Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The project aims to create an effective environment for the development, realization and social integration of students from the Roma minority in the municipality Krichim by facilitating access to education process and increase their desire to visit the school and extra-curricular activities in educational structures. The project aims to reduce the number of dropouts and at-risk of dropping students from the Roma ethnic minority educational process in Primary School "Vasil Levski" Primary School "Sv. Sv. Cyril and Methodius" and High School "P.R.Salveykov" by: improving school environment; application of methods for integrated interactive training organized clubs and interest groups on the Project; career guidance to students; changes in parental relation to the educational process and their support for the inclusion of their children in school life; improve ethnic tolerance and tolerance in Krichim Municipality and others.
The proposed project contributes greatly to improving the learning environment in schools partynori and to make the place attractive for students from Roma ethnic minority groups. Organizing various activities described in the relevant part of the project proposal, will optimize the integration processes of students from the Roma ethnic minority in school life, promote empathy and cultural awareness, preservation and cohesion of the participants in the educational process.
The total number of students involved in the project is 533 by 322 are Roma, of which 169 boys and 153 girls.
The goals and activities of the project are consistent with long-term priorities of the strategy "Europe 2020" and the investment priority under the "Science and education for smart growth" from 2014 to 2020.
The expected results of the project build schemes of the 2007-2013 programming period and correspond to the Action Plan of the Municipality of Krichim 2015-2020.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Допълнително обучение по български език : *Цел: Целта на тази дейност е първо да компенсира пропуските при децата от I до IV клас, тъй като част от децата от маргинализираните групи тръгват на училище без да говорят добре официалния български език и без да са усвоили основните знания и умения, необходими за справяне в учебния процес. Друга цел на тази дейност е да се компенсират пропуските при усвояване на учебния материал при деца от V до XII клас посредством подобряване нивото на владеене на български език, както и да се осигури добра комуникация, способстваща за пълноценно включване в образователния процес. Дейността спомага за постигане на успешна образователна интеграция на деца и ученици от ромски произход и е обвързана с изпълнението на "Национална стратегия на Република България за интегриране на ромите" (2012-2020). *Обхват: Дейността ще се изпълнява от: НУ „Васил Левски”, НУ „Кирил и Методий“ и СОУ "П.Р.Славейков" Предвижда се провеждане на допълнително обучение по български език на ученици с потребност от изучаване на български език, организирани, както следва: НУ „Васил Левски”(НУ1): 8 групи с 4-ма преподаватели. Ще бъдат обхванати 140 ученика от I до IV клас, като от тях 115 са от ромско малцинство. Допълнителните занимания ще се провеждат 1 ден в седмицата, с продължителност по 1 уч.час НУ „Кирил и Методий“(НУ2): 1 група с 1 преподавател. Ще бъдат обхванати 15 ученика от IV клас, като от тях 5 са от ромско малцинство. Допълнителните занимания ще се провеждат 2 дни в седмицата, с продължителност по 1 уч.час СОУ "П.Р.Славейков"(СОУ): 4 групи с 4 преподаватели. Ще бъдат обхванати 89 ученика от V до XII клас, като от тях 70 са от ромско малцинство. Допълнителните занимания ще се провеждат 2 дни в седмицата, с продължителност по 1 уч.час. Изпълнението на тази дейност ще спомогне да се решат общи и индивидуални проблеми, свързани с употребата на книжовния български език. Критерий за избор на ученици, включени към дейността, е ниско ниво на владеене на български език от децата, в следствие на което изпитват затруднения при употреба на официалния български език, отразяващо се върху усвояването на основни знания и умения, необходими за справяне с учебния процес. Групирането на децата не е по полов признак и не е в разрез с хоризонталния принцип за равенство между половете. Подбраните ръководители са добре запознати със спецификата на проблемите при всеки ученик. *Етапи на изпълнение: Дейността ще се изпълнява в рамките на 12 месеца. Предвижда се разделение на подготвителен етап, изпълнение и заключителен етап. 1.Подготвителен етап - продължителност 20 уч.часа , през този период ще се разработят планове и програми за провеждане на допълнителните занимания по български език, съобразени с индивидуалните нужди на учениците. С цел осигуряване на ефективност при разходване на средства, предоставени от Европейския съюз, се предвижда време за подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители за осигуряване на доставки и/или услуги за нуждите на проекта. 2.Изпълнение - продължителност 32уч.часа (НУ1), 64уч.часа (НУ2) и 68 уч.часа (5-8 клас СОУ) и 72 уч.часа (9-12 клас СОУ) и е насочен към работа с деца, включваща овладяване на пропуски по учебния материал от часовете по български език, подобряване на правоговора, правописа и речитатива, комуникационните умения. Предвидено е организиране на кръгли маси, работни срещи и открити уроци. Предвидено е организиране на интерактивна олимпиада по български език и литература, където децата от трите училища ще покажат усвоените знания и умения. А за показали старание и напредък в изпълнение на дейността, както и с цел засилване на интереса към посещение на часовете за допълнително обучение по български език се предвижда организиране на екскурзии с учениците. Периодът на провеждане на екскурзиите ще бъде конкретизиран при разработване на планове и програми в подготвителния етап на дейността. 3.Заключителен етап - продължителност 20 уч.часа, с цел финализиране на дейността и отчитане на резултатите. 73 245.96 0.00
"Ние сме грамотни" - осигуряване на условия, дейности, услуги и ресурси за усвояване на българския език: *Цели на дейността: Обща цел: Намаляване на броя на необхванатите и отпаднали ученици, за които българският език не е майчин, повишаване качеството на образованието им. Специфична цел 1: Допълнително обучение по български език по специализирана методика, която отчита техните специфични потребности и трудности. Специфична цел 2: Създаване на интерес към математиката чрез използване на дидактически игри и занимателни елементи. Специфична цел 3: - Усъвършенстване на уменията за обработване на достъпни материали; - Използване на разнообразни изобразителни дейности: рисуване, моделиране, апликиране; - Създаване на артистична и творческа атмосфера в часа „дейност по интереси”, в която всички деца да се чувстват свободни и уверени, участвайки и в групово изпълнение, и като солисти; - Създаване на потребности от упражняването на желан спорт. Дейността спомага за постигане на успешна образователна интеграция на деца и ученици от ромски произход и е обвързана с изпълнението на "Национална стратегия на Република България за интегриране на ромите" (2012-2020). *Обхват: В този клуб ще участват ученици от ромски произход-социално слаби и с нисък социален статус, чиито образователни потребности са най-големи и специфично, поради сериозната изостаналост в материала спрямо другите ученици. Дейността предвижда провеждане на допълнително обучение за ограмотяване на най-изостаналите деца в училище и най-застаршени от отпадане. Организирани са в 1 група с 1 преподавател. Ще бъдат обхванати 10 ученика от II, III и ІV клас от НУ "Васил Левски", като всичките 10 деца са от ромско малцинство. Критерий за избор на ученици, включени към дейността, е ниско ниво на владеене на български език от децата, в следствие на което изпитват затруднения при употреба на официалния български език, отразяващо се върху усвояването на основни знания и умения, необходими за справяне с учебния процес. Групирането на децата не е по полов признак и не е в разрез с хоризонталния принцип за равенство между половете. Подбраните ръководители са добре запознати със спецификата на проблемите при всеки един ученик. *Етапи на изпълнение: Дейността ще се изпълнява в рамките на 12 месеца. Предвижда се разделение на подготвителен етап, изпълнение и заключителен етап. 1. Подготвителен етап - Този етап е с продължителност 12 учебни часа, през който период ще се разработят планове и програми за провеждане на допълнителните занимания, съобразени с индивидуалните нужди на учениците от маргинализираните общности. С цел осигуряване на ефективност при разходване на средства, предоставени от Европейския съюз, се предвижда време за подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители за осигуряване на доставки и/или услуги за нуждите на проекта. 2. Изпълнение - Този етап е в рамките на 160 учебни часа и е насочен към работа с деца, включваща овладяване на пропуски по учебния материал. 3. Заключителен етап - Периодът на заключителния етап е в рамките на 8 учебни часа с цел финализиране на дейността и отчитане на резултатите. 5 352.70 0.00
