Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 293 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The “Support for Full Social Inclusion and Personal Development” project promotes the social inclusion and development of the personality of adults benefitting from residential care.
The target group for the project is comprised of:
•	9 persons from the Center for Family-type Accommodation for People with Mental Disabilities;
•	6 persons from the CNST for people with mental disorders in Bobov Dol;
•	and 5 persons from the Protected housing for people with mental disorders in the Simitli municipality. 
The project implements activities and measures towards the development of skills for independent living, learning and work through the creation and implementation of programs for individual and group work supporting personal growth and social inclusion for the people in the target group while focusing on:
1. Conducting therapeutic activities to compensate for developmental disabilities
2. Introducing new measures and methods - beyond the known and traditional ones - conducting training sessions and therapeutic activities during or in combination with modern innovative art therapies. 
3. Restoration / development of self-management skills 
4. Ensuring the right of choice and participation of the individual in building an individual program for personal development and social inclusion, based on a thorough examination and analysis of their needs, personality characteristics, interests, opportunities for personal growth, improvement of psycho-social functioning, motivation for change and reflection on everyday life; joining the labor collective. 
5. Introducing a modern model of psycho-social and art-therapeutic rehabilitation for people with mental disorders and intellectual disabilities. Taking action on social inclusion, notably in the area of employment and education.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор и назначаване на мултидисциплинарен екип от специалисти и експерти за изпълнение на проектните дейности с акцент - разработване и изпълнение на индивидуални програми за подкрепа на личностното развитие и социалното включване на лицата от целевата група. Сключване на трудови и граждански договори.: Целта на дейността е да се сформира мултидисциплинарен екип за разработване и изпълнение на програми за индивидуална и групова работа с лицата с психични разстройства и интелектуални затруднения – целева група, във връзка с тяхното личностно развитие и социално включване. Ще се работи по посока за подобряване на психо-социалното функциониране, преодоляване на редица социални дисфункции; превенция на по-нататъшно отпадане на умения за справяне , придобиване на нови; осигуряване на подкрепена заетост и право на избор. Мултидисциплинарният екип ще извършва както дейности на терен в резидентната услуга, така и мобилна работа за приобщаване към изпълнението на проекта на заинтересовани страни, потенциални работодатели, институции, свързани със социалната закрила и социалните услуги; набиране и обучение на доброволци, въвеждане на съвременни Арт-терапевтични методи и предоставяне на социални услуги, извън номенклатурата на предлаганите в общността и съответната резидентна услуга. В екипа ще бъдат включени специалисти и експерти, които имат различни профили на компетентността си - социално, здравно, педагогическо, икономическо и друго необходимо образование, за да се гарантира интегрирания подход при оказване на помощ и подкрепа, за пълноценно личностно развитие и социално включване, за качествено изпълнение на индивидуалните развиващи програми. Подборът и назначаването на мултидисциплинарния екип преминава през няколко етапа: 1. Сформиране на комисия по подбора с участие на представители на резидентните услуги, експерт от сдружението кандидат, ДБТ, екипа за управление на проекта. 2. Обяви на свободните работни места на сайта на Кандидата и Партньора 3. Прием на документи - електронно на електронния адрес на сдружението - кандидат- подписани и сканирани ( заявление по образец, автобиография, копие от диплом, доказателства за професионален опит) 4. Анализ на документите и изготвяне на списък за допуснатите до събеседване кандидати. Уведомяване. 5. Провеждане на събеседване с одобрените кандидати - определят се места за събеседване, съгласно заповед на Управителя на сдружението- кандидат. В комисията за съответното населено място участват представители на местната и държавна власт от общината. Всеки член на комисията попълва формуляр по зададени критерии и точки, изготвен от екипа за управление на проекта. 