Организация и управление на проекта.: Цел на дейността: Интеграция на всички аспекти на проекта.
Описание на дейността: Тази дейност е необходима с оглед управлението на проекта. Правилното разпределение на ангажиментите ще даде гаранции за ефективно и навременно изпълнение на дейностите в проекта и успешното му приключване в планирания срок, според планирания бюджет и с постигане на набелязаните цели и резултати. Общият подход за реализиране на тази дейност се базира на методиката за управление на проекти и включва няколко основни процеса:
- Организация и управление на проектния екип – целта на този процес е да се организира проектния екип, така че да изпълнява заложените дейности в проекта с изискуемото качество, гарантиращо постигане на заложените резултати и проектни цели.
- Управление на комуникацията - целта на този процес е да се изгради единна система за предаване на информация между участниците в проекта, както и система за комуникация със заинтересованите страни. При стартиране на проекта ще се проведе първоначална среща на която ще бъдат разпределени задълженията и отговорностите на всеки от екипа. Ежемесечно ще се провежда по една работна среща, с цел проследяване изпълнението на проектните дейности и степен на постигане на заложените резултати. На ежемесечните срещи ще се извършва планиране и разпределение на текущите задачи между членовете на екипа
- Управление на документацията и отчетността –ще бъдат определени методи за документиране и архивиране на проектната документация, с които да се гарантира точното документиране и съхранение на информацията. Ще бъде създадено проектно досие в две части - финансова и техническа, което ще се поддържа на хартиен и електронен носител.
- Управление на разходите – целта на този процес е събиране и осчетоводяване на точна и редовна счетоводна документация, отразяваща изпълнението на проекта. - Осигуряване на качеството и контрол на работата по проекта и проектните резултати – процеса включва сравняване на постигнатите резултати с планираните такива и с индикаторите за изпълнение и резултат. Това сравняване ще се извършва по време на изпълнение на дейностите, като при установяване на несъответствия между планираното и постигнатото качество ще се планират дейности за подобряване на качеството на проектните резултати. За да се гарантира качествено изпълнение на дейностите по проекта се предвижда разработването и въвеждането на система за вътрешен мониторинг и контрол
В хода на реализирането на Проекта ще се осъществява мониторинг на всички дейности от Екипа на проекта и контрол по отношение на предоставянето на услугите. Екипът ще извършва вътрешен контрол по отношение на договорените дейности, начина и времето на изпълнението им от наетия персонал, чрез ежемесечни проверки на място по предварително изготвен месечен график. Проверките ще се извършват в дома на потребителя на социалната услуга, в ЦСРИ, в обособените за тази цел помещения по кметствата , като резултатите ще се вписват във формуляр за мониторинг и месечен график за посещения. Проверката в дома на потребителя ще дава реална представа за удовлетвореността на ползвателя на услугата.
Тези форми на обратна връзка ще осигуряват гъвкавост и възможност за предприемане на мерки за отстраняване на пропуски в работата на наетия персонал. При констатиране на пропуски или проблеми ще се предприемат необходимите действия за отстраняването им. В рамките на осъществявания мониторинг ще се отбелязват и анализират и констатираните добри практики с цел описание и подготовка за мултиплицирането им. След първото шестмесечие и в края на Проекта ще се извършат оценки върху:
- събраната информация по регламентираните показатели;
- ще се извършват анкетни проучвания и преки наблюдения;
- ще се изготвят отчети относно постигането на целите на Проекта и изразходваните средства ;
- ще се посочват срещаните трудности при реализирането на Проекта и ще се предлагат мерки за преодоляването им;
- ще се извършва оценка на ефективността на програмата |
33 209.43
|
30 495.40
|
"Център за социална рехабилитация и интеграция за лица в неравностойно положение и техните семейства в община Белово" - Част 1 (Организация и създаване на центъра): Д-ст по Компонент 2.
Подобряване достъпа до здравеопазване и промоция на здравето, вкл. чрез иновативни междусекторни услуги в общността и в домашна среда, според индивидуалните потребности на човека с увреждане и чрез информационно-образователни и здравно-консултативни услуги. В рамките на тази дейност се предвижда създаване на "ЦСРИ за лица в неравностойно положение и техните семейства в община Белово". Услугата ще се управлява от Ръководителя на проекта. Ще се създадат мултидисциплинарни екипи от различни специалисти – соц. работник, психолог, кинезитерапевт/рехабилитатор; медицински специалист – фелдшер/мед. сестра, трудотерапевт и лични асистенти, които да оказват съдействие на лицата в центъра и в домашна среда според нуждите, определени в оценката на потребностите. Услугата ще се предоставя в съответствие с Методиката за организиране на работата по предоставяне на соц. услуга ЦСРИ в общността.
