Подготовка на проектно предложение: Съгласно Насоките за кандидатстване по настоящата процедура на ОП "Околна среда" 2014-2020 г., проектното предложение е предшествано от Прединвестиционно проучване (ПИП), изготвено по реда на глава втора на Наредба 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. ПИП съдържа обосновка за определянето на капацитета на инсталацията за компостиране и на инсталацията за предварително третиране на битови отпадъци. В ПИП са посочени броят, видът и капацитетът на необходимите съдове и техника за събиране и транспортиране на зелени и/или биоразградими битови отпадъци - по отделни населени места и общини, които ще бъдат обслужвани от инсталацията за компостиране.
В рамките на настоящата процедура освен ПИП, проектното предложение е предшествано от следното:
1. Изготвяне на проучване на нагласите на населението, което ще бъде обслужвано от инсталацията за компостиране на разделното събиране на биоразградимите отпадъци, за нагласите на населението към употребата на компост от отпадъци, за степента на осведоменост на населението от нуждите от осигуряване на необходимите количества зелени и биоразградими битови отпадъци;
2. Анализ за ефективността на подхода за изграждане на всички предвидени в проектното предложение инсталации, изготвени в обхват и съдържание съгласно Приложение 11 от насоките за кандидатстване;
3. План за използване на получения краен продукт - компост. Планът съдържа информация за управлението на полученият краен продукт - компост, който се предвижда да бъде използван при рекултивация на нарушени терени, както и за общинските паркове, градинки и зелени площи.
4. Схема за контрол на качеството на компоста. Предвидена надеждна система за контрол на качеството на входящия поток отпадъци и получения компост и са предложени конкретни мерки и действия за контрол на всички етапи от процеса.
5. План за третиране на остатъчния отпадък от компостиращата инсталация, който следва да бъде предаван за третиране в съоръжение или инсталация, отговарящо на нормативните изисквания. Планът съдържа анализ на видовете и количеството отпадъци, които могат да бъдат генерирани при експлоатацията на инсталацията за компостиране.
6. План за третиране на рециклираната, стабилизираната и остатъчната фракция.
7. Изготвяне на Анализ разходи-ползи (АРП). Анализът разходи-ползи е изготвен съобразно изискванията за определяне на нетни приходи по чл. 61 от Регламент 1303/2013 и разпоредбите на ПМС 189/2016 г. и методологията за изготвяне на Анализ разходи-ползи, описана в „Ръководство за анализ разходи-ползи на инвестиционни проекти 2014-2020 г.“.
8. Подготовка за провеждане на процедури по реда на Закона за опазване на околната среда и Закона за биологичното разнообразие за инвестиционно предложение и получаване на разрешителни документи.
9. Подготовка на други анализи, документи и информация предшестващи проектното предложение (бюджет, график за изпълнение на дейностите по проекта и план за външно възлагане, организационна структура за управление на проекта и др.)
ПИП, заедно с всички изброени по горе анализи, планове и други документи и информация, предшестващи проектното предложение, са разработени преди етапа на подготовка на проектното предложение. Изготвянето на ПИП, АРП, както и другите анализи, планове и проучвания, се изискват специфични компетенции в областта, поради което е възложено за изпълнение от външен изпълнител, изпран по реда на ЗОП. |
11 760.00
|
11 760.00
|
Организация и управление на проекта : За изпълнение на дейността се предвижда да бъде сформиран Екип за управление на проекта (ЕУП), който ще включва служители от Община Благоевград и външни експерти. За успешното изпълнение на дейностите по проекта ще бъдат привлечени външни експерти, чрез процедура за избор на изпълнител за техническа помощ по реда на ЗОП, които да подпомагат ЕУП. Необходимостта от външни експерти се налага предвид спецификата на инфраструктурния проект и липсата на достатъчен административен капацитет в Община Благоевград. ЕУП ще изпълнява задачи по организация, администриране и координиране, което ще гарантира успешната му реализация и постигане на заложените цели. В рамките на дейността ще бъдат организирани и проведени работни срещи, за разпределяне на конкретните задачи и отговорности, както и за разработване на план-график за изпълнение на проекта. Членовете на екипа ще следят за качественото и ефективно изпълнение на дейностите и тяхната последователност, за постигане на ефективна координация и комуникация с всички участници в проектния процес, за осигуряване на прозрачност в управлението на проекта, отчетност и мониторинг върху изпълнението му. За осъществяването на дейността и отчитането на напредъка по проекта ще бъдат приложени следните механизми за вътрешна оценка и контрол: 1).Предвиждане и своевременно дефиниране на възможните рискове в процеса на изпълнение на дейностите; 2).Вътрешната координация на бенефициента, координацията и администрирането на задачите; 3).Проследяване законосъобразността и целесъобразността на разходването на средствата; 4).Изготвяне на отчети за напредъка по изпълнение на дейностите по проекта, вътрешен мониторинг и контрол.
