Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

Project promotes labor activity of people with disabilities, enabling them to engage in vocational training courses and training on key competences,  provided activities have been adapting and creating jobs for them provides its services "social assistant" and "personal assistant" that have to help them to overcome barriers to environmental physical and social environment. The project will build a Center for Social Rehabilitation and Integration in support of people with disabilities. The project creates conditions for family members of people with disabilities to return to the labor market by ensuring the provision of services "social assistant" and "personal assistant" for their family`s members. The project provides an opportunity for inactive people to participate in the labor market being trained for the profession 'social assistant', trained key competences and recruited as "social assistants." The project foresees the implementation of activities to promote equal opportunities for people with disabilities to employment and change the negative attitudes of society and employers them by holding a round table, development of a site and  elaboration of a film "We are, and will be active."
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подобряване на достъпа до услуги за кариерно развитие, насърчаване участието на пазара на труда и възстановяване на трудовата активност на членовете на семейства с деца /включително с увреждания/: Дейността цели информиране, консултиране и проучване на потребностите на хората с увреждания, лицата полагащи грижи за тях и икономически неактивни лица, така че те да могат да направят своя самостоятелен образователен, квалификационен и трудов избор. Дейността допринася за постигане на специфична цел 1 от проектното предложение за насърчаване участието на хората с увреждания и членовете на техните семейства в пазара на труда , както и за постигане на общата цел на проектното предложение, за предоставяне на възможности на хората с увреждане до заетост и пазара на труда. Дейността е основополагаща за останалите проектни дейности,т.к. тя включва идентифицирането на представители на целевата група, които ще бъдат включени в следващите проектни дейности. В рамките на дейността ще се осъществи определяне на представители на целевите групи, информиране и консултиране с цел осъществяване на информиран избор, анкетно проучване за установяване на степента на удовлетвореност от предоставяните до момента услуги за хора с увреждания, изследване професионалната квалификация на хората с увреждане и членове на семейства с хора с увреждания. Идентифицирането на икономически неактивни лица е свързано с набирането на подходящи кандидати за „социални асистенти“. До момента в община Аксаково не са извършване проучвания сред представители на целевите групи и мнението им не е отчитано с цел подобряване на социалната политика. Анкетното проучване цели измерване удовлетвореността от предоставяните социални услуги на територията на община Аксаково за хората с увреждания и техните семейства, идентифициране на техните нужди и проблеми професионалната квалификация на лицата с увреждания и лицата, които се грижат за деца и възрастни с увреждания, както и нагласите им да повишават професионалната си квалификация и се включат в заетост. Информирането и консултирането ще се проведе под две форми: -групово чрез информационни срещи с минимум 10 участника от целевите групи в трите най-големи населени места с цел популяризиране възможностите на проекта за възстановяване на трудовата активност на лицата полагащи грижи за членове на семейството си, идентифициране на тези лицата, професионалната им квалификация и нагласите им за връщане към пазара на труда при осигуряване на социален асистент за техните близки. -индивидуално психологическо подпомагане и консултиране при необходимост, което цели лицата от целевите групи да направят образователен, квалификационен и трудов избор. С цел усъвършенстване на информационната среда и по-добра комуникация между общинска администрация и хората с увреждания и техните семейства, предоставяне на равни възможности за достъп до пазара на труда ще бъде създаден сайт “Активно включване-община Аксаково“, където ще се предостави информация за хората с увреждания, общинските социалните услуги, възможност за изтеглянето на електронни формуляри за кандидатстване за тези услуги, свободни работни места подходящи за хора с увреждания и др. информация в помощ на хората с увреждания. 9 950.00 9 598.80
