Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The project envisages to build on the activities of the soup kitchens in Municipality of Bolyarovo  by providing food to the representatives of selected target groups - 1.1 Individuals and families monthly support under the terms and conditions of Article 9 of PPZSP; 1.2. Persons with proven lack of income and relatives to care for them; 1.3 Single people and families receiving pensions  for  minimum retirement age; disability; survivors' pensions, pensions unrelated to work.
Providing food will be done in two dining rooms: Soup kitchen 1, covering the 40 users that will provide food for the period May 2016 - September 2016  . Dining 2 covering 66 users for the period May 2016 - September 2016, and from October 1, 2016 covering 106 users for the period October 2016 - April 2020. 
Planned activities are:
1. Selection of consumers - will be carried out in close collaboration with the Directorates "Social assistance" as required by the application and consider the reality and needs in each district of the municipality;
2. Purchase of food - in compliance with the Public Procurement Act for the selection of suppliers and legal framework regulating the production and marketing of food;
3. Providing of warm meal for the persons of the target group - including the provision of a balanced diet of target groups, in compliance with the requirements for food safety and national standards and norms for nutrition;
4 Offering of accompanying measures to persons from the target group  aimed at supporting and helping to solve specific problems of the target groups.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи: Потребителите ще бъдат обхванати в две трапезарии. Трапезария 1, включваща 40 лица ще функционира в периода май 2016 г. - септември 2016 г. ( 5 месеца). Тя ще обхваща лица от седем населени места от територията на община Болярово, а именно : град Болярово, селата: Попово, Дъбово, Вълчи извор, Ружица, Камен връх, Оман. Разпределението по целеви групи е следното: 1.1 Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП - 26 души; 1.3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии- за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии, пенсии, несвързани с трудова дейност-- 14 души; Общо: 40 души Трапезария 2 ще функционира в периода от май 2016 г. включва 66 лица до 30.09.2016 г. и ще обхваща лица от осем населени места от територията на община Болярово, а именно селата: Воден, Стефан Караджово, Мамарчево, Шарково, Златиница, Крайново, Голямо Крушево и Горска поляна. Тя ще обхваща лица от осем населени места от територията на община Болярово, а именно : селата: Воден, Стефан Караджово, Мамарчево, Шарково, Златиница, Крайново, Голямо Крушево и Горска поляна. Разпределението по целеви групи до 30.09.2016 г. е следното: 1.1 Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП - 45 души; 1.2.Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях- 10 души; 1.3 Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии- за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии, пенсии, несвързани с трудова дейност-11 души. Общо: 66 души От 01.10.2016 г. ще включва 106 лица и ще обхваща лица от 15 населени места от територията на община Болярово, а именно селата: Воден, Стефан Караджово, Мамарчево, Шарково, Златиница, Крайново, Голямо Крушево, Горска поляна, Попово, Дъбово, Вълчи извор, Ружица, Камен връх, Оман и гр. Болярово. Разпределението по целеви групи от 01.10.2016 г. е следното: 1.1 Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП - 71 души; 1.2.Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях - 10 души; 1.3 Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии- за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии, пенсии, несвързани с трудова дейност - 25 души. Общо: 106 души от 01.10.2016 г. до 30.04.2020г. 0.00 0.00
Закупуване на хранителни продукти за трапезария 1: През 2012г. Община Болярово, проведе обществена поръчка по реда на чл. 16, ал. 8 от ЗОП с предмет „Доставка на хранителни продукти и хигиенно-санитарни материали за нуждите на учебните, детски и социални заведения на територията на Община Болярово, Област Ямбол“ по четири обособени позиции с период на изпълнение до провеждане на нова процедура през 2016 година, включваща доставка на следните типове хранителни продукти: хляб и хлебни изделия, месо и месни изделия, други хранителни продукти /плодове, зеленчуци – преработени или консервирани, варива, подправки, захарни изделия, млечни изделия/ и хигиенно-санитарни материали. Доставката на хранителните продукти се извършва на база количество в зависимост от хранещите се и се определя с предварителна седмична заявка. Доставените продукти следва да отговарят на БДС, както и на законите и подзаконовите нормативни актове във връзка с производството и търговията с храни. Срокът на годност на доставените продукти не може да бъде по-малък от остатъчния срок на годност. Доставените продукти следва да бъдат придружени със сертификат за качество и произход, да отговарят на изискванията съгласно Закона за храните, да съдържат данни съгласно чл.10 от Закона за храните за наименованието, под което храната се продава, списък на съставките на храната и количество на някои от тях, срокът на трайност и условията, при които трябва да се съхраняват, нетното количество на предварително опакованите храни, име, фирма, седалище и адрес на производителя или на лицето, което пуска храната на пазара, както и информация в съответствие с Наредба № 23/17.05.2001 г. за условията и изискванията за представяне на хранителната информация при етикетирането на храните и Наредба №16 от 28.05.2010г., изм.