Подбор на потребители на услугата: След предоставена детайлна информация, желаещите да ползват интегрираната здравно-социална услуга, подават заявление. Чрез заявлението, желаещите:
- декларират своята информираност за проекта и готовността си, от своя страна, да дават информацията, необходима за услугата;
- се ангажират да участват в дейностите, свързани с подкрепата (контакти с екипа, оценка на потребностите, обратна връзка за услугата и др.).
Ще бъде извършена оценка на нуждите от социални услуги на потребителите, отчитайки социалния статус и потребности на бенефициентите, включително и възможностите за социално включване. Благодарение на оценката на потребностите на представителите на целевата група ще се осигури достъп до адекватна здравно-социална грижа, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение на основата на индивидуална оценка на потребностите.
Оценката на потребностите задължително включва преглед и характеристика на:
• общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител- зрение, слух и възможности за комуникация; способност за придвижване, необходимост от технически помощни средства, приспособления или съоръжения; психично здраве; умствени функции;
• способността му за справяне с ежедневни дейности и домашни задачи;
• социалната му активност и интереси;
• взаимоотношенията със семейството му;
• други социални контакти;
• битовите му условия на живот;
• изискванията за медикаментозно лечение и диети;
• допълнителните му потребности, свързани със специфични състояния;
• безопасност и рискове.
Изготвеният за целите на проекта детайлен формуляр за оценка на потребностите от мобилна подкрепа в домашна среда ще даде възможност за ранжиране на всички потребители и тяхното подреждане в низходящ ред в зависимост от общата оценка за риск. Потребителите преминават през тази оценка, на основата на която се планират видовете дейности за пряка подкрепа, тяхната продължителност и честота, както и помагащите лица. Оценката дава качествена (съдържателна) информация за състоянието на лицето и средата, в която живее, както и количествена информация за степента на наличните рискове. При наличие на нови потребители, оценката дава равен достъп за включване в проекта и планиране на интегрираната услуга.Информацията се събира с активното участие на потребителя и, по възможност, с участието на негов близък и/ или помагащ.
По предварително разработени критерии ще бъде направен подбор на 80 възрастни хора в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания, които са мотивирани да преодолеят социалната изолация и да се включат активно в живота на обществото. Подборът се извършва при спазване на принципите на недискриминация, зачитане на личното достойнство и поверителността на личните данни на база подадени заявления в Община Долна Митрополия, която извършва оценка на потребностите от социални услуги и категоризира потенциалните потребители по услуги според степента на неотложност за получаването им.
С 80 потребители се сключва Договор за предоставяне на интегрираната услуга. Договорът има за цел да регламентира взаимоотношенията между потребителя и доставчика и да структурира процеса на работа, като по този начин страните имат еднакво разбиране за предоставяната услуга и взаимните ангажименти.
Договорът включва информация за:
- страните по него – потребителят и организацията-доставчик;
- предмета на договаряне – същност на услугата, дейности, екип, оборудване, срок и условия за предоставяне на услугата;
- права и задължения на страните;
- прекратяване на услугата.
|
1 000.00
|
796.05
|
Подбор и обучение на екип за предоставяне на услугата: От огромно значение за създаването на благоприятен климат е подборът на персонал, с оглед постигане целите на социалната услуга и гарантиране качеството на предоставяне на услугата за потребителите.
В рамките на тази дейност ще се извърши подбор и обучение на кандидати за персонал на екипа, състоящ се от: ръководител услуга (той и диспечер); сътрудник социални дейности; сътрудници здравни дейности и домашни помощници. Ръководителят и сътрудник социални дейности ще изпълняват и организационни дейности, административно обслужване на наетите лица - доставчици на услугите във връзка с молби за отпуск, болнични и др., изготвяне на планове, графици, отчети, организиране на срещи, приемане на жалби. Сътрудниците здравни дейности ще извършват посещения на потребителите по график за предоставяне на здравни грижи.
Ще се проведе процедура по подбор на кандидати за персонал. Първичният подбор ще се осъществи по документи. Следваща стъпка е провеждането на интервю с цел определяне мотивацията на кандидатите за работа, нагласите към предоставянето на грижи в домашни условия за различните целеви групи и потребностите от обучение и квалификация.
