Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The Municipality of Zlatograd is far from the major administrative centers in the country which in combination with the negative demographic trends and the pandemic of COVID19 confronts the local government with the need to implement measures for the development of social services. These measures are aimed at the growing number of vulnerable groups of people without income or low income below the poverty line - people at higher risk of infection due to their age or disability; people placed in quarantine without income or with low income below the poverty line and have no relatives to support them; people who are socially assisted for whom the need for additional support has been identified and in the conditions of an emergency epidemic situation are unable to satisfy their basic living needs. Having in mind the fact that the population in our municipality is permanently aging, the natural growth is negative and the number of elderly people is increasing, it is necessary to pay special attention to the care of vulnerable groups and the provision of social services that meet their needs. The implementation of the project Hot lunch for the needy residents of the Municipality of Zlatograd in the conditions of COVID19 will provide assistance and support to the most needy individuals and families and the need for this type of social service will be met, which need is registered in the strategic documents. With this project proposal the Municipality of Zlatograd will continue to operate "additional announcements" after the inclusion of the project "Targeted support with additional announcements in the Municipality of Zlatograd" so as to cover all target groups that have a registered need. The activities that will be carried out within the project are the delivery of a hot lunch to the homes of vulnerable citizens who, due to poverty and prolonged social isolation, in the conditions of the declared state of emergency, are in difficulty to provide for themselves.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи по проекта: Дейността ще започне преди стартиране на проекта, поради спецификата на операцията. В съответствие с целите на операцията, целевите групи по проекта са: 1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 2. Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. 3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. През месец ноември 2020 г. община Златоград изпрати писмо до НОИ - град Смолян с искане за предоставяне на списък, по населени места в община Златоград, за лицата с ниски пенсии под линията на бедност. От писмото е видно, че 1927 лица, на територията на община Златоград, получават пенсии под линията на бедност. След обявяване на изискванията за кандидатстване, по настоящата процедура, Община Златоград, обяви прием на заявления-декларации - Приложение 2 към Методиката за прилагане на опростени правила. Заявленията на лицата, по настоящия проект, са изпратени в ДСП град Златоград за определяне на целевата група с Приложение 1 към Методиката. По проекта е създадена комисия за подбор, която на база определените целеви групи от ДСП град Златоград и Процедура за провеждане на подбор на потребители, утвърдена от Кмета на община Златоград, ще определи ползвателите на услугата "Топъл обяд" - 200 лица. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: За приготвяне и доставяне на храна (кетъринг) за обяд – супа, основно ястие и хляб на бенефициенти, община Златоград сключи договор с фирма ЕТ "Здравец - 2 - Росица Чивилиева", на основание чл. 20, ал. 4, т. 2 от Закона за обществените поръчки, която има подходящо помещение за извършване на този вид дейност и обекта е вписан в Регистъра на обектите за обществено хранене с №092500157 от 11.03.2013 г. Договорът е съобразен с изискванията на финансиращата програма, и е подписан на 15.12.2020 г. Договорът ще бъде в сила от 01.01.2021 г. до 31.05.2021 г. След проведена обществена поръчка с идент. №00183-2021-0002 е издадено Решение №D5218272 от 06.04.2021 г. и на основание чл.183, във връзка с чл. 182, ал. 5 и чл. 114 от ЗОП е сключен договор с ЕТ "Здравец - 2 - Росица Чивилиева" за приготвяне и доставяне на топъл обяд за периода до 30.09.2021 г. На 20.09.2021 г. е сключен анекс № 1 за продължване на договора с фирмата - изпълнител, с който се осигурява непрекъсване на приготвянето и доставката на услугата до 10.12.2021 г. От 01.06.2021 г. храната се приготвя в ново помещение с адрес гр. Кърджали, ул. Екзарх Йосиф № 2 и с регистрационен №092700721/22.12.2020 г. по Закона за храните. Сключен е Анекс № 2 от 03.12.2021 г. към основен догово № 55 от 22.04.2021 г. с продължителност до края