Предоставяне на обучение за повишаване на професионалната квалификация или придобиване на нова: Дейността цели повишаване квалификацията на хората с увреждания, лицата полагащи грижи за хора е увреждания, икономически неактивните лица и създаване на условия за тяхната професионална реализация.Дейността допринася за постигане на специфична цел 1 на проектното предложение за осигуряване на достъп до кариерно развитие на целевите групи. Заявилите желание за включване в обучение идентифицираните лица в дейност 1 ще бъдат включени в следните квалификационни обучения: Първо обучение насочено към хората с увреждания : 1. Наименование и код на професията„деловодител“ - 346030 и код на специалността„деловодство и архив“-3460301 2. Хорариум на обучението-300 учебни часа 3. Брой на обучаваните лица-5 лица 4. Документ доказващ завършеното обучение – Свидетелство за професионална квалификация Образец 3-54 на МОН. Второ обучение, насочено към лица полагащи грижи за хора с увреждания, икономически неактивни лица: 1.Наименование и код на професията„социален асистент“ - 762040 и код на специалността„подпомагане на деца“-7620401 2. Хорариум на обучението-660 учебни часа 3. Брой на обучаваните лица-5 лица 4. Документ доказващ завършеното обучение – Свидетелство за професионална квалификация Образец 3-54 на МОН Трето обучение, насочено към лица полагащи грижи за хора с увреждания, икономически неактивни лица: 1.Наименование и код на професията„социален асистент“ - 762040 и код на специалността„подпомагане на възрастни“-7620402 2. Хорариум на обучението-660 учебни часа 3. Брой на обучаваните лица-7 лица 4. Документ доказващ завършеното обучение – Свидетелство за професионална квалификация Образец 3-54 на МОН Дейността е основополагаща за ефективното и професионално изпълнение на задълженията на социалните асистенти при реализацията на дейност 7 от проектното предложение, както и изпълнение на професионалните задължения на хората с увреждания при изпълнението на дейност 5. 17 400.00 17 400.00
Предоставяне на обучение за придобиване на ключови компетентности 3 и 4, „Математическа компетентност и основни знания в областта на природните науки и технологиите“ и „Дигитална компетентност“.: Дейността цели повишаване мотивацията на целевите групи към самостоятелен и независим начин на живот, както и повишаване компетентностите на лицата, които ще предоставят социални услуги. Дейността допринася за постигане на специфична цел 1 и общата цел на проектното предложение за повишаване на мотивацията на хората с увреждания за самостоятелен начин на живот. Обучение по Ключова компетентност 3 цели развитие и прилагане на математическо разсъждаване за решаването на различни проблеми в ежедневния живот. Обучението е насочено към: лицата преминали курс за „социални асистенти“ / 12 бр./, предвид факта, че те ще асистират и подпомагат дейностите на своите потребители и наличието на знания в областта на природните науки и технологиите е предпоставка за ефективното изпълнение на техните задължения; хора с увреждания /8 бр./ , които изпитват потребност от придобиване на знания в тази област и заявили желание за това при процеса на идентифициране в дейност 1 1.Хорариум на обучението-30 учебни часа 2.Брой на обучаваните лица-20 лица 3.Документ доказващ завършеното обучение-сертификат за преминато обучение по ключова компетентност„Математическа компетентност и основни знания в областта на природните науки и технологиите“ Обучение по Ключова компетентност 4 цели придобиване на умения за ползване на цифровите технологии, работа с компютри, софтуерни приложения и с бази данни, помагайки лицата да реализира своите идеи и цели. Обучението е насочено към лицата, които преминат квалификационно обучение за „ деловодител“, както и към хора с увреждания, които изпитват потребност от придобиване на знания в тази област и заявили желание за това при процеса на идентифициране в дейност 1. 1.Хорариум на обучението-45 учебни часа 2.Брой на обучаваните лица-6 лица 3.Документ доказващ завършеното обучение-сертификат за преминато обучение по ключова компетентност„Дигитална компетентност“. Дейността е в пряка връзка с ефективното изпълнение на задълженията на лицата наети като социални асистенти при изпълнението на дейност 7 от проектното предложение. 4 300.00 4 300.00
