Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 678 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

This project proposal is the result of a thorough analysis of the needs of vulnerable people and people at risk of Mirkovo Municipality. The project was developed in compliance with the European Fund for helping the most deprived. Moreover, the project contributes to the national goal of reducing the number of people living in poverty by 2020 in line with the strategy "Europe 2020". The project of Mirkovo Municipality is entirely focused directed at people living in the highest level of poverty and social exclusion.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи: Механизмът за идентифициране на най-нуждаещите се лица, който община Мирково приложи, се основава на принципите за достъп до социално подпомагане и социални услуги, определени в националното законодателство. В съответствие с Наредба №РД – 07 – 01 от 04.04.2016г. Общината потърси съдействие на Дирекция „Социално подпомагане” за предоставяне на информация за потенциалните представители на целевите групи. По този начин се определиха следните три основни целеви групи, които да обхване настоящия проект: - 1.1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане - 1.2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“ - 1.3. Самотно живеещи лица и семейства, които не могат да се издържат от имуществото си или труда си, и получават пенсии в минимални размери - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност Като допълнителна целева група, на която да се раздаде неполучен обяд се определя категорията на: 2.1. Лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта. На този етап са идентифицирани и определени 89 лица, които да получават топъл обяд по Оперативната програма 0.00 0.00
Закупуване на хранителни продукти: Определянето на вида хранителни продукти за закупуване ще се извършва от Община Мирково. Продуктите ще се доставят от външен изпълнител, който ще бъде избран в съответствие с националното законодателство. Процедурата за избор на изпълнител ще се проведе изцяло в съответствие с изискванията на ЗОП, ще бъде сключен договор с клаузи и механизми за контрол върху доставките, така че да се осигури максимална прозрачност на доставката на хранителни продукти. Общината гарантира, че ще предоставят разнообразно седмично меню, ще осигури балансирано хранене на целевата група, както и ще спазва изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. Всички планирани мерки са в съответствие с документа „Методически насоки за работата на специализираните институции за социални услуги и социални услуги в общността по изпълнение на стандартите и критериите за хранене”. Дата на стартиране на трапезарията – 01.02.2018г. Дата на приключване на дейността на трапезарията – 31.12.2019г. Общ брой дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд – 479 дни. Като храната ще се предоставя само в работните дни. Конкретния брой за 2018г. е 227дни, за 2019г. е 252 дни. Общ брой месеци, в които се предвижда да се предоставя топъл обяд - 23 месеца. Общ брой лица, на които ще се предоставя топъл обяд –89 лица, представители на целевите групи. Общата стойност на закупените храни е формирана по следния начин: м.02.2018г.–брой дни–20 Х 2,50 лв.Х89 лица –4450,00 лв. м.03.2018г. – брой дни – 21 Х 2,50 лв. Х 89 лица - 4672,50 лв. м.04.2018г. – брой дни – 19 Х 2,50 лв. Х 89 лица - 4227,50 лв. м.05.2018г. – брой дни – 20 Х 2,50 лв. Х 89 лица - 4450,00 лв. м.06.2018г. – брой дни – 21 Х 2,50 лв. Х 89 лица - 4672,50 лв. м.07.2018г. – брой дни – 22 Х 2,50 лв. Х 89 лица – 4895,00 лв. м.08.2018г. – брой дни – 23 Х 2,50 лв. Х 89 лица - 5117,50 лв. м.09.2018г. – брой дни – 18 Х 2,50 лв. Х 89 лица - 4005,00 лв. м.10.2018г. – брой дни – 23 Х 2,50 лв. Х 89 лица - 5117,50 лв. м.11.2018г. – брой дни – 22 Х 2,50 лв. Х 89 лица - 4895,00 лв. м.12.2018г. – брой дни – 18 Х 2,50 лв. Х 89 лица - 4005,00 лв. м.01.2019г. – брой дни – 22 Х 2,50 лв. Х 89 лица - 4672,50 лв. м.02.2019г. – брой дни – 20Х 2,50 лв. Х 89 лица – 4450,00 лв. м.03.2019г. – брой дни – 20 Х 2,50 лв. Х 82 лица - 4450,00 лв. м.04.2019г. – брой дни – 20 Х 2,50 лв. Х 82 лица - 4450,00 лв. м.05.2019г. – брой дни – 20 Х 2,50 лв. Х 82 лица - 4450,00 лв. м.06.2019г. – брой дни – 20 Х 2,50 лв. Х 82 лица - 4450,00 лв. м.07.2019г. – брой дни – 23 Х 2,50 лв. Х 82 лица – 4715,00 лв. м.08.2019г. – брой дни – 22 Х 2,50 лв. Х 82лица - 4510,00 лв. м.09.2019г. – брой дни – 19 Х 2,50 лв. Х 82 лица - 3895,50 лв. м.10.2019г. – брой дни – 23 Х 2,50 лв. Х 82 лица - 4715,00 лв. м.11.2019г. – брой дни – 21 Х 2,50 лв. Х 82 лица - 4305,00 лв. м.12.2019г. – брой дни – 19 Х 2,50 лв. Х 82лица - 3895,00 лв. За периода от 12.03.2018г. до 30.06.2018г. „топлия обяд” се предоставя на 75 потребители, вместо на планираните 89. Ежедно 14 потребители не получават топъл обяд за 15 р.дни за март 2018г., 19 р.дни за април 2018г., 20 р.дни за май 2018г. и 21 р.дни за юни 2018г. – общо 75 работни дни. - 75 дни х 2,50лв. х 14 потребители = 2625,00лв. Общо е реализирана икономия в размер на 8410,00лв. Икономия за юли и август 1590,00лв. Икономия от незает капацитет от 01.09.2018г. до 31.01.2019г. - 3 910,00лв. Общо средства за закупуване на храни 89 045,00лв. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа - проведена процедура по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП – 00602-2017-0002, и № на договор с избран изпълнител - №136 от 29.11.2017 r. 86 577.50 86 577.50
