: a) Tvorilnitsa (artware) creative studio for producing souvenirs and houseware, and a social club offering arts and crafts workshops against payment, employing 3 persons; b) developing a website with an online Hopeshop catalogue for the promotion and placement of the SE's products and services, including the realisation of items made by other SEs, thus raising awareness about social entrepreneurship and CSR. It will provide a job for one person who will take care of its content management and administration. An accountant from the target group will also be hired. 
Within the project, 40 persons with disabilities and/or at risk of long-term unemployment will go through motivational training to enhance their self-esteem, stimulate them to improve/acquire competences that are sought on the labour market and to search for a job. Subsequently, 11 of them will be included in programmes for active socialisation and supported employment, conducive to their effective economic and social (re)integration. Based on their abilities and preferences, these 11 persons will be employed in the SE after being trained in practical skills: manipulating laundry machines, stitching, knitting, customer care, text and image processing and work with content management systems.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Психологическо подпомагане и мотивиране на лица от уязвимите групи за включване в заетост: Проектното предложение се основава на подкрепената заетост като подход към уязвимите групи от хора, които съставляват по-голямата част от дългосрочно безработните лица, и почива на принципите за овластяване, социално включване, достойнство и човешки права. Методологията се базира на 5-стъпковия модел: ангажиране на клиента (целеполагане и изработване на план за действие съвместно с безработното лице); трудов профил (оценка на компетенции, нагласи и реалистични възможности за работа в определена сфера); търсене и намиране на работа; ангажиране на работодателя; подкрепа на и извън работното място. Във връзка с това, проектът предвижда провеждане на първоначално 60-часово мотивационно обучение за 40 лица от следните уязвими групи: хора с увреждания; младежи, вкл. младежи, напускащи институции; самотни майки, дългосрочно безработни лица, изгубили мотивация и трудови навици, обхващащо следните теми: - Работа в екип; - Комуникация и разрешаване на конфликти; - Плюсове и минуси при започване на работа; - Оценка на готовността за започване на работа; - Източници на информация за започване на работа; - Изработване на документи за постъпване на работа; - Свързване с работодатели и интервю; - Адаптиране към работното място; - Задържане на работно място и работна етика; - Независим живот и кризисен план. Участниците ще бъдат разделени на групи и ще преминат през тренинга, след което ще бъдат проведени индивидуални консултации (сесии) с всеки от тях за създаване на трудов профил и план за действие, за чието изпълнение ще получат подкрепа в рамките на проекта. За целта ще бъдат ангажирани двама консултанти (дипломирани психолози), които ще имат следните задачи: 1.1. Изготвяне на обучителни програми с цел осигуряване на заетост на лица от уязвими групи и дългосрочно безработни лица посредством: първоначална оценка, мотивационно обучение, създаване на трудов профил, план за действие, вкл. и последваща подкрепа за търсене, намиране и задържане на работно място; 1.2. Подбор на 40 кандидати от целевата група за включване в мотивационно обучение; Ключова роля в тази дейност ще има организацията - партньор, която е доставчик на социални услуги и, като такава, има богат опит и контакти, което ще бъде ценно с оглед на популяризирането на дейността и набирането на кандидати за обучението. То ще се извърши посредством: насочване на клиенти от социалните услуги, управлявани от фондация "ГИП-София" и нейната партньорска мрежа; чрез обяви в популярни сайтове за работа, като jobs.bg; чрез Дирекциите "Соц. подпомагане" и "Бюро по труда"; разпространение на информация в центрове в общността с голям човекопоток (супермаркети, ДКЦ и др.). Селектирането на участниците в обучението ще бъде извършено въз основа на мотивационно интервю. 1.3. Провеждане на първоначално 60-часово мотивационно обучение (през месец 1-7 от проекта), в рамките на което всеки участник ще изготви свое индивидуално портфолио; 1.4.. Изготвяне на индивидуален трудов профил за всеки от участниците в обучението, включващ описание на квалификацията и интересите на лицето, както и очаквания за желания тип заетост (сфера, позиция, работни задължения, натовареност, времева ангажираност); 1.5. Индивидуално целеполагане (реалистичен план); 1.6. В зависимост от трудовия профил и плана за действие, участниците ще имат следните възможности: 1.6.1. да получат подкрепа в търсене на работа на общия (конкурентния) пазар на труда; 1.6.2. да започнат стаж/ работа в управляваното от ГИП-София ЕООД соц. предприятие, чийто капацитет ще бъде разширен в рамките на настоящия проект, като: машинен оператор в пералня "Зелена"; организатор дейности в арт ателие "Творилница"; специалист маркетинг и реклама, ангажиран в администрирането на уебсайт; шофьор; оперативен счетоводител. 0.00 14 323.32
Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика: Икономическата и социалната интеграция, които взаимно се дефинират и обуславят, са основен фактор за пълноценна житейска реализация на личността. В този смисъл, за реализиране на целта на проекта, а и на идеята на социалното предприемачество въобще, ангажиментът към целевата група не приключва с осигуряването на трудова заетост. Дейностите, свързани със създаването на работни места и подпомагане на процеса на формиране на умения за търсене, намиране и задържане на работа, следва да бъдат подкрепени и надградени, адресирайки и друг вид потребности: от принадлежност, общуване, самопознание, формиране на самооценка и самоутвърждаване, престиж и самоусъвършенстване. В рамките на проекта това се търси чрез осъществяване на дейности в посока преодоляване на социалната изолация, осмисляне на личното време, приучаване към работа в екип, творческо общуване, прогресивно възвръщане на комуникативните умения, придобиване увереност в собствените си сили, нарастване на възможностите за реализация и ресоциализация чрез участие в различни програми извън работното време (по избор), като: 1) Социален клуб (социални контакти между членовете на групата, ползване на библиотека и интернет, срещи "на кафе", игри на карти, шах, табла и други развлекателни занимания, гледане на видео-филми); 2) Арт клуб - арт терапевтични сесии, които имат както рехабилитационен, така и образователен характер, включващи представяне на определен стил или художник, разискване на творчеството му, разглеждане на конкретни негови творби, както и на автобиографичния път, ангажиране с художествена дейност; 3) Клуб „Искам да знам", който отговаря както на познавателните потребности на потребителите, така и на нуждата им да изразяват и споделят своите интереси; 4) Фотоклуб и Театрален клуб - в парадигмата на арт терапията, тези дейности имат за цел подпомагане на физическото, когнитивното и социалното развитие на личността чрез креативни занимания при хора, преживяващи психично заболяване, депресия, дълбока емоционална травма или житейски несполуки. С помощта на творчеството и размисъла върху изкуството и самия процес, през който преминават, клиентите получават възможност да обогатят своето познание за себе си и другите, да се справят със заболяване, стрес, травматични преживявания, ниска самооценка и пр. въз основа на мобилизирането на целия си творчески потенциал, което способства за разкриването на възможности, за които дори не подозират; 5) Кино клуб - съвместно гледане на любими филми и въвличане на участниците в дискусии върху съдържанието на филмите и личните им преживявания, свързани с тях; 6) Клуб Музика - представяне на различни и разнообразни теми, свързани с музиката, като потребителите имат възможност да вземат участие чрез споделяне на мнение и дискусия, представяне на значими за тях теми; 7) Литературен клуб - запознаване с литературни произведения, последващо обсъждане и създаване на свои творби; 8) Клуб Здраве - затвърждаване на навиците за здравословно поведение, пълноценно хранене, двигателна активност, непушене, безопасно сексуално общуване, лична хигиена, здравословна околна среда; самоконтрол и саморегулация на здравното поведение. - Друга ключова дейност ще бъде провеждането на практически обучения за новоназначенте лица с цел придобиване на умения за опериране на машини в перално стопанство, плетене и шиене, работа с клиенти, обработка на текст и снимков материал, администриране на интернет страници. - От месец 5 до месец 19 в рамките на проекта наетите лица ще получават и подкрепа за насърчаване на икономическата интеграция в рамките на програма "Подкрепена заетост", която представлява съдействие за търсене, намиране и задържане на работно място - т.е. проследяване на лица, които са вече с осигурена заетост на пазара на труда, посредством групови и индивидуални консултации, интервенции на работното място, ако е необходимо; посредничество при възникнали напрежения с работодатели и колеги. 0.00 19 257.45
