Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 781 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

This project proposal targets the development of a new mechatronic product innovation – “Smart rack” by Net-Surf.Net Ltd, which is new to the European and worldwide market. The product is based on the “System for real time automated recognition and information about the types and quantity of food, consumables and other”, part of the targeted topic under ISSS Northwest Planning Region "Mechatronics and pure technology" within the scope “Smart systems and appliances”, “Smart homes” – “Smart cities””. This innovative product offers a unique feature – real time online automated recognition and information about the types and quantity of food, consumables and other. There are no alternative products on the market. The project will undergo activities under Element A – research of an integrated hardware solution for “Interactive shelf” and software solution for image recognition by autodidact; development and QA testing of a prototype in laboratory environment and a real life pilot product testing to validate the wide use of the technology under the Category “Industrial research”; Interface visualization. As a result the product will reach 6th-level of technological reliability according to the TRL-scale.
The results from the project are as follows:
-  Increased innovative capacity of Net-Surf.Net Ltd through the acquired know-how and capabilities for development and distribution of innovative products.    
-       Development of a world class eco-innovative product – „Smart rack” by Net-Surf.Net Ltd with 6th level of technological reliability according to the TRL scale. 
„Smart rack” is an eco-innovation which will help decrease the negative effects on the environment by optimizing product and energy consumption. 
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал- 2бр. експерти и изпълнение на 2 бр. външни услуги): Дейност 1 е насочена към изследване на: - различни хардуерни технологии, които да се комбинират и свържат по начин за създаване на нов интерактивен рафт - алгоритми за разпознаване на изображения и самообучение, които да се включат в софтуер Целта е да се придобият нови знания и умения за създаване на нова хардуерна система на интерактивен рафт и самообучаващ се софтуер за разпознаване на изображения, основните компоненти от разработвания по проекта нов иновативен продукт- услуга “Умен шкаф”. Така ще се решава проблема, свързан с автоматично разпознаване и предоставяне на информация за вида и количеството на продуктите. Основните етапи в двете направления са: 1. Направление Интерактивен рафт 1.1. Изследване на хардуерни компоненти и тяхното свързване - мини компютър, уеб камера, дисплей, микрофон и високоговорител за управлението на интерактивния рафт. Изследване на възможната хардуерна архитектура (от 2-5 м.вкл.) 1.2. Изследване на технологично решение за интерактивния панел на рафта- изследване на електронни компоненти за отчитане на тегло/налягане и възможностите за тяхното логическо свързване и получаване на данни в реално време, и изследване на компоненти за визуална индикация на рафта – дисплей или съвкупност от светодиоди и сензори за програмно визуалното разделение на рафта на различни зони. (от 3- 5 м.вкл.) 1.3 Оценка на резултатите от етап 1.2 и възможностите за интеграция на предложените решения от рафта в цялостно хардуерно решение. Изследване на пазарните очаквания за продукта. (в 6 мес-прод. 1 м.) 1.4 Документиране на резултатите. (от 2- 6 м.вкл.) Ресурси: за етапи 1.1, 1.3,1.4 нает персонал от Нет-Сърф.Нет ООД - 1 лице на длъжност Експерт 1 (Хардуерен инженер) с цел изследване на хардуера. За задачата в етап 1.2 е необходима външна експертиза за възлагане на научно изследване за технологичното хардуерно решение за интерактивния панел на рафта в няколко варианти/конфигурации. Тя трябва да включва анализ по различни критерии като време за отчитане на тегло, чувствителност и работа на сензорите при различни температури, визуални характеристики (разделителна способност, брой цветове и др.), устойчивост на износване, възможности за програмиране и др. Услугата изисква много тясна и специализирана експертиза от екип от специалисти в областта на електрониката и електротехника, която кандидата не може да осигури.