Центърът ще разполага с помещения, които ще бъдат ремонтирани - общинска собственост в сградата на общинска администрация в град Белово и обособени помещения по 1 в кметствата на населените места в Общината, където ще се предоставят соц. услуги и ще се съхранява документацията и досиетата на потребителите. За адекватното обезпечение на дейността, предоставеното помещение в гр. Белово ще претърпи текущ ремонт, за да бъде съобразено със стандартите за предоставяне на услугата ЦСРИ: входно пространство с фоайе и места за изчакване; кабинет ръководител на ЦСРИ и соц. работник; кабинет психолог/невролог (с мивка); кабинет за групова работа; кабинет за индивидуална работа; кабинет за трудотерапевтични дейности; зала лечебна физкултура (с мивка). Ориентацията в ЦСРИ да е лесна, а достъпът безпрепятствен, включително на лицата с двигателни увреждания и с намалена подвижност;Санитарният възел да включва предверие с мивки, санитарни клетки, поне едната от които да е достъпна за лица в инвалидни колички и в нея да има подвижен душ.
За да се обезпечи технически дейността е необходимо да бъдат осигурени технически средства, както и офис материали и консумативи:
1. оборудване на центъра : ще бъдат закупени преносими бюра - 4 бр, столове 4 бр, секции - 4 бр, Шкафчета - 4 бр; компютри - 2 бр , принтер - 1 бр , мултифункционално устройство за персонала , нает в центъра. Техниката, с която в момента се работи в община Белово към настоящия момент е остаряла и недостатъчна за да се ползва и за нуждите на проекта, имайки предвид, че ще бъдат обслужвани около 185 лица в гр. Белово и всички населени места в Общината. Ежемесечно ще бъдат изготвяни документи, които ще са необходими за ефективното изпълнение на дейностите по проекта - графици, дневници, индивидуални планове, оценки на риска, посещения по домовете или по обособените помещения по селата - планирано или при необходимост, присъствени форми, регистри, досиета на потребителите и на наетия персонал. По-съвременната техника ще позволи изпълненията на дейностите по проекта да протича по-бързо и ефективно за всички заинтересовани страни - персонал, потребители, асистенти, наети на работа.
2. доставка на материали и консумативи /раб. облекло/ на наетия персонал - община Белово ще се стреми да осигури необходимите лични предпазни средства на наетия персонал за целия период на проекта, състоящи се в : престилки, работни обувки, ръкавици за ежедневно ползване, маски, шапки за коси, гумени ръкавици. По този начин ще се осигури защитена и здравословна работна среда на наетия персонал и на потребителите, повечето от които ще имат нужда от ежедневни грижи по личната хигиена и поддържане на чистота в обитаваните помещения.
Поради естеството на заложените целеви групи в проекта - трайно безработни, лица със степен на увреждане и трудна подвижност ще бъде наето МПС. С превозното средство ще се извозват лицата, които ще ползват услугите на ЦСРИ от населените места в общината до град Белово където ще се намира ЦСРИ. Превозното средство ще бъде съобразено с нуждите на лицата от целевата група. |
24 200.00
|
19 014.17
|
"Център за социална рехабилитация и интеграция за лица в неравностойно положение и техните семейства в община Белово" - Част 2 (Организация и създаване на центъра): Дейност в рамките на Компонент 2.
