Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The main objective of the project is to improve the quality of life and the opportunities for social inclusion of people with disabilities and the elderly in the municipality of Gotse Delchev by providing hourly, mobile, integrated health and social services in a home environment. The specific objectives are:
- Expanding the scope of services provided in the municipality of Gotse Delchev in a home environment for people with disabilities and elderly ones, over 65 years old by introducing and applying a patronage care model.
- Building local level capacity (facilities and staff related) for providing a network of quality and affordable, integrated health and social services for disabled and elderly people.
The achievement of the project objectives will be ensured through the following activities: provision of hourly mobile integrated health and social services for disabled and elderly people in need; providing psychological support and/ or consulting to people of the target group; training and supervision of the staff; furnishing and equipping appropriate premises, including the purchase of a vehicle for carrying out mobile work.
A total of 53 persons, residents of Gotse Delchev Municipality, will be included in the project, under the conditions of non-discrimination based on sex, disability, age, ethnicity etc., who are representatives of the following target groups: people with disabilities and their families; elderly people over 65 with limited abilities or inability to self-handle. Within 12 months, the target group will be provided with hourly mobile integrated health and social services tailored to the individual needs of each user. A basic prerequisite for the quality of the offered services will be the availability of the facilities provided for the project (mobile equipment and furniture for medical and rehabilitation services, transport means, etc.) and a team for management and provision of services (qualified specialists, trained and motivated staff).
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
"Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора в община Гоце Делчев": Цел на дейността: Да се осигури качествено предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги за социално включване и в домашна среда на потребителите от целевата група, с оглед пълно и гъвкаво задоволяване на индивидуалните им потребности, съгласно целите на проекта. Община Гоце Делчев ще възложи изпълнението на мобилната интегрирана социално-здравна услуга (патронажна грижа за възрастни и хора с увреждания) на звено/дирекция в самата общинска администрация. Дейността ще се осъществи на два етапа: 1. Подготвителен - обхваща два проектни месеци и включва: - Разработване на правила за предоставяне на услугата "патронажната грижа" и работна документация за отразяване на работата – регистър на потребителите, лични досиета на потребители и персонал, процедури, инструктажи и др., съгласно спецификата на услугата, изискванията на приложимата нормативна база и финансиращата програма. - Подбор на потребители на услугите - ще се извърши на база идентифицираните потребности, определени в индивидуалната оценка за всяко лице от целевата група, подало заявление за включване в проекта. Оценките на кандидат-потребителите ще бъдат изготвени през втори проектен месец от назначения социален работник, който ще изпълнява и функции на координатор на услугата "патронажна грижа". - Подбор на персонал за предоставяне на услугите - ще бъдат изработени критерии и ще бъде извършен подбор на кандидати за длъжностите: координатор на услугата /социален работник/ - 1 бр.; медицинска сестра - 3 бр.; домашен санитар - 6 бр.; рехабилитатор - 1 бр.; шофьор - 1 бр. С избраните лица ще бъдат сключени трудови договори за пълно или непълно работно време, в зависимост от конкретните потребности услуги на участниците от целевата група. - Осигуряване на помещения за персонал на услугата - община Гоце Делчев ще осигури подходящи помещения за нуждите на новата услуга, в които да бъде разположен административния офис на персонала и при необходимост да се осъществяват срещи и дейности с потребители на услугата и членове на техните семейства. 2. Предоставяне на патронажна грижа на лицата от целевата група Обхватът и качеството на патронажната грижа ще бъдат изцяло съобразени с разработената и предоставена от Министерство на здравеопазването програма/ методика за предоставяне на услугата. В рамките на 12 месеца всеки потребител ще получава мобилни здравно-социални услуги до 2 часа на ден, базирани на индивидуалните нужди на лицето: - здравни грижи, медицинско наблюдение и рехабилитация - измерване на витални показатели; консултиране на хранителен и двигателен режим; наблюдение в следболничен престой; поставяне на системи, инжекции, смяна на превръзки; наблюдение и лечение на декубитални рани; провеждане на рехабилитационни процедури (масажи, раздвижване, обучение в дейности от ежедневието и др.) за ограничаване последствията от травми, внезапно възникнали или хронични тежки заболявания (деменция, диабет, сърдечно-съдови заболявания, бъбречни и чернодробни, неврологични, двигателни и др.) и др. - социални услуги за организиране на ежедневието, като например - домашна и домакинска помощ (почистване, подреждане); снабдяване с храна (пазаруване, готвене), сервиране, помощ при хранене; придружаване до болнично заведение, служби и институции, за участие в мероприятия на общността и др.; снабдяване с различни материали; придружаващи услуги преди лягане и след събуждане и др. -специализирани услуги, например - психологическа и мотивационна подкрепа за социално включване и осигуряване на заетост (където е приложимо), консултиране за включване в рехабилитационни и терапевтични програми и др. Изборът на услуги и тяхната продължителност (до 2 часа на ден) ще се извършва с участието на потребителите, въз основа на направената оценка на потребностите. Мониторинг върху качеството на услугите и удовлетвореността на потребителите ще се извършва от ръководителя и координатора на проекта, съгласно разработена процедура за вътрешен контрол. 101 123.95 84 642.79
"Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на лицата от целевата група": Цел на дейността: Оказване на специализирана помощ и подкрепа на лицата от целевата група за преодоляване на негативните последици, породени от тежките здравословни проблеми, социалната изолация и напредналата възраст. Описание на дейността: Дейността включва провеждане на индивидуални сесии за оказване на психологическа подкрепа и консултиране на възрастните хора с ограничения или в невъзможност за самообслужване, на лицата с увреждания и техните семейства, които са включени в проекта. Предвижда се дейността да се извършва от специалист психолог с подходящ релевантен опит. Сесиите за оказване на психологическа подкрепа и консултиране с потребителите на услугите ще се провеждат основно в домашна среда, но е възможно при необходимост и уместност да се планират и в офиса на персонала, предоставящ услугите. Срещите с участниците от целевата група ще се извършват по ежемесечен график, изготвен от психолога и съгласуван с координатора на интегрираните здравно-социални услуги. В дейността основно ще бъдат включвани лицата, за които необходимостта от оказване на психологическа подкрепа и консултиране е отразена в индивидуалната оценка на потребностите. Оказването на психологическа подкрепа е допустимо и извън ежемесечния график, при внезапно възникнал проблем или промяна в състоянието/ житейската ситуация на конкретен потребител, която промяна изисква оказването на своевременна и компетентна помощ от специалист-психолог. В сесиите за оказване на психологическа подкрепа, основно ще бъдат засягани въпроси, свързани с емоционалното състояние на потребителите, преодоляване на ограниченията от физическите увреждания, хроничните заболявания и последиците от социалната изолация, както и опазване на психичното здраве. С оглед предоставянето на по-качествени грижи и услуги на лицата от целевата група ще бъде оказвана и мотивационна подкрепа за повишаване на социална активност и при възможност за включване в различни форми на трудова заетост съобразно ресурсите и компетентностите на лицето. Изпълнението на дейността ще даде възможност лицата с увреждания и самотно живеещите възрастни да съхранят и/или подобрят психическото си здраве, да получат повече увереност в собствените сили и възможности за справяне с ежедневните трудности, породени от здравословното състояние или напредналата възраст. Ще се повиши и мотивацията им за по-активно общуване и социално включване. 4 617.72 4 617.80
"Обучение и супервизия на персонала": Цели на дейността: - Повишаване професионалната компетентност на наетия персонал и изграждане на местен кадрови капацитет за предоставяне на патронажната грижа, чрез предоставяне на обучение за спецификата на услугата, конкретните отговорности на участниците в процеса и координацията между тях. - Подобряване на работната ситуация, превенция на емоционалното прегаряне и мотивиране на персонала за предоставяне на качествени услуги, чрез осигуряване на професионална супервизия. Описание на дейността: Дейността включва две поддейности, които ще бъдат възложени за изпълнение на експерти с подходящо образование и релевантен опит: 1. Въвеждащо обучение на персонала за предоставяне на интегрирани мобилни здравно-социални услуги Поради спецификата и иновативния модел на услугата "патронажна грижа" в тази поддейност ще бъдат обхванати всички лица, които са назначени като персонал по проекта, независимо дали са били ангажирани и обучавани по предишни проекти със сходни дейности. Обучението ще бъде организирано и проведено през първия месец от стартиране предоставянето на услугите (месец 3 от стартиране на проекта), като съдържанието му ще бъде изцяло съобразено с разработената и предоставената от Министерство на здравеопазването програма. Професионалната подготовка, знания и умения на персонала са от изключително значение за качеството на предоставяните услуги, особено като имаме предвид специфичните потребности на потенциалните потребители. Ето защо с провеждането на обучение се цели да се създадат условия наетите лица да развиват и запазят мотивация си за предоставяне на интегрирани почасови услуги в домашна среда, да получат базово ниво на компетентност за изпълнение на задълженията си, както и да получат специфични умения и компетентности за адекватна самооценка на професионалните възможности. 