"От извора" - създаване на клуб, насочен към съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците: *Цели на дейността: Историята и културата на малцинствата са недостатъчно представени в учебното съдържание. Изпълнението на дейността предвижда по нетрадиционен начин да се представи ромската култура в нейното широко многообразие и връзките и с българската култура като се обърне внимание на положителното взаимодействие от междуетническия културен диалог. В следствие на горепосоченото целите на дейността са съхраняване и развитие на културната идентичност на децата и учениците от етническите малцинства и намаляване броя на застрашените от отпадане ромски ученици като се повиши тяхната мотивация да посещават училище посредством засилване на етническата толерантност и опознаване на ромската култура, възпитаване в чувства на толерантност и уважение към „другия" и др. *Обхват на дейността: Дейността ще се изпълнява от: НУ „Васил Левски”, НУ „Кирил и Методий“ и СОУ "П.Р.Славейков" НУ „Васил Левски”:1 група с 1 преподавател. Брой ученици - 20. От тях 5 са представители на малцинствените групи. Общият брой на учебните часове, предвидени в обхвата на дейността е 136 учебни часа, като 20 от тях са за подготовка на изпълнение на дейността, 96 учебни часа са за работа с деца и 20 учебни часа за финализиране на дейността и отчитане на постигнатите цели, резултати и индикатори. НУ „Св. Св. Кирил и Методий”: 1 група с 1 преподавател. Брой ученици - 15 ученика, като от тях 5 са от ромско малцинство. Общият брой на учебните часове, предвидени в обхвата на дейността е 104 учебни часа, като 20 от тях са за подготовка на изпълнение на дейността, 64 учебни часа са за работа с деца и 20 учебни часа за финализиране на дейността и отчитане на постигнатите цели, резултати и индикатори. СОУ "П.Р.Славейков":1 група с 1 преподавател. Брой ученици - 25. От тях 13 са представители на малцинствените групи. Общият брой на учебните часове, предвидени в обхвата на дейността е 108 учебни часа, като 20 от тях са за подготовка на изпълнение на дейността, 68 учебни часа са за работа с деца и 20 учебни часа за финализиране на дейността и отчитане на постигнатите цели, резултати и индикатори. *Етапи на изпълнение на дейността: Дейността ще стартира с началото на изпълнение на проекта. Предвижда се разделение на подготвителен етап, изпълнение и заключителен етап. 1. Подготвителен етап - през този етап с продължителност 20 уч.часа ще се представят теми свързани с българския и ромски бит и култура, песни и танци. За осигуряване на ефективност при разходване на средства, предоставени от Европейския съюз, се предвижда време за подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители за осигуряване на доставки и/или услуги за нуждите на проекта, в частност - на дейността. Изборът на изпълнител ще бъде съгласно българското законодателство в областта на обществените поръчки. Видът и предметът на поръчката ще бъде посочен при предоставяне на "План за външни възлагания". 2. Изпълнение - Изпълнението на дейността ще се извърши в 96 уч.часа в НУ „Васил Левски”, 64 уч. часа в НУ „Св. Св. Кирил и Методий” и 68 СОУ "П.Р.Славейков" и е насочено към изучаване на ромската култура в нейното широко многообразие и връзките и с българската култура, за да се създаде подходяща среда на толерантно отношение и взаимно опознаване на учениците от различни културни етноси. В края на периода на изпълнение ще се изнесе представление с цел представяне на ползите от интеграция и нуждите от съхраняване на културната идентичност. 3. Заключителен етап - Този етап е с продължителност 20 уч.часа и се предвижда финализиране на дейността и отчитане на постигнатите резултати и индикатори. 33 005.20 0.00
"Истории край огнището" - създаване на клуб, насочен към съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците, както и осигуряване на условия, дейности, услуги и ресурси за усвояване на българския език: *Цели на дейността: Целта на дейността е да подпомагане ограмотяването на учениците от малцинствените групи. Постъпвайки в I клас с ниска четивна грамотност е предпоставките за преждевременно напускане на образователната система от ученици. Дейността цели, чрез различно и забавно представяне на материала, да развие уменията на учениците за възприемане и осмисляне на художествен текст, да интерпретира материала с помощта на учителя при изучаване на кратки по обем и достъпни като съдържание литературни произведения - приказки, да сподели впечатления за прочетеното литературно произведение. Цели се също усъвършенстване на комуникативно-речевите умения и адекватно избиране на изразни средства за реализирането на поставената творческа задача. Дейността ще спомогне за развитие на устната и писмената реч, въображението и творческите способности за интерпретиране, съобразено свъзрастта и способностите на децата. Всичко това ще спомогне за по-добрата социализация на учениците от ромски произход. Постигането на социално-икономическа интеграция на маргинализираните общности, в частност ромите е специфична цел на проекта. Изпълнението на дейността ще осигури предпоставки за повишаване броя на успешно интегрираните чрез образователната система *Обхват на дейността: Изпълнението на дейността ще бъде организирано в една група от деца, представители на НУ "Васил Левски". Броят на обхванатите от дейността ученици е 23. Всички 23 са представители на малцинствените групи. Три часа седмично ще се провеждат допълнителните занимания. Общият брой учебни часове, предвидени в обхвата на дейността, е 136 за целия период на проекта, като 24 от тях са за подготовка на програма за изпълнение на дейността, 96 учебни часа за работа с ученици и 16 учебни часа за финализиране на дейността и отчитане на постигнатите цели и резултати. *Етапи на изпълнение на дейността: Дейността ще стартира с началото на изпълнение на проекта. Предвижда се разделение на подготвителен етап, изпълнение и заключителен етап. 1. Подготвителен етап - през този етап с продължителност 24 уч.часа ще се разработи програма, по която в рамките на 96 учебни часа ще се представят теми свързани с -умения на ученика за четене с разбиране - осъзнаване на ценностното послание, което носи художественото произведение / приказката /; -чрез приобщаване към групата децата да придобият умения за включване в груповата дейност за създаване на игрови и сценични форми /занимателни задачи и игри, илюстриране, четене по роли и драматизация, куклен театър/ по литературни произведения - приказка, басня, народна песен; - да се формират умения за изразяване на оценъчно отношение към доброто и злото - да се придобие /в рамките на възможностите на децата/ умения за възпроизвеждане на кратки художествени произведения или части от тях. Учениците ще актуализират знанията си за празниците, традициите и семейството За осигуряване на ефективност при разходване на средства, предоставени от Европейския съюз, се предвижда време за подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители за осигуряване на доставки и/или услуги за нуждите на проекта, в частност - на дейността. Изборът на изпълнител ще бъде съгласно българското законодателство в областта на обществените поръчки. Видът и предметът на поръчката ще бъде посочен при предоставяне на "План за външни възлагания". 2. Изпълнение - Продължителността на етапа на изпълнение е в рамките на 96 учебни часа, в който етап са включени и ваканциите на учениците през съответния период. 3. Заключителен етап - Този етап е с продължителност 16 учебни часа и се предвижда финализиране на дейността и отчитане на постигнатите резултати и индикатори. 9 308.46 0.00