Изграждането "Център за социална рехабилитация и интеграция за лица в неравностойно положение и техните семейства в община Белово" е в съответствие с приоритетно направление 2 от Общинската стратегия за развитие на социалните услуги 2016 - 2020 г. за Развитие на социални услуги за социално включване на уязвими групи и лица в неравностойно положение в съзвучие с деинституционализацията и резидентните услуги следва да се надграждат и развиват в Комплекс от социални услуги в общността и Център за развитие на уязвими общности. Плана за развитие на социалните услуги в Стратегията предвижда създаване на Център за социална рехабилитация и интеграция като държавно делегирана дейност. Услугите, предоставяни от центъра ще стартират предоставянето на услугата ЦСРИ на община Белово, който ще бъде създаден като държавно делегирана дейност. Интегрираните здравно-социални услуги са дейности, чрез които медицински специалисти и специалистите в областта на социалните услуги предоставят здравни грижи и медицинско наблюдение и осъществяват социална работа, включително в домашна среда, в подкрепа на деца в риск, бременни жени, хора с увреждания и хронични заболявания и възрастни хора, които имат нужда от помощ при изпълнение на ежедневните си дейности. Услугата ще се предоставя в съответствие с Методиката за организиране на работата по предоставяне на социалната услуга ЦСРИ в общността.
Услугата ще се управлява от Ръководител - ще отговаря за цялостната организация на дейността на центъра и ще координира различните специалисти за предоставяне услуги на място и в изнесените помещения.
Ще се създадат мултидисциплинарни екипи от различни специалисти – социален работник, психолог, кинезитерапевт/рехабилитатор; медицински специалист – фелдшер/мед. сестра, трудотерапевт, невролог, личен асистент които да оказват съдействие на лицата в центъра, съответно изнесените помещения и в домашна среда според нуждите, определени в оценката на потребностите.
Дейността ще се изпълнява на два етапа:
ЕТАП 1. Подготвителен:
- Разработване на Правила/методология за функциониране на услугата и работна документация – регистър на потребителите, лични досиета на потребители и персонал, процедури, инструктажи и др., съгласно спецификата на услугите, изискванията на приложимата нормативна база и финансиращата програма.
- През втория месец от старта на проекта ще се извърши оценка на потребностите на лицата от целевата група от община Белово и в съответствие с конкретните потребности ще се изготвят индивидуални планове за вида, честотата и обема на социалната, здравна или комплексна услуга.; Ще се извърши изготвяне на специализирана оценка от външен изпълнител. Оценката включва:
-здравословно състояние – диагноза, прием на лекарства, ТПС, зрение, слух, дейности с горните и долните крайници, дейности свързани с функциониране на опорно-двигателния апарат;
-умения и способности за самообслужване – лична хигиена, хранене и обличане;
-умения и способности за домакинство – приготвяне на храна, чистене и пазаруване;
-реч и общуване;
-интелектуално развитие;
-поведенчески прояви;
-комуникативни умения;
-социални умения;
-знания, умения и компетентности
-други умения и компетентности – дефицити и ресурси.
Всеки специалист, които ще работи с потребителя изготвят индивидуален план за работа с него с участието на потребителите, въз основа на направената оценка на потребностите и възможностите на проекта.
- Ще се подберат желаещите за предоставяне на услугата "личен асистент" във връзка с улесняване достъпа на хората с увреждане на пазара на труда и/или лицата, които полагат грижи за зависими от грижа членове на семейства да се върнат на пазара на труда. В съответствие с разработената Методология за функциониране на центъра ще се извърши кандидатстването и оценката на потребители и предоставящи услугата "личен асистент". |
22 918.91
|
110 114.73
|
"Център за социална рехабилитация и интеграция за лица в неравностойно положение и техните семейства в община Белово" - Част 3 (Предоставяне на услугите): Дейност в рамките на Компонент 2.
Ще се създадат мултидисциплинарни екипи от различни специалисти – социален работник, психолог, кинезитерапевт/рехабилитатор; медицински специалист – фелдшер/мед. сестра, трудотерапевт, невролог и лични асистенти, които да оказват съдействие на лицата в центъра и в домашна среда според нуждите, определени в оценката на потребностите. Услугата ще се предоставя в съответствие с Методиката за организиране на работата по предоставяне на социалната услуга ЦСРИ в общността.
