Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The project proposal envisages provision of food for people from the following target groups:
1. People and families, monthly supported under the terms and conditions of Art. 9 of the Regulations for the implementation of the Social Assistance Act;
2. People with proven lack of income and relatives to take care of them. The described circumstances must be determined by the Social Assistance Directorate;
3. Single people and families who cannot support themselves through their property or their work and receive minimal pensions for retirement and old age, disability, survivors' pensions or pensions, unrelated to work activities. 
4. Homeless adults and children;
5. Individuals from vulnerable groups: third-country citizens within the meaning of § 1, p. 17 of the Additional provisions of the Law on Asylum and Refugees.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи: Потребителите на услугата ще бъдат определени съгласно Наредба РД 07 -1/04.04.2016 г. за реда и условията за определяне на целевата група по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане. Разпределението по целеви групи е следното: 1.1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП - 950 души; 1.2 лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция Социално подпомагане - няма посочени лица от тази целева група, но при необходимост ще бъдат включени 1.3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии- за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии, пенсии, несвързани с трудова дейност-- 2050 души; 1.4. Скитащи и бездомни лица и деца - такива лица не са идентифицирани към настоящия момент, но при необходимост ще бъдат включени 1.5. Лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от Допълнителни разпоредби от Закона за убежището и бежанците - такива лица не са идентифицирани към настоящия момент, но при необходимост ще бъдат включени Общо: 3000 души Гореописаното разпределение е валидно до 30.04.2017 г. Поради динамиката на целевата група и предвиденият втори подбор, бройката на лицата от всяка група ползватели на услугата след 01.05.2017 г. няма да се конкретизира,като видовете целеви групи се съобразяват с последващите изменения на Наредба РД 07 -1/04.04.2016 г. за реда и условията за определяне на целевата група по Оперативна програма за храни. Услугата ще се предоставя на лица от територията на община Сливен, а именно : град Сливен и 44 села, намиращи се на територията на Общината. Услугата ще се осъществява в периода ноември 2016 г. - февруари 2020 г. (40 месеца).Подборът на потребителите ще стартира през месец октомври 2016 г. След 01.05.2017 г. и след сключване на договор с изпълнител на доставка на храна и/или топъл обяд по реда на ЗОП услугата ще се предоставя на 1600 потребителя. 0.00 0.00
Закупуване на хранителни продукти -трапезария 1: Дейността по закупуване на храни ще бъде изпълнена след избор на регистриран доставчик на услугата "Обществена трапезария", избран съгласно Закона за социално подпомагане и Правилника за прилагането му.Конкурсът за избор на доставчик на услугата „Обществена трапезария” приключи със сключване на договор от 31.10.2016 г. с избрания изпълнител - фирма „Кей енд Ви” ООД, с удостоверение за регистрация в АСП № 528-01 за предоставяне на социални услуги ОБЩЕСТВЕНА ТРАПЕЗАРИЯ. Със закупените хранителни продукти ще бъде приготвяна храната, която ще се доставя на потребителите на услугата "Топъл обяд". Доставяните храни следва да са приготвени с качествени продукти с доказан произход, да отговарят на нормативно установените изисквания за качество и за безопасност при употреба от крайни потребители, да отговарят за санитарните, ветеринарно- санитарните, хигиенните и други норми установени от действащото в България законодателство. Доставените хранителни продукти следва да са безопасни, годни за консумация и не увреждащи здравето на хората. Закупуването на хранителни продукти следва да се извършват в съответствие с изискванията на националното законодателство, по прозрачен начин, и при гарантиране спазването на принципите на чл. 30 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета за икономичност, ефикасност и ефективност на разходването на средствата; Доставките се