6. Свот анализ на получените резултати по документи и от събеседване. 7. Класиране на кандидатите. 8. Определяне на утвърдените специалисти. Уведомяване. 9. Сключване на трудови договори по КТ и на граждански, съгласно ЗЗД . Изготвяне и връчване на длъжностни характеристики при трудово-правни отношения и технически задания за назначените на граждански договор. Възнагражденията, които ще бъдат отразени в договорите са съобразени с насоките за кандидатстване. Предвидени са възнаграждения на час и дължими осигурителни вноски. Мултидисциплинарният екип включва специалисти на трудов договор и експерти с висока квалификация за извършване на определена работа и постигане на планираните резултати. За изготвяне на индивидуалните развиващи програми работят: Ръководител/мениджър екип, социален работник, психолог, двамата актьори-Арт-терапевти; експерт мотивационна подкрепа. За изпълнение на индивидуалните програми за личностно развитие и социално включване, както и за въвеждане на нови съвременни Арт-терапевтични методи и мотивация за личностно развитие и самостоятелно справяне, работи мултидисциплинарният екип, с изключение на психолога. Дейността на мултидисциплинарния екип се подпомага от техническия организатор на обученията, групи по интереси и мероприятия, заедно с доброволците, чиято група е сформирана по време на 2-ра дейност и които са стимулирани и обучени да полагат доброволчески труд. Експертът социален мениджмънт работи пряко с целевата група и провежда супервизии -индивидуални и групови на мултидисциплинарния екип. 0.00 33 315.65
Изграждане на партньорска мрежа със заинтересовани страни. Привличане на съмишленици за реализиране на целите на проекта. Насърчаване на доброволчеството. : Дейността е основополагаща за целия проект и индиректно свързана с дейности за информация и комуникация, които съгласно насоките не са описвани в проектното предложение. Акцентът на дейността, като неин първи етап, е организирането на кръгла маса в гр. Бобов дол, чиято цел е привличане на съмишленици и работодатели, обучителни и обществени организации, създаване на партньорска мрежа от асоциирани партньори за постигане на трайни промени в живота и светоусещането на участниците от целевата група. По време на кръглата маса ще се разяснява необходимостта от привличане на знаещи и можещи професионалисти, които да изпълнят качествено дейностите по проекта и които са мотивирани да работят в екип по посока постигане на максимални резултати за социално включване и личностно развитие на хората с психични разстройства и интелектуална недостатъчност, които получават резидентна грижа в общините Симитли и Бобов дол. Дейността цели да се променят негативните обществени нагласи и съпротивата на работодателите да осигуряват подкрепена заетост на хората с увреждания. Ще се търсят съмишленици за възможности за подобряване живота на хората от целевата група и преодоляване на стигмата, която допълнително поставя хората с психични разстройства и интелектуална недостатъчност в социална изолация. Важна цел на събитието е да се активират и мотивират за участие в проекта доброволци, които заедно с екипа по проекта да осъществят неговата крайна цел- личностно развитие и социално включване на лицата от целевата група. Част от изпълнението на специфичната цел на проекта- стимулиране на доброволческия труд- е представянето на кратка презентация, подготвена от "Експерт Връзки с обществеността" за същността на доброволческия труд, обучението на доброволци и какво от положения доброволен труд ще помогне на студентите професионално да се подготвят и придобият стартов опит по специалността си. За участие в кръглата маса се канят представители на браншови организации на работодатели, хора на творчеството и изкуствата, представители на АЗ, АСП - търси се тяхното активно съдействие. По време на кръглата маса се представят и възможностите за професионална реализация на млади специалисти, които са мотивирани да въвеждат иновативни междусекторни, мултидисциплинарни услуги, нови Арт – терапевтични методи и подкрепа за целевата група. 2.етап на дейността - Организиране на 2 застъпнически кампании с цел набиране на доброволци от средите на студентската общност ЮЗУ специалности: Социални дейности, Психология, Социална педагогика 3. етап от дейността обхваща продължаващи дейности до края на проекта и след това по отношение на комплексна работа с работодатели, обучителни и културни институции, привличането им като партньори в процеса на промени в живота и личностно развитие на целевата група, съдействие за реализиране на създадените по проекта индивидуални програми за личностно развитие и социално включване, най-вече в областта на образованието и заетостта. 