Организационната структура на ЕУП ще включват: Ръководител на проекта; Координатор на проекта; Юрист на проекта; Счетоводител на проекта; Експерт СМР, мониторинг и докладване на проекта и Технически сътрудник и лице по архива на проекта, представители на общинска администрация Благоевград, както и външни експерти: Експерт технолог инсталации за третиране на отпадъците; Експерт еколог и Експерт строителен инженер. Подробно описание на задълженията на всеки един експерт от ЕУП и от външната техническа помощ поместено в т. 9 "Екип" от ФК.
ЕУП ще изпълнява функциите, произтичащи от АДБФП, приложимото законодателство и указанията за изпълнение на проекти, финансирани от ОПОС. Основните функции на ЕУП ще включват: - управление и контрол по изпълнение на АДБФП; - участие в провеждането на процедурите по ЗОП за избор на изпълнители за изпълнение на дейностите по проекта; - комуникация и координация със заинтересованите страни по проекта, включително УО на ОПОС, други контролиращи и одитиращи органи и институции и организации; - координация, мониторинг и контрол за изпълнение на всички сключени договори с външни изпълнители по проекта; - финансово управление и докладване за напредъка по изпълнение на проекта; - изпълнение на мерки за информация и комуникация; - съхранение на документацията по проекта.
С цел обезпечаване работата на екипа по управление на проекта, в рамките на тази дейност се включва и закупуване на необходимите канцеларски материали и консумативи, както и оборудване, както следва:6 бр. - лаптопи, 2 - бр. - настолен плосък цветен скенер, 2 бр. - лазерно мултифункционално устройство. Същите ще бъдат използвани от екипа по управление на проекта за извършване на оперативната им работа, включително за администриране на проекта, а именно: размножаване, сканиране и съхранение на документите по проекта. Закупеното оборудване по настоящия проект от счетоводно финансова гледна точка, след приключване на 29 месеца за изпълнение на проекта, ще бъде без остатъчна стойност. |
433 113.60
|
391 339.44
|
Пълен инженеринг - проектиране и авторски надзор на основна инфраструктура, СМР на основната инфраструктура, доставка и монтаж на инсталация за компостиране на разделно събрани зелени отпадъци и инсталация за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци и въвеждане в експлоатация: С реализация на настоящия проект се предвиждат да се изградят две инсталации-инсталация за компостиране на разделно събрани зелени и/или биоразг. БО и инсталация за ПТ на БО, които ще допринесат за намаляване на количеството на депонирани БО, чрез осигуряване на допълнителен капацитет.Компостиращата инсталация е с капацитет-2516 т/г, а инсталацията за ПТ на БО е с капацитет-24117 т/г.Местоположението на площадката, на която са предвидени да се изградят инсталациите, обхващат имоти с №000733 и №000272, зем. на с.Бучино и №053020, зем. на с.Българчево, собственост на Община Благоевград.Достъпа до обекта ще се осъществява по съществуващ общински асфалтов път.Технол. на инсталациите е следната:-Компостирането ще се извършва в открити клетки с навес, чрез автоматизирана с-ма за разместване и разбъркване, където поддържането на условия, подходящи за правилното протичане на процеса на компостиране, е в по-малка зависимост от климата.Към с-мата за компостиране се предвижда аериране;-Инсталацията за ПТ на БО включва оптимална комбинация между механизация, оборудване и ръчен труд.