"Фотодело и информационни технологии" - клуб по информационни технологии: *Цел на дейността: Да се развият умения за работа с мултимедия, преносими компютри, таблети и фотоапарати. Да се изгради начална представа за същността и устройството на мултимедиен проектор, преносим компютър, таблет и фотоапарат и тяхното предназначение на практическа основа. Да се овладява практически умения за използване на програмни продукти за обработка на снимков материал. Да се познават и спазват основни здравни и етични правила при работа е таблет, фотоапарат и аудио-визуална техника. Да се стимулира позитивно отношение и желание за работа е фотоапарат, таблет и компютър. Да се осигури равнопоставеност, социализация и недопускане на дискриминация на учениците от ромски произход. Да се провокират интересите и въображението на учениците чрез богати възможности за разнообразни дейности. Да се постигане на равенство на възможностите. И не на последно място да се научат да работят безопасно в интернет пространството. Работата в екип ще способства за постигане на социално включване и развитие на толерантност и търпимост. Изпълнението на дейността ще осигури предпоставки за повишаване броя на успешно интегрираните чрез образователната система *Обхват на дейността: Дейността ще се изпълнява от училище: НУ „Васил Левски”. Една група от 17 ученика от ІI и III-ти клас с един ръководител, от тях 16 с ромски произход. В този клуб ще участват ученици от български и ромски произход-социално слаби и с нисък социален статус. Поради тези причини децата от семействата с ромски произход нямат възможност да работят и да общуват със своите връстница посредством новите технологии. Общият брой учебни часове, предвидени в обхвата на дейността, е 136 за целия период на проекта, като 24 от тях са за подготовка на програма за изпълнение на дейността, 96 учебни часа за работа с ученици и 16 учебни часа за финализиране на дейността и отчитане на постигнатите цели и резултати. *Етапи на изпълнение на дейността: 1. Подготвителен етап - През подготвителния етап с продължителност 24 учебни часа ръководителят ще изготви разпределение по теми, които ще се представят в рамките на 96 учебни часа. Темите ще бъдат обвързани с изпълнение на дейностите, заложени в клуб „Фотодело и информационни технологии“. През този етап на изпълнение се предвижда време за подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители за осигуряване на доставки и/или услуги за нуждите на проекта, в частност - за възникналите нужди по дейността. 2. Изпълнение - Етапа на изпълнение е с продължителност 96 учебни часа. Учебната програма за клуб „Фотодело и информационни технологии" е разработена в съответствие с държавните образователни изисквания за учебното съдържание и Наредба № 6/28.08.2001г. Обучението в клуб "Фотодело и информационни технологии ” има пропедевтичен характер и е насочено към овладяване на основни знания, умения и компетентности. То се осъществява на основата на съвременни компютърни системи и подходящо за възрастта на учениците програмно осигуряване. Всичко това създава условия за положителна емоционална нагласа и цялостно развитие на детската личност. В процеса на обучение се обогатяват представите на учениците за фотографията като изкуство и основните правила при процеса на заснемане и обработка на снимкитe. Разширяват се умения та за работа е компютърни програми за обработка на снимки при изпълнение ма достъпни учебни задачи, обръща се особено внимание на приложимостта и функционалността на таблета в ежедневието. Към дейността се предвижда организиране презентации за родители на участниците в клуба и за широката общественост, с цел засилване на ангажираността на родителите в образователния процес и преодоляване на негативните обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност. 3. Заключителен етап - Към заключителния етап на дейността с продължителност 6 учебни часа ще се проведе заключително мероприятие заедно с родителите. 15 084.00 0.00
"Вълшебен ключ към приказките" - създаване на клуб, насочен към съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците, както и осигуряване на условия, дейности, услуги и ресурси за усвояване на българския език: *Цели на дейността: Дейността предвижда допълнителни занимания с ученици от етническите малцинства, предоставяйки им възможност за себеизява посредством приказките. Изпълнението на дейността ще обхване ученици от НУ "Васил Левски". Целта на дейността е да се ангажира вниманието на децата по интригуващ начин към българския език чрез заучаване на реплики и фрази при пресъздаване на приказки от българския и ромския фолклор. Подобряването на комуникационните умения ще увеличи възможността за социално-икономическа интеграция на маргинализираните общности и пълноценна социализация на ученици от етническите малцинства. *Обхват на дейността: Учениците са организирани в 2 група с 2 преподавател. Ще бъдат обхванати 15 ученици от II клас, както и 13 деца от IV клас, като всички 28 деца са от ромски произход. Общият брой учебни часове за всяка една група, предвидени в обхвата на дейността, е 136 за целия период на проекта, като 24 от тях са за подготовка на програма за изпълнение на дейността, 96 учебни часа за работа с ученици и 16 учебни часа за финализиране на дейността и отчитане на постигнатите цели и резултати. Етапи на изпълнение на дейността: Подготвителен етап–През подготвителния етап за всеки курс с продължителност 24 часа ръководителите ще организират учебния процес като подбере и разработи подходящи сценарии за поставяне на пиеси и представления. Организацията ще бъде съобразена с възможностите на учениците, техните желания и нужди и ще бъде насочена към развитие и съхранение на културните ценности на учениците. Темите ще бъдат обвързани с разширяване и задълбочаване на знанията за българския и ромски бит и култура, с празничния календар, с предания и легенди; Темите ще бъдат обвързани и с обогатяване на знания и опит и ще помогнат на учениците да разберат, че в една държава могат да съжителстват различни култури. С цел осигуряване на ефективност при разходване на средства, предоставени от Европейския съюз, се предвижда време за подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители за осигуряване на доставки и услуги за нуждите на проекта. В подготвителния етап на дейността се предвижда закупуване на материали, консумативи и оборудване, които ще са необходими за организацията на образователния процес. Изпълнение–Периодът за изпълнение е с продължителност 96 часа. Дейността ще бъде насочена и към подобряване на концентрацията, вниманието, работа с текст на български език, дикция и правоговора на учениците. Ползвайки текста на дадена творба, като ситуация, чрез игрови задачи, учениците участници в дейността ще бъдат въвеждани в основните принципи на социално поведение и комуникация за позитивни дейности за преодоляване на неравнопоставеност, посредством подобрена комуникация и работа в екип в мултикултурна среда. За нуждите на дейността и при възникване на необходимост ще се ползват услугите на професионални актьори и режисьор. Заключителен етап – Периодът на заключителния етап е 16 учебни часа с цел финализиране на дейността и отчитане на резултатите и индикатори. 9 831.76 0.00
„Здрав дух в здраво тяло” - клуб за извънкласни занимания по спорт: *Цели на дейността: Дейността предвижда допълнителни часове с ученици от етническите малцинства, свързани с провеждане на спортни занимания. Целта на дейността е изграждане на умения и компетенции за работа в екип, способстващо за интеграцията на деца в мултикултурна среда. Спортът ще спомогне за изграждане на децата като личности, за сплотяване на учениците, работещи съвместно в мултикултурна среда, справяйки се заедно с трудностите, разчитайки един на друг. Спортът ни учи да сме дисциплинирани, културни, отговорни. Това повишава шансовете за успешна професионална и социална реализация. *Обхват: Дейността ще се изпълнява от училища: НУ „Васил Левски”, НУ „Кирил и Методий“ и СОУ "П.Р.Славейков" НУ „Васил Левски”: 1 група с 1 преподавател. Ще бъдат обхванати 15 ученика от I до IV клас, като от тях 15 са от ромско малцинство. НУ „Св. Св. Кирил и Методий”: 1 група с 1 преподавател. Ще бъдат обхванати 13 ученика от II клас, като от тях 7 са от ромско малцинство. СОУ "П.Р.Славейков": 2 групи с 2 преподаватели. Ще бъдат обхванати общо 38 ученика , като от тях 24 са от ромско малцинство. . *Етапи на изпълнение: Дейността ще стартира с началото на изпълнение на проекта. Предвижда се разделение на подготвителен етап, изпълнение и заключителен етап. НУ „Васил Левски”: 1 група с 1 преподавател. Ще бъдат обхванати 15 ученика от I до IV клас, като от тях 15 са от ромско малцинство. Общият брой на учебните часове, предвидени в обхвата на дейността е 136 учебни часа за целия период на проекта, като 24 от тях са за подготовка на изпълнение на дейността, 96 учебни часа са за работа с деца и провеждане на между училищна спортна олимпиада и 16 учебни часа за финализиране на дейността и отчитане на постигнатите цели, резултати и индикатори. НУ „Св. Св. Кирил и Методий”: 1 групи с 1 преподавател. Ще бъдат обхванати 13 ученика от II клас, като от тях 7 са от ромско малцинство. Общият брой на учебните часове, предвидени в обхвата на дейността е 104 учебни часа за целия период на проекта, като 20 от тях са за подготовка на изпълнение на дейността, 64 учебни часа са за работа с деца и провеждане на между училищна спортна олимпиада и 20 учебни часа за финализиране на дейността и отчитане на постигнатите цели, резултати и индикатори. СОУ "П.Р.Славейков": 2 групи с 2 преподаватели. Ще бъдат обхванати общо 38 ученика , като от тях 24 са от ромско малцинство. Общият брой на учебните часове, предвидени в обхвата на дейността е 108 учебни часа за целия период на проекта, като 20 от тях са за подготовка на изпълнение на дейността, 68 учебни часа са за работа с деца и провеждане на между училищна спортна олимпиада и 20 учебни часа за финализиране на дейността и отчитане на постигнатите цели, резултати и индикатори. Организацията и изпълнението на дейността залага на добри практики от предходния програмен период, изпълнявани по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2007 – 2013г., „Образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства“. 28 757.80 0.00
