Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The stage proposal Patronage care for elderly people and persons with a situation on the territory of the Municipality of Rodopi aims at:
- Establishing an innovative sustainable model for providing initial mobile integrated social health service (patronage for adults and people with disabilities), building up service compensation opportunities and extending the activities imposed on the territory 
- for the life of the persons in the group and for the extension of the scope. Yagodovo, Rodopi 
- increasing the capacity of local authorities to provide mobile health-social services in the community;
- Creating a minimum of 30 jobs and enabling unemployed people to move from the social economy sector to the real labor market.
Within the framework of the project activities are planned for assessing the needs and selection of users of health and social services, provision of hourly mobile integrated health and social services for persons with disabilities and the elderly in the territory of the Municipality of Rodopi, provision of psychological support, counseling and training and staff supervision.
Rhodope Municipality, providing psychological support, counseling and training and staff supervision.
The achievement of the general and specific objectives of will lead to the provision of integrated mobile services for the target group by combining complex actions to provide long-term care, and social and health services in a home environment.
All listed objectives and activities are identified in response to the investigated needs, problems and needs during the preparation of the project proposal. To support the social inclusion of these persons and to meet their needs will be assigned 1  "Manager-manager ", 1  "social worker ",4 "Nurses ",16 "domestic assistants " and 1  "Driver ". It is planned to purchase a means of transport, which is necessary to carry out the movement of specialists providing integrated health and social services to the home of the consumers.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 2. Оценка на потребностите и подбор на потребители на здравно-социални услуги. : След подписване на договор за безвъзмездна финансова помощ, Кметът на Община "Родопи" със заповеди ще определи Екип за извършване на оценка на потребностите от включване в здравно - социални услуги. В обхвата на оценката ще са жителите от общо 21 населени места от община Родопи, които попадат в целевата група и са подали заявление за включване в проекта в установените срокове. Предвижда се посредством мобилна работа и домашни посещения да се оцени индивидуалните потребности на всяко лице от подкрепящи услуги. Оценката, както и последващите дейности ще бъдат регламентирани в Методика, изготвена по Компонент 1. Ще бъдат оценени повече потенциални потребители, с оглед очаквана динамика. Идентифицираните кандидат-потребителите ще се класират с протокол, изготвен от назначената от Кмета на Община "Родопи" комисия. Приложение към протокола за класиране ще бъде и списък с чакащи потребители, които ще бъдат включени в услуги при освобождаване на място /поради отказ от услуги,изпълнени дейности по подкрепа, смърт на потребители, наличен свободен ресурс и възможност от включване на следващ потребител/. За класираните потребители ще бъде разработен индивидуален план и график, които ще са част от механизма за предоставяне на услугата и ще представлява: Индивидуален план за предоставяне на мобилни здравно-социални услуги График, съобразен с условията на кандидатстване, а именно, че всяко лице от целевата група може да получава здравно-социални услуги до 2 часа на ден. 0.00 0.00
