Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 707 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at introducing energy-saving measures to improve the energy efficiency of street lighting systems, reduce the electricity costs of the Municipality (direct and indirect) and increase the security and operational characteristics of street lighting systems in the city of Stamboliyski.
The project proposal includes the implementation of Energy Saving Measures (ESM) relating to: replacement of existing LVL and CFL lighting with LED lighting; introduction of a system for automation and control and monitoring of electricity consumption by external lighting; and the introduction of a renewable energy facility for outdoor lighting in the city.
The introduction of LED lighting will provide the opportunity to illuminate high, medium and low traffic thoroughfares, streets, lighting in front of office buildings, schools and kindergartens, health facilities, hotels and more. The introduction of a Street Lighting Automation and Control System (ACS) and Consumption Monitoring (CM) will directly affect the energy savings of the street lighting system, thus further optimizing the cost of lighting maintenance and will created an opportunity to achieve additional savings in electricity. The introduction of RES to power the luminaires will provide an opportunity to: reduce the consumption of conventional electricity and reduce the greenhouse gas emissions generated.
The project envisages implementation of project management activities, construction and construction supervision, construction and copyright supervision, activities to promote the contribution of the European Union - NextGenerationEU
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта : Дейността включва добро изпълнение на проекта, финансово управление и контрол, вътрешен мониторинг. Организацията и управлението на проекта ще се осъществява от служители на Общинска администрация Стамболийски. Екипът за управление на проекта включва: Ръководител на проекта, Технически експерт и Финансов експерт. За да се постигнат очакваните цели, резултати и ползи, основополагащи принципи при организирането и управлението на проекта, ще бъдат: - оптимално използване на наличните човешки ресурси; - ясно дефинирани правила и ред за комуникация и отчитане; - ограничаване на рисковете пред успешната реализация на проекта; - ясно структуриране и разпределение на задачите по реализацията на проекта във времето; - ясно разграничаване на функциите и отговорностите на всеки един член на екипа; - равенство, координация и партньорство между всички участници в управлението на проекта. За гарантиране спазването на тези принципи и с цел качественото, в рамките на заложените времеви и финансови параметри за изпълнение на проекта, след стартирането на му екипът: - ще се запознае с условията и приложимите процедури за изпълнението на проекта; - ще се запознае с определението за нередност, както и с правилата за докладване и отчитане на нередности; - ще приеме подробен план за изпълнението на проекта с адаптирането му, към реални дати и ясно разпределение на конкретните задачи на всеки член на екипа във времето; - ще приеме разработените описания на задълженията, отговорностите и организационните взаимоотношения за всяка една длъжност в екипа по проекта; - ще обсъди графика за провеждане на обществени поръчки и съществуващите рискове за изпълнението му; - ще гарантира спазването на разпоредбите на действащото законодателство, отнасящо се до управлението и изпълнението на проекта, възлагането на обществени поръчки и осигуряването на равни възможности; - ще се осигури пълна прозрачност и проследимост на извършените по проекта дейности и направените разходи. 0.00 0.00
Строително-монтажни работи, пряко свързани с реконструкцията на системата за външно изкуствено осветление: Проектът за енергийно-ефективна реконструкция на уличното осветление обхваща град Стамболийски. Общият брой монтирани и работещи осветители са 1 047 броя, като съществуват и 524 нефункциониращи. Строително-монтажните дейности включват: - Подмяна на съществуващи НЛВН и КЛЛ осветители с LED осветители - Въвеждане на Система за Автоматизация и управление и на Мониторинг на потреблението на електрическа енергия от външното осветление - Въвеждане на съоръжение за производство на енергия от ВЕИ за нуждите на външното осветление в града. Описаните СМР се извършват от избрания по реда на ЗОП изпълнител съгласно одобрения проект, спазвайки Техническите спецификации, изискванията по Договора и Законовите разпоредби. По време на строителството Изпълнителят ще: - поеме пълна отговорност за качественото и срочно изпълнение на дейностите по договора; - съставя пълно и правилно всички актове и протоколи по време на строителството; - осъществява лабораторен контрол с акредитирана строителна лаборатория при спазване на действащите нормативни документи; - следи за осигуряването на временната организация по време на строителството; - спазва изискванията за здравословни и безопасни условия на труд; - не допуска увреждане на трети лица и имоти; - следи за годността на Строежа за въвеждане в експлоатация. Изпълнителят съхранява на строежа Заповедна книга, в която се вписват всички предписания и заповеди, свързани с изпълнението на СМР, издадени от оправомощени за това лица и специализирани контролни органи съгласно Закона за устройство на територията. След изпълнението на Строежа до степен на Съществено завършване, Изпълнителят изготвя екзекутивна документация съгласно изискванията на Закона за устройство на територията и уведомява за готовността си да предаде обектите. 1 226 040.96 0.00
