Дейност 1. Реинтегриране в образователната система на лица, навършили 16 години, отпаднали от училище и/или без основно образование, чрез дейности за образователна
медиация: В рамките на настоящата проектна дейност имаме за цел да идентифицираме и мотивираме лица, навършили 16 годишна възраст, които да бъдат реинтегрирани в образователната система чрез осъществяването на идентификационна и информационна дейност, подкрепена с изпълнението на активна образователна медиация, която да окаже положително влияние върху тяхната дългосрочна мотивация за бъдещо кариерно и професионално развитие.
По време на изпълнение на процесите по идентификация и мотивация на лицата от целевите групи, екипът на Сдружение (У.Т.Р.Е.) планира взаимодействия на няколко основни нива:
1. Активното взаимодействие с представителите на образователните институции, партньори по проекта, което ще допринесе в процеса по предварителна идентификация на лицата от целевите групи. Eдна от основните цели е да надградим резултатите от страна на образователните институции, постигнати в рамките на предните фази на проекта "Нов шанс за успех".
2. Активното взаимодействие с Дирекция "Бюро по труда" на Агенцията по заетостта ще спомогне в процеса по идентификация и повишаване обхвата на лица от целевата група, които да бъдат включени в планираните дейности на проекта, както и след самото приключване на курсовете за възрастни, да бъдат насочени към допълнителни курсове и възможности за заетост, предоставени от бюрата по труда.
3. Активното взаимодействие и ангажиране на медиатори, които ще бъдат избрани чрез външен конкурс от екипа на У.Т.Р.Е., ще послужи като инструмент за повишаване обхвата на лицата, които ще бъдат включени в курсове по ограмотяване и курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основно образование. В допълнение на това трябва да отбележим, че описаните нива на взаимодействие по-горе стоят в основната на механизма за идентифициране и мотивиране на целевите групи, който играе съществена роля в процеса на цялостното планиране и изпълнение на проекта.
В рамките на Дейност 1, екипът на У.Т.Р.Е. планира изпълнение на следните поддейности:
поддейност 1.1. идентифициране на лица от целевите групи чрез проучвания на терен, комуникация с образователните институции, партньори по проекта и координация с
отговорни институции, като Дирекции „Бюро по труда“ към Агенцията по заетостта.
поддейност 1.2. мотивация на идентифицираните лица от целеви групи за включване в курсове по ограмотяване и курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основно образование чрез предоставяне на стипендии за успех на лицата, успешно положили всички изпити и получили удостоверение за начален етап на образование и/или получено удостоверение за клас или степен на основно на образование.
В рамките на Дейност 1, екипът на У.Т.Р.Е. планира да изгради ефективен модел на взаимодействие между всички страни в проекта, който да допринесе за изграждането на процес, състваляващ се предимно от успешни стратегии за идентифициране и мотивиране на лица и целевите групи, както и изпълнение на набор от дейности, целящи успешното реинтегриране на лицата, навършили 16 години, отпаднали от училище и/или без основно образование. |
12 586.00
|
12 580.00
|
Дейност 2. Курсове за ограмотяване и курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование за лица, навършили 16 години: Настоящата проекта дейност е свързана с организиране и провеждане на курсове за ограмотяване и на курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап. Основната цел на дейността е идинтифицираните лица от целевата група, в рамките на Дейност 1, да бъдат включени в курсове за ограмотяване и курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование. Дейност 2 се изпълнява само от училищата, партньори в рамките на настоящото проектно предложение, в съответствие с чл.169 от ЗПУО.
В рамките на дейността са включени следните поддейности:
2.1. организиране и провеждане на курсове за ограмотяване;
2.2. организиране и провеждане на курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование;
2.3. оценяване и сертифициране на резултатите от проведените курсове;
Активното взаимодействие между екипа на Сдружение У.Т.Р.Е. и образователните институции, партньори по проекта, е от изключителна важност за успешното идентифициране на лицата от целевите групи, последващото им включване в курсовете за ограмотяване и курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап, както и обединяване на усилията по превенция от отпадане на участниците.
По отношение на лицата, включени в курсовете за ограмотяване и курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап, имаме няколко основни приоритети, които са от съществено значение за успеха на дейността като цяло, а именно:
1. Допускането на максимален брой лица до изпит, след като са участвали най-малко 80% в учебните часове и превенция на отпадането на участници;
2. Предоставяне на месечни стипендии на участниците, които имат най-малко 80% участие в учебните часове;
3. Успешно планиране и изпълнение на изпитите на участниците, допуснати до изпит, на база посочените критерии в условията на настоящата процедура;
По отношение на коректното изпълнение на поддейностите в рамките на Дейност 2, съгласно чл. 169, ал.2 от ЗПУО, обучението в курсове за ограмотяване и в курсове за
придобиване на компетентности от прогимназиалния етап за лица навършили 16 години, се извършва по програми, утвърдени от министъра на образованието и науката, ориентирани към резултатите от обучението, определени с държавния образователен стандарт за общообразователната подготовка за начален и прогимназиален етап. В тази връзка при планиране и изпълнение на Дейност 2 образователните институции, партньори по проекта, ще приложат разработените в рамките на проект BG05M2OP001-3.004-0001 „Нов шанс за успех“ и утвърдени от МОН учебни планове и учебни програми, адаптирани за възрастни, актуализираната и адаптирана цялостна методология за ограмотяване и обучение на възрастни, актуализирана в частта си за обучение на възрастни за придобиване на компетентности за класовете в прогимназиалния етап и
съответните методически материали – работни листове за обучаемите (които могат да се приспособяват от съответното училище по проекта) и наръчници за обучителите. За
оценяване на резултатите ще приложат специфичните методи и форми на оценяване съгласно утвърдените адаптирани програми за обучение на възрастни.
|
275 138.00
|
274 977.50
|