Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The objective of the project proposal is to support and develop the existent Services in Domestic Environment Center – Chepelare by providing the people with disabilities with an access to supportive and integrated inter-sector services for social inclusion in accordance with their specific needs. The project complements and builds upon the results of the activities already performed by the municipality within the “Help at home” scheme, provides care and support to people with disabilities and over 65 years of age incapable of self-service. Thus the project responds to the needs of the community and contributes to achieving a better life-quality of the people at risk and their families. 
The services are used after a complex assessment of the needs and a developed individual plan, personal care, household assistance, help with the social inclusion, healthcare and social-psychological help and support of the users, consultation and support of their families are provided. By repairs and equipment of the Center a proper material and technical setting for motor activity assistance and rehabilitation, entertaining occupational therapy and art therapy, psychological consultation, etc. are provided. The services are implemented by a team of the Center consisting of 46 Personal Assistants, Social Assistants and Domestic Assistants and 6 healthcare and social care professionals (medical nurses, a rehabilitator, a psychologist, a social care specialist). During the project activities the Assistants are provided with training, supervision and psychological support, working outfits and personal protection devices. Information campaigns are held for keeping the community aware of the project’s objectives, progress and results, advertising and information materials are disseminated. A qualified team is created for the overall functioning and management of the project and the Center.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информираност и публичност - провеждане на информационни кампании и изработване на рекламно-информационни материали: Дейността е насочена към осигуряване на публичност на предоставената безвъзмездна финансова помощ по настоящия проект и към информиране обществеността и общността за целите, напредъка и резултатите от проекта. Заинтересованите страни и целевите групи /хората с увреждания и семействата им, хората над 65 години с невъзможност за самообслужване и кандидатите за работа/ получават необходимата информация и възможност за участие в дейностите по проекта. Дейността включва три информационни кампании - в началото, в средата и края на дейностите - за старта и резултатите от проекта се организират 2 пресконференции, които се провеждат в зала на общината с поканени медии, организации и представители на общността, социални институции, кметове на населените места; публикуват се платени съобщения за старта на проекта, неговия напредък и резултати; изготвят се материали за сайта на общината; Предвижда се изработване на следните рекламно-информационни материали – 350 бр. флаери за информиране на общността, банер, информационна табела в района на Центъра, 250 бр.тематични календари за 2017 г., 250 бр.дипляни за дейността на Центъра, 100 бр. флаш памет с визуализация, 10 бр.табели за външна и вътрешна визуализация на Центъра. За персонала на Центъра се изготвят 54 бр.идентификационни карти /баджове/ . Дейността се извършва при спазване изискванията Правилата за информация и комуникация 2014-2020. 4 990.55 4 990.32
Текущ ремонт, обзавеждане, оборудване и материално обезпечаване дейността на Центъра за услуги в общността и домашна среда : С решение на ОбС – Чепеларе от декември 2015 г. се подкрепя съществуващият Център за услуги в семейна среда – Чепеларе. Той е създаден по проект BG051PO001-5.1.04-0154 „Център за услуги в домашна среда – Чепеларе”, схема „Помощ в дома” и предоставя социалните услуги "Домашен помощник, "Личен асистент" и "Социален асистент" на потребители в общината в продължение на 12 месеца, до сега продължава с редуциран капацитет дейността си. С проекта се подкрепя дейността на Центъра, в т.ч. разширяване на базата му, извършване на текущ ремонт и обзавеждане на две помещения с обща площ от 54 кв.