Дейността ще се изпълнява на два етапа:
ЕТАП 2. Предоставяне на междусекторни услуги:
В рамките на 19 месеца ще се предлагат както социални услуги центъра и в домашна среда, така и здравни услуги (придружаване до здравно заведение, смяна на превръзки, измерване на кръвно налягане, поставяне на инжекции, рехабилитация/кинезитерапия и др,) и специализирани услуги (психологическа и мотивационна подкрепа, консултиране за включване в рехабилитационни и терапевтични програми и др.), трудотерапия:
2.1. Социална и информационно-консултантска дейност- Социалният работник изпълнява координираща функция между клиентите и техните близки и специалистите, и структурите пряко свързани със социалната работа (РДСП, ДСП и ОЗД). При посещенията на клиенти, той осъществява връзката им със специалистите, организира първоначалните срещи с клиентите, води личните им досиета и поддържа регистрите. Информира и консултира, попълва и подава документи в ДСП, ДБТ, НОИ, ТЕЛК и др., съдейства при снабдяване с технически помощни средства. При засилен интерес по определен проблем или тема организира групови консултации. С всеки отделен клиент работи на принципа „водене на случай ”.
2.2. Психологическа помощ - Една от най-важните дейности е психологическата помощ. Зa всеки потребител и негов роднина работата започва от тук, защото независимо дали го признават или не, основният проблем - „самоизолацията” идваща от непреодоляната болка от инвалидизирането води и до останалите и определя начина на живот на цялото семейство. Затова работата на психолога започва с печелене на доверие, диагноститциране и идентифициране на действителните дефицити и ресурси.Неговата работа е свързана с провеждане на индивидуални консултации с потребителите. При необходимост се преминава към психо-терапевтични интервенции.
Психолога активно работи и с родителите/роднините на потребителите. При идентифициране на сходни проблеми сформира групи, както за /роднини, така и за потребителите.
2.3. Рехабилитация - Рехабилитационната дейност е абсолютно задължителна, защото за да има потребителя бъдеще, той първо трябва да е в добро здравословно състояние в рамките на увреждането.Тя ще се предоставя от кинезитерапевт и/или рехабилитатор. Той ще работи с лица с трайни или временни физически увреждания.
Целта на работата им е запазване на неувредените функции на организма, и максимално подобряване и възстановяване на увредените функции и засегнати части, с оглед постигане на самостоятелност и независимост в ежедневния живот.
2.4. Информационно-образователна кампания и организиране на свободното време - индивидуална кампания сред лицата от целевата група за запознаване с възможностите за излизане от изолация и участие в заетост и други форми на интеграция, вкл. психологическа подкрепа. При наличие на потребители със сходни проблеми или интереси, след идентифицирането им се сформират групи и се изготвя програма за посещение на културни и популярни мероприятия - кинопрожекции, театрални представлениия, концерти, фетивали и др. Отбелязване в Центъра на национални и лични празници.
2.5. Здравни услуги - придружаване до здравно заведение, смяна на превръзки, измерване на кръвно налягане, поставяне на инжекции според индивидуалните нужди на потребителите.
|
45 837.82
|
42 475.90
|
"Център за социална рехабилитация и интеграция за лица в неравностойно положение и техните семейства в община Белово" - Част 4 (Предоставяне на услугите): ЕТАП 2. Предоставяне на междусекторни услуги - ПРОДЪЛЖЕНИЕ:
2.6. Трудотерапевтична дейност - Трудотерапията е активен терапевтичен метод, при който се ползва системно трудовата дейност, специално подбрана според заболяването, формата и фазата му, функционалното и психическо състояние на детето. Целта и е да подпомогне цялостното възстановяване на организма, изразяващо се в настъпващи положителни изменения. Работата се ръководи от квалифициран трудотерапевт. Организацията на работата му е устроена така, че потребителя да придобива нови знания, да развива умения и да вижда обществената полезност на своя труд. Оптималният режим на трудотерапия е свързан с индивидуалните възможности и личния избор на потребителя. За постигане целта на трудотерапията, специалиста редува различни видове трудотерапевтични дейности.
2.7. Невролог - Дейността е свързана с ранното разпознаване на симптоми, както на леки, така и тежки неврологични заболявания. Неврологичните симптоми са причинени от нарушения в нервната система. Признаците на неврологичните разстройства могат да варират значително, взависимост от вида на нарушението и специфичната област от тялото, която е засегната. Към неврологичните симптоми се отнасят скованост, частична или пълна парализа, мускулна слабост, усилени или отслабени рефлекси, частична или пълна загуба на чувствителност, припадъци, трудност при четене и писане, необяснима болка, парестезии и други.