Стойността на услугата е съобразена с пазара на този род специфични услуги. 2. Направление- Самообучаващ се софтуер 2.1. Изследване на модел за класифициране на хранителни продукти и консумативи за дома и възможностите за прилагане на самообучителен алгоритъм. (от 2- 4 м.вкл.) 2.2. Изследване на математически алгоритми и модели за разпознаване на изображения и избор на технологии за разпознаване и класифициране на изображения (от 3- 5 м.вкл.) 2.3 Изследване на архитектура и технологии за изграждането на софтуерно решение за управление и програмиране на Умния рафт и възможна клауд-базирана система за разпознаване и самообучение (от 3-5 мес.) 2.4.Оценка на резултатите от етап 2.2 и избор на алгоритъм на работа на самообучителния софтуер. (в 6 м.) 2.5 Документиране. (2-6м.) Ресурси: за етапи 2.1, от 2.3-2.5 нает персонал от Нет-Сърф.Нет ООД -1 лице на длъжност Експерт 2 (Системен архитект). Етап 2.2. изисква получаване на висока експертиза, свързана с математически анализ от екип от специалисти по алгоритми за разпознаване на повтарящи се модели/изображения, за автоматично класифициране по типове/категории; за осъществяване на анализ на различни алгоритми – линейни, квадратични, дървета/списъци, невронни мрежи, за изследване на тяхното приложение (точност, бързодействие и т.н.) върху изображения на хранителни продукти. Създаването на вътрешен екип от подобни специалисти по проекта е извън възможностите на кандидата, затова ще бъде възложена на външен изпълнител Дейност 1 ще се изпълни по Елемент А и попада в категорията “Индустриални научни изследвания”. Насочена е към реализиране на специфичната цел 1. 180 773.60 262 630.72
Създаване и тестване на прототип, свързан с разработването на продуктова иновация и валидиране на технологията: На база на прилагане знанията от дейност 1 и документираните: цялостно хардуерно решение за интерактивен рафт и софтуерно решение за разпознаване на изображения чрез самообучение ще се създадат компоненти от иновативния продукт“Умен шкаф”, те ще бъдат интегрирани за конструиране на прототип, а технология- валидирана в лабораторна среда. Целта е да се продължи извличането на нови знания като се валидира технологията на всеки компонент на Умният шкаф и цялостната работа в лабораторна среда. Попада в категория ИНИ. Чрез тази дейност ще се реши научната несигурност за ефективността на технологията на иновацията. Включва следните етапи: 1. Подбор на персонал: Експерт 3 (Програмист- 1);Експерт 4 (Програмист- 2); Експерт 5 (Системен администратор)- (прод.1 мес.) 2. Разработка на софтуер за управление на цялостното решение. Интеграция с хардуерното решение. (прод.8 м)- участват Експерт 2, Експерт 3, Експерт 4 3. Изграждане на цялостна архитектура на всички системи. (8 мес.)- Експерт 2 4. Изработка на софтуерни библиотеки за комуникация/управление на интерактивния рафт. (прод.8 м) (Експерт 1 и Експерт 3 ) 5. Подбор на технологии и изграждане на среда за разработка на цялостното софтуерно решение. (прод.8 м)- (Експерт 5) 6. Избор на 2 бр.външни изпълнители (прод.1 м) 7. Създаване на хардуерен прототип за интерактивен рафт. (прод.6м) (Външен изпълнител) 8. Създаване на клауд базирана система за разпознаване и класификация на изображения. (прод.8 м.) (Външен изпълнител) 9. Създаване и тестване на завършен прототип за цялостно хардуерно решение включващо мини компютър, камера, дисплей, микрофон, високоговорител. (прод.3 м) (всички Експерти 1-5) 10. Изграждане и конфигурация на среда за инсталиране на софтуерното решение за управление на системата. (прод.3 м) (Експерт 2 и Експерт 5) 11. Валидиране и интеграция на интерактивната везна в цялостното решение (прод.2 м.) (Експерт 1,Експерт 2,Експерт 3) 12. Валидиране и интеграция на клауд системата в цялостното решение (прод.2 м) (Експерт 2, Експерт 4, Експерт 5) 13. Валидиране на цялостната система с всички свързани компоненти (прод.2 м.) (всички Експерти 1-5) 14. Документиране (всички Експерти 1-5) Необходими ДМА и материали -широко обхватна камера (5бр.); мини компютър (3 бр.); микрофон (2 бр.); високоговорител (2 бр.); дисплей (2 бр.); сървър (3 бр.)