Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The current project of the Municipality of Petrich includes interconnected and upgrading activities through the acquisition of new knowledge and skills in applying an integrated approach to the provision of social and health services, improving access to employment, education and training. All activities are in accordance with the applicable strategic documents, including mechanisms and conditions for active inclusion of vulnerable groups in the economic and social life of the municipality in order to prevent social exclusion and even stronger social encapsulation.
The integrated measures and activities set out in the project proposal are aimed at improving the quality of life of consumers, achieving a higher degree of compliance with their interests and needs, intersectoral cooperation, better coordination, efficiency, effectiveness, complexity and sustainability of the results.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подобряване на образователната среда в детски градини, извън ромските махали в градовете, в които се обучават интегрирано деца и ученици от етническите малцинства - дейности: Оценката на настоящата ситуация води до заключението, че е нужно да има форми за пълноценно общуване, развлечение и отдих, придобиване на допълнителни „умения за живот", разнообразни занимания извън обичайните, провеждани в рамките на образователния процес. Предвиденото в дейността цели основно превръщането на детската градина в привлекателно място за децата, чрез разнообразни занимания извън обичайните провеждани в предучилищната институция и осигуряване на личностна изява на децата. Заниманията по интереси имат доказан ефект като средство за повишаване удовлетвореността от образованието и стимулиране включването в образователната система. Те осмислят свободното време на децата чрез изява в предпочитана дейност, приобщават и мотивират. Тези занимания повишават мотивацията за участие в образователния процес и допринасят за развиване на знания, умения и компетентности. Дейността в Детска градина № 1 „Снежанка” е насочена към деца до 7 годишна възраст и ще се осъществи чрез следните клубове: -Клуб „Спортуваме заедно"- 1 група с 15-20 деца - цели изграждане у децата на двигателни умения и формиране на познавателно отношение към двигателната дейност. -Клуб „Малчугани - майсторани"- 1 група с 15-20 деца - занимания по изкуства за стимулиране на творческите способности и изяви на децата, за развиване на фантазията и мисленето на децата чрез работа с различни художествени техники и материали. Дейността в Детска градина „Синчец” е насочена към деца до 7 годишна възраст /обхванати в с. Първомай и във филиала с. Кавракирово/ и ще се осъществи чрез следните клубове: - Клуб “Играем и творим” - 2 групи с 15-20 деца – включва проучване, изучаване и демонстрация на характерни обреди и обичаи с фолклорна тематика от български и ромски произход. - Клуб „Сръчко" - 2 групи с 15-20 деца за усвояване на различни техники и начини за работа с различни материали, както получаване на знания за приложни и други изкуства. Кандидатът и партньора-детска градина ще подберат учители и сътрудници/по един учител и един сътрудник за всеки клуб/, които да отговарят на специфичните изисквания за работа с деца за всеки от Клубовете. Т.е. ще се наемат 6 учители и 6 сътрудници. Работодател на наетите сътрудници ще бъде Община Петрич. Сътрудниците ще подпомагат учителите при организация, провеждане и документиране работата на клуба, подпомагат децата при осъществяване на дейностите в детската градина, при необходимост осъществяват връзка с родителите. С цел улесняване работата на учителите и сътрудниците се планира наемане на 3 експерти, които да са ангажирани с дейността на всички клубове. Тримата експерти ще работят през цялото времетраене на дейността, като ще са разпределени, както следва: един в Детска градина №1 „Снежанка“, един в Детска градина „Синчец“ – с. Първомай, един в Детска градина „Синчец“ – филиал в с. Кавракирово. Основните им задължения са: подпомагане методически разработването на програмите за клубовете, даване на препоръки и насоки за решаването на възникнали трудности при изпълнение на заложените мерки в дейността; идентифициране на евентуални рискове и участие в процеса на търсене на възможно най-адекватно действие за преодоляването им, мониториране работата на клубовете, търсене на обратна връзка от родители/персонал/деца. Организиране на съвместни мероприятия на клубовете към съответната образователна институция. Реализирането на дейността ще даде възможност за осигуряване на занимания с децата от ромската общност, за които родителите нямат възможност да заплащат такса за посещение на подобни дейности към читалища и спортни клубове.Същевременно това ще доведе до увеличаване на броя деца извън задължителна предучилищна възраст посещаващи детска градина. Предвижда се децата да бъдат включвани с изяви в общинските културни и спортни мероприятия, което ще допринесе за личната удовлетвореност на деца и родители. 207 885.00 216 526.06