2.8. Личен асистент - съгласно определението в ППЗСП "Личен асистент" е лице, полагащо постоянни грижи за дете или възрастен с трайно увреждане, или за тежко болен, за задоволяване на ежедневните му потребности. В рамките на проекта тази услуга ще предоставят 25 лични асистенти, които ще подпомагат деца и лица с увреждания (25 бр.), когато лицата, които полагат грижи за тях желаят и имат мотивация да се върнат на пазара на труда. Лицата, на които ще се предостави тази услуга ще бъдат избрани след извършена оценка на потребностите и изготвени индивидуални планове, както и желанието на членовете на семействата им, които полагат грижи за тях да бъдат включение в обучение и/или в последваща заетост. Личините асистенти ще оказват подкрепа и съдействие на лицата, които имат нужда от грижи, за периода, когато лицата, които полагат грижа за тях, участват в курсове за професионално обучение (6 м.) и заетост по Компонент 1 (6 м.) - общо за период от 12 месеца |
100 623.61
|
0.00
|
Информационна кампания „Дни на толерантност“ : Дейност в рамките на Компонент 2.
Тази дейност е насочена преди всичко към обществеността и в частност работодателите. Целта е да се променят стереотипи и нагласи създадени в миналото, да се представят хората с увреждания, не като болни, които се нуждаят от лечение и обгрижване, а като ХОРА, които при нормални условия, с малка подкрепа и правилно разбиране, няма да бъдат в тежест на обществото, а пълноценни и пълноправни участници в него.
Ще бъде изработен образователен филм за възможностите за активно включване на пазара на труда на лицата от целевата група, който ще бъде прожектиран по време на събитията.
Част от работата е насочена и към хората с увреждания. Много е важно те да разберат, че околните ще ги виждат такива, каквито те виждат себе си. Това изисква от тях готовност и желание за промяна за да бъдат адекватни на настоящето време; усилие да станат равнопоставени не само в правата, но и в задълженията си.
Ще се разработи и създаде специализиран сайт, който ще бъде присъствието и представянето на хората с увреждания във виртуалното пространство до по-широк кръг хора. Създаден е за да е полезен на хората с увреждания, на техните близки, на колеги от социалната сфера и всички любопитни. На сайта ще се качва работна информация – документи, бланки, указания, правилници, касаеща дейността на услугата, информация за услугите на Центъра и специалиститие, актуални събития от ежедневната дейност, календарна информация за предстоящи сбития, много снимков материал. |
16 800.00
|
18 650.00
|
Обратно на пазара на труда: Дейност в рамките на Компонент 1.
В рамките на тази дейност се предвиждат комплекс от мерки, насочени към възможностите на лицата от целевата група да направят образователен, квалификационен и трудов избор. Дейностите ще се осъществяват в рамките на услугата Център за социлана рехабилитация и интеграция в помещенията на центъра.
5.1. Професионално информиране, консултиране и ориентиране - подпомагане на лицата в съответствие с техния личностен профил и индивидуални характеристики при избора им на професия, подходящо обучение и кариерно развитие. Професионалното ориентиране ще се провежда в индивидуални форми, включително чрез информиране и консултиране, психологическа подкрепа и популяризиране на възможностите за кариерно развитие;
5.2. Изследване за нуждите на работодателите в района и възможностите на целевата група за включване в обучение и заетост;
5.3. Издаването на наръчник за мотивация на лицата от целевата група с цел тяхното активно включване и реализация на пазара на труда. Наръникът ще бъде разпространяван периодично в рамките на предосавяните услиги от ЦСРИ. |
17 000.00
|
16 716.00
|
Предоставяне на обучение за професионална квалификация: Дейност в рамките на Компонент 1.
За 25 от лицата от целевата група по Компонент 2, , които ползват улугата "личен асистент" за зависими членове на своите семейства и които желаят да се интегрират обратно на пазара на труда, както и лица чиито увреждания позволяват да участват в обучение и в последваща трудова заетост ще бъде предоставена възможност да участват в обучение за повишаване на професионалната квалификация след участие в консултиране и ориентиране по Дейност 7.
Ще бъдат предоставени следните обучения за придобиване на професионална квалификация :
15 лица от целевата група със степен на увреждане, която им позволява да участват в обучение, ще бъдат обучени както следва:
Професия - 622020 Озеленител; Специалност - 6220202 Парково строителство и озеленяване - II СПК
Хорариум на обучението - втора степен 660 уч. часа
Брой на обучаваните лица - 15 лица от целевата група
Документ доказващ завършеното обучение - Свидетелство за професионална квалификация (образец 3-54 на МОН).