"Млад артист" - клуб по театрално изкуство: *Цели на дейността: Дейността предвижда допълнителни занимания с ученици от етническите малцинства, предоставяйки им възможност за себеизява посредством театралното изкуство. Целта на дейността е да се ангажира вниманието на децата по интригуващ начин към българския език чрез заучаване на реплики и фрази при пресъздаване на приказки от българския и ромския фолклор. Подобряването на комуникационните умения ще увеличи възможността за социално-икономическа интеграция на маргинализираните общности и пълноценна социализация на ученици от етническите малцинства. *Обхват на дейността: Дейността ще се изпълнява от училища: НУ „Васил Левски”, НУ „Кирил и Методий“ и СОУ "П.Р.Славейков" НУ „Васил Левски”: 1 група с 1 преподавател. Ще бъдат обхванати 14 ученика от I до IV клас, като от тях 14 са от ромско малцинство. Общият брой на учебните часове, предвидени в обхвата на дейността е 104 учебни часа за целия период на проекта, като 20 от тях са за подготовка на изпълнение на дейността, 64 учебни часа са за работа с деца и 20 учебни часа за финализиране на дейността и отчитане на постигнатите цели, резултати и индикатори. НУ „Св. Св. Кирил и Методий”: 1 група с 1 преподавател. Ще бъдат обхванати 15 ученика от II клас, като от тях 7 са от ромско малцинство. Общият брой на учебните часове, предвидени в обхвата на дейността е 104 учебни часа за целия период на проекта, като 20 от тях са за подготовка на изпълнение на дейността, 64 учебни часа са за работа с деца и 20 учебни часа за финализиране на дейността и отчитане на постигнатите цели, резултати и индикатори. СОУ "П.Р.Славейков":1 група с 1 преподавател. Ще бъдат обхванати 17 ученика от V до XII клас, като от тях 10 са от ромско малцинство. Общият брой на учебните часове, предвидени в обхвата на дейността е 112 учебни часа за целия период на проекта, като 20 от тях са за подготовка на изпълнение на дейността, 72 учебни часа са за работа с деца и 20 учебни часа за финализиране на дейността и отчитане на постигнатите цели, резултати и индикатори. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Подготвителен етап – 20 уч.часа за НУ „Васил Левски”, НУ „Кирил и Методий“ и СОУ "П.Р.Славейков". Ръководителите ще организират учебния процес като подберат и разработят подходящи сценарии за поставяне на пиеси и представления. Организацията ще бъде съобразена с възможностите на децата, техните желания и нужди и ще бъде насочена към развитие и съхранение на културните ценности на учениците. С цел осигуряване на ефективност при разходване на средства, предоставени от Европейския съюз, се предвижда време за подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители за осигуряване на доставки и/или услуги за нуждите на проекта. 2. Изпълнение – общо 64 уч.часа за НУ „Васил Левски” и НУ „Кирил и Методий“ и 72 уч.часа за СОУ "П.Р.Славейков". Дейността ще бъде насочена и към подобряване на концентрацията, вниманието, работа с текст на български език, дикцията и правоговора на участниците. Ползвайки текста на дадена творба, като ситуация, чрез игрови задачи, обучаващите се ще бъдат въвеждани в основните принципи на социалното поведение и комуникация. Дейността ще доведе до позитивни дейности за преодоляване на неравнопоставеността, посредством подобрена комуникация и работа в екип в мултикултурна среда 3. Заключителен етап - 20 уч.часа за НУ „Васил Левски” , НУ „Кирил и Методий“ и СОУ "П.Р.Славейков. През него се предвижда представления от всички училища. Финализирането на дейността ще приключи с отчитане на постигнатите резултати и индикатори. 28 264.67 0.00
„ Млад Приложник ” - клуб по приложно изкуство: *Цели на дейността: Основаната цел на дейността е подпомагане на учениците, произхождащи от етнически малцинства, да се изградят като пълноценни граждани с възможност да постигнат успешна професионална, социална и творческа реализация и ще бъде постигната чрез усвояване на знания и формиране на умения за работа с достъпни материали и инструменти и развитие на компетенции за използване на инструкции и образци, както и стремеж към предлагане на идеи. *Обхват на дейността: Дейността ще се изпълнява от училище: НУ "Св.св Кирил и Методий" и СОУ "П.Р.Славейков" -НУ "Св.св Кирил и Методий": Ще бъдат сформирани две групи с двама ръководители и общ брой деца 25 като 10 от тях са от ромски произход. -СОУ "П.Р.Славейков": Ще бъдат сформирана 1 група с 1 ръководител и общ брой деца 20 като 14 от тях са от ромски произход. С цел да се избегне сегрегация и дискриминация, възникнала при отделяне на децата от ромски произход от останалите ученици, обучението ще се провежда в мултикултурна среда, което е съобразено при групиране на учениците. Критерии за избор на ученици, включени към дейността, са проявени заложби и интерес към приложните изкуства. Работата по екипи, в мултикултурна среда ще спомогне за пълноценната социализация на деца и ученици от етническите малцинства. *Етапи на изпълнение: Дейността ще стартира с началото на изпълнение на проекта. Предвижда се разделение за всяка една група на подготвителен етап, изпълнение и заключителен етап. 1. Подготвителен етап - През подготвителния етап с продължителност 20 учебни часа ръководителите ще направят разпределение по теми, които ще се представят в рамките на 64 учебни часа за НУ "Св.св Кирил и Методий" и 68 учебни часа за СОУ "П.Р.Славейков". Темите ще бъдат обвързани с изпълнение на дейностите, заложени в клуб „ Млад Приложник ”. През този етап на изпълнение се предвижда време за подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители за осигуряване на доставки и/или услуги за нуждите на проекта, в частност - за възникналите нужди по дейността. 2. Изпълнение - Етапа на изпълнение ще е в рамките на 64 учебни часа за НУ "Св.св Кирил и Методий" и 68 учебни часа за СОУ "П.Р.Славейков". В този етап децата ще се запознаят с интересни идеи за украса, тематично ориентирана за различните празници и традиции. Ще се запознаят с различни техники на рисуване, моделиране и скулптуриране, с което ще развият умения и компетенции като сръчност, творческа мисъл, работа в екип, стремеж към успех и самоутвърждаване. Дейността ще формира позитивно отношение към труда и разбирането, че той променя живота на хората. Към дейността се предвижда организиране на изложби за родители на участниците в клуба и за широката общественост, с цел засилване на ангажираността на родителите в образователния процес и преодоляване на негативните обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност. 3. Заключителен етап - Към заключителния етап на дейността с продължителност 20 часа ще се проведе мероприятие- Представяне на детски мюзикъл и изработване на икони. Дейността надгражда реализиране на схеми по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2007 – 2013г., схема „Да направим училището привлекателно за младите хора“ и „Образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства“, използвайки добри практики от предходния програмен период. 17 143.50 0.00