м. Те са част от първия етаж на двуетажна масивна сграда, частна общинска собственост, с прилежащо парково пространство със зелени площи и спортна площадка, която е разположена в центъра на града и в непосредствена близост до сградите на Община Чепеларе и на медицинската служба в града. Предвижда се създаване на зала за спортно-рехабилитационни занимания и за занимателна трудотерапия, арттерапия и тихи игри. Ремонтираните помещения дават възможност в тях да се извършват спортно-рехабилитационни занимания, провеждани от рехабилитатор/кинезитерапевт, занимателна трудотерапия, арттерапия и организация на свободното време, провеждани от специалист педагог и психологическо консултиране и подпомагане на потребителите и семействата, провеждани от психолог. Второто помещение се обособява като многофункционална зала за групова работа, с изложбен кът за дейността на различните услуги, оформя се и кът за психологическо консултиране – услугата е насочена към потребители с установена потребност и към подкрепа и консултиране на семействата на лицата с увреждания. Това помещение се ползва и сега за нуждите на Центъра, както и закупеното оборудване по проект BG051PO001-5.1.04-0154 - в употреба са компютър, мултифункционално устройство, метален шкаф, голяма маса със столове. С разширяване на базата на Центъра, с ремонта и оборудването се създават условия за предоставяне на услуги на потребители с двигателни затруднения, различни увреждания и здравословни проблеми и стари хора със затруднено самообслужване с цел подобряване качеството им на живот, съхраняване и развиване на социални умения, предпазване от социална изолация. Дейностите по ремонта и доставката на оборудване и обзавеждане, на материали и консумативи се възлагат на външни изпълнители по изискванията на ЗОП. Сключва се договор с експерт, който отговаря за тръжната процедура, извършва контрол по изпълнението на ремонтните дейности, организира доставките на оборудването и обзавеждането на Центъра. 39 655.20 29 070.22
Оценка на потребностите на кандидат-потребителите и подбор на потребители на почасови интегрирани услуги: За изработване на методика за оценка на потребностите, която отговаря на иновативния характер на дейностите, със стартирането на проекта се възлага изработването на Правила и процедури за работата на Центъра, които съдържат и Методика за подбор на потребителите на почасовите интегрирани услуги на Центъра в общността и домашна среда. Тя основно се опира на Методика за извършване на оценка на потребностите от услугата „Личен асистент” и определяне на индивидуален бюджет от проекта «Нови възможности за грижа», отчита опита от останалите проекти. Целта на новата методика е да се оценят различните и комплексни по своя характер потребности на лицето и да се предложи бюджет на услуги, който съответства на базовите потребности и потребности от социално включване, в.т.ч. медицински, здравни, психологически и др. Извършване на оценките се възлага на външен изпълнител по правилата на ЗОП., като се гарантира мултидисциплинарен подход при оценяване на кандидатите. При подбора на потребители, на които се предоставят почасовите комплексни услуги на Центъра, ще бъде използван гъвкав механизъм. Той включва широка информационна кампания в началото на проекта, която осигурява информираност на потенциалните кандидати, както и гласност и публичност на всеки етап на дейността. Дейността по организиране и провеждане на процедурите по кандидатстване, оценка и класиране на кандидат- потребителите се организира от екипа на проекта, с участието на определен етап на управителя и техническия сътрудник на центъра. Първата стъпка в процедурата е подаване на заявления от кандидат-потребители за ползване на услугите. Кандидатстват 4 потребители на услугата ДП, която се предоставя от ЦУДС -Чепеларе към момента, след края на проекта по схемата "Помощ в дома". 25 потребителите на услугата ЛА приключват в края на м. февруари 2016г. участието си в проект „Нови възможности за грижа” и следва да кандидатстват заедно с другите кандидати от целевите групи – лица с увреждания и възрастни над 65 години с невъзможност или затруднения в самообслужването. Подадените заявления със съпътстващите документи се оформят в досиета на кандидатите и се предават с протокол на организация с опит като доставчик на услуги, с която се сключва договор за извършване на оценката. В договора се залага изискване да се гарантира комплексна оценка на потребностите чрез извършване на оценката от многофункционален екип /социални, здравни специалисти/, процедурата по оценяване да се извършва с участие на кандидат- потребителя и/или неговия законен