Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The project "Providing hot lunch in the municipality of Nessebar" planned to build and expand public dining activity in Nessebar and help this part of the population of the municipality that receives a minimum income and difficult to provide funds to meet the daily needs of food . The aim is to provide food to the representatives of selected target groups -
1.1 Individuals and families with monthly support under the terms and conditions of Article 9 of   the Rules for the application of the law on social assistance;
1.2. People with proven lack of income and relatives who take care for them;
1.3 Single people and families receiving pension for minimum retirement age; disability; survivors' pensions, pensions unrelated to work.
Providing food will be carried out in the period November 2016 - April 2017 and will be covered 50 users. It will be offered a varied diet which meets the criteria for a balanced diet, which will be prepared by staff with appropriate qualifications. Planned activities are:
1. Selection of consumers - will be carried out in close cooperation with the Directorate "Social assistance" as required by the application and consider the reality and needs in each district of the municipality;
2. Buying  food - in compliance with the Public Procurement Act for the selection of suppliers and legal framework regulating the production and marketing of food;
3. Ensuring a hot lunch - including the provision of a balanced diet of target groups, in compliance with the requirements for food safety and national standards and norms for nutrition;
4.Excecuting accompanying actions aimed at supporting and helping to solve specific problems of the target groups.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите глрупи: Определяне на целевата група ще се извърши съгласно Наредба № РД 07-1/ 04.04.2016г. за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица 2014-2020. В трапезарията ще бъдат включени 50 лица от следните населени места на Община Несебър: гр. Несебър, гр. Свети Влас, с. Равда, с. Кошарица, с. Тънково, с. Оризаре и с. Гюльовца. Разпределението по целеви групи е следното: 1.1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП - 12 души; 1.2.Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях- 10 души; 1.3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии- за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии, пенсии, несвързани с трудова дейност-- 28 души; Общо 50 души. Определянето на конкретните представители на целевата група ще се извършва на база списъци и информация, предоставени от Дирекция "Социално подпомагане" Поморие и на основание подадени заявления от кандидатите за потребители на услугата. При неполучена храна с цел избягване разхищението на храните ще има определена и допълнителна целева група, която ще бъде съгласно изискванията на Наредбата и ще включва: 1. Лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; 2. Майки (осиновителки), които получават месечни помощи за отглеждане на дете до една година, по реда на чл. 8, ал. 1 от Закона за семейни помощи за деца (ЗСПД); 3. Лица и семействата, получили еднократна целева помощ за покриване част от разходите в началото на учебната година, по чл. 10а от ЗСПД; 4. Лица и семейства, получили еднократни или месечни помощи, предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства по реда и условията на Правилника за прилагане на Закона за закрила на детето. 5. Лица и семейства, инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ по реда на чл. 16 от ППЗСП, въз основа на установеното индивидуално ниво на материално лишение. 0.00 0.00
Закупуване на хранителни продукти : Закупуването на хранителни продукти, необходими за осигуряване на топъл обяд по проекта ще се извърши на основание действащи договори на община Несебър, след проведени обществени поръчки, по реда на ЗОП с предмет „Доставка на основни хранителни продукти", за нуждите на социални патронажи и Млечни кухни; Обявената обществена поръчка е разделена на шест обособени позиции: обособена позиция №1 - Месо, риба и месни продукти; обособена позиция №2 - Мляко и млечни продукти; обособена позиция №3 - Консерви - плодови и зеленчукови; обособена позиция №4 - Други хранителни продукти; обособена позиция №5 -зеленчуци и плодове обособена позиция №6 - хляб и хлебни изделия; Договора за доставка на основни хранителни продукти, включващ първите четири обособени позиции е със срок 12 месеца, считано от 26.05.2016г. За зеленчуци и плодове и хляб и хлебни изделия предстои сключване на договор чрез пряко договаряне поради неявяване на кандидати. Доставката на хранителните продукти се извършва на база количество в зависимост от хранещите се и се определя с предварителна заявка. Доставените продукти следва да отговарят на БДС, както и на законите и подзаконовите нормативни актове във връзка с производството и търговията с храни. Срокът на годност на доставените продукти не може да бъде по-малък от остатъчния срок на годност. Доставените продукти следва да бъдат придружени със сертификат за качество и произход, да отговарят на изискванията съгласно Закона за храните, да съдържат данни съгласно чл.10 от Закона за храните за наименованието, под което храната се продава, списък