Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 210 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

Providing a hot lunch in Razlog municipality within the project implementation period - from 01.10.2022 until 30.09.2025 (750 working days).
Upon approval of the project proposal, a report will be prepared to the Mayor of Razlog Municipality for the addition of the necessary food products for the preparation of a hot lunch under the project to the already held open procedure for public procurement with the subject "Delivery of food products for kindergartens, milk kitchen and the institutions for social services on the territory of Razlog Municipality".
Provision of hot lunch to 170 needy persons corresponding to the target groups. The food will be prepared in the kitchen of the Municipal Company "Domestic Social Patronage" in Razlog and will be delivered to the users' homes by cars of the Municipal Company "Domestic Social Patronage" in Razlog.
Razlog Municipality is a provider of the social service, which is defined as a local activity in the sense of the Law on Public Finances with Decision No. 227/27.10.2022 of the Municipal Council of Razlog.
The provision of a hot lunch will be complemented by individually oriented accompanying support measures. Accompanying support is a connecting element ensuring complementarity with other programs implemented by municipalities or social service providers to provide the necessary help and support in the long term.
Accompanying measures will be implemented throughout the project's implementation period and will be expressed, for example, in referrals to the competent services that support the social inclusion of the final recipients or promote the social integration of people at risk of poverty or social exclusion, including the most deprived the children also face. The planning and provision of accompanying measures is based on an analysis carried out and specific needs identified for each individual final recipient.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд: Община Разлог ще предоставя топъл обяд със собствен ресурс - в една трапезария. Място на реализация: Общинско предприятие "Домашен социален патронаж" /ОП"ДСП"/, гр. Разлог, ул."Поп Богомил" №2. Помещението, в което се приготвя топъл обяд за представителите на целевите групи е регистрирано по реда на Закона за храните. Регистрационният номер на обекта, в който се приготвя храната, регистриран по Закона за храните е № 012500294 от 09.03.2015г. като обект за обществено хранене на БАБХ. В тази връзка, община Разлог разполага и използва наличната собствена материална база на ОП"ДСП" гр. Разлог. Сградата разполага със: складови помещения: 2 бр., оборудвани и отговарящи на националните и европейските изисквания. Подготвителни зони: подготвително за зеленчуци и плодове - оборудвано (картофобелачка, зеленчукорезачка, хладилник и др.); подготвително за яйца - оборудвано (хладилник); подготвително за месо, птици и риба - оборудвано (хладилник); подготвително за мляко и млечни продукти - оборудвано (хладилник). Кухня - 1 брой, оборудвана, в т.ч. - 2 бр. електрическа пекарна с 3 фурни и 2 бр. електрическа фурна с четири газови котлона, казани, тави, тигани, посуда. Място за разливане - 1 брой, оборудвано, подходящо за нуждите на трапезарията. Общата застроена площ на помещенията е 188 квадратни метра. Община Разлог осигурява необходимите човешки ресурси за реализиране на проекта, а именно: 1 готвач, 3-ма помощник готвачи, 2-ма работник-кухня, 1 домакин, 1 калкулант, 3-ма разносвачи на храна, 3-ма шофьори, 1 мед. сестра и административен персонал (директор, счетоводител и 2-ма социални работници). За изпълнение на дейностите, свързани с приготвянето на храна, като част от предоставянето на редица социални услуги в Община Разлог има изградена система за доставка на хранителни продукти и сключени договори с фирми-доставчици. Договорите с доставчиците са сключени след провеждането на обществена поръчка с предмет: "Доставка на хранителни продукти за детските градини, млечна кухня и заведенията за социални услуги на територията на община Разлог" със седем обособени позиции , по реда на Закона за обществените поръчки. Уникален номер на обществената поръчка в Регистъра на обществените поръчки - № 00914-2021-0006. Сключени