извършват със специализирани транспортни средства, оборудвани за превоз на съответния вид стоки. Специализираните транспортни средства следва да са регистрирани по реда на чл. 246 от закона за ветеринарномедицинската дейност. Доставчиците ще са сертифицирани по система за управление на безопасността на храните ISO 9001:2008 и/или EN ISO 22000:2005 и/или еквивалент. Началната дата на стартиране на дейността по проекта е 1.10.2016 г., а крайната дата - 31.12.2019 г. Услугата за предоставяне на храна ще стартира на 1.11.2016 г. и ще се предоставя в работните дни на всеки месец до 30.04.2017г., както следва: Ноември 2016 г. - 22 работни дни Декември 2016 - 21 работни дни Януари 2017 г. - 22 работни дни Февруари 2017 г. - 20 работни дни Март 2017 г. - 22 работни дни Април 2017 г . - 18 работни дни общо: 125 дни и от 01.05.2017 г. и след сключване на договор с изпълнител по ЗОП за периода от 25 месеца,, в рамките на общо 515 работни дни. Общият брой на лицата, включени в обхвата на трапезарията е 3000 души до 30.04.2017 г. и 1600 души след 01.05.2017 г. и след сключване на договор с изпълнител по ЗОП. На 25.01.2018 г. е сключен договор с избрания изпълнител по ЗОП- фирма „Кей енд Ви” ООД Приготвянето на топлия обяд за представителите на целевите групи се извършва в две обществени трапезарии считано от 10.10.2018 г.. Настоящата Обществена трапезария става № 1 като топлия обяд продължава да се приготвя от „Кей енд Ви“ ООД за 805 потребители. Броят им е индикативен, поради динамичността на целевата група. На 17.12.2019г. е сключен договор съгласно чл.114 от ЗОП за отложено изпълнение с избрания изпълнител по ЗОП- фирма „Кей енд Ви” ООД. Изпълнението на договора се отлага до датата на подписване на допълнително Споразумение към Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05FMOP001-3.002-0148-C09 „Осигуряване на топъл обяд в Община Сливен“ между Агенция за социално подпомагане чрез Дирекция „Международно сътрудничество, програми и европейска интеграция“ наричана „Управляващ орган” и Община Сливен. 2 136 791.84 2 147 574.92
Осигуряване на топъл обяд.: Изпълнителят на социалната услуга „Обществена трапезария“, избран по реда на Закона за социално подпомагане, разполага с обект за производство на храни, регистриран по чл. 12, ал.2, ал.9 и ал. 10 от Закона за храните. Кухнята – майка се намира в гр. Сливен, ул. „Димитър Пехливанов“ № 2. Услугата ще се предоставя всеки работен ден за периода 1.11.2016 г. до 29.02.2020 г. При приготвянето на храната ще се спазват изискванията за хигиена, качество и енергийна стойност на храната, както и разнообразие на видовете ястия съобразно предварително изготвеното седмично меню. Храните ще бъдат приготвени при спазване грамажа на порциите, вкусовите качества и технологичните изисквания за приготвяне на храни и добър външен вид. След 01.05.2017 г. услугата ще се предоставя на 1600 потребителя след сключване на договор с изпълнител на доставка на храна и/или топъл обяд по реда на ЗОП със стойността на единица продукт - топъл обяд в размер на 2.50 лв. на лице среднодневно, като храната ще се раздава в пунктове във всички населени места на общината /44 населени места/ при наличие на кандидат потребители да ползват услугата/.На 25.01.2018 г. е сключен договор с избрания изпълнител по ЗОП- фирма „Кей енд Ви” ООД, който ползва същата материална база и човешки ресурси.На 17.12.2019г. е сключен договор съгласно чл.114 от ЗОП за отложено изпълнение с избрания изпълнител по ЗОП- фирма „Кей енд Ви” ООД. Приготвянето на топлия обяд за представителите на целевите групи се извършва в две обществени трапезарии, считано от 10.10.2018 г. Обществена трапезария 1 е обект, в който се приготвя топъл обяд от „Кей Енд Ви“ ООД. Кухнята – майка се намира в гр. Сливен, ул. „Димитър Пехливанов“ № 2, с Удостоверението за регистрация по чл.12 от Закона за храните е 2190/25.04.2012, регистрационен № в регистър БАБХ № 20070006. Фирмата разполага с един главен готвач, притежаващи Свидетелства за професионална квалификация; двама готвача, притежаващи Удостоверения за професионално обучение; майстор за производство на хлебни изделия, двама инженер технолог по храните и др. персонал, необходим за изпълнението на услугата. Кухнята е оборудвана с: Електрическа пекарна с 3-камери по2 тави – 8 броя, 2 бр. конвекторни фурни, газов парен казан – 5 броя, 7 бр. професионални хладилни шкафове с различни температурни диапазони, 4 бр. хладилни камери, 2 бр. готварски плотове /с общо 6 га-зови котлона/, 5 бр. различни по вид везни, планетарен миксер – 2 броя, машина за формиране на мляно месо, зеленчукорезачка -3броя, картофобелачка – 3 броя, месомелачка, втасална камера – 6 броя, тестобъркачки /2 бр./, тесто-отделителна и тестоокръглителна маши-на, колбасорезачка и др. Обществена трапезария 2 е обект, в който се приготвя топъл обяд от „Василев“ ЕООД.