4 етап на дейността - продължаващ и в следпроектно време, свързан е с непрекъснат процес на организация на нови застъпнически кампании за стимулиране на доброволчеството и опити за преодоляване на негативните нагласи на общността към хората с увреждания, в частност тези с психични заболявания и интелектуални затруднения, което е сложна задача, свързана с миналото и изгражданата години наред народопсихология на отричане правата на хората, скрити в социални домове, далеко от погледа на всички. 5-ти етап Провеждане на въвеждащо и надграждащо обучение на доброволците. 6-ти етап Организиране на срещи с работодатели на принципа на "Отворени врати". Индивидуална работа с работодатели за мотивирането им да осигуряват подкрепена заетост - защитени, преходни и обичайни работни места за настанените в резидентни услуги. 0.00 1 258.76
Изготвяне на индивидуални програми за личностно развитие и социално включване. 1.Идентифициране на нуждите и проблемите на отделната личност 2. Обследване на дефицитите и наличните ресурси за положителна промяна и самостоятелно справяне 3. Обследване и определяне на компонентите на индивидуалната програма.4. Практическо разработване на програмата.4. Съгласуване.: Дейността има за основна цел чрез директно наблюдение, анкетиране чрез свободно водено или фокализирано интервю, обследване, обстоен анализ и изграждане на хипотези да се определят компонентите, задачите и дейностите, които да се отразят в индивидуалните програми за личностно развитие и социално включване на потребителите на резидентни услуги – целева група. Предвидена е възможност при отпадане на потребител по различни причини да се включва нов и изготвят допълнително индивидуални програми. Етапите на дейността са отразени в нейното наименование. Поставя се основата на планирането на интегрирани подходи за мотивиране и насърчаване на личностното към управление на собствения живот, положителна насока на развитие на личността и професионалното й развитие, разкриването на нови възможности за социално включване чрез участие в групи по интереси и осмислено ежедневие с добър мениджмънт на свободното време. Дейността започва с подготвителен етап за изследване на индивидуалните потребности, характеристики и възможности на личността. За практическото изготвяне на програмите се наблюдават, изследват и анализират детайлно: 1. Здравен статус и връзката му с възможностите на отделния човек за участие в различните дейности и инициативи по проекта; степен на работоспособност и възможност за социално включване, зависещи от увреждането и психо-емоционалния статус 2. Базови професионални и трудови умения. Определяне на възможностите за упражняване на труд - вид трудова заетост в обичайна или защитена / интегрирана среда. 3. Общо физическо, психическо и личностно развитие. Дефицити. Нужда от терапевтични дейности, мотивационна подкрепа, социален мениджмънт, компенсиращи трудностите в развитието. 4. Психични процеси, в частност когнитивни. Съдействие за психологическа рехабилитация чрез прилагане на иновативни съвременни Арт - терапии. 5. Цялостен психо-емоционален статус и равнище на психичното равновесие, наблюдение и анализ на поведението на личността в различни житейски ситуации и пространства. Наличие на двигателно безпокойство, апатия или агресия. Възможности за отстояване на стрес и фрустрация в нейните форми- агресия, регресия или ресигнация. 6. Комуникативни умения на всички равнища. Възможности за компенсиране на дефицити в речевото развитие и комуникацията чрез прилагане на нетрадиционни мерки и методи, свързани с изкуствата. 7. Интереси, възможности, желания. Личностни ресурси, силни и слаби страни, опорни точки. Участие в групите по интереси, свързани с въвеждането на нови съвременни Арт-терапии 8. Степен на социална изолация. Възможности за вграждане в трудов колектив, общност, група на равните, приятелски и роднински кръг. 9. Нужда от обучения - мотивационни, за самостоятелно справяне и стремеж към пълноценен живот; социален мениджмънт- преодоляване на социалните дисфункции и на отпаднали умения за справяне с житейски ситуации. В обобщен вид при практическото им изготвяне програмите съдържат: * цел – краткосрочна и дългосрочна, *дефицити за корекция чрез междусекторна и мултидисциплинарна подкрепа; *Опорни точки ; * Проява на социални дисфункции и степен на отпадане на редица умения за справяне с житейски ситуации;* Терапевтични дейности за компенсиране трудностите на развитието; *Обучения за самостоятелно справяне и мотивационна подкрепа; * Развитие на таланти и участие в Арт- терапевтични дейности, свързани със сценично изкуство; * Възможности за включване в подкрепена заетост ; * Необходими мерки по отношение на социалното включване, най - вече в областта на образованието, заетостта и промени в светогледа - осигуряване право на избор . 0.00 0.00