Дейност 3. Подбор на специалисти, предоставящи здравно-социални услуги: Цел на дейността: Осигуряване на персонал. Изготвяне на процедура за подбор на персонал, която ще се използва през целия период от реализиране на проекта, с цел гарантиране на ефективни и адекватни действия в случай, че възникне необходимост от назначаване на нови лица След извършване на оценката и подбора на потребителите на здравно-социални услуги, ще се проведе подбор и наемане на персонал за предоставяне на услугите в домашна среда. Със заповед на Кмета на Община "Родопи", ще бъде назначена комисия за подбор на персонала, предоставящ услуги. На страницата на общината се публикува обява за набиране на кандидати за длъжностите. Подборът ще се извърши по критерии, определени съобразно длъжността /квалификация, опит, мотивация, нагласи за работа с лицата от целевата група и др./. Показалите удовлетворителни резултати, се назначават на трудов договор, подписват декларация за спазване поверителността на личните данни и информация. Списъкът с избрания персонал се поставя на специално определено място в сградата на общината и в центъра. Одобрените кандидати се назначават на трудови договор. Според предварителния анализ по предходни социални проекти на общината и в отговор на идентифицираните потребности, се предвижда да бъдат назначени общо 30 лица, както следва: 1 Управител на 6 часа; 1 социален работник на 6 часа; психолог на 4 часа, 1 шофьор на 8 часа; 4 медицински сестри на 4 часа; 1 рехабилитатор на 8 часа и 21 лица на 4 часа, които да предоставят услугата Домашен помощник. Подборът на екипа включва няколко етапа, като няма да бъде налагано ограничение по отношение на пол,етническа принадлежност, социално положение: - Сформиране на комисия за подбор на специалистите - Разработване на методология за подбор на персонала, предоставящ здравно-социални услуги, който включва разработване на задания за длъжностите и длъжностни характеристики, методика за подбор и др. - Подбор на персонала С подбраните лица ще се сключат трудови договори за период от 12 месеца 0.00 0.00
Дейност 4. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за лица с увреждания и възрастни хора на територията на Община Родопи: Цел на дейността е да се подобри достъпа до здравно - социални услуги за хората от целевата група. Предоставянето на услугите ще се извършва в домашна среда в рамките на 12 месеца. Дейността ще обхване 95 потребители от целевата група. Дейността ще окаже помощ и положителен ефект в ежедневните нужди на потребителя и ще се предоставя в удобно за него време и в зависимост от неговите потребности. Община "Родопи" е представена от 21 селища - кметства, кметски наместничества и населени места, 7 от които са планински. Тази характеристика на района затруднява максимално достъпът до медицински, здравни, рехабилитационни и/или други социални услуги. С дейността ще се разшири фокусът и ще се надгради работата на вече съществуващия „Център за почасово предоставяне на услуги“, който предоставя услуги за социално включване в общността или в домашна среда .Тя ще стартира след изготвяне на индивидуалните оценки, изготвяне на индивидуалните планове, план-графиците и назначаване на персонала. Предвижда се да бъдат предоставяни здравно-социални услуги. Те ще включват: "Здравни услуги" - услуги, предоставяни от лица, които притежават професионална квалификация в сферата на здравеопазването. Те ще предоставят услуги, които е допустимо да се предоставят извън медицинско заведение, а именно /поставяне на инжекции, смяна на превръзки, измерване на кръвна захар, рехабилитация и др., съгласно установените потребности на лицата от целевата група./ "Социални услуги" - предоставяне на социална и мотивационна подкрепа от социален работник с психолог и предоставяне услугата "Домашен помощник".Услугата "Домашен помощник" ще се предоставя от лица, без изискване към тяхното образование.Те ще преминат обучение по програма, разработена от МЗ и ще предоставят неспециализирани услуги за лицата от целевата група (почистване, придружаване до личен лекар, придружаване до различни институции, помощ в домакинството и др.). Услугите ще се предоставят от вече сформиран и назначен към „Център за почасово предоставяне на услуги“ екип. Всяко лице от целевата група, съобразно нуждите си, ще може да ползва различни услуги, според необходимостта и вида помощ. Дейности по предоставяне на ПГ ще стартира през 4-ия месец на проекта и ще продължат 12 месеца. Оказвана здравна и социална подкрепа ще се основава на идентифицираните нужди и проблеми на представителите на целевата група и индивидуалната оценка потребностите на всеки един от тях. Спецификата на дейностите по патронажна грижа ще бъдат съобразени с Методиката за предоставяне на патронажна грижа по Компонент 1. Поради отдалечеността на населените места се планира закупуването на автомобил и гориво за него. При Патронажната грижа ще се