представител. Оценката на потребностите следва да отчита индивидуалната специфика на кандидат-потребителя по отношение на вида и степента на увреждане, дейностите за подкрепа и тяхната интензивност, вкл. подкрепа за здравни/медицински услуги и социална подкрепа. На основа на методиката екипът формира оценка и предложение за индивидуален месечен бюджет за ползване на интегрираните услугите. За определяне на индивидуален бюджет за ползване на услугите на Центъра и класиране на кандидат-потребителите се създава комисия, която включва член на екипа на проекта, управителят на Центъра и нает експерт с опит. Комисията определя месечен бюджет на всеки кандидат съобразно часовете за услуги на Центъра и при спазване разпоредбите на Кодекса на труда за назначаване на работници и служители на трудов договор. Водещо при вземането на решение на комисията е предложеният индивидуален месечен бюджет от оценителите, но могат да се отнемат часове съгласно цитираната Методика. Изготвеният списък с класираните по низходящ ред се поставя на видно място в Центъра, кандидатите се уведомяват писмено за резултата от оценяването и за процедурата за възражения. Жалбите и сигналите се разглеждат по реда, начина и сроковете, разписани в съответна Процедура за приемане и разглеждане на жалби и сигнали. Екипът на Центъра води Дневник на постъпилите жалби и сигнали. 3 600.00 3 600.00
Подбор и назначаване на персонал на ЦУОДС: Персоналът за предоставяне на социални услуги се състои от 52 професионалисти с различен профил на компетентност, което гарантира интегриран подход при предоставяне на услугите според потребностите на потребителите - 46 лица за предоставяне на лични услуги и 6 лица за специализираните услуги на Центъра. Процедурата за кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите е част от Правилата и процедурите за работата на Центъра, които се разработват след стартиране на проекта. При подбора и назначаване на персонала не се допуска дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и др. За наемане на 46 лични асистенти, домашни помощници и социални асистенти и специалист от специализирания екип /арттерапия и трудотерапия/ се провежда Процедура за кандидатстване, оценка и класиране. Кандидатстват лица в трудоспособна възраст - безработни, заети и студенти, които могат да полагат допълнителен почасов труд. Право да кандидатстват имат и пенсионери, но те се наемат при условие, че в населеното място няма подходящи лица в трудоспособна възраст. Етапите са следните – подаване на заявления в офиса на проекта, оценка на кандидатите чрез подбор по документи и интервю, класиране според получения резултат и сключване на трудови договори с одобрените лица. При подаване на заявленията кандидатите заявяват предпочитания за длъжност/и и за работа с конкретен потребител. Заявленията са придружени с изисквани документи, регистрират се във входящ дневник. Кандидатите се информират за процедурата по оценка и класиране, условията за работа с потребителите, в т.ч за предоставяне на една или повече услуги на един или повече потребители в зависимост от потребностите, за вида договор -срочен договор на пълно или непълно работно време. На всеки кандидат се създава лично досие с подадените документи, което се архивира след приключване на проекта. За оценка и класиране на кандидатите се сформира Комисия за оценка и подбор на персонала, участват ръководителят на проекта, управителят на Центъра и нает експерт с опит. Комисията прави преглед на подадените документи, взима решение за допускане по документи. На интервю всеки кандидат се оценява индивидуално, изготвя се „Формуляр за индивидуална оценка” по съответни критерии. Комисията води протокол, изготвя и публикува списък на класираните.. Всеки кандидат има право да подаде възражение, което се регистрира в Дневник за жалби и сигнали и в 7-дневен срок се изпраща писмен отговор. Кметът на общината сключва трудов договор с избраните лица в съответствие с разпоредбите на КТ и КСО. Центърът предоставя и специализирани услуги, като за целта един специалист е нает на ТД /като част от посочената процедура/, останалите 5 - чрез договори по ЗЗД, съгласно правилата на ЗОП. Предвижда се спортно-рехабилитационните занимания в Центъра да се провеждат от специалист на ГД с подходяща квалификация /рехабилитатор, кинезитерапевт, учител ЛФК/. Три медицински сестри/фелдшери на ГД предоставят здравни услуги в Центъра или като изнесена услуга в домовете на