Осигуряване на топъл обяд: Целта на предоставянето на социалната услуга е насочена към задоволяване на потребностите от храна за хора, които не могат да си я осигуряват сами. Като резултат от предоставянето на услугата се очаква следното: - подобрен достъп до социални услуги на нуждаещи се лица; - разширяване на обхвата на ефективното социално подпомагане; - подобряването на достъпа до социални услуги, ще допринесе за намаляване на бедността; При предоставяне на социалната услуга доставчикът ще предоставя разнообразно седмично меню, ще осигурява балансирано хранене на целевите групи, както и ще спазва изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. Община Мирково отговаря на изискванията за Доставчик на социалната услуга и Партньорска организация по настоящия проект по следните показатели: - Тя община на територията на Р.България. - Притежава подходяща материална база и оборудване за приготвяне на храна и осъществяване процеса на хранене. - Общината е администратор на лични данни. - Разполага с подходящ капацитет – технически, финансов и административен, организационни работни процеси, осигурена складова база, капацитет за реализиране на съпътстващи мерки, в допълнение към предоставянето на храни. - Разполага с подходящ капацитет за предоставяне на топъл обяд до домовете на крайните потребители. Дейността ще се реализира в една трапезария, находяща се на следния адрес: с.Мирково, ул."Св.св. Кирил и Методий" №1. Наличният човешки ресурс, който би могъл да се ангажира с реализация на проекта е следният: 3бр. лица със следните длъжности: 1бр. готвач, 2бр. общ работник. На разположение е 1 бр. лекотоварен автомобил с марка „РЕНО”. Наличната материална база и оборудване, подходящи за съхранение и приготвяне на храна и осъществяване процеса на хранене е следната: готварска печка с 6 ел. котлона и ел. фурна – 1 бр.; готварска печка с 4 ел. котлона и ел. фурна – 1 бр.; ел. фурна – 3 бр.; миална машина – 1 бр., фризери – 2 бр.; хладилник – 2 бр.; бойлер – 1 бр.; кухненски плотове за подготовка на храната – 3 бр.; кухненски шкафове – 4 бр.; микровълнова фурна – 1 бр.; маси – 12 бр.; столове – 50 бр.; кухненска посуда; Налична е достатъчно посуда – тави, тенджери, посуда, прибори за обезпечаване безпроблемното реализиране на дейността. Видно от това Община Мирково има възможност да гарантира качествено предоставяне на социалната услуга. Помещението, което ще се използва за предоставяне на социалната услуга „Обществена трапезария”, както и прилежащите му терени се поддържат чисти и в добро състояние. Помещението е изградено по начин, по който се осигурява съответното поддържане, почистване и/или дезинфекция, както и свеждане до минимум замърсяването на въздуха. За периода от 11.03.2019г. до 15.03.2019г. дейността на обществената трапезария ще бъде спряна, поради неотложен ремонт на вентилационната ситема в кухнята на Домашен социален патронаж, находяща се в с.Мирково, ул."Петър Берон" №2. 4 328.88 3 975.03
Предоставяне на съпътстващи мерки: Задоволяването на потребностите от храна е от важно значение за Общината спрямо нейните уязвими жители. Но социалната подкрепа не бива да се свежда само до изхранването на тези лица. Защото често пъти рисковете, които се идентифицират по отношение на тези лица не са свързани само с процеса „хранене”. Тези лица имат нужда от цялостна социална подкрепа и осигуряване на комплексен характер на социално обслужване. Лицата в риск се нуждаят от материална и социална подкрепа, не рядко те имат нужда от достъп до социални услуги, както и до включване в програми за обучение и трудова заетост. Затова общината ще реализира съпътстващите услуги, така, че да се гарантира индивидуалния подход и комплексния характер на социалната услуга „Обществена трапезария”. Съпътстващите мерки, предвидени в допълнение по проекта целят намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Те допълват предоставянето на топъл обяд по настоящата процедура и ще се изразяват в индивидуално/групово консултиране и съдействие за следното: -възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ. Честотата на осъществяване на тази мярка е на тримесечие или при необходимост /напр. при запитване от потребител, при разкриване на нова услуга, която да представлява интерес за потребителите/; -информация за достъпа до административни общински услуги; здравословно и балансирано хранене. Честотата на осъществяване на тази мярка е ежемесечно или при необходимост /напр. запитване от потребител/; -други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. Честотата на осъществяване на тази мярка е при възникнала потребност от информация или при идентифицирана нужда/проблем на потребител. Дейността по съпътстващите мерки ще се изпълнява от доставчика на социалната услуга – Община Мирково. Общината има значителен опит при изпълнение на сходни дейности, насочени към повишаване информираността на потребителите по различни въпроси, предоставяне на социални консултации, информиране за достъпа до социални услуги и други подобни. Общината натрупа опит при консултиране и предоставяне на информация по следните проекти, финансирани от Европейския съюз: процедура „Алтернативи”, процедура „Независим живот”, а също и при предоставяне на социалната услуга Домашен социален патронаж. Освен това близкия контакт с потребителите, попълването на анкети, ще допринесе за последващ анализ на дейността и при бъдещи проекти нуждата от специфични консултации и услуги ще се отчете и ще се включи в дейността. 4 328.87 4 328.91

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).