предоставят почасови услуги от мобилен тип в домашна среда. Специалистите се отчитат с отчетни доклади или с Форма за явяване и неявяване на работа /Форма 76/. Попълват протокол по образец- след извършване на съответната дейности. Предвиждат се също така: - Периодичнои екипни срещи на назначените специалисти с ЕОУП. - За обезпечаване на дейността се планира закупуване на медицински консумативи ( дезинфектанти, спринцовки, марлени компреси, бинтове, памук и др.), апарат за RR - 2 броя; апарат за кръвна захар - 2 бр. и консумативи за тях, както и ЛПС - Преди реалното стартиране на дейността - всички специалисти ще преминат въвеждащо обучения, а в последствие работата им ще бъде супервизирана. За тази услуга няма да се събират такси от потребителите. За обезпечаване и гарантиране на достъп до услуги на всеки потребител, ще бъде закупено превозно средство. 0.00 154 939.10
Дейност 5. Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране; : Дейността включва следното: - Представяне на психологическа подкрепа на персонала, предоставящ услуги: В рамките на проекта ще бъдат организирани индивидуални срещи за психологическа подкрепа, включително мотивационна подкрепа на персонала. Общо ще се проведат 60 индивидуални срещи, по 2 часа всяка. Според конкретен случай и потребност е допустимо оказване на допълнителна подкрепа /по заявка, при влошено състояние на потребител и др./ Целите на тези срещи ще бъдат да се решават конкретни казуси, кризисни ситуации, да подпомогнат наетите лица да опазват и съхраняват здравето и психическото си състояние в работата с клиентите. Ще се търси ефекта на индивидуалното въздействие и възможност да се отдели повече внимания на конкретното лице; - Консултиране на персонала, предоставящ услуги: В рамките на проекта ще бъдат организирани индивидуални и групови срещи за консултации на персонала. Груповите и индивидуалните консултации ще имат за цел да подпомогнат персонала и наетите лица в решаването на конкретни случаи, в използването на определени знания, умения и техники, които да подобрят качеството на услугата. Целта на консултирането е изграждане на модел на обективно и емоционално поведение, както и поддържане на професионално самочувствие на специалистите, ще подпомага развитието и отношенията на работното място и цели да създаде условия на сътрудничество и екипна подкрепа при обсъждането и решаването на проблеми, възникнали в хода на работа, снемане напрежението в трудни ситуации, гарантиране подобряването на качество на работата, ориентиране на професионалните действия към целите и към по-голяма степен на удовлетвореност. Практиката на работата по случаите – справяне с индивидуални затруднения, проблемни ситуации, вземане на решения и планиране, колебания, несигурност и нужда от справяне с експерт на собствените оценки и мнения, недостиг на знания и умения, справяне с преживяванията във връзка с работата и в частност във взаимоотношенията с потребителите и техните близки. В рамките на проекта всяко лице от екипа ще бъде включено в минимум 3 групови консултации. Всяка групова консултация ще трае 6 часа и ще включва 15 участника. Предвижда да бъдат създадени 2 групи по 15 участника, с които да се проведат общо 6 консултация. Груповите консултации ще се извършват по предварително одобрен график и/или по заявка при доказана необходимост. 0.00 0.00
Дейност 6. Обучение и супервизия на персонала : Дейността включва следното: Обучение - Дейността се обуславя от необходимостта служителите да придобият базисни и специфична знания и умения за изпълнение на професионални отговорности за работа с уязвими групи и ще бъде съобразна с разработената от Министерство на здравеопазването програма/методика/ за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качество на услугата в рамките на компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“. Планира се да се осигури въвеждащо, основно обучение на всички новоназначени, преди да започнат работа, и поддържащо/и обучение/я – в хода на предоставяне на услугата и по заявка. В тази връзка в рамките на проекта са предвидени: - Едно въвеждащо двудневно обучение/по 6 ч./ден/ за 2 групи от 15 човека. Общо за проекта се предвиждат 2 въвеждащи двудневни обучения. - Две поддържащи двудневни обучения/по 6 ч./ден/ за 2 групи от 15 човека. Общо за проекта се предвиждат 2 поддържащи двудневни обучения. При доказана необходимост е допустимо провеждане на допълнително/и обучение/я. Дейността ще премине в следната последователност: 1. Разработване на учебен план и учебна програма на обучението – разработване на учебен план, програма и график на обученията. Темите ще бъдат съобразени с нормативните изисквания за придобиване на знания и умения и съобразни с разработената от Министерство на здравеопазването програма/методика/ за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качество на услугата в рамките на компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“. 