договори със следните фирми: 1. ЕТ„Иван Кондев“ гр. Разлог - по обособена позиция № 1 Мляко и млечни продукти; договор № 710/01.09.2021г.; 2. „Месокомбинат Разлог” ООД гр. Разлог - по обособена позиция № 2 Месо и месни произведения; договор № 713/01.09.2021г.; 3. "Пирин Мес 1" ООД гр. Разлог - по обособена позиция № 3 Пилешко месо и пилешки продукти; договор № 714/01.09.2021г.; 4. "Областен Кооперативен Съюз - Благоевград" гр. Благоевград - по обособена позиция № 4 Пакетирани и консервирани стоки, яйца и други; договор № 715/01.09.2021г.; 5. "Био Хоризонт" ООД гр. Разлог - по обособена позиция № 5 Риба; договор № 711/01.09.2021г.; 6. "Иглика-Б" ЕООД с. Бачево - по обособена позиция № 6 Плодове и зеленчуци; договор № 716/01.09.2021г.; 7. ПК „Пирин“ гр. Разлог - по обособена позиция № 7 Хляб и закуски; договор № 712/01.09.2021г. Приготвяната храна отговаря на изискванията за качество според действащите в страната стандарти, закони и подзаконови нормативни актове във връзка с производството и търговията с храни. Храните за лицата ползващи услугата са приготвени при спазване грамажа на порциите, вкусовите качества и технологичните изисквания за приготвяне на храни и добър външен вид. За приготвянето на ястията се използват висококачествени продукти, несъдържащи вредни за здравето примеси и добавки. Менюто за един храноден включва: супа; основно ястие; хляб; десерт/ веднъж седмично/. 431 636.80 202 172.80
Предоставяне на топъл обяд: Община Разлог ще доставя приготвен топъл обяд до домовете на 170 потребители за периода от 01.10.2022г. до 30.09.2025г. (750 работни дни). Община Разлог може да осигури необходимите човешки ресурси за реализиране на проекта. Служителите, които към настоящия момент са наети на работа в ОП"ДСП" гр. Разлог и ще бъдат ангажирани с изпълнението на проекта са: 1 готвач, 3-ма помощник готвачи, 2-ма работник-кухня, 1 домакин, 1 калкулант, 3-ма разносвачи на храна, 3-ма шофьори, 1 мед. сестра и административен персонал (директор, счетоводител и 2-ма социални работници). В момента наличните транспортни средства, които отговарят на изискванията на Закона за храните и които общината ще използва при реализиране на проекта са 3 броя автомобили за разнасяне на храна с регистрационни номера, както следва: 1. Ситроен Берлинго: Е 24-59 КС; 2. Дачия Докер: Е 48-64 КХ. 3. Рено Експрес: Е 0234 НМ. Получаването на топъл обяд от всеки краен получател се основава на одобрение за включване в проектните дейности на всяки краен получател, разписано от представляващия община Разлог в Заявлението-декларация – Приложение 1. Получаването на топъл обяд се удостоверява от крайните получатели чрез попълване на информацията в Приложение 2 Дневник на крайния получател. В началото на всеки месец община Разлог предоставя Дневниците на крайните получатели с оглед попълването им от лицата или техните законни представители и удостоверяване на получената подкрепа. В случай на отпадане от участие в проектните дейности по желание на крайния получател преди предвидената крайна дата, дневникът се попълва от крайния получател/законния представляващ в последния ден от участието и се предава на община Разлог . В случай на непредвидено отпадане на крайния получател (смърт, липса на контакт, невъзможност за отразяване на необходимата информация и др.), възпрепятстващо попълване на Дневника, получаването на подкрепа от крайния получател в административният раздел на дневника се попълва от две длъжностни лица, които чрез подписите си удостоверяват ползването на услуги от отпадналия краен получател. Община Разлог ще определи длъжностните лица (минимум две), които са отговорни за удостоверяване получаването на подкрепа от всяко лице при необходимост. 30 214.57 14 152.10