потребителите. Предвижда се 2 от тях да са с местожителство Хвойна, Забърдо, Павелско или др. с цел по-добра достъпност на услугата. За предоставяне на психологическа подкрепа на потребителите, семействата и на персонала при нужда, се предвижда наемане на психолог на ГД. Дейностите по занимателна трудотерапия, арттерапия и организиране на свободното време се водят от специалист с опит и умения /учител-специалист, педагог/, назначен на ТД. Административното управление на Центъра се осъществява от управител, подпомогнат от технически сътрудник. Управителят се назначава на ТД, на 8 ч. работен ден. Поради участието му в дейности по подбор на потребители и персонал, разработване планове и договорите с потребителите, договорът му е за 19 месеца. Дейността се подпомага от технически сътрудник, назначен на трудов договор за 40 часа/месец за 19 месеца, поради нуждата от техническа помощ при подготовка на услугите на Центъра. 480.00 5 448.78
Предоставяне на почасови интегрирани услуги в общността и в домашна среда: Предоставянето на услуги се основава на идентифицираните нужди и потребности, изготвената индивидуалната социална оценка и определеният месечен бюджет на всеки потребител. Представящият услугите персонал на Центъра е с различен профил на компетентност. Така се осигурява предоставяне на интегрирани услуги от мултидисциплинарен екип, в това число личен асистент и/или социален асистент и /или домашен помощник и /или медицинска, психологическа или други форми на подкрепа за социално включване за период от 18 месеца. Основният екип от 46 души е на трудов договор на пълно или непълно работно време в зависимост от натоварването на длъжността и потребностите на обслужваните лица, предоставя услугите „Домашен помощник”, „Личен асистент”и „Социален асистент”., екип от 6 специалисти предоставя специализираните услуги на Центъра. Планираният брой потребители на услугите на Центъра е 60. Разработва се индивидуален план за интегрирани услуги - оценяват се ресурсите на потребителя и дейностите за тяхното съхранение и развиване, рисковете и дейностите за тяхното намаляване./ Планът се актуализира на шест месеца или при необходимост/. Сключва се договор между Кмета/Центъра и потребителя, в който се определя вида, обхвата и мястото на предоставяне на конкретните почасови услуги, разработва се и график за предоставянето им. С това се извършва подготовката за предоставяне на следните услуги: Почасова услуга за лична помощ – личен асистент подпомага поддържане на лична хигиена, хранене, вземане на лекарства, оказва помощ при извършването на рехабилитационни услуги в дома на потребителя, придружаване до учебно заведение и др; Почасова услуга за комунално-битови дейности - потребителят се подпомага от домашен помощник за поддържане на хигиената в жилището, дребни ремонти, приготвяне на храна, услуги, плащания и др . Почасова услуга в подкрепа на социално включване - предоставя се от социален асистент, подпомага в организиране на свободното време, социални контакти, придружава при посещения, прояви на общността, писане на заявления и и др. Предоставените услуги в дома се отразяват в изготвен Дневник на потребителя. Съобразно идентифицираните потребности, индивидуалния план и договора за предоставянето им, потребителите ползват и специализираните услуги на Центъра. Специализираният екип предоставя услугите по график, води съответна документация. В центъра медицински специалисти предоста вят здравна услуга /измерване кръвно налягане, тегло, консултиране хранителен режим, здравни съвети,индивидуални и групови беседи със здравна насоченост/. За потре бители с индикации /лежащо болни, трудно подвижни/ услугата се ползва в домашни условия/ извършват се допустими манипулации извън здравно заведение: поставяне инжекции, смяна катетър, профилактика и обработка на декубитални рани, смяна на превръзка, проследяване жизнени показатели пулс, кръвно налягане, консултиране хранене-при диабет и др./, като се осигурява мобилност на услугата /изнесена услуга/ чрез графици за посещения по домовете. Услугата за рехабилитация и двигателна активност се ползва в Центъра, при необходимост и в домашни условия /изнесено/ съгласно график. Предоставя се от кинезитерапевт/рехабилитатор. Насочена е към потребители с нужда от рехабилитация, раздвижване и подпомагане физическата дееспособност. В условията на Центъра се ползва оборудвана зала, като се разработва план за всеки потребител, в домашни условия услугата се състои в подпомагане рехабилитация след инсулт, инфаркт, при артрити, травми и др. Услугите на Центъра са насочени и към преодоляване на социалната изолация, поддържане на социални контакти, развиване на умения и компетентности чрез индивидуални и групови занимания по занимателна трудотерапия и арттепапия, дейности за организиране на свободното време, провеждани от специалист. Психологът предоставя почасова услуга за психологи ческа помощ на потребители и семействата им чрез консултиране, индивидуални или групови форми на подкрепа според тяхната потребност. 416 407.25 410 621.82