10 лица от целевата група ще получат следния вид професионално обучение:
Професия - 762030 Помощник-възпитател; Специалност - 7620301 Помощник- възпитател в отглеждането и възпитанието на деца - III СПК
Хорариум на обучението - част от професия по трета квалификационна степен 600 уч. часа
Брой на обучаваните лица - 10 лица от целевата група
Документ доказващ завършеното обучение - Удостоверение за професионално обучение (образец 3-37 на МОН).
Обученията ще се провеждат в рамките на 6 проектни месеца, по 6 учебни часа на ден. Учебната програма и учебното съдържание ще бъдат изготвени от избрания изпълнител, лицензиран център за професионално обучение, притежаващ съответната лицензия, издадена от НАПОО. Курсовете ще завършат с полагане на държавен практико-теоретичен изпит пред изпитна комисия и получаване на съответните документи, доказващи обучението |
29 250.00
|
26 280.00
|
Осигуряване на заетост: Преминалите успешно лица курсове за озеленител и помощник-възпитател ще бъдат наети от община Белово за извършване на трудова дейност за най-малко 6 месеца.
За 10 лица успешно завършили професионано обучение за "Парково строителство и озеленяване" ще бъде осигурена заетост на пълен работен ден за период от 6 месеца на длъжност 2132.6015 "озеленител" в община Белово, бюджетно дейност "Озеленяване". Лицата ще подпомагат служителите на БД "Озеленяване" в поддържането на зелените площи и паркове в общината.
За 5 от лицата от целевата група, преминали през обучение за " Помощник- възпитател в отглеждането и възпитанието на деца", ще се осигури заетост за период от 6 месеца на пълен работен ден на длъжност 5312.3003 "помощник възпитател". Те ще бъдат назначени в община Белово, но ще изпълняват помощни функции в Дневния център за деца с увреждания, създаден на територията на общината.
Желаещите лица от успешно приключилите курсовете за професионална квалификация ще подадат заявления до община Белово за включване в заетост. Ако лицата са повече от обявените работни места, комисия от общината ще проведе подбор, като използва за целта критерии и методология, разработени преди стартиране на дейността от екипа по проекта.
Озеленителите, както и помощник-възпитателите ще започнат да изпълняват задълженията по трудовите си договори, веднага след успешното приключване на обучението и подбора. |
52 810.60
|
52 533.51
|
Информиране и публичност: Цели на дейността: - Постигане на обществена информираност и запознаване на заинтересованите лица с целите, дейностите и възможностите за участие в проекта, както и постигнатите резултати, анализа на добрите практики и проблемите, свързани с изпълнението му. - Популяризиране на финансовата подкрепа от ЕСФ и ОП „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020. Описание на дейността: Дейността включва изпълнение на няколко поддейности:
1. Изработване и разпространение на информационни материали. Ще бъдат отпечатани и разпространени информационни материали – 250 бр. брошури, които ще представят финансирането, целите и дейностите по настоящия проект. Брошурите ще бъдат разпространявани периодично сред представители на целевите групи и сред местната общност, като по този начин се цели постигане на добра информираност за предлаганите услуги и начина на ползването им. Ще бъде изработена 1 бр. подвижна информационна табела, която да представя проекта и финансиращата програма по време на информационните събития, обученията в офиса на Интегрираната услуга.
2. Провеждане на информационни събития сред обществеността Ще бъдат проведени 2 бр. информационни събития – пресконференции в началото и в края на проекта. Освен местни печатни и електронни медии на събитията ще бъдат поканени представители на всички заинтересовани страни и представители на целевите групи по програмата, с цел популяризиране на планираните дейности, предоставяните услуги и резултатите от изпълнението на проекта.
3. Представяне на проекта в медиите и интернет пространството. Проектът и предлаганите услуги ще бъдат представени чрез публикации и информация в местния и регионален печат, по Общинското радио и местни електронни медии. На интернет страницата на община Гоце Делчев ще бъде изработен интерактивен банер и ще се поддържат актуални новини и информация относно изпълнението на проекта. По този начин ще бъдат информирани максимален брой потенциални потребители на новите услуги. Всички информационни материали и мероприятия за информиране и публичност ще бъдат визуализирани съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. |
2 900.00
|
1 050.00
|