2. Основно/Въвеждащо обучение - Основните теми в обучението ще бъдат насочени към аспекти от общата задължителна професионална подготовка, задължителна професионална подготовка и специфичната задължителна професионална подготовка. Обучението ще съдържа теоретични познания за спецификата на работа с лица и деца с увреждания и практическа част, насочена към формиране на умения за предоставяне на услуги в домашна среда. Обучаемите ще бъдат разделени в 2 отделни групи Х 15 човека, като с всяка група ще работят отделни експерти/обучители. Обучението ще се проведе преди стартиране на пряката работа с потребители, непосредствено след подбора на персонала. 3. Поддържащи обучения - Основните теми в обучението ще включват теоретична и практическа част, като темите ще бъдат фокусирани върху специфичната задължителна професионална подготовка. Целта на обученията е да надградят вече получените знания и придобити умения за предоставяне на услуги в дома на потребителя и общността. Супервизия - Супервизията представлява форма на планирана помощ, предоставяна от експерт със сходна практика и професия и цели проследяването и проверяването на работата на супервизираният професионалист, с оглед предоставяне на качествена грижи на уязвимите групи и избягване на професионалното прегаряне. Супервизиите ще се възложат на външен изпълнител, отговарящ на съответните изисквания. В рамките на проекта всяко лице от екипа ще бъде включено в минимум 2 индивидуални супервизии с времетраене 60 минути и в 3 групови супервизии. Всяка групова супервизия ще трае 6 часа и ще включва минимум 15 участника. Предвижда да бъдат създадени 2 групи по 15 участника, с които да се проведат общо 6 групови супервизии. Дейността ще премине в следната последователност: 1) подготовка на 60 индивидуални супервизии /за периода на изпълнение на проекта се предвиждат по 2 индивидуални супервизии за всяко лице от екипа/, провеждане на супервизии и изготвяне на доклад от всяка супервизия 2) подготовка на 6 групови супервизии, провеждане на супервизиите и изготвяне на доклад от всяка супервизия; 0.00 0.00
Дейност 7. Закупуване на транспортно средство, необходимо за извършване на предвижването на специалистите предоставящи интегрираните здравно - социални услуги до дома на потребителите. : Цел: техническо и организационно обезпечаване на дейността. Доставка чрез покупка на автомобили – нов лек автомобил . Закупуването на превозно средство се обуславя от характера на представяните услуги, а именно почасови мобилни интегрирани услуги. То е необходимо за извършване на предвижването на специалистите предоставящи интегрираните здравно - социални услуги до дома на потребителите. Община "Родопи" има територия от 524 кв.км .Община "Родопи" е представена от 21 селища - кметства, кметски наместничества и населени места, 7 от които са планински. Селищата, които формират облика на Община "Родопи"са: Белащица, Бойково, Брани поле, Брестник, Брестовица, Дедево, Злати трап, Извор, Кадиево, Крумово, Лилково, Марково, Оризари, Първенец, Ситово, Скобелево, Устина, Храбрино, Цалапица, Чурен, Ягодово. Населението на община "Родопи" към 2011 г. е 32 602 души.Като цяло населението е застаряващо, а процесът на демографска криза продължава. Обезпечаването на територията за предоставяне на мобилните здравно-социални услуги се планира чрез закупуването на високопроходим автомобил, за да се гарантира достъпа и спазването на графиците, дори при влошено време и усложнена пътно-транспортна обстановка. Превозното средство ще се използва при избор на най- икономичен маршрут. Предвидено е гориво и застраховка гражданска отговорност. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).