Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The idea of this project proposal is to establish a Centre for hourly services for social inclusion in the community or at home for people with disabilities and the elderly over 65 year in an inability to self-service in Simeonovgrad. The successful implementation of the project will improve the quality of life of these target groups, by providing them a maximum access to suitable for their individual needs social and health care. From a daily home care to an ethical psychological and a social support for them and their families. A package of the following activities is planned: forming a team, structure and a project management; publicity and visualization of the project; selection of qualified personnel and the activities of the Centre; preparing a methodology of work in the implementation of the Centre for hourly service provision for social inclusion in the community or at home; providing equal access to services for persons with disabilities and persons of 65 years by the Centre (Center for hourly service provision for social inclusion in the community or at home); Training the staff of the Centre ; Psychological and social counseling to the beneficients of social services; providing supervision of the staff that provides social services; Repairs Furnishing and equipment is transferred. The successful implementation of these activities will lead to the desired result, namely a real social inclusion and full existence of the people in need of support. The project will provide new opportunities for na employment of a relatives of people in need. The flexibility and the individually oriented care will be the basic aproach in work with people in need, and also are the basic principle of work for the team in the project.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Сформиране на екип, структура и управление на проекта.: Екипът отговорен за управление на проекта включва: Ръководител - 1 бр. , счетоводител - 1 бр., координатор - 1 бр. Необходимостта от извършването на тази дейност произтича от нуждата за административно управление, гарантиращо оптималното разпределение на отговорностите между членовете на екипа, съобразено с изискванията на проекта. Дейността допринася пряко за постигане на целите и резултатите на проекта и осигуряване на успешно реализиране в рамките на времевия график и предвидения бюджет на всички дейности по проекта. Ръководителят по проекта - ще организира, ръководи и контролира изпълнението на проекта. Той извършва цялостна организация на работа на екипа на проект, насочва лицата/семействата към консултиране и/или индивидуална социална работа. Ръководителят утвърждава всички необходими за предоствянето на СУ вътрешни документи - планове, програми, работни планове, процедури и др. Контролът за правилното разходване на средствата в рамките на проекта, реализацията на процеса на обучение на персонала на Центъра за почасови услуги се извършва от него. Координаторът по проекта - организира оперативната дейност на екипа при предоставянето на на услугата. Той отговаря за протичащата външна и вътрешна комуникация с иснтитуции, преса ел. медии и граждани координира презентирането на проекта и резултатите от него. При протичането на целия период по изпълнение на проектните дейности подпомага ръководителя на проекта при изпълнението на функциите му, като подпомага изготвянето на отчетите по проекта, изготвя документи и справки и изпълнява административни задачи. Координаторът поддържа необходимия регистър, изготвя тристранните договори за услуга, поддържа и изготвя необходимата документация, съгласно трудовото законодателство (КТ и КСО). Отговаря за съхранението на цялата документация по Проекта (без финансовата документация). Счетоводителят по проекта - организира цялата финансово – счетоводна дейност в съответствие с нормативните актове, извършва проверка на разходно-оправдателните документи, изготвя финансов отчет и искане за плащане, към което прилага необходимите финансови документи, своевременно регистрира счетоводните операции в съответствие с приложимото законодателство /стандарти и конкретни указания на екипа на управление, изготвя платежни нареждания за разплащане на получени първични документи след проверката им, изготвя месечните и тримесечните отчети и оборотни ведомости, аналитични ведомости и т.н. Екипът за управление се определя от със заповед от Кмета на общината, в съответствие с техните оценки на спецификата на проекта, определения бюджет в часове и при съблюдаване на изискванията за недопускане конфликт на интереси. Проектът ще бъде управляван и администриран според изискванията и насоките за изпълнение на проекти финансирани по ОПРЧР, съответните постановления за изпълнение, отчет и възлагане на изпълнение на дейности на изпълнители от бенефициенти на програмата, ЗОП както и според вътрешните правила и процедури на Община Симеоновград и държавните нормативни изисквания за счетоводна отчетност. За осигуряване на материали и консумативи за администрирането на проекта – офис консумативи, канцеларски материали, ще бъде избран изпълнител съгласно процедура по ЗОП. Екипът за организация и управление организира дейностите по проекта, следи и отговаря за изпълнение на договорените срокове, постигане на заложените индикатори за изпълнение и целесъобразно разходване на средствата и осъществява непосредствен мониторинг, както и следи за прилагане на методическите насоки за предоставяне на услугата. 45 440.00 44 235.02
