Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The project proposal will contribute to the development of a sustainable model for deinstitutionalization of children and young people placed in specialized institutions by opening up social services of resident type. Under the project, two new services will be created in - "Transitional housing", with a capacity of 8 children and "Observed housing", with a capacity of 4 young people. In a family-like environment, consumers will acquire the knowledge and skills to lead an independent life in the community. They will have access to care from qualified professionals, according to their individual needs. A team will be formed for the organization and management of the project, which will implement the planned measures for information and communication. After coordination of the public procurement plan with the MA of the OP, the team will organize the procedures for selection of contractors, in accordance with the provisions of the Public Procurement Act. At the beginning of the project, with a competition, a selection of staff will be made. The head of "Transitional Housing" and "Supervised Housing", assisted by the project team, will prepare the mandatory documentation required for their provision. Children and young people, before the placement, will be provided with adaptation, through preliminary preparation and conducting familiarization meetings. It is planned that the functioning of the social services will start from 01.07.2021. Until the end of June 2023 the Razgrad Municipality will submit a request for the provision of the services "Transitional Housing" and "Supervised Housing" as activities delegated by the state, as of 01.01.2024.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Провеждане на процедура за възлагане на обществена поръчка за "Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане в помещенията, в които ще се предоставят новите услуги - "Преходно жилище" и "Наблюдавано жилище": Процедурата включва: -ОП 1 „Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване“ ПЖ: Кухня/кухн.шкаф-3000лв.,съд.маш.-700,аспир.-150,авт.за вода-150,ел.кана-50,пасат.-50, 2бр. миксер х50-100, 2бр. тост.х50-100, 2бр. тост.за санд. х50-100,фритюр.-100,кафе маш.-200,уред скара и грил-200,кош-20,климатик-1300/; Дневна/климатик-1300/; Мокро помещение/2бр. суш.маш.х900-1 800, 2бр. сушил. х40-80,прахос.-200, 8бр. кош за пране х25-200, 5бр. компл.за почис.х30-150,кош-20, 5бр. кофа х5-25, 5бр. леген х5-25/; Спални/4бр. шкаф х200-800, 4бр. етажерка х50-200, 40бр. закач.за дрехи х0,50-20, 4бр. закачал. х30-120, 4бр. посет.стол х40-160, 4бр. ютия х50-200, 4бр. маса за гладене х30-120, 4бр. кош х5-20/; Офис/3бр. бюро х200-600, 3бр. офис стол х90-270, 3бр. шкаф х150-450, 3бр. етаж. х100-300, 3бр. кош х5-15,закачалка-30,авт.за вода-150,климатик-1 300/; НЖ: Кухня/кухн.шкаф-1500 лв.,съд.маш.-700,аспир.-150,авт.за вода-150,ел.кана-50,миксер-50,тост.-50,тост.за санд.-50,фритюр.-100,кафе маш.-200,уред скара и грил-200,кош-20,суш.маш.-900,сушил.-40, прахосмук.-200, 4бр. кош за пране х25-100, 3бр. компл.за почис.х30-90,кош-20, 3бр. кофа х5-15, 3бр. леген х5-15/; Дневна:/бюро-200,офис стол-90; 4бр. посет.стол х40-160,шкаф-150,етаж.-100,кош-5/; Спални/2бр. шкаф х200-400, 2бр. етажерка х50-100, 20бр. закач.за дрехи х0,50-10, 2бр. закачал. х30-60, 2бр. офис стол х90-180; 2бр. посет.стол х40-80, 2бр. ютия х50-100, 2бр. маса за гладене х30-60, 2бр. кош х5-10/; Коридор/шкаф за обувки-200/. -ОП 2 „Доставка и монтаж на компютърна и офис техника“ ПЖ: Охран.техн.-8000лв.; Дневна/комп.конфиг. с мон.,клав. и мишка-1500,UPS-100,муз.уредба-380,тонколони-90,наст.лампа-30, 3бр. разклон.х20-60/; Спални/8бр. наст.лампа х30-240, 4бр. разклон.х20-80/; Офис/3бр. комп.конфиг. с мон.,клав. и мишка х1500-4 500, 3бр. UPS х100-300,прен.