бр.71 от 13.09.2011г. за изискванията за качество и контрол за съответствие на пресни плодове и зеленчуци издадена от МЗХ. Предприятията, които ще доставят месо и месни продукти трябва да са сертифицирани със стандарт ISO 22000:2005.Сключени са четири договора по различните обособени позиции със срок на изпълнение до провеждане на нова процедура през 2016 година. В момента се провежда открита процедура за доставка по четири обособени позиции, включваща доставка на следните типове хранителни продукти: хляб и хлебни изделия, месо и месни изделия, други хранителни продукти /плодове, зеленчуци – преработени или консервирани, варива, подправки, захарни изделия, млечни изделия/ и хигиенно-санитарни материали. Към момента на подаване на проектното предложение процедурата е на етап изготвяне на протокол за определяне на изпълнител след отваряне на ценовите оферти. Началната дата на стартиране на дейността на трапезария 1 е 03.05.2016 г., а крайната дата - 30.09.2016 г. Храна ще се предоставя в работните дни на всеки месец, както следва: Май 2016 г. - 19 дни Юни 2016 г. - 22 дни Юли 2016 г. - 21 дни Август 2016 - 23 дни Септември 2016 г. - 20 дни общо: 105 дни Общият брой на лицата, включени в обхвата на трапезарията е 40 души. 9 783.87 9 384.96
Закупуване на хранителни продукти за трапезария 2: През 2012г. Община Болярово, има проведена обществена поръчка по реда на чл. 16, ал. 8 от ЗОП с предмет „Доставка на хранителни продукти и хигиенно-санитарни материали за нуждите на учебните, детски и социални заведения на територията на Община Болярово, Област Ямбол“ по четири обособени позиции с период на изпълнение до провеждане на нова процедура през 2016 година, включваща доставка на следните типове хранителни продукти: хляб и хлебни изделия, месо и месни изделия, други хранителни продукти /плодове, зеленчуци – преработени или консервирани, варива, подправки, захарни изделия, млечни изделия/ и хигиенно-санитарни материали. Доставката на хранителните продукти се извършва на база количество в зависимост от хранещите се и се определя с предварителна седмична заявка. Доставените продукти следва да отговарят на БДС, както и на законите и подзаконовите нормативни актове във връзка с производството и търговията с храни. Срокът на годност на доставените продукти не може да бъде по-малък от остатъчния срок на годност. Доставените продукти следва да бъдат придружени със сертификат за качество и произход, да отговарят на изискванията съгласно Закона за храните, да съдържат данни съгласно чл.10 от Закона за храните за наименованието, под което храната се продава, списък на съставките на храната и количество на някои от тях, срокът на трайност и условията, при които трябва да се съхраняват, нетното количество на предварително опакованите храни, име, фирма, седалище и адрес на производителя или на лицето, което пуска храната на пазара, както и информация в съответствие с Наредба № 23/17.05.2001 г. за условията и изискванията за представяне на хранителната информация при етикетирането на храните и Наредба №16 от 28.05.2010г., изм.бр.71 от 13.09.2011г. за изискванията за качество и контрол за съответствие на пресни плодове и зеленчуци издадена от МЗХ. Предприятията, които ще доставят месо и месни продукти трябва да са сертифицирани със стандарт ISO 22000:2005.Сключени са четири договора по различните обособени позиции със срок на изпълнение до провеждане на нова процедура през 2016 година. В момента се провежда открита процедура за доставка по четири обособени позиции, включваща доставка на следните типове хранителни продукти: хляб и хлебни изделия, месо и месни изделия, други хранителни продукти /плодове, зеленчуци – преработени или консервирани, варива, подправки, захарни изделия, млечни изделия/ и хигиенно-санитарни материали. Към момента на подаване на проектното предложение процедурата е на етап изготвяне на протокол за определяне на изпълнител след отваряне на ценовите оферти. Началната дата на стартиране на дейността на трапезария 2 е 03.05.2016 г., а крайната дата - 30.04.2020г. Храна ще се предоставя в работните дни на всеки месец общо: 251 дни до 30.04.2017г., разпределени по месеци, както следва: май 2016 г. - 19 дни; юни 2016 г. - 22 дни; юли 2016 г. - 21 дни; август 2016 г. - 23 дни; септември 2016 г. - 20 дни; октомври 2016 г. - 21 дни; ноември 2016 г. - 22 дни; декември 2016 г. - 21 дни; януари 2017 г. - 22 дни; февруари 2017 г . - 20 дни; март 2017 г. - 22 дни; април 2017 г. - 18 дни а от 01.05.2017 г. за периода от 48 месеци в рамките на общо 749 работни дни. Общият брой на лицата, включени в обхвата на трапезарията е 66 души до 30.09.2016г. и от 01.10.2016 г. до 30.04.2020 г. – 106 души. 246 649.20 247 357.51