"Посланици на природата" - създаване на екоклуб: *Цели на дейността: В съвременните условия и начин на живот, когато човекът все по-активно се намесва в природните процеси, опазването на околната среда се превръща в един от най-острите и актуални проблеми. Този проблем има сериозни последствия за човечеството и бъдещите поколения, които освен регионален имат и глобален характер. За опазването на околната среда е необходима подкрепата и активното участие на всички групи от населението. Формирането на нови модели на поведение на обществото е стратегическа цел, заложена в Националната стратегия за околна среда 2009 – 2018 г., разработена от Министерство на околната среда и водите. Изграждането на система за обучение ще допринесе за правилното разбиране на обществото за екологичните проблеми и за опазването на средата, в която живеем. Предвижда се децата и учениците да участват в срещи и дискусии със специалисти, на които да получат информация за взаимоотношенията между организмите в природата, както и по наболели екологични проблеми, касаещи опазване на околната среда и предотвратяване на замърсявания в региона. На срещите в клуба ще се обсъжда личното отношение и участие на целевите групи в решаването на екологични проблеми, което ще възпита в децата чувство на отговорност и съпричастност. Ще се организира акция за засаждане на дръвчета около училищните сгради. Този клуб ще се създаде в НУ "Св.св. Кирил и Методий". *Обхват на дейността: Изпълнението на дейността ще бъде организирано в 1 група от деца, представители на НУ "Св.св. Кирил и Методий" с един преподавател. Броят на обхванатите от дейността ученици е 12. От тях 5 са представители на малцинствените групи. Допълнителните занимания ще се провеждат два часа седмично. *Етапи на изпълнение Дейността ще стартира с началото на изпълнение на проекта. Предвижда се разделение на подготвителен етап, изпълнение и заключителен етап. 1. Подготвителен етап - през този етап с продължителност 20 учебни часа ще се разработи програма, по която в рамките на 64 учебни часа ще се представят дейности свързани с: -Залесяване на училищния двор с дървета, храсти и цветя, оформяне на тревни площи. -Отбелязване на Световните дни на:водата, земята, биологичното разнообразие, околната среда и седмицата на гората. -Реализиране на „зелени класни стаи и коридори; -Създаване на„Мини парк в училище”; -изработване на албуми и хербарии -Изложба със снимки на растения и животни в родния край; -Зелено училище; -Градинарство -Екодомакинство -Еко послание в бутилка. -Рециклиране и компостиране За осигуряване на ефективност при разходване на средства, предоставени от Европейския съюз, се предвижда време за подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители за осигуряване на доставки и/или услуги за нуждите на проекта, в частност - на дейността. Изборът на изпълнител ще бъде съгласно българското законодателство в областта на обществените поръчки. Видът и предметът на поръчката ще бъде посочен при предоставяне на "План за външни възлагания". 2. Изпълнение - Продължителността на етапа на изпълнение е в рамките на 64 учебни часа, в който етап са включени и ваканциите на учениците през съответния период. Изпълнението на дейността е насочено към основни знания, умения и нагласи за опазване на околната среда. Към изпълнението на дейността се предвижда организиране на походи до различни местности на територията на община Кричим 3. Заключителен етап - Този етап е с продължителност 20 учебни часа и се предвижда финализиране на дейността и отчитане на постигнатите резултати и индикатори. 5 474.30 0.00
"Компютърът и аз" - клуб по информационни технологии: Цел на дейността: Да се осигури равнопоставеност, социализация и недопускане на дискриминация на учениците от ромски произход. Да се провокират интересите и въображението на учениците чрез богати възможности за разнообразни дейности. Да се постигане на равенство на възможностите. И не на последно място да се научат да работят безопасно в интернет пространството. Работата в екип ще способства за постигане на социално включване и развитие на толерантност и търпимост. *Обхват на дейността: Дейността ще се изпълнява от училище: НУ „Св.св. Кирил и Методий” и СОУ "П.Р.Славейков" НУ „Св.св. Кирил и Методий”: Една група от 10 ученика от III клас с един ръководител, от тях 4 с ромски произход 1. Подготвителен етап - продължителност 20 учебни часа, през този период ще се разработят планове и програми за провеждане на допълнителните занимания по компютърна грамотност, съобразени с индивидуалните нужди на учениците. С цел осигуряване на ефективност при разходване на средства, предоставени от Европейския съюз, се предвижда време за подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители за осигуряване на доставки и/или услуги за нуждите на проекта. 2. Изпълнение - продължителност 64 учебни часа и е насочен към работа с деца, включваща овладяване, разширяване и надграждане на вече придобити представи и умения по информационни технологии. Предвидено е организиране на работни срещи с родители, както и индивидуално състезание / изготвяне на презентация /, където децата ще покажат усвоените знания и умения. За показали старание и напредък в изпълнение на дейността, както и с цел засилване на интереса към посещение на часовете за допълнително обучение в клуба „Компютърът и аз” се предвижда организиране на екскурзия с учениците. 3. Заключителен етап - продължителност 20 учебни часа с цел финализиране на дейността и отчитане на резултатите. СОУ "П.Р.Славейков" : Две групи от по 15 ученика всяка, общо 30 ученика от тях 26 с ромски произход 1. Подготвителен етап - продължителност 24 учебни часа, през този период ще се разработят планове и програми за провеждане на допълнителните занимания по компютърна грамотност, съобразени с индивидуалните нужди на учениците. С цел осигуряване на ефективност при разходване на средства, предоставени от Европейския съюз, се предвижда време за подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители за осигуряване на доставки и/или услуги за нуждите на проекта. 2. Изпълнение - продължителност 68 учебни часа и е насочен към работа с деца, включваща овладяване, разширяване и надграждане на вече придобити представи и умения по информационни технологии. Предвидено е организиране на работни срещи с родители, както и индивидуално състезание / изготвяне на презентация /, където децата ще покажат усвоените знания и умения. За показали старание и напредък в изпълнение на дейността, както и с цел засилване на интереса към посещение на часовете за допълнително обучение в клуба „ Компютърът и аз” се предвижда организиране на екскурзия с учениците. 3. Заключителен етап - продължителност 16 учебни часа с цел финализиране на дейността и отчитане на резултатите. 32 808.32 0.00
,,Фолклор на Балканските народи” - създаване на клуб, насочен към съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците : *Цели на дейността: Историята и културата на малцинствата са недостатъчно представени в учебното съдържание. Основополагащите елементи на културна идентичност през програмен период 2007-2013 година най-често се свеждаха до традиционния фолклор, без да се отчитат всички останали културни постижения на етническите малцинства. Изпълнението на дейността предвижда по нетрадиционен начин да се представи ромската култура в нейното широко многообразие и връзките и с българската култура като се обърне внимание на положителното взаимодействие от междуетническия културен диалог. Дейностите са насочени към изучаване на ромската култура в нейното широко многообразие и връзките и с българската култура.Темите ще бъдат обвързани с българския и ромския бит, с празничния календар на двата етноса, с предания и легенди, песни и танци от местния фолклор. Учениците ще се запознаят с интересни идеи за украса, тематично ориентирана за различните празници и традиции от различните етноси. Ще се запознаят с различни техники на рисуване, моделиране, с което ще развият умения и компетенции като сръчност, творческа мисъл, работа в екип стремеж към успех и самоутвърждаване. Организиране на викторина на тема, свързана с различните културни етноси. Изработване на презентация на тема: ,,Фолклор на балканските народи” В следствие на горепосоченото цел на дейността е съхраняване и развитие на културната идентичност на децата и учениците от етническите малцинства и намаляване броя на застрашените от отпадане ромски ученици като се повиши тяхната мотивация да посещават училище посредством засилване на етническата толерантност и опознаване на ромската култура. По този начин ще се улесни и интеграцията в класната стая. *Обхват на дейността: Изпълнението на дейността ще бъде организирано в две групи от деца, представители на СОУ "П.Р.Славейков". Броят на обхванатите от дейността ученици е 26. От тях 16 са представители на малцинствените групи. Учениците са разпределени в 2 групи. Допълнителните занимания ще се провеждат еди ден в седмицата, с продължителност по два учебни часа. *Етапи на изпълнение Дейността ще стартира с началото на изпълнение на проекта. Предвижда се разделение на подготвителен етап, изпълнение и заключителен етап. 1. Подготвителен етап - през този етап с продължителност 20 учебни часа ще се разработи програма, по която в рамките на 68 учебни часа ще се представят теми свързани с българския и ромски бит и култура. Акцент ще бъде поставен върху оздравяване на връзките между образованието и културата. За осигуряване на ефективност при разходване на средства, предоставени от Европейския съюз, се предвижда време за подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители за осигуряване на доставки и/или услуги за нуждите на проекта, в частност - на дейността. Изборът на изпълнител ще бъде съгласно българското законодателство в областта на обществените поръчки. Видът и предметът на поръчката ще бъде посочен при предоставяне на "План за външни възлагания". 2. Изпълнение - Продължителността на етапа на изпълнение е в рамките на 68 учебни часа, в който етап са включени и ваканциите на учениците през съответния период. Изпълнението на дейността е насочено към изучаване на ромската култура в нейното широко многообразие и връзките и с българската култура, за да се създаде подходяща среда на толерантно отношение и взаимно опознаване на учениците от различни културни етноси. Към изпълнението на дейността се предвижда организиране на представления за различни празници с цел засилване на ангажираността на родителите към образователния процес и повишаване на мотивацията на децата за посещение на учебните занятия. В края на периода на изпълнение ще се изнесе представление с цел представяне на ползите от интеграция и нуждите от съхраняване на културната идентичност. 3. Заключителен етап - Този етап е с продължителност 20 учебни часа и се предвижда финализиране на дейността и отчитане на постигнатите резултати и индикатори. 8 355.00 0.00
