Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 036 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The project proposal will ensure the provision of integrated social and health services for people with disabilities and people at risk, in connection with limiting the spread and overcoming the consequences of COVID-19.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Патронажна грижа: Дейността е в продължение на изпълнявания от общината договор по процедура BG05M9OP001-2.040 Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания - К2 и К3. Патронажната грижа ще е с продължителност от 12 месеца. Тя ще се подкрепи необходимостта от грижи между болниците и специализираните институции, ще посрещне нуждата от дългосрочна грижа без институционализация. Патронажната грижа се фокусира върху предоставяне на грижа и подкрепа за хората в напреднала възраст в тяхната домашна среда. Услугите които ще се предоставят на потребителите на база индивидуалните им потребности ще се осъществяват по график от следните специалисти: - Медицински сестри - 2 бр. - Домашен помощник - 1 бр. Те ще подпомагат нуждаещите се потребители по предварително изготвен график, като ще се проследява всяко лице от ЦГ да може да получава здравно-социални услуги до 2 часа на ден за период от 12 месеца. Контрола върху спазването на графика, неговата актуализация, включването на нови лица и отпадането на други, ще бъде възложено на координатор на услугите, който ще осъществява мониторинга върху предоставянето на услугата. След сключването на ТД с лицата, непосредствено преди стартиране на патронажната грижа, за тях ще бъде проведено обучение, което ще е на база разработената от МЗ програма за специфично обучение, чрез която ще се дадат единни указания на специалистите. Обучението е предвидено само за тези от назначените лица, които до момента не са преминавали същото при изпълнението на предходния проект. Поради тази причина е предвиден и 1 месец за подготвителни дейности. Патронажната грижа ще се предоставя за минимум 11 лица. Патронажната грижа ще включва комплекс от услуги като: - помощ в дома, която включва дейности като почистване, пране, социални контакти и др.; - медицински услуги, недублиращи тези предоставяни по НЗОК - мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.; - психологическа подкрепа, насочена към възстановяване и социална интеграция, която ще създаде възможности за водене на самостоятелен и независим живот, да изпълняват социално значими роли и да бъдат активно участващи и допринасящи граждани в обществения живот. - доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19. Патронажната грижа ще допринесе за разширяване на социалните услуги, предоставяни в общността и за подобряване качеството на живот на хората от уязвимите групи и/или техните семейства. Дейността на назначения персонал ще бъде подпомогната от провеждането на индивидуална и/или групова супервизия със служителите. Фокусът на провежданите супервизии ще бъде поставен върху работата с целевата група според спецификата на характерите и поведението им. В рамките на супервизиите ще бъдат анализирани и комуникативните възможности на служителите и техните уменията за оказване на подкрепа. Ще бъдат обсъдени трудностите и проблемите възникнали в хода на предоставяне на услугите, както и начини за тяхното разрешаване и преодоляване. 0.00 15 288.87
Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: На територията на община Сърница функционира Дневен център за деца и младежи с увреждания с капацитет 25 лица. Дневният център е ДДД и неговото управление е делегирано на сдружение с нестопанска цел. Дневният център за деца и младежи с увреждания представлява комплекс от социални услуги, които предоставят условия за цялостна подкрепа и обслужване на деца и младежи с увреждания през деня. Ползването на социалната услуга дава възможност на родителите а потребителите да се включат в обществения живот, да се реализират професионално, да преодолеят социалната изолация, а така също да получат и професионална подкрепа и помощ в отглеждането на децата си. Центърът обслужва деца и младежи, намиращи се на територията на общината – гр. Сърница, с. Побит камък и с. Медени поляни. Основните дейности се свеждат най-общо до създаване на подкрепяща среда за децата и младежите с увреждания и техните семейства, развиване на жизнения потенциал и възможности за социалната им интеграция; дейности и подходи, които да спомагат за социалното включване в общността. Дневната грижа е ангажирана с: - Подобряване физическото, интелектуалното и емоционално състояние на потребителите; - Прилагане на съвременни методи за лечение, обучение и рехабилитация; - Интегриране в системата на масовите училища и детски градини; - Спортно оздравителни и рехабилитационни дейности; - Обучения на родители и близки в умения за обгрижване и развиване на потенциала на децата и младежите с увреждания; - Информиране, консултиране и посредничество на родители на деца и младежи с увреждания; - Психологична помощ и терапия; - Психомоторни занятия; - Музикални занятия; - Рисуване и приложни дейности; - Придобиване на знания за определени базови понятия – измерване, мярка, форми и цветове; - Речево-говорна терапия; - Рехабилитационни процедури; - Организиране на свободното време, на празнични мероприятия и екскурзии; - Експертно-консултативна дейност; - Мобилна социална работа и работа с родители. Настоящият персонал на услугата възлиза на 7 човека. В условията на глобалната пандемия , предизвикана от разпространението на Covid 19 персоналът на услугите е изложен на огромно натоварване, причинено от усложнените условия на работа. В ежедневието си назначените лица следва да спазват всички необходими противоепидемиологични мерки с цел запазване както на своето здраве, така и на лицата , за които полагат грижа. Те работят с разширено работно време, при изключително натоварване и продължават да предоставят качествена и безопасна услуга на потребителите. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект, се изразява в предоставяне на лични предпазни средства и въвеждане на допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, ДДД, които ще се осъществяват текущо по график и при възникнала извънредна необходимост с цел предоставяне на защитена среда за лицата. Персонала и потребителите на социалните услуги, ДДД ще бъдат тествани при нужда за COVID-19. За подпомагане на администрацията в дневния център ще бъдат назначени 2 сътрудници на пълен работен ден. Така ще се осигури регулярна дезинфекция в помещенията и възможност за плавно протичане на работния процес в услугата, координация на човекопотока, съобразен с изискването за ограничаване на контактите между лицата и спазван на необходимата дистанция. Сътрудниците ще извършват дейности като дезинфекциране, осигуряване контрол на достъпа, осигуряване спазването на дистанция и други подобни дейности. За услугата ще бъдат закупени и 2 преносими компютъра, които ще бъдат оборотни за услугите и ще бъдат употребявани от лицата, които ще осъществяват своята работа дистанционно от домашна среда. 0.00 20 929.44

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).