Публичност и визуализация на проекта.: Изпълнението на тази дейност е съобразно изискванията на Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОП „Развитие на човешките ресурси”. Предвидени са целенасочени мерки за повишаване на информираността на обществото за планираните действия, целенасочена работа за положителна промяна в обществените нагласи към рисковите групи, включително и достъпно разясняване каква е социалната услуга, за какви целеви групи е предназначена. При всеки един от етапите на реализиране на проекта се предоставя информация в публичното пространство, за постигнатите резултати и изпълнение дейностите по Проекта. Основните параметри в процеса на информиране са: организиране и провеждане на 2 пресконференции с минимум 10 и максимум 20 човека, в началото и края на проекта, както и две публикации в местните печатни медии. В тях ще се представят планираните дейности и постигнатите резултати. Подготовка на текстовете на информационни материали, изработка и дизайн на дипляни от гланцирана хартия - 300 броя, плакати от гланцирана хартия 50 броя, размер А 3, химикали - 100 броя ; информационни табели за офиса на проекта и за Центъра за почасови услуги - 2 броя; Текущо ще бъде публикувана информация на официалния сайт на общината по проекта, на чиято територия се реализират проектните дейности. 600.00 596.40
Подбор на квалифицирани специалисти и персонал за дейността на Центъра.: Необходимостта от изпълнение на тази дейност е свързана с желанието на максимално качествено предоставяне на социалната услуга Център за почасови грижи хора с увреждания и хора над 65 г. с невъзможност самостоятелно да се обслужват. Изпълнението на дейността включва реализиране на подбор и респективно наемането на външни експерти и специализиран персонал за предоставяне социалните услуги на Центъра. Този набор от квалифицирани специалисти ще даде възможност както за потребителите така и за доставчиците на социалните услуги да получат специализирани грижи - медицински, социални и психологически. Планирали сме наемането на: двама външни специалисти за изготвяне на първичната индивидуална социална оценка на потребностите на хората с увреждане и хора над 65г в невъзможност за самообслужване; един методик в социални дейности за разработване на методика за дейността на Центъра; един обучител за провеждането на въвеждащо и поддържащи обучения на персонала на Центъра; един психолог за оказване психологическа подкрепа на потребителите на Центъра; един супервайзор за задоволяване потребностите от супервизия на екипа служители на Центъра: един социален работник, който ще отговаря за цялостния процес на предоставяне на услугите и ще извършва мониторинг и актуализация на индивидуалните планове на потребителите; една медицинска сестра, която ще осигурява достъпа до здравни услуги на потребителите. Организационно процеса по набора на квалифицирания екип специалисти ще се ръководи, координира и контролира от екипа за управление на проекта. 0.00 0.00
Изготвяне на методология за работа при реализиране на дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда за хора с увреждания и възрастни лица над 65г. с невъзможност в самообслужването.: Дейността включва разработване на методика, регламентираща процеса по предоставяне на услугата в общността Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда в съответствие с изискванията на минималните стандарти за качество разписани в Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане. Разработените правила и процедури в методиката ще дават указания за качествено предоставяне на услугата в практиката и ще предложат инструментариум за проследяване, регулиране и подобряване на нейната ефективност. Методиката ще подпомогне специалистите да развият уменията си за предоставяне на услуги в общността, спазвайки основните принципи на зачитане на човешките права и достойнство. В методиката ще са подробно описани различните дейности при доставката на услугата, тя ще обезпечи рамката от инструменти и методи на работа в Центъра. Ще се реализира от външен специалист - методик социални дейности. Необходимостта от реализирането на тази дейност е изцяло мотивирана от целта ни Центъра да има оптимално развит организационен капацитет, основан на детайлно разписани правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. Тази дейност ще бъде контролирана и наблюдавана от Екипа за управление на проекта. 1 142.45 621.58
Предоставяне на равен достъп до услуги за лица с увреждания и лица на 65г. чрез "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда“.: Предоставянето на почасовите услуги на нуждаещите се лица ще се извършва след индивидуална социална оценка и естествено зачитайки личното желание на потребителя. Дейността ще стартира своето изпълнение от втория месец с всички необходими административни процедури, обезправяващи необходимия човешки ресурс от експерти и служители/ доставчици на социални услуги /и респективно ще продължи до края на проектопредложението общо 21 месеца. Директното ползване на комплекса услуги от потребителите сме планирали да се реализира от трети месец от проекта до неговия край, общо 20 месеца. Местната общност ще бъде информирана за детайлите от изпълнение на дейността чрез мерките предвидени в дейността - Информираност и публичност. Набирането на