на м. януари 2022 година. На 17.01.2022 г. е сключен нов договор с изпълнителя на основание чл.20, ал.4, т.2 от ЗОП със срок до 30.06.2022 г. На 08.06.2022 г. е сключен нов договор № 63 със същото дружество, на същото основание и предмет на дейност със срок до 09.09.2022 г. и е сключен анекс № 1 към него на 18.08.2022 г. за удължаване срока на договора до 30.09.2022 г. Няма риск от прекратяване на услугата „кетъринг“. Видовете ястия, включени в седмичните менюта, които ще предоставят на най- нуждаещите се лица, се определят от община Златоград, която е отговорна за осигуряването на здравословна, качествена и разнообразна храна, чрез използването на безопасни работни практики в условията на пандемия, спазването на хигиена на храненето и всички разпоредби на Закона за здравето и при последващи изм. и на поднормативната уредба по прилагането им, както и на приложимото европейско законодателство в областта на храненето. Седмичните менюта ще включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, ще съдържат информация за алергените, съобразно Регламент №1169/2011 на Европейския парламент и на Съвета за информираност на потребителя, относно състава на храните и изготвени от лицето, което е наето съгласно разпоредбата на чл. 13, ал. 1 от Закона за храните /Обн. ДВ. Бр.52 от 09.юни 2020 г./. Рецептите за приготвяне на ястията, които ще се използват ще са съотносими към тези, посочени в Сборниците с рецепти за заведения за обществено хранене. 223 569.90 223 569.90
Предоставяне на топъл обяд : С изпълнението на тази дейност Община Златоград ще предоставя топъл обяд на 200 лица от основната целева група на територията на всички населени места на общината - гр. Златоград, с. Старцево, с. Долен, с. Аламовци, с. Ерма река, с. Страшимир, с. Кушла, с. Пресока и с. Цацаровци, чрез кетъринг, като готовата храна ще бъде доставяна в сграда, общинска собственост, за която има регистрация по чл.12 от Закона за храните. За гр. Златоград "топлият обяд" ще бъде доставян от фирмата-изпълнител в сграда публична общинска собственост с Акт за публична общинска собственост №683/09.03.2011 г., намираща се на адрес: гр. Златоград, ул. Хан Аспарух № 25 - Целодневна ДГ "Снежанка". Обектът е вписан в Регистъра на обектите за обществено хранене и за търговия на дребно с храни. Издаденото удостоверение за регистрация е с №212500072/20.03.2012 г. За всички останали населени места на община Златоград, фирмата-изпълнител ще доставя топлия обяд до дома на потребителите. Приготвянето и доставянето на храна – топъл обяд (кетъринг) - за 200 лица от уязвимите групи ще става във времето от 01.01.2021 г. до 30.09.2022 г. Топъл обяд ще бъде предоставян 435 работни дни, както следва: през 2021 година - м. януари - 20 работни дни; м. февруари - 20 работни дни; м. март - 22 работни дни; м. април - 21 работни дни; м. май - 17 работни дни; м. юни - 22 работни дни; м. юли - 22 работни дни; м. август - 22 работни дни; м. септември - 20 работни дни; м. октомври - 21 работни дни; м. ноември - 22 работни дни, м. декември - 20 работни дни и през 2022 година - м. януари - 20 работни дни, м. февруари - 20 работни дни, м. март - 22 работни дни, м. април - 19 работни дни, м. май - 19 работни дни, м. юни - 22 работни дни, м. юли - 21 работни дни, м. август - 23 работни дни и м. септември - 20 работни дни. 11 178.49 11 178.51
Реализиране на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки ще бъдат съобразени с противоепидимичните мерки на Националния оперативен щаб и Министъра на здравеопазването с цел ограничаване на разпространението на COVID-19 и със специфичните нужди на хората в тези условия. Те ще бъдат реализирани през целия период на изпълнение на договора. Съпътсващте мерки ще се предоставят в индивидуален формат предвид пандемията от COVID - 19. Съпътстващите мерки имат за цел да намалят социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин, като например насоки за балансиран режим на хранене и консултации във връзка със здравни беседи, психологически беседи и социално консултиране. Лицата ще бъдат консултирани относно възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на община Златоград, включително и такива, финансирани от ЕСФ; ползването на административни общински услуги; осигуряване на временен подслон на бездомни лица; подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги; управление на семейния бюджет; здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др. Потребителите ще имат възможност и за индивидуално консултиране в отговор на техен конкретен проблем или потребност с цел преодоляване на последствията от продължителната социална изолация. 11 178.50 11 178.51

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).