Ще се изготвят и подпишат договори с одобрените кандидати с ясно разписани права и задължения на двете страни. Като част от договора ще бъде подписана длъжностна характеристика.
Порядъкът на дейностите включва:
1. Сключване на договори между доставчика и потребителите и между доставчика и наетите, които регламентират правата и задълженията на страните, видовете дейности по предоставяне на услугите, времетраене и честота на извършване и т.н.;
2. На база изготвената първоначално оценка на потребностите на потребителите се изготвят индивидуални планове за предоставяне на услуги на потребителите, с описани дейности в съответствие с потребностите им.
Мобилният екип се сформира, както следва:
- избор на ръководител (диспечер) на услугата и сътрудници здравни/социални дейности, основан на релевантно образование и предишен опит на специалистите в работа с хора с увреждания и възрастни хора и предоставяне на пряка подкрепа;
- избор на домашни помощници съобразно необходими личностни характеристики за работа с хора с увреждания и опит в подкрепа на хора с увреждания. Процедурата включва първичен подбор по документи и интервю с работодателя за установяване на необходими личностни характеристики, мотивация и положителни нагласи на кандидата за работа с хора с увреждания.
Важно условие за предоставяне на качествени социални услуги и спазване на стандартите и критериите за обслужване е наличието на добре обучен и мотивиран за извършване на социална работа персонал. Всички медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги, които са ангажирани с предоставянето на патронажни грижи, ще преминат специализирано обучение по програма, разработена от Министерство на здравеопазването в рамките на компонент 1 по процедура „Патронажнагрижа за възрастни хора и лица с увреждания“.
Програмата включва общи познания за грижите в домашна среда, умения и задължения на предоставящите услугите, спецификата на работа с различните целеви групи; здравословни и безопасни условия на труд; етични стандарти при предоставяне на социални услуги в домашна среда и др. Допълнителна цел на това обучение е създаване на нагласа за общностна подкрепа сред предоставящите услугата.
С цел ефективно използване на ресурсите, ще се извършва мониторинг на процеса на обучение и супервизия на предоставянето на патронажната услуга един път месечно. |
1 720.00
|
1 470.00
|
Техническо обезпечаване дейността на екипа за предоставяне на услугата: Община Долна Митрополия е втората по големина община в рамките на Област Плевен, като заема площ от 674 814 декара. Територията й заема северозападната периферия на областта, като обхваща част от долините на реките Дунав, Искър и Вит. Долна Митрополия граничи с 5 български общини, а именно с Община Оряхово на северозапад, с Община Искър в западната си част, Община Долни Дъбник на югозапад, Община Плевен на изток и Община Гулянци на североизток. На север общината граничи с река Дунав и Република Румъния.
За извършването на мобилната работа по проекта и за постигане качество на предоставяните интегрирани здравно-социални услуги в домовете на хора с увреждания или лица над 65 години с ограничения или в невъзможност за самообслужване Община Долна Митрополия ще закупи транспортно средство, адаптирано за инвалиди и трудноподвижни възрастни хора, което ще гарантира по-висока ефективност на предоставяните услуги. В случай на нужда закупеното специализирано транспортно средство по проекта ще задоволи потребностите на целевата група от ползване на услуги за социално включване в общността.
Закупеното специализирано транспортно средство ще бъде визуализирано съгласно изискванията, като по този начин ще се представи приноса на ЕС, ЕСФ и финансирането на проекта. За транспортния график на автомобила ще се грижи екипът на услугата, така че да обезпечи оптимално нуждите на целевата група.
Офисът на услугата ще се помещава на адрес ул. „Св. Св. Кирил и Методий“ № 68А в гр. Долна Митрополия. За създаване на добри условия за работата на екипа на услугата е необходимо извършване на текущ ремонт на част от помещенията. За обезпечаване дейността на екипа ще бъдат осигурени консумативи, материали, обзавеждане и оборудване, които ще бъдат доставени от външни изпълнители, избрани по реда на ЗОП.
|
49 730.00
|
47 535.64
|
Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в община Долна Митрополия: Интегрираната услуга е почасова мобилна услуга, предоставяна по настоящия проект в домашната среда на лица с увреждания и възрастни хора със затруднена мобилност и самостоятелност в ежедневието. Мобилната услуга включва разнообразни социални, административни, битови дейности, както и дейности, насочени към подобряване на качеството на живот на лица със затруднено самообслужване и такива с увреждания, в зависимост от конкретното състояние и ограничения на потребителите. Услугите се предоставят почасово или по заявка/ситуация на риск на 80 потребители, които са информирани и съгласни да участват в оценка на потребностите им и в планиране на подкрепата. Конкретните дейности са насочени към стимулиране на активността на потребителя, грижа за здравето, ограничаване на рисковете в дома и на риска от зависимост от институционален тип грижа.