Технол. процес включва механично сортиране и отделяне на рецикл. фракции, както и стабилизиране на сортираните биоразг. отпадъци чрез контейнерно компостиране (с капацитет на стабил. модул до 3000т/г) преди депониране.Предвижда се изграждане на стоманобетонна конструкция на три нива, като на първото ниво е предвидена компостиращата инсталация с прилежащите и складови площи, а на другите две нива-инсталацията за предварително третиране с прилежащите и складови площи.Сградата на инсталациите, заедно с прилежащите и площадки, е разположена непосредствено до вътрешно-площадковия път на депото, което улеснява свързването с предвидената площадкова инфраст..Успоредно и в рамките на пътя са заложени мрежи на техническата инфраст. (кабелни трасета, водопровод за битови нужди Ф32, противопожарен водопровод Ф110 и площ. канализация Ф200), които ще бъдат изградени и финансирани по проект за изграждане на регионална система за управление на отпадъците - Благоевград.В рамките на този проект не се предвижда изграждане на съпътстваща инфраструктура. Опис на необходимите съоръжения, техника и оборудване- за инсталацията за компостиране:автоматизирана с-ма за разместване и разбъркване-1 бр.; шредер-1 бр.;челен товарач-1 бр.;сито-1 бр.;- за инсталацията за ПТ:челен товарач-1 бр.;мобилен шредер с телескопичен товарач-1 бр.;стабилизиране-6 бр. контейнери; инсталация за предварително третиране-1 бр.
Останалата част от текста към поле "описание" е приложен като самостоятелен файл част Прикачени документи, поради невъзможност на ИСУН 2020 да помести повече от 4000 символа в поле "описание".
|
10 835 127.60
|
10 844 999.98
|
Упражняване на строителен надзор и оценка на съответствието на обекта на интервенция: Упражняването на строителен надзор и оценка на съответствието на обекта на интервенция е задължително, тъй като обектът попада в обхвата на строежи от първа до четвърта категория, съгласно разпоредбите на Закона за устройство на територията и Наредба 1 от 30 юли 2003 г. за номенклатурата на видовете строежи. За обекта на интервенция трябва да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант.
С оглед получаването на доброто и качествено изпълнение на дейностите по СМР и в предвидените обем и срокове е необходимо за обекта да се упражнява строителен надзор. В рамките на дейността изпълнителят на строителния надзор ще изготви и доклада за оценка на съответствието на работния проект със съществените изисквания към строежите по време на строителство върху обекти от първа до четвърта категория /категоризацията е по Наредба №1 на МРРБ/.
С оглед гарантиране на ефективно и ефикасно изпълнение, както и постигане на очакваните резултати, упражняването на строителен надзор на обекта на интервенция ще бъде възложена за изпълнение от лицензирана организация. |
120 000.00
|
120 000.00
|
Осигуряване на информация и публичност на проекта: В рамките на проекта се предвижда да се извършат редица от мерки за повишаване информираността на населението, като се разяснят целта на проекта, ползата му за обществеността и подкрепата на ЕС и фондовете за осъществяването му.
Целта на дейността е осигуряване на:
-информационно покритие в Община Благоевград и извън нея за конкретните предстоящи дейности по проекта;
-информация и публичност за финансовия принос на ЕС чрез ЕФРР и ОПОС 2014-2020 г. за реализацията на проекта;
-прозрачност и информация от практическо значение за идентифицираните целеви групи и цялата общественост;
-прозрачност на процеса на реализация на проекта.