комп.-1600,мултифунк.устр.-900,мултифунк.проек.и екран-1000,скенер-1500,шредер-700,гилотина-100,ламинатор-150,фотоапарат-300, 3бр. разклон.х20-60,куфар инструменти-200,стълба-80/; НЖ: Охран.техн.-3000лв.; Дневна/прен.комп.-1600,мултифунк.устр.-900,мултифунк.проек.и екран-1000,скенер-1500,шредер-700,гилотина-100,ламинатор-150,фотоапарат-300,муз.уредба-380,тонколони-90,наст.лампа-30, 3бр. разклон.х20-60,куфар инструменти-200,стълба-80/; Спални/4бр. наст.лампа х30-120, 2бр. разклон.х20-40/. -ОП 3 „Доставка на постелен инвентар и кухненска посуда“ ПЖ: Кухня/тенджери-100,тигани-100,тави-200,кутия за хляб-30,сушилник-40,бурканчета за подпр.-15, 5бр. буркани за продукти х6-30,кутии за подправки-10, 10бр. кутии за храна х3-30, 4бр. дъска х5-20, 4бр. рендех5-20, 4бр. белачка х3-12,преса за чесън-3,цедки-5, 2бр. гевриг х5-10, 8бр. кана х5-40, 10бр. купа х4-40, 8бр. солница х3-24, 8бр. захарница х3-24, 8бр. оливерник х10-80, 8бр. покривка х15-120,перде/щора-250,килим/пътека-200/; Дневна /перде/щора-400,килим-250/; Спални /8бр. летен х25-200 и 8бр. зимен х35-280 компл., 8бр. възгл. х5-40, 8бр. халат х35-280, 50бр. хавлии х5-250, 24бр. вътр. обувки х5-120, 24бр. чехли х3-72, 8бр. шалте х30-240, 4бр. перде х200-800, 4бр. килим х100-400/; Офис /щора-250,пътека-100/; Коридор /пътека-400/; НЖ: Кухня /тенджери-100,тигани-100,тави-80,кутия за хляб-30,сушилник-40,бурканчета за подпр.-15, 5бр.буркани за продукти х6-30,кутии за подправки-10, 10бр.кутии за храна х3-30, 2бр.дъска х5-10, 2бр.ренде х5-10, 2бр.белачка х3-6,преса за чесън-3,цедки-5, 2бр.гевриг х5-10, 4бр.кана х5-20, 5бр.купа х4-20, 4бр.солница х3-12, 4бр.захарница х3-12, 4бр.оливерник х10-40, 4бр.покривка х15-60, перде/щора-250, килим/пътека-200/; Дневна /перде/щора-400, килим-250/; Спални /4бр.летен х25-100 и 4бр.зимен х35-140 компл., 4бр.възгл. х5-20, 4бр.халат х35-140, 20бр.хавлии х5-100 лв., 12бр.вътр.обувки х5-60, 12бр.чехли х3-36, 4бр.шалте х30-120, 2бр.перде-400, 2бр.килим-200/; Коридор /пътека-200/. Закупуването на допълнително оборудване и обзавеждане се налага предвид нуждите на персонала, както и за осигуряване удобство на обитателите, с цел създаване на близки до семейната среда условия. 62 144.00 0.00
Подбор и наемане на персонал, който ще бъде ангажиран в социалните услуги за деца и младежи - "Преходно жилище" и "Наблюдавано жилище": В началото на първия месец от стартирането на проекта, екипът за управление ще започне подготовката на процедура за подбор на кандидати за работа в новите социални услуги, които ще бъдат разкрити. За целта, в регионален вестник, по местното радио и на официалната интернет страница на Община Разград ще бъде обявен конкурс за назначаване на физически лица за изпълнение на експертни и подкрепящи дейности в услугите "Преходно жилище" и "Наблюдавано жилище". Информация за вакантните работни места ще бъде подадена и на Дирекция "Бюро по труда" гр.Разград. Наемането на персонал ще бъде направено на конкурентен принцип, съобразно изискванията за подбор на мотивирани кадри и при спазване условията за недискриминация. Подборът ще бъде извършен от комисия, определена със Заповед на Кмета на община Разград и ще включва ръководителя, координатора и юриста от екипа за управление на проекта. Планира се процедурата за подбор да приключи в рамките на два месеца и одобрените кандидати да започнат работа в началото на третия месец от стартирането на проектните дейности. Кметът на общината ще утвърди длъжностните разписания на социалните услуги. Съгласно Методика за определяне длъжностите на персонала в специализираните институции и социалните услуги в общността, числеността на персонала се калкулира като капацитета на съответната услуга се умножи по препоръчителния коефициент, посочен в приложенията. В съответствие с Методиката, длъжностите в "Преходно жилище" се планира да бъдат