Реализиране на съпътстващи мерки: Предоставянето на топъл обяд ще се допълва с индивидуално ориентирани съпътстващи мерки за подкрепа. Съпътстващата подкрепа е свързващ елемент, осигуряващ допълняемост с другите програми, реализирани от общините или доставчици на социални услуги, които да оказват необходимата помощ и подкрепа в дългосрочен план. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на поекта и ще се изразяват например в насочване към компетентните служби, които подпомагат социалното приобщаване на крайните получатели или насърчаване на социалната интеграция на хора изложени на риск от бедност или социално изключване, включително най-нуждаещите се лица и децата. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки се основава на извършен анализ и установени специфични потребности за всеки отделен краен получател. Съпътстващите мерки се изразяват индикативно в индивидуално и групово консултиране и съдействие на крайните получатели на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. При прилагането на съпътстващите мерки те ще бъдат ориентирани към постигане на определени резултати, които следва ще се проследяват и отчитат от община Разлог /когато е приложимо/. При планиране и предоставяне на съпътстващи мерки община Разлог ще се съобразява с дадените насоки в Методическо указание за предоставяне и отчитане на съпътстващи мерки по Операцията. Ще се създаде организация при реализирането на съпътстващите мерки, за да се осигури спазването на всички противоепидемични и санитарно-хигиенни изисквания. Когато потребителят е в невъзможност да присъства лично, консултации ще могат да се извършват и по специално отворена за целта телефонна линия. Всяка проведена консултация ще бъде протоколирана и отразявана в Приложение 8 Таблица за предоставените съпътстващи мерки. 30 214.58 14 152.10
Определяне на целевите групи: Поради спецификата на Операцията тази дейност в община Разлог ще започне преди стартирането на договора и ще се изпълнява през целия период на изпълнение на проекта. Община Разлог ще предоставя топъл обяд в една трапезария на общо 170 броя лица от четири целеви групи, а именно: 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. лица – обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; Подкрепата може да се предоставя и на хора, изпаднали в затруднено положение в резултат на природни бедствия, пандемии и др. форсмажорни обстоятелства, с оглед овладяване на възникнали извънредни ситуация в страната. Водещ критерий е степента на уязвимост и лишения, установени от Дирекция "Социално подпомагане" гр. Разлог. Община Разлог прилага ясни и проследими правила при подбор на конкретните представители на целевата група, на които предоставя топъл обяд, удостоверени в разработената и утвърдена от кмета Процедура за реда, условията, подбор на потребители и изпълнението на дейностите па проекта. Подборът на кандидатите ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др. Друг инструмент, с който ще се гарантира коректния подбор на лицата, действително нуждаещи се от услугата, е сформирането на Комисия за разлеждане на жалби и сигнали. В работата си комисията ще се ръководи от Процедура за разглеждане на жалби и сигнали. Община Разлог ще прилага и процедура за идентифициране на конкретни лица, на които да предостави приготвен, но неполучен в съответния ден, топъл обяд, който се предоставя на други лица от допустимите целеви групи, отразени като резерви в протоколите от извършен подбор. При проверката на кандидат-потребителите за допустима принадлежност към целевата група ДСП извършва проверка и за наличието на риск от двойно финансиране при включването на конкретен кандидат-потребител в предоставянето на топъл обяд. В случаите на установен риск от двойно финансиране за конкретно лице информацията се предоставя от ДСП на ПО в отделен списък, а ако не е установен подобен риск се отразява в придружителното писмо към списъка. В рамките на 6-месечния срок за извършване на проверка за продължаваща принадлежност, община Разлог извършва и проверка за недопускане на двойно финансиране по отношение на всеки един краен получател или лице, включено в списъка с резерви по проекта. След оповестяване на подбор на потребители на услугата, Кмета на Община Разлог определя състав на комисия за подбор на потребители. Комисията ще се състои от председател на комисия и двама членове, всички с право на глас. Със заповед на кмета се определят отговорните лица, които да участват в Комисията за подбор на патребители. В комисията се включват лица с опит и квалификация в предоставянето на този вид социални услуги. Комисията заседава в пълен състав и взема решения с мнозинство повече от половината от всички членове. За заседанията на комисията се води протокол, в който се вписват всички решения на комисията. Протоколът се подписва от председателя и всички членове. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).