Подобряване на образователната среда в детски градини и училища, извън ромските махали в градовете, в които се обучават интегрирано деца и ученици от етническите малцинства - оборудване: Дейността предвижда закупуване на обзавеждане и оборудване с цел повишаване мотивацията за редовно посещение на детска градина. Тя има за цел да гарантира качествено образование на децата чрез създаване на подходяща приемнаща среда, улесняване на достъпа и засилване на мотивацията им за включване в образователния процес. Обхващането на децата в задължителна предучилищна подготовка ще спомогне за преодоляване на различни комплексни проблеми, произтичащи от социалното изключване или които водят до него. Целта е подпомагане духовното, физическо и социално развитие на децата, здравословния начин на живот. Подобряването на образователната среда в детската градина, където се отглеждат и възпитават деца от етническите малцинства е от важно значение заподобряване на привлекателността и повишаване на мотивацията за учене. Дейността предвижда закупуване на обзавеждане и оборудване, с цел повишаване мотивацията за учене и осъзнаване на образованието като ценност. По този начин ще се осигури качествено образование на децата от етнически произход, чрез създаване на образователна и възпитателна среда, чрез улесняване на достъпа и засилване на мотивацията им за включване в образователния процес. Закупеното оборудване и обзавеждане ще бъде монтирано и инсталирано в помещенията на детските градини - партньори по проекта. Предвидено е следното оборудване: принтер /1Х800/, Уред за грeбане /1Х410/, Велоергометър /1х410/, Пътека за бягане /1Х410/, Кростренажор /1Х342/, Степер /1Х324/, Футболен екип /10Х35/, Футболна топка /10Х18/, Въжета за скачане /20Х6/, Игра за хвърляне на торбички /1Х138/, Комплект меки постелки за групова игра /1Х780/, Гимнастически обръч /15Х11/, Балансираща пътека-дъга /1Х321/, Игра „Хвани топката“ /3Х46/, Баскетболен кош с регулируема височина /1Х216/, Баскетболна топка /4Х16/, Конус с дупка, червен /10Х7,30/, Тренировъчна тояжка /10Х8,20/, Комплект за голф /1Х246/, Комплект торбички със зрънца /5Х12/, Бадминтон комплект за четирима /5Х51/, Килим „Дама“ /1Х92/, Жилетки с цифри /2Х111/, Комплект конуси със стойка /1Х50/, Комплект чанти за скачане /3Х132/, Дървен боулинг „Жаби“ /2Х37/, Комплект за спортен ден /2Х36/, Гимнастически дюшек, кожен /2Х194/, Комплект меки модули /1Х624/, Детска футболна врата /2Х42/, Комбинирани спортни съоръжения (Импресия) /4Х3600/, Декори за куклен театър (Asstoi) /1Х3000/. 25 636.00 22 940.00
Осигуряване, при необходимост, на психологическа подкрепа за децата и учениците от етническите малцинства: Целта на дейността е да се да се повиши самооценка на децата и мотивацията за участие в образователния процес, да се подобри груповата атмосфера в образователните институции, да се ограничат деструктивните форми на поведение сред учениците, повишаване желанието за успех по академични показатели и повиши готовността на ромските деца за изява и продължаване на образованието си. В рамките на тази дейност ще бъде нает психолог с подходящ опит и образование. Той ще работи с деца и родители/ако е необходимо/, които имат нужда от такава подкрепа. Работата на психолога ще бъде в координация с останалите ангажирани с дейностите по НОИР лица. В рамките на задълженията на психолога ще се включва освен индивидуалната работа и групова работа, насочена към превенция на агресията, асоциалните прояви и други подобни форми на поведение. Съществено в подхода на психолога е работа с идентичността на ромските деца – кой съм аз, какви сме ние, как се изгражда интегритет на личността на детето. Първоначално психологът ще проведе среща със специалисти, които работят с тези деца, за да се идентифицират целевите групи. След това ще се осъществят индивидуални срещи с децата и родителите, за се оцени тяхната готовност и нагласа за включване в дейността, както и за да се разяснят планираните дейности. За всяка индивидуална психологическа среща и групово занимание, наетият по проекта психолог ще изготвя протокол, където в резюме ще описва настоящата ситуация и предприетите мерки. Участващите лица /родители/ ще се подписват, а когато дейността е проведена с деца, ще се подписва родител на детето. Тъй като психологическите мерки ще се осъществяват в различни населени места от общината са планирани средства за транспорт на психолога във връзка с провеждане на психологическите консултации с целевите групи. Дейността ще се осъществи в следните образователни институции:Детска градина № 1 Снежанка град Петрич, Детска градина „Синчец” с. Първомай, Детска градина № 2 „Здравец”, Детска градина № 3 „Слънце”, Основно училище „Св. Св. Кирил и Методий”с. Кавракирово, Основно училище „Пейо К. Яворов”, с. Скрът. Част от образователните институции, на чиято територия ще се предоставя психологическа подкрепа не са партньори по проекта, но децата и учениците, които ще бъдат обхванати са идентифицирани като нуждаещи се от подобна дейност и това ще допринесе за постигане целите и достигане на индикаторите по проекта. 30 000.00 21 122.62