„Млад изследовател” - научно-изследователски клуб: Цел: Основно предизвикателство за Р.България, подобно на много други членки на ЕС, е развитие в сферата научно-изследователска дейност, тъй като научните изследвания и технологично развитие са решаващ фактор за икономическия растеж и развитие на конкурентоспособността на икономиката. Повишаването на качеството на научните изследвания и развитието на иновациите е от съществено значение за устойчивия растеж на България. Такъв растеж изисква целенасочени инвестиции в приоритетни за страната научни направления, необходим брой квалифицирани изследователи и изобретатели и атрактивна научна среда. През 2010г. в изпълнение на Стратегията “Европа 2020” бе определена национална цел за инвестиции в НИРД в размер на 1,5 % от БВП до 2020 г. За постигането на националната цел са необходими интегрирани действия в тази насока. За да се постигнат положителни резултати от предприетите действия е от значение да се подготвят и обучат компетентни и квалифицирани кадри. За целта е необходимо още в ученическа възраст да се възпита в децата любов към науката, което ще спомогне за бъдещото им икономическо развитие и успешна професионална реализация. Настоящата дейност предвижда чрез екипна работа, в мултикултурна среда да се представи на учениците ползите и приложенията на науката, като по този начин се насочи вниманието им към сфера на работа с потенциал за развитие и реализация. Това ще даде възможност за социално-икономическа интеграция на маргинализираните групи в обществото. Цел, която настоящата дейност ще постигне е свързана с развиване на креативно мислене в учениците, което ще им бъде от полза във всички сфери на живота и ще способства за реализацията им като личности. Формирането на умения за наблюдение на обекти, явления и процеси ще бъде от полза в развитието на учениците като млади учени и ще оформи интереса им към науката. Дейността има за цел и да развие уменията на децата за извършване на опити и експерименти като по този начин децата ще придобият практически опит в научната сфера. Обхват: Дейността предвижда провеждане на допълнителни занятия на ученици, свързани с изследване на природните закономерности и явления, наблюдение на звездите, експерименти от електричество и магнетизъм, оптика, светлина и топлина, решаване на задачи и казуси, което да оформи практическо мислене в учениците. В дейността ще се включат 20 ученика като 15 от тях са роми, което ще осигури възможност за работа в мултикултурна среда и ще способства за социалната интеграция между различните етнически групи. *Етапи: Дейността ще стартира с началото на изпълнение на проекта. Предвижда се разделение на подготвителен етап, изпълнение и заключителен етап. Подготвителен етап - в рамките на 20 учебни часа ще се разработи програма Изпълнение - в рамките на 68 уч. часа Заключителен етап - продължителност 20 учебни часа и се предвижда финализиране на дейността и отчитане на постигнатите резултати и индикатори. Организацията на дейността предвижда двучасови седмични занятия на всяка група, в които следва да бъдат включени модул/модули, свързани с дейности, които да развият у децата способности да провеждат научно-изследователска и управленска дейност във лабораторини условия, което да ги подготви за работа в научни обсерватории и планетариуми, предприятия, институти, центрове по информатика, както и в областта на науката, висшето и средното образование. Подобна дейност е значение за бъдещото им икономическо развитие и професионална реализация. Продължителността на изпълнение на дейността ще бъде 34 седмици. Изпълнението на дейността е изцяло насочено към запознаване на учениците с необходимостта от развитие на научната сфера. Представяйки им ползите и необходимостта от научни открития ще им бъде предоставена възможност да развият знания, умения и компетенции, които ще са им от полза при бъдеща професионална реализация в тази сфера. За подобряване на практическото представяне на дейността е предвидено посещение на Роженската Обсерватория - гр. Смолян. 16 057.00 0.00
„В света на танците“ - създаване на клуб, насочен към съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците: *Цели на дейността: Изпълнението на дейността предвижда посредством красотата на танца да се представи ромската култура в нейното широко многообразие и връзките и с българската култура като се насочи вниманието към взаимовръзките и положителното взаимодействие от междуетническия културен диалог. Целта на дейността е да се изгради творческа атмосфера и естетическа култура в училище, като предпоставка за стимулиране на желанието на децата за присъствие и работа в него, което ще спомогне за повишаване успеха на учениците чрез намаляване на негативните прояви и ограничаване на неоснователни отсъствия. Важна част от дейността е изграждане у децата на на навици за здравословен начин на живот и повишаване на физическата активност, което ще спомогне за тяхното бъдещо развитие и успешна реализация. Посредством положителното влияние на народните танци в учениците ще се изгради култура за естетически външен вид и лична хигиена като по този начин ще се увеличи шансът за социално-икономическа интеграция в обществото. Приобщаването към фолклора, традициите и културата на различните етноси в България ще даде възможност на децата да приемат различието като част от общото цяло. Възпитаването в чувства на толерантност и уважение към „другия“ е основна стъпка към успешната интеграция и социализация на децата от етническите малцинства. Народните танци като част от традициите са инструмент, който позволява на децата да изразят себе си, идентичността си и принадлежността към родното място. Дейността ще спомогне за съхраняване и развитие на културната идентичност на децата и учениците от етническите малцинства и намаляване броя на застрашените от отпадане ромски ученици като се повиши тяхната мотивация да посещават училище посредством засилване на етническата толерантност и опознаване на ромската култура. *Обхват на дейността: Изпълнението на дейността ще бъде организирано в зависимост от възможностите и желанията на участниците в клуба. Броят на обхванатите от дейността ученици е 22. От тях 12 са представители на малцинствените групи, което възлиза на 55 % от общия брой. Допълнителните занимания ще се провеждат по два часа седмично с продължителност 34 седмици. Етапи на изпълнение: Дейността ще стартира с началото на изпълнение на проекта. Предвижда се разделение на подготвителен етап, изпълнение и заключителен етап. Подготвителен етап - в рамките на 20 учебни часа ще се разработи програма за представяне на различни народни танци , която ще спомогне за представяне на връзките между образование и култура и единството между традициите в танцовото изкуство на българи и роми. Изпълнение - в рамките на 68 учебни часа Заключителен етап - продължителност 20 учебни часа и се предвижда финализиране на дейността и отчитане на постигнатите резултати и индикатори. Изпълнението на дейността е насочено към запознаване с елементи от културата и традициите на различните етноси в България посредством разучаване на танци от фолклора на двата етноса. 9 369.00 0.00