Мерките ще се прилагат съгласно Правилата на Регламент на (ЕС) №1303/2013 на ЕП и Съвета от 17.12.2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби за ЕФРР, ЕСФ, КФ, ЕЗФРСР, Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. към Националната комуникационна стратегия за 2014-2020 г. Дейностите по публичност на проекта предвиждат провеждане на две пресконференции за представяне на проекта пред заинтересованите страни и регионалните медии.Едната ще се проведе преди стартиране на СМР дейностите по проекта, за да се запознае обществеността, както с целите на настоящия проект, така и с дейностите, предвидени за постигането им. На втората пресконференция се предвижда да бъдат представени крайните резултати и постигнатия ефект от реализирането на всички заложени дейности и мерки по проекта.Втората пресконференция се предвижда да бъде проведена след приключване на обекта.По време на провеждане на двете пресконференции ще бъде поставен информационен банер, които да информира обществеността за наименованието на проекта, общия бюджет и стойността на помощта от ЕС.Във връзка с ефективния старт на проекта, Община Благоевград ще организира провеждането на официални церемонии "Първа копка" и за откриване на обекта.Преди провеждане на официалната церемония ще бъде издигнат билборд, който ще бъде поставен на подходящо място на или в близост до строителната площадка.След приключване на дейностите по проекта, билбордът ще бъде заменен с постоянна обяснителна табела. След одобрение от страна на УО на проекта и до 2 (два) дни от сключване на АДБФП на уеб-страниците на Община Благоевград и Общините-партньори ще бъде публикувана информация за проекта, а именно: цел, бюджет и срок на изпълнение. Публикацията ще бъде направена съобразно изискванията на наръчника за информация и комуникация, а именно:- ще бъде поставена емблемата на ЕС;- ще бъде упоменат "ЕС";- логата на програмния период 2014-2020г. и наименованието на ОПОС 2014-2020 г."; - наименованието на проекта, общата му стойност, както и размера на европейското и националното съфинансиране.Тази дейност ще се изпълнява през целия период на изпълнение на проекта, като периодично ще се публикува на уеб-страницата на Община Благоевград информация за мероприятията и обсъжданията, свързани с проекта.Ще бъде разпространено прессъобщение до средствата за масово осведомяване с регионално значение за дата, място и кратка информация за проекта.Предварителна информация за събитието ще се публикува и на уеб-страницата на бенефициента, също така информация за публичното събитие ще бъде предоставена на УО.За осъществяване на дейността ще бъдат изработени брошури, флаери, плакати, химикалки, хартиени чантички, тефтери, блок-листа, чадъри, дъждобрани, флаш-памет, настолни календари, фланелки, значки, текстилна торбичка с дръжка, банер, организиране на информационни кампании, които ще популяризират изпълнението на проекта и ще поддържат информираността на местна общност.На закупуваните машини и/или оборудване по проекта ще бъдат поставени информационни стикери, които ще информират общността за изпълнение на проекта или постигнатите резултати от него.С цел информиране на широката общественост на уеб-страницата на Общината ще се осигури интернет банер с линк към сайта на ОПОС. |
113 988.88
|
111 960.00
|
Закупуване и доставка на оборудване, съоръжения, обзавеждане, техника и машини, необходими за разделното събиране и транспортиране на зелени и/или биоразградими битови отпадъци: Във връзка с изпълнение на целите по оползотворяване на биоразградими отпадъци, чрез изграждане на инсталация за компостиране на разделно събрани зелени и дървесни отпадъци е необходимо да бъде закупена извозваща техника и съдове за разделно събраните отпадъци.
Системата за разделно събиране е планирана в контекста на цялостното управление на битовите отпадъци на територията на съответните общини/регион, отчитайки специфични местни особености свързани с гъстота на населението, съществуваща транспортна инфраструктура, състав на отпадъците и др.
Изпълнителят ще достави необходимия брой съдове - 152 бр. с вместимост 1,1 куб.м. за разделно събиране на зелени отпадъци, 1 бр. специализиран автомобил за обслужване на разделно събраните зелени и дървесни отпадъци с капацитет 7 куб.м. и 1 бр. специализиран автомобил за обслужване на разделно събрани зелени и дървесни отпадъци с капацитет 5,5 куб.м. |
432 000.00
|
431 280.00
|