Насърчаване участието на родителите в образователния процес : Родителите са първите и постоянни учители на детето. Те играят съществена роля, за да подпомогнат децата си да учат. Семейното учене е мощен инструмент за достигане на някои от най-уязвимите групи в нашето общество. То има потенциала да подсили ролята на семейството и да промени нагласите към образованието, помагайки да се изградят силни местни общности и да се разшири участието в ученето. Децата прекарват по-голямата част от деня си, заобиколен от други възрастни/учители, възпитатели/, но този модел трябва да се промени защото: -лишава родителя от активна роля в отглеждането на собственото му дете; -противопоставя семейството на учебното заведение или в най-добрия случай създава ненужни бариери; -къса връзката между семейството и образователната система и процесите, които протичат на едното и на другото място, нямат връзка помежду си, а детето не успява да получи необходимото цялостно възпитание и образование. За да се преодолее тази фрагментираност, изолираност, тази пропаст между дома и образователната институция, е необходимо специалисти и родители да работят заедно, в партньорство, да споделят информация, идеи, мнения, да вземат заедно важните решения, които касаят децата, да споделят грижата за тях. От друга страна има родители които неглижират образователната система, учението не е ценност за тях и е необходимо да се работи и с тях по отношение на промяна на собствените им нагласи към образованието, промяна в отношението на родителите към предучилищното възпитание и подготовка на техните деца в посока насърчаване посещаемостта и задържане на децата в детските заведения, преодоляване на негативни стереотипи и стимулиране на толерантност у родителите с различен етнически произход. Ангажирането на родителите е ключов фактор както за превенцията на отпадането на децата от детската градина, така и за превръщането й в център на местната общност. При осъществяване на дейността следва да се отчита индивидуалния опит на всеки родител, да стимулира неговата активност в общуването и да създава благоприятни условия той да се реализира като равностоен партньор в съвместните дейности. Изпълнителят на дейността ежемесечно трябва да представя обобщени отчети, от където ще е видно изпълненото по всяка мярка, броя на обхванатите лица, датите на провеждане. За реализираните дейности ще се водят списъци на родителите, които те подписват, за да има отчетност и проследимост на извършените разходи. За участниците в мероприятията следва да се осигурят материали за участници/папки, химикалки/, кафе – паузи, с цел формиране на отпускаща и приятелска атмосфера, предразполагаща съвместната работа по насърчаване участието на родителите. Община Петрич следва да осигури персонал – 1 лице на длъжността Координатор „Насърчаване участието на родителите” за цялото времетраене на изпълнение на дейността/24Х975лв./ За провежданите сесии с родителите изпълнителят следва да осигури материали за участници /4000лв./, кафе-пауза /2600лв./ Планираните средства са за цялата продължителност на дейността - 24 месеца. Очаква се да бъдат обхванати общо 60 родители, всяка седмица група от 8 лица ще се събира за провеждане на дейностите – т.е.24 месецаХ4 седмициХ8 лица/училище за родители/Х8 лица /мрежа/. 27 648.00 35 214.78
Работа с родителите от етническите малцинства, които възпрепятстват децата си от редовно посещаване на детска градина или учебни занятия : Необразоваността, социалната изключеност и бедността кара родители от етническите малцинства да не приемат образователните институции като място, в което децата им могат да се развият и придобият знания, които ще помогнат за по-нататъшна реализация. Липсата на мотивация и отговорно отношение от тяхна страна към обучението на децата им предразполага за нередовното посещение от децата, което води до отпадане от образователната система. Преобладаващата част от родителите на децата са неграмотни, но партньорите разполагат с амбициозни и квалифицирани екипи, което спомага за безпроблемното реализиране на дейността. Непрекъснатата комуникация между родители и деца е важен фактор за положителна мотивация. Целта на изпълнение на дейността е да се повиши тяхната заинтересованост към учебния процес и подобри взаимоотношенията семейство- образователна институция-общество. Партньорите по настоящия проект си поставят следните задачи по отношение на поне 100 родители от целевите групи. -привличане на родителите и по-широката общественост като партньори в процесите за образователна интеграция на деца от етническите малцинства; -стимулиране участието на семейството в образователния живот; -създаване на атмосфера на толерантност и уважение между деца, родители, педагози и представители на по-широка общественост