Адаптиране и оборудване на работно място за лицата с увреждания: Дейността допринася за постигане на специфична цел 1 от проектното предложение за улесняване на достъп на лицата с увреждания до пазара на труда и възобновяване на трудовата активност. Дейността цели създаване на нормални условия за работа на хората с увреждания съобразени с Наредба №4/1.07.2009 за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. В момента община Аксаково не е приспособила помещения, в които хора с увреждания безпроблемно да изпълняват своите задължения, както и не разполага със санитарни помещения, които да са адаптирани към техните специфични потребности. В дейност 5 кандидата, в качеството му на работодател, предвижда в сградата на община Аксаково да работят 3 лица с увреждания, за които към момента няма адаптирани работни места в съответствия с изискванията на Наредбата. На помещенията, в които ще се разкрият работните места ще бъде извършен текущ ремонт по смисъла на § 5 т. 43 от допълнителните разпоредби на ЗУТ. Текущия ремонт включва дейности по приспособяване на санитарно-хигиенните помещения в съответствие с изискванията на чл.75 от Наредба№4/1.07.2009 г. , преустройство на едно от трите помещения, където ще се разкриват работни места в съответствие с изискванията на Наредбата без да се засяга конструктивната цялост на сградата/боядисване, доставка и монтаж на моноблок, мивка , ръкохватка, рехабилитация на ВиК инсталация и ел. инсталация и др./Санитарно-хигиенните помещения са с обща площ приблизително 10 кв. м., а помещението , което ще се преустройва с приблизителна площ 16 кв. м. За оборудване на работните места ще бъдат закупени настолни компютърни системи-3 бр., скенери-2 бр., мултифункционално устройство-1 бр., бюра-3бр. и шкафове за архивиране -3 бр.Закупеното обзавеждане ще отговаря на изискванията на чл. 68 от Наредба №4/1.07.2009 г. 15 700.00 18 579.21
Осигуряване на заетост на хора с увреждания след предоставяне на обучение за период до 6 месеца.: Дейността цели възстановяване на трудовата активност и предоставяне на трудова заетост на хора с увреждания. Дейността способства за постигане на специфична цел 1 от проектното предложение осигуряване на достъп до трудова заетост.Община Аксаково като работодател ще осигури заетост на 5 лица преминали обучение по професия „деловодител“ , с които ще бъдат сключени срочни трудови договори за 6 месеца. Пряк ръководител на лицата ще бъде Секретаря на общината. Изпълняваната от тях дейност е свързана с архивирането на документацията в общинска администрация, предоставяне на справки от документи, естеството на работа позволява да бъдат наети лица с увреждания. За осъществяването на трудовите им задължения ще бъдат адаптирани 3 работни места в сградата на община Аксаково, останалите 2 работни места ще бъдат създадени в кметства по населените места от общината, които ще бъдат определени в зависимост от местоживеенето на обучените хора с увреждания. 16 810.00 15 237.14
Обновяване и текущ ремонт на помещенията, в които ще се предоставят услугите и доставка на подходящо оборудване и обзавеждане. : Целта на дейността е създаване на нормални условия за предоставяне на услугата ЦСРИ. Дейността допринася за постигане на специфична цел 2 от проектното предложение за улесняване на достъпа до заетост на целевите групи и достъпа до социални услуги на уязвимите групи. За функциониране на центъра съгласно Методическото ръководство за условията и реда за предоставяне на социалната услуга ЦСРИ са необходими следните помещения входно пространство с фоайе и места за изчакване; кабинет ръководител на ЦСРИ и социален работник; кабинет психолог/логопед, кабинет за групова работа/трудотерапия; кабинет за индивидуална работа; зала лечебна физкултура;санитарен възел. Кабинети за психолог/логопед , зала за лечебна физкултура, санитарен възел, фойае за изчакване са обособени и оборудвани в Медицински център – Аксаково по проект по процедура „Независим живот“ по ОП „РЧР“ . Останалите помещения: фоайе с места за изчакване; кабинет "ръководител на ЦСРИ и социален работник", кабинет за "индивидуална работа"; кабинет за" трудотерапевтични дейности/групова терапия" ще бъдат обособени и обзаведени в сграда общинска собственост, предоставена от Общински съвет Аксаково. Обособяването на помещенията ще бъде в съответствие с поставените изисквания в Методическото ръководство за условията и реда за предоставяне на социалната услуга ЦСРИ, както и с изискванията на Наредба №4/1.07.2009 за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. Общата площ на помещенията, които ще се използват от ЦСРИ е приблизително 100 кв.