Предоставянето на почасови мобилни интегрирани здравно-социално услуги ще се осъществява съобразно разработената от Министерство на здравеопазването програма/методика/ за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качество на услугата в рамките на компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“.
Всички медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги, които са ангажирани с предоставянето на патронажни грижи, ще преминат специализирано обучение по програма, разработена от Министерство на здравеопазването в рамките на компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“.
Ако потребителите са във висок риск и ползват и други услуги, мобилният екип гарантира, че няма дублиране на дейности и услугите взаимно се допълват, в най-добър интерес на потребителя.
Екипът на услугата (ръководителят съвместно със сътрудник социални/здравни дейности) разработва индивидуален план за предоставяне на услуги за всеки потребител, въз основа на направената оценка на потребностите и сключения с потребителя договор.
Конкретните услуги могат да включват:
- подкрепа в придвижването и разходки;
- подкрепа за социално включване, съобразно затрудненията на потребителя;
- подкрепа при готвене и хранене;
- подкрепа за почистване на дома и лична хигиена;
- административни услуги;
- здравни услуги (поставяне на инжекции, смяна на превръзки, измерване на кръвна захар, рехабилитация и др.);
- социално консултиране от социален работник;
- психологическа подкрепа;
- други услуги, в зависимост от индивидуалните потребности и рискове, съгласувани с доставчика и със съгласието на асистента.
Водеща цел на доставчика на услугата е не просто и само да подпомага потребителите в трудностите на тяхното ежедневие и социални комуникации, но основно да формира физическа и психическа способност и активност към независим живот, да формира подходяща за него среда, стимулираща самостоятелността му. Потребителят избира онези дейности за подкрепа, от които има значима потребност към настоящия момент. Фокусът, продължителността и периодичността на дейностите се определят в резултат на оценка на потребностите от услуги, желанието на потребителя и капацитета на екипа.
Доставката на интегрираната мобилна услуга се осъществява съобразно оценените потребности на 80-те потребители, изготвените индивидуални планове за услуги (на потребителите) и изготвените работни планове (на всеки асистент).
Общината ще презентира услугата посредством информационни материали (дипляна, плакат, др.), при срещи с представители на целевите групи и заинтересованите страни, както и на интернет страницата на Общината. Целта на подобен активен подход в популяризирането на интегрираната мобилна услуга е разпознаване на потребността от интегрирани услуги в подкрепа на хората с увреждания и възрастните хора като част от политиката за дългосрочна социална грижа и актуалната социална практика.
|
152 660.00
|
137 907.86
|
Предоставяне на психологическа подкрепа: В социалната работа има общоприети форми на добра практика, изразяващи се в следването на определени правила и процедури при предоставянето на подкрепа. Работата с уязвими групи често води до професионално натоварване, за избягването на което обслужващото лице има нужда от професионална подкрепа.
От друга страна, от адекватна психологическа подкрепа се нуждаят и лицата от уязвимите групи. Този тип дейност е от особено значение за преките бенефициенти, които в резултат на сериозните си заболявания са изпаднали в състояние на социална дезинтеграция. Техните семейства и близки често не могат да се справят с този проблем и той се превръща и в проблем на обкръжението на бенефициентите. Предимство на общината, като доставчик на услугата е, че ще наеме почасово хора от близката социална среда на хората.
Предвид целевите групи по проекта и предоставянето на интегрираните услуги, предвиждаме предоставянето на психологическа подкрепа за потребителите на услугите според тяхната индивидуална потребност.
За целта на описаното ще бъде ангажиран психолог, който има опит в сферата на социалните дейности. Лицата, които имат потребност от тази услуга, както и екипа на звеното, ще бъдат насочвани към него за оказване на психологическа подкрепа и мотивация.
|
2 400.00
|
1 004.89
|