Ремонтни дейности и оборудване на новосъздадени работни места: Проектът предвижда разширяване на дейността на съществуващо социално предприятие в следните направления: 3.1. Разширяване на настоящата дейност на социалното предприятие чрез закупуването на допълнително перално оборудване за обществена пералня "Зелена" и наемането на нови лица; 3. 2. Развиване на нова дейност в социалното предприятие: арт ателие "Творилница" - за: изработване на сувенири; работилнички за творчески занимания за широката общественост; 3.3. Създаване на интернет страница с онлайн каталог "Магазин за надежда". По т. 3.1. - съществуващата обществена пералня "Зелена" (гр. София, р-н Слатина, ул. 'Роглец" №17), управлявана от организацията-Кандидат, която е социално предприятие и в нея работят хора с увреждания, ще разшири капацитета си посредством закупуване на допълнително перално оборудване, като това ще помогне за осигуряването на заетост на повече лица от целевата група. Пералнята е създадена по проект, подкрепен от програма МАТРА на Министерството на външните работи на Кралство Нидерландия, и отваря врати през 2010г. Тя се помещава в сграда, предоставена за ползване със заем за послужване на ГИП-София ЕООД. По т.3.2.ГИП-София ЕООД притежава права шевна машина, петконечен оверлог, портативен хоризонтален стан, пирограф, осигурени със собствени средства, като за дооборудване на цех за производство на арт изделия и творчески работилници/социални клубове за общността, "Творилница" ще се нуждае от допълнителна техника, материали и консумативи, които ще бъдат закупени в рамките на проекта. Арт ателието ще се помещава в сграда, отдадена под наем на Фондация "ГИП-София" в столичен комуникативен район (адрес: р-н Лозенец, ул. Димитър Хаджикоцев №20), в близост до здравно заведение (XIII ДКЦ). Помещенията се нуждаят от ремонт, за да могат да бъдат да бъдат адаптирани и използвани като арт ателие за производство на сувенири и като център за общността, предлагащ арт занимания - работилнички срещу заплащане. Във връзка с оборудването на работно място за служителя от целевата група, който ще бъде ангажиран с поддържането на интернет страницата по т.3.3, която ще бъде създадена в рамките на проекта, е необходимо закупуването на преносим компютър и фотоапарат. 0.00 34 115.56
Подкрепа и осигуряване на заетост за период до 12 месеца: Подкрепата за трудова реализация се разгръща в два компонента, както следва: - Компонент 1 - Осъществяване на програма "Подкрепена заетост" от месец 5 до месец 19 в рамките на проекта, която представлява оказване на подкрепа и проследяване на лица, които са вече с осигурена заетост на пазара на труда, посредством групови и индивидуални консултации, интервенции на работното място, ако е необходимо, посредничество при възникнали напрежения с работодатели и колеги - при нужда (Дейност 2). - Компонент 2 - ГИП-София ЕООД ще осигури заетост за 12 месеца (месец 5-19) на 11 човека от преминалите през мотивационно обучение 40 лица (Дейност №1), както следва: шест лица ще бъдат наети в пералня "Зелена" като "машинен оператор, пералня" (5 лица) и шофьор (1 позиция); трима души - в арт ателие "Творилница" на позиция "Организатор дейности", като те ще се занимават с производство на сувенири и провеждане на арт клубове; едно лице ще бъде ангажирано като "Специалист, маркетинг и реклама" в ролята на администратор на интернет страницата, която ще бъде създадена в рамките на проекта и ще има за цел да рекламира продуктите и услугите на социалното предприятие (Дейност 6); едно лице - като оперативен счетоводител на предприятието. 0.00 91 507.79
Осигуряване на наставник за новонаетите лица: С цел въвеждане и обучение на работното място, предоставяне на подкрепа и менторство в рамките на трудовите отношения, за новоназначените лица ще бъдат осигурени наставници за периода 5-10 месец, както следва: - Наставник на лицата, заети в пералнята, ще бъде лице от целевата група, което от 3 години работи в ГИП-София ЕООД като машинен оператор, пералня; - Наставник на служителите в арт ателието ще бъде новоназначено лице с професионални квалификации и опит в сферата на текстилната промишленост и шивачеството; - Наставник на администратора на уебсайта, който ще бъде създаден в рамките на проекта за реклама и реализиране на продуктите и услугите на социалното предприятие и популяризиране на социалното предприемачество и корпоративната социална отговорност (Дейност 6), ще бъде новоназначеният "Специалист, маркетинг и реклама" (Дейност 6); - Наставник на оперативния счетоводител ще бъде финансов мениджър на организацията-партньор по проекта, за което няма да бъде търсено финансиране в рамките на проекта. Забележка: сумите са изчислени въз основа на размера на минималната работна заплата към датата на подаване на проектното предложение, завишена с 10% - предвид очакваното увеличение на минималния размер на работната заплата и на минималния размер на осигурителния доход от 2018 г. Наставниците отговарят за обучението на работното място на новонаетите лица, както и за цялостния процес на адаптация, мотивиране, развитие и усъвършенстване на служителите, за които отговарят. Необходимостта и важността на ролята им в дадения случай се предопределя и от специфичните характеристики на целевата група – лица, изискващи по-високо равнище на подкрепа и менторство. 0.00 7 831.10