Осигуряване на топъл обяд: Предвижда се в рамките на проекта да се реализират две трапезарии. Трапезария 1 обхваща 40 потребителя и осигурява топъл обяд за пет месеца, времето, в което трапезариите, подпомагани от фонд "Социална закрила" не функционират. Трапезария 2 обхваща 66 потребителя и функционира 12 месеца и от 01.10.2016г. още 40 потребители до 30.04.2020г. Храната и за двете трапезарии ще се приготвя в собствена за община Болярово оборудвана кухня за приготвяне на топла храна, отговаряща на чл.12 от Закона за храните. Тя се намира на ул. „Георги Димитров“ № 16, гр. Болярово, Община Болярово, Област Ямбол и разполага с 9 помещения от които една кухня - оборудвана с газов котлон, две газови пиростии, 3 електрически печки с по 2 фурни всяка, машина за рязане на лук и електрическа скара, помещение за белене на картофи – оборудвано с 2 електронни кантара, склад за пакетирани продукти – оборудван с 3 рафта, склад за плодове и зеленчуци, хладилно помещение – оборудвано с хладилна витрина, хладилник - фризер и 1 фризер, стая за персонал, баня и тоалетна. Кухнята разполага и с помещение за дарения и общ склад. Обслужващият персонал се състои от главен готвач, помощник-готвач, домакин, двама работници в кухня. При транспортирането по населени места и домове, храната се придружава от социални работници, на разположение са двама социални работника. Налични технически и транспортни средства. По населени места и до домовете на трудноподвижните или неподвижни лица храната се транспортира ежедневно с автомобили - 3 на брой, собственост на община Болярово. 12 821.65 12 837.14
Предоставяне на съпътстващи мерки: Община Болярово разполага с 42 добре оборудвани офиса с компютърна техника, копирни машини, скенери, и др. подобни. Основен приоритет на местната власт е развитието и прилагането на социална политика, ориентирана към потребностите на населението. В резултат в общината са разкрити и функционират следните социални заведения и услуги в общността: Дом за възрастни с увреждания в село Малко Шарково, Дом за стари хора в село Воден, Защитено жилище за хора с умствена изостаналост в село Малко Шарково, Защитено жилище за хора с умствена изостаналост в град Болярово, Защитено жилище за възрастни хора с увреждания в град Болярово, Център за настаняване от семеен тип за лица с деменция - с.Мамарчево, Център за настаняване от семеен тип за лица с физически увреждания - с. Мамарчево ,Център за социална интеграция и рехабилитация в град Болярово, Обществена трапезария и домашен социален патронаж, Личен асистент.В бюджета на общинския съвет са планирани средства за подпомагане на нуждаещи се жители на общината. В общинската администрация работи и обучен здравен медиатор за хората от ромски произход. В същото време в общинската администрация има специалисти социални дейности, както и в центъра за социална рехабилитация, които са обучени за работа с потребители и за оказване на консултации и конкретна информация за нуждаещите се от отделните социални услуги – от наличността на социалните услуги, до подготовка на документи и прием в тях. В общинската администрация специалистите в отдел „Проекти“ са обучени и са участвали в провеждането на редица информационни кампании и те ще приложат своят опит в подкрепа на социалните работници, които ще осигурят съпътстващите мерки. Съпътстващите мерки е предвидено да се осъществят от община Болярово. През първият месец от започването на проекта ще се изготви на достъпен език информационен лист с всички социални услуги, предоставяни на територията на община Болярово. Листът ще се разпространи от социалните работници от Центърът за социална рехабилитация и интеграция, социалния работник на община Болярово, кметовете и кметските наместници и здравният медиатор сред жителите на община Болярово. Листите ще се разпространяват периодично. За информация ще служат отчетите на лицата, разпространили информационните материали. В местния вестник „ Крайгранична искра“ ще се публикува периодично информация за предоставяните социални услуги и за достъпа до тях . За периода на изпълнение на проекта ще се направят поне 3 публикации. Ще се приложат съответните броеве и периодичността на изданието. Ще се проведат изнесени приемни на социалните работници от ЦСРИ , социалният работник на община Болярово и здравният медиатор във всички населени места на община Болярово с цел запознаване на целевите групи с възможностите за ползване на социални услуги, ползването на административни общински услуги, достъп до здравни и образователни услуги и др. под. - ще се организират и проведат общо 6 изнесени приемни по населените места на общината. Ще се приложат снимки от организираните приемни и протоколи от поставените въпроси и дадените отговори. 12 821.66 12 837.14

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).