м и се състои от две стаи, входно предверие и коридор със санитарно-хигиенни помещения. Помещението, което се предвижда да бъде обособено за "трудотерапевтични дейности/групова терапия" е с площ 40,15 кв.м, а помещението, където ще се обособяват кабинет за"ръководител на ЦСРИ и социален работник", кабинет за "индивидуална работа" е с площ 38,50 кв.м. Сегашното състояние на помещенията е лошо и не отговаря на санитарно-хигиенните изисквания. На помещенията ще бъде извършен текущ ремонт по смисъла на § 5 т. 43 от допълнителните разпоредби на ЗУТ. Ремонта ще включи дейности по измазване, подмяна на дограмата с цел осигуряване на енергийна ефективност на използваните помещения, ремонтни дейности на стени и подова настилка. С цел подобряване на околното пространство и създаване на условия за работа с деца навън ще бъде монтирано детско съоръжение за децата с увреждане, ще бъдат извършени и др. дейности с цел създаване на условия за нормално функциониране на центъра. Сградата притежава санитарно-хигиенни помещения, които са адаптирани за хора с увреждания . Оборудване ще бъде закупено за следните помещения както следва:-входно пространство с фоайе с места за изчакване: посетителски столове – 6 бр.- кабинет за групова работа / трудотерапия : заседателна маса -1бр. посетителски столове – 6 бр., секционен шкаф-1 бр., преносим компютър-1 бр., телевизор – 1 бр., интерактивна дъска – 1 бр. мултимедия -1 бр., - кабинет за индивидуална работа – маса -1 бр., офис стол-1 бр. и посетителски стол-1 бр. , преносим компютър – 1 бр., мултифункционално устройство – 1 бр., и др. елементи на оборудването и обзавеждането необходими за нормалното функциониране на центъра. 36 784.00 28 575.93
Подобряване достъпа до здравеопазване и промоция на здравето, вкл. чрез междусекторни услуги в общността и в домашна среда, според индивидуалните потребности на човека с увреждане и чрез информационно-образователни и здравно-консултативни услуги.: Дейността цели предоставяне на нови социални услуги за община Аксаково на уязвимите групи, както и възможност за връщане на пазара на труда на лицата, които полагат грижи за близките си.Дейността допринася за постигане на специфична цел 2 от проектното предложение за улесняване на достъпа на заетост на уязвимите групи чрез осигуряване на нови социални услуги за хора с увреждания и възрастни хора в риск. В рамките на дейността ще бъдат предоставяне следните социални услуги, две от които са нови за община Аксаково: 1.“Център за социална рехабилитация и интеграция /ЦСРИ/“ с капацитет 20 потребителя. Целта на услугата е подкрепа на индивидуалното развитие, поддържане и придобиване на нови способности и самостоятелност на лица с различни вид и степен на увреждане, както и подкрепа на лица от различни рискови групи, чрез целенасочени дейности за интеграция и превенция на социалното изключване. Услугата включва разнообразни консултативни, терапевтични и рехабилитационни дейности, насочени към създаване, поддържане и разширяване на социалните умения, както и обучение за водене на самостоятелен начин на живот. Създаването, функционирането на центъра ще бъде в съответствие с националното законодателство и Методическото ръководство за условията и реда за предоставяне на социална услуга „ЦСРИ“. За функционирането на центъра съгласно Методиката за определяне на длъжностите на персонала в специализираните институции и социалните услуги в общността щатната численост е 6 бр. в следния състав:управителят -1 бр., трудотерапевт-0,5 бр. и социални работници-2 бр., хигиенист -0,5 бр. ще бъдат назначени на трудови договори, с рехабилитатора-0,5 и психолога-0,5 , логопед-0,5 бр. медицинска сестра – 0,5 бр.ще бъдат сключени договори за услуга или трудови договори на непълен работен ден.