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество: Корпоративната социална отговорност е феномен, който вече има традиции и се разпознава като компонент от маркетинговия микс на всяка организация. Инвестициите в социално отговорни практики не са запазена територия само за големите международни компании в България. Малкият и среден бизнес у нас също се ангажира. При все това, социалното предприемачество все още се възприема като благотворителна дейност и филантропия, във връзка с което проектът предвижда дейности за популяризиране сред широката общественост и целевите групи по проекта на концепцията за социалното предприемачество и социалния ефект от икономическата дейност за обществото. Най-резултатният път за постигане на това е през маркетинга на самото предприятие, който в тесен смисъл няма да се различава от маркетинга на което и да е бизнес предприятие, но като добавена стойност ще си поставя допълнителни цели в посока: насърчаване на инициативност, солидарност, социална чувствителност и критичност у всички участници в обществения живот; формиране на гражданско съзнание и граждански добродетели, и умения, и нагласи за отговорно гражданско поведение; зачитане значимостта на всяка човешка личност в многообразието от нейните идентичности, признаване правото и ценността на различието, приемане на равнопоставеността на всички в общото социално пространство. С оглед на времето, креативността, енергията и отдадеността, които се изискват за успешно реализиране на такава амбициозна задача, през месец 1 от проекта ще бъде назначен специалист по маркетинг и реклама, който ще има следните отговорности: - по отношение на продуктите - развитие на нови продукти, разработване на стратегии за продажба и програми за насърчаване на продажбите, ценообразуване, проучване на оценка на предлаганите от конкуренцията продукти; - връзки със съществуващи и идентифициране на потенциални клиенти, изграждане на устойчиви отношения с корпоративни клиенти (напр. магазини за сувенири, фирми за събития и конферентен туризъм, маркетингови отдели на големи корпоративни организации и пр.); - връзки с обществеността, медийно отразяване - избор на медии, създаване и поддържане на бази данни с контакти на медии, подготвяне и периодично изпращане на прес съобщения, иницииране на публикации в медиите (участие в ТВ и радио програми и интервюта и др.); - участие в търговски изложения, форуми за корпоративна социална отговорност (напр. ежегодните Наградите за социално отговорен бизнес на Българския форум на бизнес лидерите), Панаир на социалните предприятия, включване в уебсайтове за онлайн търговия и пр.; - маркетингови комуникации: печатни и електронни брошури, каталози, ценови листи и др.; - създаване и поддържане на връзки със социални предприятия, доставчици на соц.услуги и НПО и координиране на различни общи инициативи; - дейности, популяризиращи социалното предприятие, социалното предприемачество и корпоративната социална отговорност като цяло - събития (напр. откриването на арт ателие "Творилница").; - съдействие при изработването на 2 инф. дипляни, всяка с тираж 500 бр. и организиране на откриващо и заключително публично събитие с мин. 50 участници (за двете събития) - по дейност "Информация и комуникация"; - важен инструмент за постигане на целите на маркетинг специалиста ще бъде създаването на интернет страница с цел реклама и пласмент на продуктите и услугите на социалното предприятие (пералня "Зелена", сувенири, арт изделия за бита, творчески работилнички/кръжоци в общността). Това ще бъде уебсайт с кауза, с оригинално и въздействащо съдържание (новини, лични истории и информация за събития в социалната сфера), което ще й осигури популярност и наред с икономическия ефект, ще има и възпитателно въздействие. За администрирането на интернет страницата ще бъде наето лице от целевата група, чийто наставник ще бъде новонаетият "Специалист, маркетинг и реклама". 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).