от различен етничен произход; -разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието. Целта на дейността е формиране на родителски капацитет за подкрепа на работата с деца от маргинализирани групи като превенция на рисковете от образователна, социална дезинтеграция и дискриминация. Тя обхваща родители на децата от целевата група и ще се извърши от външен изпълнител. Констатираните дефицити в развитието на децата, изоставането им от общото равнище на връстниците им, са свързани с липсата на достатъчен родителски капацитет за подкрепа на децата. Семейството и образователната институция не трябва да се противопоставят или да се приемат като взаимнозаменяеми. Те са равнопоставени и взаимодопълващи се фактори за личностно развитие и успешна адаптация на детето в социалната и образователна среда. 30 000.00 14 168.52
Преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност : Целта е промяна нагласите на обществото спрямо образователната интеграция на децата от различен етнически произход, а също нагласите на възрастните към образователната им интеграция.Тук е и съществената разлика между тази дейност и дейност по ОП РЧР „Развитие на местните общности и преодоляване на негативните стереотипи", а именно, че акцента е образованието.Планира се да бъдат обхванати общо поне 60 родители. Възможно е едно и също лице да присъства на повече от едно събитие. Едно от планираните събития е кръгла маса „Преодоляване на негативни обществени нагласи чрез образователна интеграция", което ще се проведе от партньор НЧ с. Скрът. За участие ще бъдат поканени представители на заинтересованите страни - общинска администрация, образователни институции, НПО, Д "СП", общественици и други. На кръглата маса ще бъдат представени: изготвеният анализ и доклад,добри практики от региона,свързани с предучилищното възпитание и обучение на деца в неравностойно положение. Участниците ще споделят своя опит,ще разискват възможностите за сътрудничество и партньорство за създаване на трайна основа за преодоляване на негативните нагласи и предразсъдъци. Ще се очертаят сферите на партньорство за успешното развитие на детето (режим, занимания, дискриминационни прояви, отношение към успехи, проблеми, конфликти и други). Партньор НЧ с.Кавракирово ще проведе семинар на тема "Интеграция при извънучилищна дейност".Ще бъдат разгледани добри практики, както в България, така и в ЕС. Теми на семинара: 1.Образованието и извънкласните форми на обучение - средство за съхраняване на етнокултурната идентичност на децата от малцинствените етнически общности. 2.Културното многообразие - източник за взаимно опознаване и духовно развитие на учениците. 3.Създаване на предпоставки за по-успешна социализация на децата и младежите от различните малцинствени етнически общности.4.Принципи, методи и средства, чрез които могат да се практикуват добродетели. Целта е гарантирането на устойчивост на резултатите от проекта чрез повишаване на информираността по отношение на интергацията в образованието на етническите малцинства, както на целевите групи, така и представителите на заинтересованите страни. Планира се на всяко от 2 мероприятия да присъстват по 20 участници. Разходи по единични цени по съставни компоненти са: за кръгла маса и семинар–общо 40 участници/материали за участници/папка, химикалки, листа с лого/ – 40 Х15.80лв.- 632.00 лв.; създаване и отпечатване на информационни материали 5 вида/1 вид за кръгла маса и 4 вида за семинар/ - 5Х20Х8.00лв.-800.00лв.;логистика-2Х300.00лв-600.00лв.;вода/сладки/соленки/-40Х12лв.-480лв.;осигуряване на дезинфекция за участниците-2Х20Х3.00лв.-120.00лв.;презентация-5/1 за кръгла маса и 4 за семинар/Х100лв.-500.00лв.;озвучаване на събитията-2Х200.00лв.-400.00лв.; транспорт на участниците/защото те не са от едно населено място, трябва да бъдат докарани и извозени до местата, от които са се качили/ - 2Х99.00лв.- 198.00лв.;осигуряване на мултимедия-2Х535.00лв.-1070.00лв. Събития /изложби, театрални постановки и концерти/-общо 10 брояХ30 участници.Т.е. едно събитие е 3000лв.,като включва-логистика-300.00лв.; презентация/която ще предшества всяко събитие/-100.00лв.; транспорт на участниците/защото те не са от едно населено място,трябва да бъдат докарани и извозени до местата, от които са се качили/-1Х990.00лв.-990.00лв./община Петрич се простира на голяма територия и има 55 нас.места,отдалечени от общинския център/;водещ на събитието-200.00лв.;организация/вкл. аранжиране на пространствата, подготовка и естетическо оформление на залите за събитията, изработка на тематични плакати/-1000.00 лв.; разработване и анализиране на карти за участници-200.00лв.;информационен бюлетин/където ще се представя програмата на събитието, участниците, целите и очакваните резултати от конкретното събитие/-30бр.Х4.00лв.-120.00лв.;осигуряване на дезинфекция за участниците-30Х3.00лв.-90.00 лв.;Фасилитатор и сътрудник с общ разход в р-р на 11 520.00 лв. 46 320.00 49 056.83

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).