В центъра ще се предоставят дейности по рехабилитация и интеграция/социална, когнитивна и медицинска/, терапия /логопедична терапия, арттерапия; занимателна терапия; игрова терапия; трудотерапия/, социални и специализирани консултации, психологична подкрепа. В центъра ще се предоставят информационно- образователни услуги, за които се предвижда закуване на презентационна техника в дейност 6. 2. Социална услуга „Социален асистент“ цели поощряване самостоятелността на потребителя, подпомага поддържането и развиването на силните страни и позитивните характеристики в ценностната система на потребителя. Услугата ще се предоставя от 12 бр. лица, преминали обучение за социални асистенти в дейност2 ще бъдат назначени за срок от 12 месеца да се грижат за хора с увреждания, докато членове на техните семейства са в трудова заетост. Услугата ще се предоставя в съответствие с Методика за предоставяне на услугата в общността «социален асистент», предоставянето на дейностите ще са почасови в зависимост от индивидуалните потребности на потребителите. 3. Социална услуга“Личен асистент“ ще се предоставя от 8 лица, като целта е подкрепа на хора с увреждания да се върнат към трудова заетост, както и членове на семейства на хора с увреждания или възрастни в риск да се върнат към трудова активност при осигурена подкрепа за зависимите от грижи хора. Първоначален подбор на кандидат-потребителите ще бъде извършен въз основа на разработената „Процедура за подбор на потребителите на услугата социален асистент, ЦСРИ, личен асистент” от екипа на ЦСРИ. Предоставянето на социалната услуга „социален асистент“ и ЦСРИ е заложена в Годишния план за развитие на социални услуги в Община Аксаково за 2017 г., актуализиран с Решение № 15.2/25.08.2016 г.Предлаганите социални услуги са заложени в Областната стратегия за развитие на социалните услуги на област Варна и в Стратегията за развитие на социалните услуги на територията на община Аксаково. 239 930.00 221 738.35
Инициативи за информиране и представяне на възможностите на хората с увреждания позитивната им роля в обществото с цел разчупване на стереотипите и промяна на нагласата на обществото и работодателите спрямо тях чрез информирането им в достатъчна степен за възможностите на хората с увреждания : Дейността цели преодоляване на негативните нагласи за ограничените възможности на хората с увреждания. Дейността допринася до постигане на общата цел на проектното предложение, за насърчаване на равните възможности на хората с увреждане до заетост и пазара на труда. В рамките на дейността ще се проведе кръгла маса на тема „Ние сме и ще бъдем Активни“ за мин. 30 участници, представители на общинска администрация Аксаково, Дирекция „Социално подпомагане”,Агенцията по заетостта, Съюза на инвалидите, НПО работещи в областта на социалните услуги и проблемите на хората с увреждания, представители на бизнеса и медии. На събитието ще бъдат представени резултатите от проведеното анкетно проучване /Дейност1/ относно удовлетвореността от предоставяните до момента социални услуги за хора с увреждания, възможностите за работа на членовете на семейства, които се грижат за деца с увреждания. Целта на кръглата маса е да се даде възможност на хората с увреждания да представят своите проблеми, да покажат добри практики за възможностите на хората с увреждания да работят и да са полезни на обществото , запознаване с европейските практики, и създаване на партньорства на местно ниво. Ще бъдат поканени работодатели, които са наели хора с увреждания, както и такива , които са скептично настроени към техните възможности. В заключение ще се сформира Обществен съвет по проблемите на хората с увреждания с представители на широката общественост, който ще има за цел да поставя възникнали проблеми и трудности пред отговорните институции за справяне с тях. Дейността, предоставя директна възможност на хората с увреждане за поставяне на въпроси и проблеми пред институции отговорни за прилагане на социалната политика. - Изготвяне на филм „Ние сме и ще бъдем Активни“, който цели да представи добри практики на работодатели наели хора с увреждания, добри примери на възможностите на хората с увреждания, да мотивира скептично настроените за това представители на бизнеса. Филма ще бъде излъчен на кръглата маса и разпространяван сред работодателите в община Аксаково, както и качен на сайта на “Активно включване-община Аксаково“/дейност1/. 8 400.00 8 698.80