"Естествоизпитател" - създаване на екоклуб: *Цели на дейността: В съвременните условия и начин на живот, когато човекът все по-активно се намесва в природните процеси, опазването на околната среда се превръща в един от най-острите и актуални проблеми. Този проблем има сериозни последствия за човечеството и бъдещите поколения, които освен регионален имат и глобален характер. За опазването на околната среда е необходима подкрепата и активното участие на всички групи от населението. Формирането на нови модели на поведение на обществото е стратегическа цел, заложена в Националната стратегия за околна среда 2009 – 2018 г., разработена от Министерство на околната среда и водите. Изграждането на система за обучение ще допринесе за правилното разбиране на обществото за екологичните проблеми и за опазването на средата, в която живеем. Посредством запознаване с нуждите от опазване на околната среда и начините на превенция и справяне с общия проблем ще се предостави възможност на децата да работят заедно, за да направят света по-добър за себе си и бъдещите поколения. Целта на дейността е да се формират умения за наблюдение на живата природа и да се формира отношение към място, ролята и отговорността на всеки към обществото, природната среда и нейното опазване. Това ще спомогне за социалната адаптация на учениците от етническите малцинства и ще изгради в тях усещане за отговорност и принадлежност към родното място. Дейността предвижда провеждане на допълнителни занятия на ученици, свързани с изследване на биологичното многообразие на защитена зона бесапарските ридове и изготвяне на презентации за всички изследвани зони. *Обхват на дейнсотта: В дейността ще се включат 30 ученика като 20 от тях са с ромски произход. Децата ще бъдат разпределени в две групи. Организацията на дейността предвижда двучасови седмични занятия на всяка група, в които следва да бъдат включени модул/модули, свързани с борбата с изменението на климата, устойчивото производство и потребление, ефективно използване на ресурсите, опазване на природата и околната среда, управлението на отпадъците или други дейности по преценка на преподавателя. Продължителността на изпълнение ще бъде 34 седмици. Етапи на изпълнение: Дейността ще стартира с началото на изпълнение на проекта. Предвижда се разделение на подготвителен етап, изпълнение и заключителен етап. Подготвителен етап - в рамките на 20 учебни часа ще се разработи програма и разпределение на темите, които ще бъдат представени пред учениците. Изпълнение - в рамките на 68 учебни часа Заключителен етап - продължителност 20 учебни часа и се предвижда финализиране на дейността и отчитане на постигнатите резултати и индикатори. За осигуряване на ефективност при разходване на средства, предоставени от Европейския съюз, се предвижда време за подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители за осигуряване на доставки и/или услуги за нуждите на дейността. Дейността е сходна с дейност за създаване на екоклуб "Посланици на природата" при НУ НУ "Св.св. Кирил и Методий. Поради тази причина двете училища ще направят обща презентация на тема "Опазване на околната среда - наша мисия днес и утре", в която учениците ще прдставят наученото в клубовете. (Двете дейности са разписани отделно една от друга поради различната възрастова група, която обхващат и различната специфика на дейностите и различните нужди на учениците.) За осигуряване на ефективност при разходване на средства, предоставени от Европейския съюз, се предвижда време за подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители за осигуряване на доставки и/или услуги за нуждите на дейността. 10 178.00 0.00
„Часове по толерантност- мястото където различието е предимство.”: *Цели на дейността: Толерантността се определя като една от най-важните социални компетентности – готовност и способност на човек да живее и конструктивно да действа в многообразния свят. Толерантност означава уважение, приемане и разбиране на богатото многообразие от култури в нашия свят, на нашите форми на самоизява и способите на проява на човешката индивидуалност. Това е хармония в многообразието, не само морален дълг, но и политически и правен дълг. Толерантността е добродетел, която прави възможно достигането на мира и способства за замяна на културата на войната с културата на мира, което я прави от изключително значение за подобряване условията на живот в съвременното общество. Според документите на ЮНЕСКО, толерантността е необходима съставка за реализация на човешките права и достиженията на мира. В най-проста и фундаментална форма, толерантността е съобразяване с правата на другите и уважение на тяхната идентичност. Толерантността не е цел, а средство; това е - минималното съществено и необходимо качество на социалните отношения, което отстранява насилието и принудата. Затова и основна цел на дейността е образование за толерантност, оценка и уважение на човешкото достойнство и интегритета на всички хора. За постигането на тази цел се предвиждат редица дейности по взаимното опознаване и изграждане на връзки между учениците в мултикултурна среда. Ще се работи за насърчаване на междуетническа толерантност и диалог. Ще се заложи на използването на различието като възможност за научаване на нови неща и създаване на нови приятелства. Дейността ще превърне участниците от клуба в „посланици на толерантността” в техните класове и училищната общност. Основните положителни резултати от дейността са свързан с превръщането на училището в привлекателно място, с предлагане на възможност за развитие на социалните умения и компетенции и превенция от ранното отпадане на учениците от образователния процес поради редица фактори – незаинтересованост към учебния материал, чувство на отхвърленото и изолация, липса на асоциация с общоприетите обществени норми, ранните бракове. Толерантността се възприема като абстракция. Тя обикновено се описва като отношение или социално състояние. Това са свързани неща – толерантността като социално състояние, зависи от толерантността като социално отношение. Поради което чрез изпълнение на тази дейност ще се даде възможност за изграждане на социално отношение между учениците. *Обхват на дейността: Изпълнението на дейността ще бъде организирано с представители на различни възрастови групи зависимост от възможностите и желанията на участниците в клуба. Ще бъдат обхванати 14 ученика от 5 до 8 клас, като 7 от тях са от ромско малцинство. По този начин индиректно ще се засегнат по-голям брой ученици от всички паралелки от 5 до 8 клас, използвайки метода на „посланици на толерантността“ Допълнителните занимания ще се провеждат по два часа седмично с продължителност 34 седмици. Което ще даде възможност на преподавателя да използва различни методи за насърчаване на толерантността. Дейността ще стартира с началото на изпълнение на проекта. Предвижда се разделение на подготвителен етап, изпълнение и заключителен етап. Подготвителен етап - в рамките на 20 учебни часа ще се разработи програма и разпределение на темите, които ще бъдат представени пред учениците. Изпълнение - в рамките на 68 учeбни часа Заключителен етап - продължителност 20 учебни часа и се предвижда финализиране на дейността и отчитане на постигнатите резултати и индикатори. Основните задачи, които са поставени при изпълнението на посочената дейност са: - Стимулиране развитието на креативност, творческо мислене и изграждане на умения за сътрудничество и работа в екип. - Използване на интерактивни методи за насърчаване на толерантността и намаляването на агресията между учениците. 8 270.00 0.00
"Млад археолог" - създаване на клуб по археология: *Цели на дейността: Дейността предвижда провеждане на допълнителни занимания с ученици от V до XII клас, които да се потопят в света на археолозите. Археологията е хуманитарна наука, изучаваща развитието на човешките култури, чрез издирване, анализ и документиране на материални останки, най-често под формата на артефакти, документи и архитектурни обекти. Свързана е с изучаване на историята в различни нейни аспекти, което ще спомогне на учениците да изградят свой мироглед и да установят връзката с бита и културата на предходни поколения. Археологията изучава бита на човека и предметите около него, останали от живота на минали култури и цивилизации, живели през различните епохи на земята. Тя обхваща периода на първите сечива и предмети на бита до най-новите епохи. Сведения за околната среда, климата и възрастта на находките, помагат на археолозите да пресъздадат живота от миналото. Допълнителни занимания по археология ще спомогнат на учениците да осъзнаят света около себе си, да преоткрият свои корени и да се асоциират с предходните поколения. Посредством изпълнението на настоящата дейност учениците ще развиват творческите умения и заложби, общочовешки и национални ценности, които ще са им от полза в социалната им реализация. Ще развият умения за самостоятелно учене и събиране на информация. Ще формират потребности, интереси и нагласи за учене и самоусъвършенстване, което ще спомогне за превенция от отпадане на учениците от образователния процес. Дейността ще спомогне и за усъвършенстване на комуникативните способности чрез възможности за публично представяне, като по този начин ще се даде възможност на децата от маргинализираните групи да подобрят социалната си комуникация и да постигнат социална интеграция. *Обхват на дейността: Изпълнението на дейността ще бъде организирано с представители на различни възрастови групи и ще бъдат обхванати 26 ученика от V до XII клас, като 16 от тях са от ромско малцинство. Децата ще бъдат разделени на две групи – в първата ще са деца от V до VIII клас, а във втората от IX до XII. Допълнителните занимания ще се провеждат по два часа седмично за всяка група с продължителност 34 седмици. Дейността ще стартира с началото на изпълнение на проекта. Предвижда се разделение на подготвителен етап, изпълнение и заключителен етап. Подготвителен етап - в рамките на 20 учебни часа ще се разработи програма и разпределение на темите, които ще бъдат представени пред учениците. Изпълнение - в рамките на 68 учебни часа Заключителен етап - продължителност 20 учебни часа и се предвижда финализиране на дейността и отчитане на постигнатите резултати и индикатори. За осигуряване на ефективност при разходване на средства, предоставени от Европейския съюз, се предвижда време за подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители за осигуряване на доставки и/или услуги за нуждите на дейността. 13 052.00 0.00