определени по следния начин: управител – 0,5 щат, психолог – 0,5 щат, социален работник – 2 щат, трудотерапевт – 1 щат, домакин/ домашен помощник – 1 щат. В "Наблюдавано жилище" следва да бъдат назначени координатор – 0,5 щат и психолог – 0,5 щат. Двете услуги ще имат общ ръководител (управител на "Преходно жилище"/ координатор на "Наблюдавано жилище") и общ психолог. Дейността на служителите в "Преходно жилище" ще бъде организирана на 24-часов работен режим. В допълнение ще бъде гарантирана постоянна охрана на обектите, посредством специализирана охранителна техника, която ще бъде инсталирана в сградите на социалните услуги. 0.00 0.00
Преместване на децата и младежите от целевата група и настаняването им в новоразкритите услуги от резидентен тип : Основната цел на дейността е да бъде извършена подготовка на децата и младежите, настанени в специализирани институции на територията на страната, за тяхното преместване и настаняване в новите резидентни услуги. Преходът трябва да бъде извършен плавно, с цел негативните последствия от промяната да бъдат сведени до минимум. Дейностите са свързани единствено с подготовката на физическото преместване на децата и младежите, както и самото преместване. Информация за потребителите на "Преходно жилище" и "Наблюдавано жилище" ще бъде осигурена от Агенция „Социално подпомагане“. След получаване на данните за децата и младежите, подходящи за настаняване в новите резидентни услуги, служители от екипите им ще извършат предварително наблюдение за опознаване и анализ на нуждите и особеностите на бъдещите потребители. В рамките на дейността, персоналът ще осъществи по една опознавателна среща /8 за потребителите на "Преходно жилище" и 4 за "Наблюдавано жилище"/ с определените за настаняване в услугите деца и младежи. На тези срещи екипът на резидентните услуги ще им презентира условията, в които предстои да заживеят, с което ще подпомогне адаптацията им към предстоящите промени. За всяка проведена среща ще се води протокол. В тази връзка е необходимо да бъдат закупени преносим компютър, мултимедиен проектор и екран, с помощта на които управителят/ координаторът на услугите да представи "Преходно жилище" и "Наблюдавано жилище". Предвиден е финансов ресурс, в размер на 680лв. /8 пъти по 6 служители от "Преходно жилище" и 1 шофьор по 10лв.=560лв. и 4 пъти по 2 служители от "Наблюдавано жилище" и 1 шофьор по 10лв.=120лв./, за покриване на дневните командировъчни разходи, съгласно Наредба за командировките в страната, на ангажираните в провеждането на 12 опознавателни срещи - 8 с бъдещите потребители на "Преходно жилище" и 4 с младежите, които ще бъдат настанени в "Наблюдавано жилище". Извозването на служителите ще бъде извършено с автомобил на общинската администрация, като за разходите за гориво на транспортното средство са прогнозирани 2 500лв. Планира се преместването на децата и младежите да започне през месец юни, когато учебната година за всички тях ще приключва и няма да даде негативно отражение върху образователната им подготовка. Дейността ще се изпълнява в продължение на 3 месеца, през които се очаква поетапно да бъде запълнен изцяло капацитета на услугите. Във връзка с преместването на децата и младежите в новите услуги е предвиден финансов ресурс, в размер на 520лв. /8 пъти по 4 служители от "Преходно жилище" и 1 шофьор по 10лв.=400лв. и 4 пъти по 2 служители от "Наблюдавано жилище" и 1 шофьор по 10лв.=120лв./, за изплащане на дневните командировъчни разходи, съгласно Наредба за командировките в страната, на служители, които ще придружават потребителите при тяхното пътуване. Извозването ще бъде извършено с автомобил на общинската администрация, като за разходите за гориво на транспортното средство са прогнозирани 2 500лв. За възнаграждения на персонала, за режийни разходи и др. присъщи плащания за месец април, май и юни 2021 г., преди стартирането на двете услуги, са планирани общо 26 670лв. - 19 245лв. /3 месеца х 6 415лв./ за "Преходно жилище" и 7 425лв. /3 месеца х 2 475лв./ за "Наблюдавано жилище": - на назначения персонал ще бъдат определени възнаграждения /съобразно „Методология за регламентиране на възнагражденията по ОПРЧР 2014-2020“/, както следва: в "Преходно жилище" 3 750лв. /за управител–0,5 щат х 1 000лв.