Публичност и комуникация: Целта на дейността е информиране на обществеността за целите, дейностите, резултати от проекта, популяризиране приноса на европейските структурни фондове. Провеждане на две пресконференции: начална за представяне пред обществеността на целите, дейностите и очакваните резултати, заключителна, целяща представяне на постигнатите резултати. Изработване на информационни листи предоставящи информация за целите, дейностите, резултатите по проекта, ще се разпространяват на пресконференциите и обученията. Изработване на два варианта брошури: първи вариант - насочена към лицата от целевите групи, които искат да преминат курсове за професионална квалификация с цел насърчаване към трудова заетост и професионално развитие. Брошурата ще съдържа целите, дейностите и очакваните резултати от проекта, възможностите, сроковете и начина за кандидатстване за включване в съответните квалификационни обучения. Ще бъдат разпространявани на обществени места, дирекция „БТ”, дирекции „СП”, кметствата по населени места и други подходящи места. втори вариант- Насочена към кандидат- потребителите на услугите ЦСРИ и „социален асистент“, съдържаща целите, дейностите и очакваните резултати от проекта, конкретните услуги, които ще се предоставят, сроковете и начина за кандидатстване за предоставяне на социалните услуги. Изработка и разпространяване на плакати – с информация за целите, резултатите на проекта, популяризиране приноса на европейските структурни фондове. Банер ще бъде поставен при провеждане на обученията и пресконференциите за популяризиране на проекта и приноса на европейските структурни фондове. Изработка на семинарни папки /с името на проекта, задължителните реквизити за публичност/, които ще се използват за поставяне на материали от обученията, при провеждане на пресконференциите. Изработка на химикали с логото на програмата- ще бъдат разпространяване на пресконференции, обученията. Стикери, предназначени за поставяне на новозакупеното оборудване и други подходящи материали разпространявани в рамките на проекта. Информационна табела на входа на сградите, където се разполагат помещенията за предоставяне на социалните услуги „ЦСРИ“ и адаптираните работни места за хора с увреждания. 3 700.00 3 696.00
Организация и управление: Дейността цели създаване на организация за ефективно и ефикасно изпълнение на дейностите на проекта с цел постигане на целите,резултатите на проекта и заложените индикатори. В рамките на дейността ще бъде сформиран четири членен екип на проекта– ръководител-1, координатор ремонтни дейности-1, счетоводител-1, технически сътрудник-1 въз основа на заповед на кмета на общината. Екипа на проекта е отговорен за цялостното изпълнение на проекта. Ръководителя на проекта отговаря за цялостното изпълнение на проекта, за точното спазване на времевия график на дейностите. Ръководи и организира работата на екипа на проекта. Поддържа контакти с управителя на ЦСРИ и екипа за управление на звеното, отчита напредъка по проекта. Ръководителят на проекта ръководи пряко процедурите по избор на изпълнители на дейностите, конкурсните процедури. Отговорен е за мониторинга и отчитането на проекта. Координатор ремонтни дейности е отговорен за извършването на дейностите включващи текущи ремонти на помещенията за адаптиране на работни места и помещенията за ЦСРИ, подпомага работата на ръководителя на проекта. Счетоводителя на проекта отговоря за законосъобразното изразходване на финансовите средства по проекта, за съхранението и воденето на счетоводната документация. Отговорен е за изготвянето на финансовите отчети, окончателния доклад за изразходване на средствата, банковите разплащания, плащане на осигуровки, договори с подизпълнители. Следи за срочното и точното изготвяне на междинните и финалните финансови отчети. Обобщава и осчетоводява първичните счетоводни документи от реализацията на дейностите ежемесечно. Техническия сътрудник подпомага работата на ръководителя на проекта, подготвя първичната техническа документация, отговорен е за архивиране на проектната документация, организацията на срещите на екипа на проекта. Оказва съдействие на ръководителя на проекта при подготовката на междинните и финални технически доклади. 38 000.00 35 972.45

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).