“ Кухнята за приготвяне на храната на „Василев“ ЕООД е на адрес гр. Сливен, кв. „Индустриален“, област Сливен, с удостоверение по чл.12 от ЗХ № 3633/28.08.2014, регистрационен № в регистър БАБХ - 20070002. Базата е наета съгласно договор за наем от 30.05.2007г. и анекс към него за удължаване срока на ползване на помещенията до 30.05.2021г. Фирмата разполага с необходимото оборудване, изразяващо се в: 4 електрически пекарни, 2 бр. конвекторни фурни, 7 бр. професионални хладилни шкафове с различни температурни диапазони, 2 бр. хладилни камери, 1 бр. готварски плотове /с общо 4 котлона/, 5 бр. различни по вид везни, машина за формиране на мляно месо, зеленчукорезачка, месомелачка, картофобелачка, газов парен казан – 2 бр. обръщателен тиган, фритюрник – 2бр., скара – 2бр. колбасорезачка. Фирмата разполага и с необходимия човешки ресурс, а именно с един технолог с диплома за висше образование по специалност „ хранителни технологии в бита и туризма“, един главен готвач с професионална квалификация, 5 броя работник –кухня и др. персонал, необходим за изпълнението на услугата. Двете трапезарии обслужват пунктове в 44 населени места. 134 256.58 130 668.24
Предоставяне на съпътстващи мерки.: Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд по настоящата процедура се изразяват индикативно в индивидуално консултиране и съдействие за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги и за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене; - други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. Община Сливен е доставчик на социални услуги, съгласно Закона за социално подпомагане. По проекта ще бъдат реализирани следните съпътстващи мерки: Веднъж в седмицата ще бъде определен ден за разговори и консултация за потребителите на които ще бъде осигурен топъл обяд, в който ще се информират от социален работник/и/или служител от Дирекция "Социални дейности, здравеопазване и спорт" за възможностите и реда за ползване и на други социални услуги в общността, предоставяни на територията на община Сливен.Ще ги насочват към Дирекция „Социално подпомагане”, Дирекция „Бюро по труда” – Сливен и други институции, според установената потребност.Ще се провеждат консултации за ползване на административни общински услуги/ попълване и подаване на заявления за ползване на административни услуги/Консултации за възможности за осигуряване на временен подслон на бездомните лица. Консултации за възможности за достъп до образователни услуги и насочване към съответните учебни заведения. Консултации за възможности за ползване на здравни услуги. За проведените консултации, социалният работник/и/или служител от Дирекция "Социални дейности, здравеопазване и спорт" ще съставя списък, в който потребителите ще се подписват. Ще бъде разработена листовка с информацията, която ще се раздава на потребителите. Ще бъде приложен и снимков материал. За трудно подвижните лица консултациите ще се извършват на адреса от социалния работник/и/или служител от Дирекция "Социални дейности, здравеопазване и спорт" в района. Ще бъдат направени 2 публикации за предоставяната услуга - Топъл обяд по време на изпълнение на проекта. Сумата за съпътстващи мерки 2826454,34 лева х 5 % = 141 322,72 лева - за предоставяне на съпътстващи мерки 141 322.72 141 328.84
Закупуване на хранителни продукти -трапезария 2: Дата на стартиране на дейността на трапезария 2 -10.10.2018г. – за 17 месеца за 347 работни дни обслужваща 795 потребители. Броят на потребителите е индикативен, поради динамичността на целевата група. Обществена трапезария 2 е обект, в който се приготвя топъл обяд от „Василев“ ЕООД. 689 662.50 689 662.50

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).