=500лв.,психолог–0,5 щат х 800лв.=400лв.,социален работник–2 щат х 750лв.=1 500лв.,трудотерапевт–1 щат х 700лв.=700лв.,домакин/домашен помощник–1 щат х 650лв.=650лв./; в "Наблюдавано жилище" 900лв. /за координатор–0,5 щат х 1 000лв.=500лв.,психолог–0,5 щат х 800лв.=400лв./; - ръководителят на услугите ще разполага с останалите средства за режийни разходи и за др. допустими присъщи плащания, необходими за функционирането на услугите. Финансовият ресурс, необходим за изпълнение на дейността възлиза на 32 870лв. 32 870.00 0.00
Предоставяне на новите социални услуги за деца и младежи - "Преходно жилище" и "Наблюдавано жилище" : Планира се предоставянето на новите социални услуги за деца и младежи в гр.Разград да започне от 01.07.2021 г. Датата за стартиране на резидентните услуги е съобразена с приключването на учебната година за потребителите, които ще бъдат настанени. Периодът от 01.07 до 15.09 ще осигури възможност за адаптация на учениците към новите условия на живот, преди началото на следващата учебна година. На 01.07.2021г. ще бъде организирана церемония по откриване на новите резидентни услуги. Лентата ще прережат Кметът на общината, Председателят на Общинския съвет и Директорът на Регионална дирекция "Социално подпомагане" Разград. Основните цели на социалните услуги "Преходно жилище" и "Наблюдавано жилище" са: създаване на условия за подпомагане, взаимопомощ, ефективна защита и социална интеграция на потребителите; осъществяване на дейности за постигане на социално включване; осигуряване на пълноценен и самостоятелен начин на живот в подходяща преходна среда, с възможност за подкрепа и изява. Основно направление при предоставянето на услугата "Преходно жилище" ще бъде обучението за придобиване на знания и умения за самостоятелен живот, с цел реалната и същинска социализация на потребителите. Предвид факта, че преди преместването, децата са ползвали социални услуги в специализирани институции, ще се наблегне на индивидуалния подход, който да доведе до практически валидни знания, умения и компетентности. Дейността ще бъде съобразена с конкретните потребности на всяко дете, с акцент върху подготовката за независим живот, след напускане на резидентната услуга. "Наблюдавано жилище" ще осигури подкрепа за социална интеграция и професионална реализация при прехода към самостоятелен живот на младежи, които нямат семейства и не получават семейна подкрепа. Услугата ще допринесе за реинтеграция на младите хора в обществото чрез повишаване на образованието и професионалната им квалификация и придобиване на основни умения за независим живот. "Наблюдавано жилище" следва да предоставя възможност за настаняване и на младежи, които напускат "Преходни жилища" и "Защитени жилища", след приключване на процеса на деинституционализация и извеждане на всички деца от домовете за деца, лишени от родителска грижа. През целия период на изпълнение, екипът за управление на проекта ще оказва подкрепа и ще мониторира дейността на персонала на "Преходно жилище" и "Наблюдавано жилище", с цел предоставяне на качествени услуги. За гарантиране устойчивостта на реализираните по ОПРР и ОПРЧР дейности, до края на месец юни 2023 г., Община Разград ще извърши всички необходими подготвителни действия за преминаване на новите резидентни услуги към финансиране като държавно делегирана дейност, считано от 01.01.2024 г. 288 430.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).