Предоставяне на нови иновативни междусекторни услуги, незалегнали в номенклатурата на предлаганите от екипите на резидентните услуги и социалните услуги в общността. Въвеждане на нови терапевтични дейности и методи за компенсиране на трудностите, породени от увреждането, за изграждане на умения за самостоятелно справяне, социално включване и личностно развитие.: Дейността има за цел да осигури ефективно и качествено изпълнение на индивидуалните програми за развитие на личността, социално включване и възможностите за положителна промяна в живота на лицата от целевата група. По нея не се предоставят услуги, които са залегнали в номенклатурата на резидентната грижа и предлаганите от социалните услуги в общността. Акцентът на дейността е поставен върху въвеждането на нови мерки и методи, извън познатите и традиционни такива. На практика всички обучителни сесии и рехабилитационни дейности се комбинират и се провеждат по време и / или в комбинация с въведени съвременни Арт – терапии. Въвеждат се: • Музикотерапия - по време на сесиите за мотивационна подкрепа и социален мениджмънт- въздействие чрез силата и красотата на музиката. Приложима за всички потребители от целевата група. • Танцтерапия - използва движението на тялото и неговото отражение върху физическото и психическо състояние- по време на всички сесии. • Бибилиотерапия - чрез четене на литературни/исторически произведения. Избират се кратки литературни или исторически произведения , които са подбрани според личностната характеристика на отделния потребител или общото за групата при индивидуални и групови сесии по социален мениджмънт и мотивационна подкрепа. Мотивационните обучения се провеждат с цел постигане на желание за самостоятелен живот и мотивация за промени в него и се свързват с живота на герои от литературата и историята; постига се развитие на комуникативността, себепредставянето и себеутвърждаването; целта е да се събуди желание за подражание на героите и за промени в светоусещането. • Театро и драмтерапия - разиграването на даден сюжет, като начин на лечение за хората с психични разстройства. • Ритмотерапия - вид активна музикотерапия и кинезитерапия, която използва въздействието на ритъма и музиката върху двигателните способности на човека- за всички потребители като самостоятелна дейност. • Хореотерапия - лечение чрез танц, включващо активна работа върху тялото чрез танца и движението под музикален съпровод – между сесиите на всички дейности за активна почивка • Терапия с приказки - въздействие посредством приказки, притчи, басни, скоропоговорки – приложима при лицата с интелектуални затруднения като опит за компенсиране на част от увреждането и положително въздействие върху емоциите. • Куклотерапия с речеви изяви и комбинирана терапия чрез танци и музика с езика на тялото - достигане на емоционална устойчивост и саморегулация на личността; постигане на социално взаимодействие, развитие на комуникативните умения, на грубата и фина моторика. Усъвършенства се езика - речта и езика на тялото, подпомага се формирането на художествен начин на мислене, развитие на паметта, наблюдателността; изграждат се навици за елементарно обобщение. Постига се общуване в група посредством езика на изкуството.; приложима за лицата с психични разстройства в комбинация със сесии по социален мениджмънт.. • Фототерапия - чрез използване на цифровата и дигитална фотография, като начин на изразяване на чувства, мисли и емоции. – самостоятелни сесии и занятия на открито и по време на организирани опознавателни екскурзии и провеждане на практически обучения за опазване на околната среда и самостоятелно справяне в екстремни ситуации. Комбиниране със сесиите по социален мениджмънт. Участват всички потребители по проекта. • Цветотерапия - въздействието на цветовете и влиянието им върху психо-емоционалното състояние на индивида – във всички дейности, сесии и занимания Въвеждането на нови терапевтични дейности е свързано преди всичко с прилагане на мерки за социално включване най-вече в областта на подкрепената заетост. Тази част от дейността неразривно се свързва с дейност 2 от проектното предложение и се изразява във форми за подкрепа за създаване на трудови навици и социални умения с участието на изградени подкрепящи мрежи от всички заинтересовани страни. 0.00 59 309.36

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).