Упражняване на строителен надзор по време на СМР: При извършване на строително-монтажните работи ще бъде избран консултант, който ще бъде отговорен за: - законосъобразното стартиране на строителните работи; - съответствието на изпълняваните строителни работи с одобрените технически проекти; - контрола на продуктите, влагани при изпълнението на строителните работи; - спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - пълнота и правилно съставяне на всички актове и протоколи по време на строителството съгласно наредбата на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите; - годността на строежа за въвеждане в експлоатация. След приключване на строително-монтажните работи упражняващият строителен надзор ще изготви окончателен доклад до възложителя, както и ще съгласува констативния акт по чл.176, ал.1 от ЗУТ за предаване на строежа от строителя на възложителя. 18 480.00 0.00
Осъществяване на авторски надзор по време на СМР.: Авторският надзор по време на изпълнение на строително-монтажните работи на обекта ще се осъществява от проектанта на работния проект в пълно съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията, на подзаконовите актове по прилагането му и с условията на договора за извършването на авторски надзор. Проектантът на проекта осигурява необходимата техническа и договорна помощ през периода на изпълнение и узаконяване на обекта. Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при следните случаи: - при подписване на протоколи и актове; - при обсъждане и промяна на конструктивните решения; - при одобряване на конструктивни решения; - при изготвяне на ревизирани чертежи/проекти; - при изменение на проектни части по време на работа; - проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част на площадката за всички етапи на изпълнение на проекта; - проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при аварийни или спешни ситуации след уведомяване от Възложителя или упълномощено от него лице; - проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазването на условията за безопасност съгласно проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност; - проектантът съгласува екзекутивни чертежи, съгласно ЗУТ; • Проектантът уведомява своевременно Възложителя за промяна в изпълнението на одобрените проекти, при замяна на материали или възникнали допълнителни работи/дейности по време на строителството, които водят до промяна на приетите КСС; - при необходимост изготвя ревизирани чертежи или изменения на проектите по време на работа. 15 840.00 0.00
Дейности по информираност и публичност: Дейностите по информация и публичност ще бъдат в съответствие с Ръководството за информация, комуникация и публичност при изпълнението на Националния план за възстановяване и устойчивост. Предвидените мероприятия ще бъдат съобразени със задължителните изисквания за комуникационните дейности, които са разписани в Регламент (ЕС)2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12.02.2021 г. за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост и Правилата за комуникация и визуализация. Всички информационни и комуникационни материали ще отговарят на изискванията, описани в Ръководството. С прилагане на принципите на информация и комуникация ще се постигне информираност на населението (обществеността) относно целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Механизма за възстановяване и устойчивост за реализацията на проекта и обществените ползи от него, постигане на прозрачност и публичност при реализиране на проекта. Мерките за информация и публичност ще се изпълняват съгласно изискванията на Ръководството за информация, комуникация и публичност. С оглед популяризиране на проекта и в съответствие с изискванията на Насоките за кандидатстване ще бъдат: - проведени начална и заключителна пресконференция за представяне на проекта; - информационни събития посветени на проекта; - разработване на секция/раздел на интернет страницата на Община Стамболийски, която ще предоставя информация за проекта (описание, цели и очаквани резултати), както и регулярно попълване на информация по изпълнението на дейностите по проекта; в информацията, която ще се представя в секцията/раздела, ще се откроява по подходящ начин финансовата подкрепа на ЕС; - разработване и разпространение на печатни информационни материали; - външна реклама - плакати с информация за проекта, билборд и постоянна обяснителна табела. Освен това във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, се посочва финансовата подкрепа от ЕС. Ще се посочва произхода и ще се осигурява видимост на финансирането от Съюза, включително чрез поставяне на емблемата на Съюза и на подходящо указание за финансирането - „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“, по-специално когато популяризират действията и резултатите от тях, като предоставят последователна, ефективна и пропорционална целева информация на различни видове публика, включително медиите и обществеността. 16 464.00 0.00
Изготвяне на доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност за доказване на постигнатите резултати: Дейността по изготвяне на доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективно за доказване на постигнатите резултати, ще бъде възложена на сертифициран енергиен одитор (лице от регистъра по чл. 44, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) след приключване на дейностите по СМР. Докладът ще даде оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност, чрез който да се докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в настоящото проектно предложение. Докладът ще съдържа информация, съгласно образец, по който следва да се изготви. 12 600.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).