- собственост на Нет-Сърф.Нет ООД- предоставени безвъзмездно. Външна услуга (Етап 7)- Създаване на хардуерен прототип за интерактивния рафт ще включва създаване и тестване на нов вид хардуерен компонент – интерактивен рафт с възможности за отчитане на тегло/налягане и визуална комуникация (дисплей или светодиоди). Не съществува готово решение, което да бъде използвано или закупено и е необходимо да бъде изработено от експертен персонал-екип от електронни инженери, електронни техници с необходимата апаратура и лабораторна техника. Закупуването на необходимата техника и привличането на подобен експертен екип за разработването на единствен прототип е нерентабилно и необосновано, затова този етап от дейността ще бъде възложен на външен изпълнител. Външна услуга (Етап 8)- Разработване на клауд базирана система за разпознаване и класификация на изображения, чрез самообучение- разпознаването на изображения по предварително дефиниран алгоритъм; класификацията по зададен модел. Системата трябва да съхранява изображения в собствена база данни и прилага техники на самообучение; да поддържа скалируемост на ресурсите – дисково пространство, брой заявки и др.;да предостави външни интерфейси за връзка с други приложения посредством HTTP протокол; да предостави сигурни протоколи за комуникация.За нейното изграждане е необходим голям екип от специалисти – архитекти, разработчици и специалисти по качествен контрол, специалисти с опит в областта на клауд-базирани системи с изкуствен интелект и разпознаване на изображения. Наемането на такъв екип от специалисти само за този етап е неикономично и липсват подобни кадри с желание за краткосрочна заетост. 740 028.40 791 916.43
Създаване и тестване на пилотна линия , свързана с разработването на продуктова иновация : Дейност 3 от проекта е част от Елемент А и е насочена към: Създаване на пилотна линия на иновативния продукт-мехатронната услуга “Умен шкаф” за валидиране на технологията с широко приложение. Дейността ще продължи индустриалното научно изследване чрез валидиране на технологията в релевантна среда и с широко приложение посредством демонстриране й пред подбрани потребителски групи. Цел на тази дейност е да се постигне валидиране на технологията в релевантна среда и широко приложение на технологията на създадената пилотна линия “Умен шкаф”. Посредством създадената пилотна линия ще се идентифицират проблемните места, които бъдещите клиенти ще идентифицират, ще се оценят и прецизират. За създаването на пилотна линия, услугата “Умен шкаф” ще бъде интегрирана в хладилник/шкаф. За целта е необходимо: 1. Интегриране на цялостната система с всички свързани компоненти, създадени в дейност 2, в реална среда- шкаф/хладилник. Тестване на разпознавателите способности на системата в реални условия за доказване и валидиране на технологията. Прецизиране, анализ и оценка. (3 месеца) (всички наети в предходните дейности- Експерти 1-5) 2. Създаване на потребителски интерфейс (3 месеца) • Изработка на потребителски интерфейс за вградения дисплей. (Външен изпълнител) • Изработка на мобилно приложение за управление на системата през Интернет. (Външен изпълнител) 3. Интегриране на потребителски интерфейс за вградения дисплей. (1 месец) (Експерт 2 и Експерт 3) 4. Интегриране на мобилно приложение за управление на системата през Интернет (1 месец) (Експерт 2 и Експерт 3) 5. Завършване на цялостната пилотна линия (1 месец) (Експерт 2) 6. Тестване на потребителките нагласи с подбрани потребителски групи-валидиране и демонстриране на технология (1 месец) (Експерт 2, Потребителски групи) • Тестове на работата със системата посредством вградения интерфейс • Тестове на работата със системата посредством мобилното приложение 7. Създаване на документация на продукта (5 месеца) (Експерт 2) За завършване на прототипа са необходими следните материали и оборудване –шкаф (1 бр.), хладилник (1 бр.), широко обхватна камера (5 бр); мини компютър (3 бр); микрофон (2 бр); високоговорител (2 бр); дисплей (2 бр); сървър (3 бр). Те ще бъдат предоставени безвъзмездно от Нет-Сърф.