данни за потенциалните потребители, оценяването им и класирането ще се извърши: Първичната социална оценка на потребностите ще се реализира от наети 2 броя външни експерти; Класирането за ползването на услугата и за разпределяне специфичната почасова нужда от услуги ще се реализира от сформирана за целта комисия. Основни елементи при класирането на потребителите ще са: специфични индивидуални потребности в съответствие с предлаганите услуги и капацитет в центъра, а именно: личен асистент, социален асистент, психологическо, здравно и социално консултиране. Определените почасови услуги, ще са описани в договора на потребителя. Към Центъра за почасови социални услуги ще бъде назначен персонал: социален работник на 8 часов работен ден, който ще отговаря за цялостния процес на предоставяне на услугите и ще извършва актуализация на индивидуалните планове на потребителите; медицинско лице със специалност медицинска сестра, което ще осигурява достъпа до здравни услуги с почасови ангажименти за 20 месеца, изразяващи се в предоставяне на съвети за хигиена и хранене, консултиране за хигиена и предпазване от развитието на декубитуси при рискови за това пациенти, измерване на витални показатели (кръвно налягане, пулс) ; Тези специалисти ще работят с потребителите при целия период на реално функциониране на социалната услуга. Основните дейности , които сме планирани да реализираме в домашна среда ще се предоставят от назначени - Личен асистент - 35 бр. и Социален асистент - 5 бр. Ползването на почасови услуги за социална подкрепа в домашна среда, се изразяват в помощ при извършване на личната хигиена, помощ при обличане и събличане , помощ при хранене, помощ при вземане на лекарства, предписани от лекар или други специализирани услуги в дома на потребителя. Тези дейности ще се извършват от Личните асистенти. Предоставянето на почасови услуги за социална подкрепа и социално включване в домашна среда, изразяващи се в помощ при общуването и поддържането на социални контакти, придружаване на потребителя при посещение на културни мероприятия, организиране на празници и др., ще се извършват от Социалните асистенти. Предоставянето на посочените услуги ще се извършва съгласно зададената рамка за работа чрез създадената за целта Методология и съобразно изготвен индивидуален план за всеки потребител. Един личен асистент ще обслужва един потребител, а един социален асистент ще обслужва трима потребители. Медицинска сестра и социалния работник ще оказват подкрепа на всички потребители. За да се осигори психологическа подкрепа на потребителите на Центъра, като външен специалист ще бъде нает и психолог /неговите отговорности са описани в Дейност 7 от Проекта/. Формите на работа и подкрепа на потребителите ще се осъществяват в различна интензивност, като ще се предоставят в комбинация или се допълват с цел да се осигури качествена грижа за съответното лице. Индивидуалните планове ще бъдат изготвени от наетите външни експерти, които са наети да изготвят социалните оценки, подпомогнати от социалния работник и медицинската сестра в центъра. Тази дейност ще се наблюдава и контролира от екипа за управление на проекта. 420 435.83 418 143.06
Обучение на служителите на Центъра за предоставяне на услуги в домашна среда.: Дейността ще се извърши от нает външен обучител, нает през втория месец от реализация на Проекта. Планирани са реализация в проекта са; 1 - въвеждащо и две поддържащи обучения. Ще бъде изготвена програма за обученията и обучителни материали от страна на обучителя, както и всичко необходимо за обезпечаване на дейността. За провеждането на обученията, екипът за управление и организация заедно с община Симеоновград ще подсигурят необходимата техника и зала. При провеждането на въвеждащото обучение няма да се включват лица, вече преминали през подобно обучение по други програми или по друг ред , но в поддържащите обучения ще бъдат включени всички доставчици на социални услуги, наети за предоставяне на услугата в Центъра. Въвеждащото обучение ще включва следните теми: Основни знания и задължения за домашните грижи; Специфика на грижите за стари хора и лица с увреждания; Работа с бенефициентите и техните семейства; Процедури за осигуряване на качество на услугата и за мониторинг; Нормативни стандарти за качество; Здравословни и безопасни условия на труд и др.. Параметрите на обученията са: Въвеждащо - Ще бъде проведено едно въвеждащо обучение в рамките на 2 дни, общо за 47 човека - 8 часа на ден общо 16 часа. Ще се проведат две поддържащи обучения през 5 месеца след датата на въвеждащото обучение, като всяко от тях има следната структура: - 1-во поддържащо двудневно обучение - лицата са разделени в 2 гр. дневно по 7 часа на ден за едно обучение или 14 часа за една група за два дни. Общо за двете групи за двудневно поддържащо обучение са планирани 28 часа. -2-ро поддържащо еднодневно обучение - лицата са в 1 гр. с продължителност - 4 часа. Темите на поддържащите обучения ще се определят от обратната връзка, дадена по време на основното обучение, както и от актуалните потребности на потребителите на услугите. Обученията ще имат интерактивен характер и ще включват теоретични и практически подходи. Тази дейност ще се наблюдава и контролира от екипа за управление на проекта. 1 600.00 1 600.00