на съставките на храната и количество на някои от тях, срокът на трайност и условията, при които трябва да се съхраняват, нетното количество на предварително опакованите храни, име, фирма, седалище и адрес на производителя или на лицето, което пуска храната на пазара, както и информация в съответствие с Наредба № 23/17.05.2001 г. за условията и изискванията за представяне на хранителната информация при етикетирането на храните Доставките на месо и месни продукти трябва да са сертифицирани със стандарт ISO 22000:2005. Трапезарията ще стартира с начална дата 01.11.2016г. и ще приключи дейността си на 30.04.2017г., общо 125 работни дни ще се предоставя топъл обяд , разпределени по месеци: - ноември 2016г. - 22 работни дни; - декември 2016г. - 21 работни дни; - януари 2017г. - 22 работни дни; - февруари 2017г. - 20 работни дни; - март 2017г. - 22 работни дни; - април 2017г. - 18 работни дни; Общият брой на лицата, включени в обхвата на трапезарията е 50 души. 14 375.00 10 697.59
Осигуряване на топъл обяд: Предвижда се в рамките на проекта да се реализира трапезария, която ще обхваща 50 потребителя и осигурява топъл обяд за шест месеца от 01.11.2016г. до 30.04.2017г.. Храната ще се приготвя от Домашен социален патронаж - Несебър, в собствена за община Несебър оборудвана кухня за приготвяне на топла храна, отговаряща на чл.12 от Закона за храните. Тя се намира на ул. „Л. Каравелов“ № 3, гр. Несебър, Община Несебър, Област Бургас, в сградата на СОУ "Л. Каравелов" гр. Несебър. Кухнята се ползва от Домашен социален патронаж. Всеки работен ден ще се приготвя топъл обяд, включващ - супа, основно ястие и хляб, а при реализирани икономии и десерт. Хранителните продукти за приготвяне на обяда ще се доставят от избраните изпълнители, съгласно действащи договори на община Несебър и ще отговарят на изискванията на българското законодателство и стандарти. Ще се спазят всички условия за приготвяне на качествена храна при спазване на всички хигиенни норми за приготвяне и доставка на готовата храна. Домакина ще изисква от доставчика придружителните документи – фактури, сертификати за качество и годност, ветеринарно-медицински документи. Проверяват се опаковките и сроковете на годност съгласно изискванията и наредбите. Данните на приетите суровини и храни се вписват в Дневника за входящ контрол от калкуланта. Домакинът е задължен да отказва суровини и храни с видими съмнения за годност, както и такива с наближаващ край на годност. Материалната база, която се ползва от Домашен социален патронаж е добра, разполага с достатъчно помещения, оборудване и посуда, отговарящи на съвременните санитарно- хигиенни изисквания. Кухня - оборудвана с необходимите уреди -Зеленчукорезачка, планетарен миксер, професионален пасатор, 11бр. фурни, 18 бр. котлони, 2 бр. скара, професионална съдомиялна, 5 бр. хладилници, 1 бр. хладилна камера, 4 бр. фризери, картофобелачка, микровълнова печка, 4бр. бойлери и др. Складова база - склад за храни, за зеленчуци, за амбалаж, за хигиенни материали, Помещение топла кухня, миялно, подготвителни помещения /за зеленчуци, за риба и за яйца/, стая за домакина, съблекалня и санитарни помещения. Осигурен е квалифициран персонал, включващ главен готвач, готвач, двама помощник готвачи, домакин, работник в кухня, седем санитар-разносвачи, трима шофьори. Административният персонал на ДСП включва Управител, социален работник, калкулант и инкасатор плащания. Налични технически и транспортни средства. По населени места и до домовете на потребителите храната ще се транспортира ежедневно с автомобили - 3 на брой, собственост на община Несебър, предоставени за ползване от Домашен социален патронаж. 718.75 1 069.46
Предоставяне на съпътстващи мерки: Основен приоритет на местната власт е развитието и прилагането на социална политика, ориентирана към потребностите на населението. В резултат в общината са разкрити и функционират следните социални заведения и услуги в общността: Център за социална интеграция и рехабилитация в град Несебър, Център за обществена подкрепа, Домашен социален патронаж, Звено за услуги в домашна среда към ДСП и предоставяне на услугата Личен асистент и Домашен помощник. В общинския бюджет са планирани средства за подпомагане на нуждаещи се жители на общината. Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд е предвидено да се осигурят от екипа на проекта. Ще се провежда индивидуално консултиране на потребителите и съдействие чрез запознаването им с възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ. Ползването на административни общински услуги, достъп до здравни и образователни услуги и др. Други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. . През първият месец от започването на проекта ще се изготви на достъпен език информационна листовка с всички социални услуги, предоставяни на територията на община Несебър. Листът ще се разпространи от социалния работник на ДСП в община Несебър, кметовете и кметските наместници. Периодично ще бъде предоставян на желаещите лица ползватели на социалната услуга. Консултирането ще се осъществя при заявена нужда от потребителите, като ежемесечно ще има осъществени консултации. За целта ще бъдат изготвени протоколи от осъществените консултации. 718.75 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).