Обучение, супервизия и психологическа подкрепа за персонала : По проекта се планира да бъде осигурено обучение и да бъде предоставена супервизия и психологическа подкрепа на персонала като условия за предоставяне на качествени социални услуги на потребителите от общината. За целта се предвижда да бъдат сключени и договори с външни изпълнители с опит при спазване условията на ЗОП. Обучението на персонала се провежда под формата на обучение за ключови компетенции. Предвижда се провеждане на въвеждащо и поддържащо обучение на персонала. Въвеждащото обучение се провежда преди назначаване на работа, в рамките на 3 дни, 18 учебни часа. Съгласно изискванията на ДО, въвеждащо обучение преминават само назначените, които не са преминавали такова при заетост в други проекти. За участие се формира една група, прогнозен брой участници– 5 души. Поддържащо обучение – провежда се по време на проекта. Участниците формират 3 учебни групи, провеждат се 3 обучения по 1 ден, общо 18 учебни часа,време на провеждане трети - девети месец от предоставяне на социалните услуги. Работата с уязвими групи, каквито са потребителите от целевите групи по проекта, често води до професионално прегаряне, предоставящите услугите има нужда от професионална подкрепа за избягването му. Ето защо по проекта се предвижда супервизия като форма на планирана помощ, предоставяна от експерт/и със сходна практика и професия. Тя цели проследяване и проверяване на работата на супервизирания член на персонала на Центъра, за да се гарантира предоставянето на качествена грижа на обслужваните потребители и избягването на професионалното прегаряне. Основната цел на супервизията, която се планира по този проект, е да съдейства за повишаване на качеството на работата. За изграждане на професионално самочувствие, подпомагане разтоварване от стреса, подкрепа при определени житейски ситуации се предвижда оказване на психологическа подкрепа на персонала на Центъра. Дейността се реализира от специалиста-психолог, нает на граждански договор в специализирания екип на Центъра. 3 530.00 3 530.00
Организация и управление на проекта: За осъществяване дейностите по организация управление на проекта се назначава за период от 21 месеца екип по проекта в състав ръководител, координатор и счетоводител. За определени дейности се наемат и 2 експерти със релевантен опит и образование - експерт в комисията по подбор на потребители и персонал и експерт тръжна процедура, ремонт и обрудване на Центъра със съответна часова заетост. Дейността по управление на проекта се осъществява по следния начин: Първоначално планиране дейностите – в началото се провежда основна работна среща на екипа, изготвя се подробен план-график на дейностите и подробен план за изразходване на средствата. Извършва се разпределение на дейностите в екипа. Работните срещи на екипа се провеждат се ежемесечно, на тях се извършва преглед на изпълнението на дейностите съгласно времевия график, редовно се обсъжда качеството на предоставените услуги и резултатите от мониторинга им, като се обсъжда доклад на управителя на Центъра, проследява се напредъка по планираните дейности, възникналите проблеми, вземат се съответни решения и се уточняват предстоящите задачи за периода. Регулярно се прави се преглед на изпълнение на бюджета на проекта, при нужда се предприемат действия за финансови корекции, съгласно изискванията. Съществена част от дейността е изготвяне на тръжни документи и провеждане на тръжни процедури за дейности по проекта - в рамките на проекта се организират и провеждат тръжни процедури за избор на изпълнители съгласно правилата на ЗОП. Съгласно предварително съставен график на екипа се изготвят и внасят регулярно междинни отчети пред донора, до месец след приключване на проектните дейности се представя и финалния отчет. 30 392.00 28 392.91

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).