Психологическо консултиране на потребителите на Центъра.: Дейността включва ежемесечно оказване на психологическа подкрепа на потребителите на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда, семействата на потребителите и техните близки от нает за целта външен специалист психолог. Тази дейност ще допринесе за разширяване възможностите на лицата да водят по-самостоятелен и пълноценен начин на живот. Тази дейност ще стартира от третия месец от реализация на Проекта. Категорична е необходимостта от изпълнение на тази дейност, поради факта че не бихме могли да говорим за качествено предоставяне на социална услуга за хора със специфични потребности, без наличие на хуманно отношение към личността, инсайта на нуждаещите се. В психологията клиента е човек, намиращ се в специфични взаимоотношения със специалиста. Отношенията психолог-клиент се основават на доверието и емпатията. Психологът изслушва, подкрепа, толерира и помага на клиента да опознае своите чувства, мисли, емоции и поведения за да достигне до по-ясно разбиране за себе си, а след това да открие своите силни страни и да вземе правилните решения като се опира на вътрешните си ресурси, именно това смятаме да предоставим на потребителите на Центъра чрез изпълнението на дейността. Индивидуално консултиране на лицата с увреждания ще е съобразно личните потребности, възможности и характерни особености на индивида. Консултирането на семействата на бенефициентите е с цел справяне и преодоляване на емоционалните натоварващи фактори при грижа за близкия човек в нужда, също така и придобиване на нови, градивни умения за справяне с кризисни ситуации. Потребителите на Центъра и техните семейства ще бъдат стимулирани за развитие на самостоятелност и допълнителни умения за независим живот, възстановяване на самооценката и увереността им, възтановяване на връзките и контактите с обкръжаващата среда. Оказването на психологическа подкрепа ще се извърши чрез идентифициране на психологичните проблеми и решаването им чрез психологични и терапевтични техники. Психологическата подкрепа и консултирането на потребителите ще се извършва от наетия психолог , подкрепен при груповата работа със семействата от социалния работник на Центъра. За проведените консултации, ще представя месечен отчет протоколи и респективно месечен доклад по дейности. 8 093.72 4 824.37
Предоставяне на супервизия на персонала, предоставящ социалната услуга.: Основната цел на супервизията при реализирането на тази дейност е развитие на личните и професионални умения на супертвизирания/те служители на Центъра за почасови социални услуги, подобряване на работната атмосфера, подобряване организацията на работа, а също така обсъждане на етични проблеми, търсене и осъзнаване на силните и слабите страни по време на консултация. Супервизията е задължителен елемент от развитието на един качествено работещ екип, има основна роля за повишаване на професионалните знания и умения на обхванатите служители. Процеса по предоставяне на супервизия в проекта включва следните етапи и форми за обхващане на служителите: - проучване на потребностите от супервизия на екипа, провеждане респективно на 2 бр. планови групови супервизии; предвидени 72 часа и за индивидуална супервизия и планирани 30 часа супервизия по конкретен случай при заявка от ръководителя на проекта. Параметрите на една планова супервизия са: първо провеждане - 12-ти месец от началото на проекта или 10-ти месец от реалното функциониране на социалната услуга. Продължителност е 6 часа на ден в два последователни дни, в групи по 20 човека. Индивидуалните супервизии ще се реализират по заявка на служителите, а супервизията по конкретен случай при заявка на ръководителя на проекта. Предоставянето на описания, подкрепящ служителите процес ще допринесе за предотвратяването на конфликти, решаване на проблемни ситуации и липса на напрежение в процеса на предоставяне на услугите в "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда в т. ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги“. 2 139.00 2 139.00
Ремонтни дейности, обзавеждане и оборудване.: Предоставените за ползване помещения от страна на Община Симеоновград, в които ще се помещава Центъра за почасови услуги в домашна среда се нуждаят от ремонт и обзавеждане и оборудване. Необходим е ремонт на ел инсталяция, пребоядисване, подмяна на подова настилка и др .Помещенията се намират на пл. Шейновски № 7 с АОС №185 , гр. Симеоновград в двуетажна масивна сграда, публична общинска собственост. Помещенията са разположени на втория етаж от сградата, налична е външна рампа с цел осигурена достъпност. Сградата е старо строителство, помещенията от години не са ремонтирани. Дейността включва извършване на строително ремонтни дейности на едно помещение и санитарен възел с обща площ 48 кв. м /четирдесет кв. м./, 30 кв. м. предназначено за залата на социалната структура и 18 кв. метра санитарното помещение / две клетки/. Основната цел на планираните ремонтни дейности е създаване на нормална работна среда в новосъздадения Център. Освен ремонтни дейности са планирали и обзавеждане и оборудване, процедури необходими да създадат подходящи работни условия за дейността на Центъра, отговарящи на критериите и стандарти за материална база и достъпност, съгласно действащото законодателство. Чрез реализиране на настоящата дейност ще се създаде работен комфорт в Центъра, който ще допринесе за наличието ползотворен и работен процес на екипа, наети служители. 20 400.00 20 280.06

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).