2. Супервизия на персонала Тази поддейност включва провеждане на индивидуални и групови супервизии на лицата, пряко ангажирани с предоставянето на мобилните здравно-социални услуги по проекта. Груповата супервизия е насочена към подобряване на организационно груповите процеси в услугата между работещите, снемане на напрежението в трудни работни ситуации; създаване на пространство за изява и преработка на чувства, гарантиране и подобряване качеството на работа, профилактика на взаимоотношенията в екипа и др. Ето защо в рамките на проекта е предвидено да бъдат проведени поне две групови супервизии. Индивидуалната супервизия осигурява възможност на всеки член на персонала да направи преглед на своята работа, да анализира усещанията и чувствата си, да изясни ролите и очакванията си във връзката си с потребителите, да получи професионална подкрепа и да повиши самооценката си. Супервизията ще се провежда в офиса на екипа по график, изготвян от координатора на услугата, съобразно получените от персонала заявки и съгласуван с наетия за изпълнението на дейността експерт. Предвид тежката целева група, с която ще работи персонала, а и за да бъде професионалната подкрепа ефективна се предвижда всеки член на персонала да има възможност за индивидуална супервизия поне два пъти в периода на предоставяне на услугите по проекта. Осигуряването на своевременна супервизия е необходимо, за да се даде възможност на персонала да развива своите професионални умения и да получи подкрепа във всяка сфера на своята работа. Социалната работа изправя практикуващите пред много предизвикателства и хората се нуждаят от възможност да вентилират своите чувства, тревоги и стреса в безопасна среда. Супервизията отговаря и на потребността от одобрение или конструктивна критика и уверява супервизираните, че имат подкрепа и не работят в изолация един от друг. Изпълнението на дейността ще даде възможност на наетите лицата да подобряват качеството на работата си, да получат повече увереност и мотивация при предоставянето на избраните здравно-социални услуги, своевременно да се справят с възникнали трудности и проблемни ситуации. 1 106.33 989.00
"Обзавеждане и оборудване на подходящи помещения, включително и закупуване на транспортно средство за извършване на мобилната работа": Дейността цели изграждане на материален капацитет за предоставяне на качествени мобилни интегрирани здравно-социални услуги за лица с увреждания и възрастни хора в община Гоце Делчев. Предоставянето на качествени и достъпни мобилни здравно-социални услуги изисква наличие на подходяща материална база - обзаведени и оборудвани помещения за администриране на услугата и дейности с лицата от целевата група; транспортно средство за придвижване на персонала, с цел качествено и навременно предоставяне на мобилните услуги. По проекта община Гоце Делчев ще осигури - офис за административна работа на персонала на услугата "патронажна грижа" и помещение за срещи/ дейности с потребители и членове на техните семейства. Помещенията са в добро състояние и не изискват ремонтни работи, поради което в проекта такива не са предвидени. Помещенията не са включени в централна или локална отоплителна система и за осигуряване на здравословна работна среда на персонала е необходимо да бъдат закупени и монтирани 2 бр. климатици. За да се обезпечи технически дейността по предоставяне и администриране на услугата е необходимо по проекта да бъде осигурено подходящо офис оборудване и обзавеждане, включващо: мултифункционално устройство (с функции за печат, копиране и сканиране на документи); 2 бр. преносими компютри; 2 бр. мобилни телефони; 2 бр. климатици за осигуряване на отоплението; 1 бр. работна маса; 2 бр. бюра и 2 бр. контейнери с чекмеджета; метален шкаф със заключване за съхранение на документи; работни офис столове - 2 бр., посетителски столове - 12 бр., етажерки - 2 бр. и др. Проектът обхваща гр. Гоце Делчев и всички 11 села в общината, 3 от които са на отстояние 17-18 км.от общинския център. 5 от селата са високопланински, като в 3 от тях (Делчево, Добротино и Попови ливади) липсват медицински лица. Такива няма и в селата Господинци, Баничан и Добротино. За целите на проекта ще бъдат привлечени медицински лица от гр. Гоце Делчев или по-големите села в общината. Община Гоце Делчев не разполага с транспортно средство, което да бъде използвано за осъществяване на мобилни патронажни грижи, ето защо за осигуряване мобилността на услугите предвиждаме по проекта да бъде закупен лек автомобил. Изборът на лек автомобил ще е съобразен с ангажираността и нуждите на наетите по проекта лица, предоставящи услугите и стремежът за непрекъснатост, качество и своевременно предоставяне на патронажната грижа по домовете на хората от целевата група. Автомобилът ще осигури висока мобилност и безопасност на назначените по проекта специалисти, предоставящи здравни услуги, рехабилитационни процедури и психологична подкрепа на потребителите. Лекият автомобил ще е особено полезен за селата Делчево, Добротино и Попови ливади, които са с население под 100 жители, нямат здравна служба и регулярен обществен транспорт. В с. Добротино и с. Делчево живеят предимно самотни хора на пенсионна възраст. С осигуреният по проекта автомобил медицинските специалисти ще посещават домовете на възрастните хора, ще извършват първична и вторична профилактика, измерване на кръвното налягане, кръвната захар и ще осъществяват връзката на лицето от целевата група с личния му лекар, който няма възможност за домашни посещения. Мобилните почасови здравни и социални услуги, които ще са възможни с осигуреното по проекта транспортно средство са важни и за самотно живеещите в селата хора с психически разстройства, като превенция срещу рецидив и влошаване на състоянието им. 49 350.00 45 292.40

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).