Нет ООД,негова собственост. Обосновка външната услуга- Изработка на потребителски интерфейс за вграждане включва изграждане на концепция за дизайн и потребителско изживяване и разработка на потребителски интерфейс за тъч дисплей за вграждане в системата. Разработката на този дисплей изисква екип от специалисти – дизайнери, програмисти, инженери качествен контрол - тясно специализирани в тази област и специфична и скъпоструваща апаратура. Закупуването на необходимата техника и привличането на подобен експертен персонал-екип за разработването на един дисплей е нерентабилно и необосновано, затова този етап от дейността ще бъде възложен на външен изпълнител. Обосновка външната услуга - Изработка на мобилно приложение включва: приложение за мобилни устройства (телефон, таблет) предоставящо достъп чрез Интернет до системата и определен брой функции като статус (налични продукти), конфигурации, съобщения при промяна на статуса и др. Приложението трябва да поддържа поне една мобилна операционна система (Android или iOS) и да може да бъде демонстрирано на мобилен телефон и таблет. Необходимо е да поддържа онлайн и офлайн режим на работа). Създаването на мобилно приложение изисква специфична експертиза и опит от дизайнери, програмисти, инженери качествен контрол - тясно специализирани в тази област. Привличането на подобен екип от експертен персонал на краткосрочен трудов договор е нерентабилно и несигурно за успеха, затова този етап от дейността ще бъде възложен на външен изпълнител. С осъществяването на дейност 3 ще се изпълнят специфични цели 3 и 4. Освен това с приключване на дейността разработвания иновативен продукт- услуга “Умен шкаф” ще постигне 5 и 6-то ниво на технологична готовност. 265 392.48 52 864.26
Визуализация на проекта : Дейност 4 е насочена към повишаване на обществената осведоменост и прозрачността по отношение на съфинансирането на проекта по ОПИК 2014-2020; информиране за ролята на Европейският съюз съвместно с държавите-членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея и източника на европейско съфинансиране –Европейския фонд за регионално развитие. Мерките, включени в настоящата дейност, са съобразени с изискванията за информация и комуникация в “Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020”. Цялата разработена техническа документация, доклади, отчети, официални документи, софтуерни приложения, харуерни прототипи, дисплей ще бъдат разработени/осъществени съобразно изискванията на Програмата и Единния наръчник относно текстовата и визуалната информация, като бъдат включени всички задължителни елементи. Дейността включва изпълнението на следните мерки: 1. Публикуване на интернет страницата на "Нет-Сърф.Нет" ООД на кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, текст относно финансовата подкрепа от Европейския съюз (вкл.всички задължителни елементи)- до два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ. 2.На интернет страницата на дружеството ще бъде обявявана и всяка информация, свързана с провеждането на процедурите за избор на изпълнители по проекта с цел осигуряването на публичност и прозрачност на дейностите,изпълнявани по проекта. 3. Изработка и поставяне на плакат- 1 бр. Плакатът ще съдържа информация за проекта и ще бъде поставен на видно за обществеността място в офиса на компанията в гр.Монтана, където ще се изпълнява проекта. 4. Изработка и поставяне на постоянна обяснителна табела- 1бр. Тя ще бъде изработена в края на проекта при приключване на дейностите и поставена на видно за обществеността място в офиса на компанията в гр.Монтана, Стъпки за реализация на дейността:1.Включване в уеб- сайта на "Нет-Сърф.Нет" ООД на кратко описание на проекта - до два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ; 2. Упомената получената финансова подкрепа по линия на ЕФРР във всеки документ и софтуерен и хардуерен продукт, свързан с изпълнението на проекта (с продължителност-през целия проект) 3. Събиране на поне 2 (две) съпоставими оферти, каталози, разпечатки от официални интернет страници или комбинация от посочените, избор на изпълнител и сключване на договор с избрания изпълнител, извършване на последващ контрол за избран изпълнител (с продължителност от 1 месец в рамките на първи месец от изпълнението на проекта). 3. Изработване и поставяне на плакат-1 бр., Постоянна обяснителна табела- 1бр. 58.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).