Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

Amid the COVID-19 pandemic, providing a warm meal has turned out to be significant aid. It is with this help that there is a real possibility for the poorest and most vulnerable residents of “Nadezhda” district to continue having the food they need. Moreover, to have it delivered to their homes. By carrying out this contract, the district will elaborate and expand on all completed projects, in the field of social integration. The number of consumers that will be able to make use of this service is 250 users as of 10.02.2021 and 165 users as of 01.09.2021. The groups, eligible for this project, are identified in the Application Requirements for the operation. All activities will be carried out in compliance with all requirements when applying to the procedure. Apart from determining the eligibility of the individuals within targeted groups, preparing the hot meals and their distribution, “Nadezhda” district acting as a beneficiary will provide activities and measures to support the consumers, as well as means, with which to avoid food waste. The regional administration will carry out measures to receive feedback from the consumers, which aim for constructive criticism on the work done and to provide guidelines for further development of the planned activities. With the implementation of activities aimed at overcoming the main material deprivation - food shortage, the effective scope of the social assistance programs, which the regional administration has implemented so far, will expand. By doing so, the quality of life will increase, which will reduce the number of people living in poverty.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи.: Определяне на целевите групи: Дейността се изпълнява преди стартирането на договора за безвъзмездна финансова помощ, както и след сключването му през целия период на изпълнението му. Изпълнението на дейностите по Договора започва на 01.02.2021 г. Партньорската организация предоставя топъл обяд на 250 брой потребители, считано от 10.02.2021 г. и на 165 брой потребители, считано от 01.09.2021 г. за период от 20 брой месеци в рамките на общо 408 работни дни. Срокът за изпълнение на Договора е до 30.09.2022 г. За определянето на лицата от целевите групи е назначена комисия със Заповед от Кмета на Столична община - район "Надежда", която да изготви списък на потребителите. Определени са следните целеви групи: 1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията; Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Изборът на лицата от целевите групи е извършен в съответствие с механизма за идентифициране на най-нуждаещите се лица - целева група по операцията, като го модифицира, за да отговори в най-пълна степен на нуждите на хората и да отразява обективната пандемична ситуация. До момента на територията на район "Надежда" е осигурен топъл обяд у дома на 200 (двеста) представителя на целевите групи, отговарящи на критериите за допустимост на Управляващия орган. Във връзка с настоящата процедура през месец декември районната администрация извърши прием на заявления-декларации от кандидатите за потребители (Приложение № 2 от Методиката за прилагане на опростени правила и декларации за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация (Приложение 20 към Ръководството). Допълнително служители на районната администрация извършиха посещение на място в домовете на трудноподвижни хора, с цел запознаване с отворената процедура и набиране на допълнителен брой заявления-декларации за изготвяне на списък на потребителите на услугата. Към момента администрацията разполага с налична база данни. За да се гарантира, че помощта ще достигне до най-засегнатите от кризата, служителите идентифицираха най-нуждаещите се лица, като използваха като източник на информация – Дирекция социално подпомагане - Сердика. Планираният брой потребители по настоящата процедура е 250 брой потребители, считано от 10.02.2021 г. и 165 брой потребители, считано от 01.09.2021 г. души. Резервният списък включва и лица, обект на месечно социално подпомагане, но отново отговарящи на посочените в Чл.9 от Правилника за прилагане на закона за социалното подпомагане, както и конкретни представители от целевите групи, които не са включени в основният списък. Лицата, които попаднат в резервният списък, ще имат възможност да получат топъл обяд и при не получаване на такъв от включените по Договора потребители. По този начин, администрацията на района ще предотврати разхищението на хранителни продукти и ще гарантира, че топлия обяд ще достигне до най-нуждаещите се лица. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд.: Супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт ще се предоставя на одобрените кандидати в работните дни от седмицата. Районната администрация ще приготвя и доставя топъл обяд до домовете на потребителите чрез избран изпълнител по реда на ЗОП. Храната по проекта ще се приготвя в стол, регистриран от Българска агенция за безопасност на храните по реда на чл. 12 от Закона за храните. Адресът на кухнята, в която ще се приготвя храната – стол в 23 СОУ „Фредерик Жолио Кюри“, гр. София, бул. „Ситняково“ № 21, притежаващо удостоверение за регистрация по чл. 12 от ЗХ с № 13853/26.09.2012 г., издадено от БАБХ. Регистрационният номер на обекта е №222500778. Избраният изпълнител разполага с технически и човешки ресурси за изпълнението на дейността. Храната ще се приготвя от двама главни готвача, които притежават дипломи за главен готвач, както и от трима помощник готвача, храната ще се пакетира от двама пакетировача при строго спазване и контрол на санитарно-хигиенните изисквания. Обектът, в който ще се приготвя храната се състои от помещение за персонала, където служителите се обличат в работно облекло и се привеждат във вид, отговарящ на условията за предпазване от разпространение на COVID -19; помещение за получаване на стока; помещение за обработка на зеленчук; подготвителна; кухня за приготвяне на храна; помещение за пакетиране на храна и склад за сухо съхранение. Осигурено професионално кухненско оборудване: - Конвектомат за 20 броя тави – 2 броя; - Конвектомат за 10 бр. тави – 2 броя; - Съдомиялна професионална – 2 броя; - Професионален хладилник с две крила – 4 броя; - Фризери – 4 броя; - Зеленчукорезачка и пасатор. Всички помещения ще бъдат дезинфекцирани на 4 часа със сертифицирани препарати, а персоналът е оборудван с всички предпазни и дезинфекциращи средства за COVID - 19. 174 723.80 175 039.00
Предоставяне на топъл обяд.: Топлият обяд ще се доставя до домовете на потребителите всеки работен ден от седмицата от външен изпълнител, предвид обявената епидемиологична обстановка, произлизаща от необходимостта да се предпази разпространението на COVID -19. Избраният изпълнител разполага с технически и човешки ресурси, транспортни средства. Служител от районната администрация при Район „Надежда“ ще предоставя списък с одобрените ползватели по услугата. Персоналът ще разполага с лични предпазни средства и дезинфекциращи препарати, които да ползват при изпълнението на дейността предоставяне на топъл обяд. Храната ще се доставя на потребителите в индивидуална опаковка, която ще предпазва ястието от външно замърсяване и няма да променя органолептичните му характеристики. Топлият обяд ще се пакетира от двама пакетировачи в обекта на избрания изпълнител, при строго спазване на санитарните изисквания/ с ръкавици за еднократна употреба и защитни маски/. Пакетирането на храната се извършва в еднократни опаковки, съответно със сертификат за съхранение на топла и студена храна. Хлябът се опакова в отделно пликче. Пакетираната храна и хляба се поставят в бяло пликче, след което всичко това се поставя във външно пликче, необходимо при безконтактното предаване до адреса на ползвателите. 8 736.21 7 330.83
Съпътстващи мерки.: Съпътстващи мерки: Дейността ще се извършва от служители на районната администрация и служители на ДСП-Сердика през целия период на изпълнението на договора. Районната администрация, в качеството си на бенефициент по процедурата, предвижда дейности и мерки, свързани с психологическата подкрепа на потребителите, консултиране/насочване от служители на ДСП Сердика за предоставяне на социални помощи и услуги, съдействие за попълване на формуляри и/или ползване на общински/социални и/ или други административни услуги, съдействие за ползване на здравни и образователни услуги, както и механизми, с които да предотврати разхищението на хранителни продукти. Дейността ще се извършва през целия период на изпълнението на договора. 8 736.21 7 920.63

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).