Кариерно ориентиране – възможности за образователна, професионална и личностна реализация.: В рамките на дейността се предвижда кариерно консултиране и професионално ориентиране на ученици от етническите малцинства. Дейността ще бъде изпълнена в рамките на Център за кариерно ориентиране в училищното образование – гр. Пловдив, създаден по проект BG051PO001-4.3.02-0001 „Система за кариерно ориентиране в училищното образование”. Целта на дейността е децата в ранна възраст да имат досег до идеята за кариерно развитие, което ще способства за осъзнаване на образованието като необходимост за социална, професионална и творческа реализация. Дейността предвижда формиране, надграждане и усъвършенстване на различни умения и способности на учениците посредством обучения и консултиране за кариерно ориентиране. За целите на настоящата дейност центърът за кариерно ориентиране разполага с: печатни материали – Наръчник на кариерния консултант, каталожни брошури на професиите, флайери, дипляни; уеб-базирани ресурси – информационно-търсеща система за кариерно ориентиране и интерактивни упражнения; филми – 30 филма с теми от областта на кариерното ориентиране и др. Посочените информационни ресурси предоставят достъпна (съобразена с възрастовите особености на учениците), актуална и достоверна информация. Дейността е идеологическо продължение на реформата в професионалното образование и обучение за усъвършенстване на професионалните умения и усвояване на нови знания от ученици чрез разработване на система за кариерно ориентиране в системата на училищното образование и развитие на ученето през целия живот. В обхвата на дейността ще попаднат ученици от с учениците от I-IV клас за създаване на първите и най-ранни проекти за ученицте от НУ "Васил Левски" и НУ "Св.св. Кирил и Методий" и учениците от V до XII клас - подготовка за преход към по-висока степен на образование/пазар на труда от СОУ "П.Р.Славейков", с цел ориентиране при продължаване в следващия етап на обучение. 3 850.00 0.00
Работа с родители от етнически малцинства, с цел превенция от възпрепятстване на децата от редовно посещение на учебни занятия.: Напускането на образователната система от ученици е не само социален, но и педагогически проблем. Причините за това са комплексни. Корените на това явление трябва да се търсят в семейната среда, в мотивацията на учениците за учебен труд, в слабия стремеж за личностна реализация ви др. В последно време бе намален броят на преждевременно напусналите образователната система ученици в училище, но има една друга категория ученици, които са застрашени от преждевременно напускане. Много ромски деца отпадат от училище преди да са завършили осми клас и да придобият основно образование: този проблем е сериозен в компактното население в община Кричим. Дейността ще е изцяло насочена към работа с родители, за да се предотврати възпрепятстване на децата от редовно посещаване на учебни занятия. Ще бъдат обхванати лица, представители на малцинствените групи, които ще преминат обучение, за да възприемат важността от училищното образование. Целта на дейността е осъзнаване на образованието като ценност и предпоставка за успешен старт в живота. Ограмотяване на родителите е превенция срещу увеличаване броя на отпадналите от училище и напусналите образователната система деца. Предвижда се разделение на дейността на подготвителен етап, изпълнение и заключителен етап. Подготвителният етап на дейността е с продължителност 1 месец. През този период от време ще се идентифицират основни проблемни групи от ученици, чийто родители не са достатъчно ангажирани с учебния процес и/или възпрепятстват децата си от редовно посещение на учебните часове. Участие в този етап ще вземат всички партньори по проекта. През подготвителния етап се предвижда: - селекция на представителите на родителите от етническите малцинства, които ще бъдат включени в обучението; - разработване на теми и материали за провеждането на семинари; - съставяне на график за протичане на обученията и наем на помещения за избраните дати. - организиране на презентирането и разпределението на задълженията между членовете на екипа по проекта. - организиране на кетъринг за кафе-паузите Изпълнението на дейността ще е с продължителност един месец за провеждане на четирите семинара. Родителите ще имат възможност да се запознаят с основите тематики на обученията, както и с напредъка на техните деца в образователния процес. Заключителния етап на дейността е с продължителност един месец, в който етап се предвижда финализиране на дейността и отчитане на постигнатите цели с цел устойчивост на резултатите и организиране на бъдеща работа в тази насока. Работата с родителите от етническите малцинства и превенцията от ранно отпадане от образователния процес ще създаде предпоставки за успешна социализация на децата от маргинализираните общности. Дейността включва основни стратегически цели, заложени в "Стратегия за образователна интеграция на деца и ученици" 2015 - 2020 и в Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж" 2014 - 2020. 12 800.00 0.00
Разясняване на ползите от образователната интеграция и преодоляване на негативните обществени нагласи, основани на етнически произход.: Комплексността на проблемите, свързани с интеграцията, изисква цялостен анализ на причините и факторите, възпрепятстващи равноправното включване на ромите в българското общество. Един от основните фактори е отрицателната обществена нагласа към процеса на интеграция. На практика без осъзнаване на ползите от социално-икономическата интеграция на ромите е невъзможно разработването на цялостна политика за интеграция, която да е в състояние да предложи адекватни решения на комплексните предизвикателства пред интеграцията. Реалистичните и жизнеспособни политики в областта на многообразието се основават във висока степен на информираност и анализ на статуквото и динамиката в развитието на общностите. Ето защо дейност, насочена към запознаване на обществото с ползите от интеграция на ромите е ключова за развиване на други дейности и политики в тази насока. Целта на дейността е посредством запознаване на широката общественост с ползите от образователна интеграция на маргинализираните групи и приемането на различното да се преодолеят негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност. Дейността ще започне в 4-я месец от стартирането на проекта. Предвижда се разделение на дейността на подготвителен етап, изпълнение и заключителен етап, с обща продължителност 3 месеца. Подготвителният етап на дейността е с продължителност 1 месец. През този период от време ще се идентифицират основни проблеми при възприемането на интеграцията и причините за отрицателните обществени настроения. През подготвителния етап се предвижда: - селекция на представителите на родители без разлика от етническия произход, които ще бъдат включени в семинара; - разработване на теми и материали за запознаване на широката общественост с ползите от интеграцията и негативите от деинституционализация и сегрегация на деца от маргинализираните групи; - съставяне на график за протичане на семинарите и наем на помещения за избраните дати; - организиране на презентирането и разпределението на задълженията между членовете на екипа по проекта; - организиране на кетъринг за кафе-паузите. Продължителността на всеки семинар ще е един ден. Двата семинара ще се проведат в рамките на един календарен месец. Заключителния етап на дейността е с продължителност един месец, в който етап се предвижда финализиране на дейността и отчитане на постигнатото с цел устойчивост на резултатите и организиране на бъдеща работа в тази насока. 9 700.00 0.00
Преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност (включително чрез провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност).: Комплексността на проблемите, свързани с негативните нагласи, изисква цялостен анализ на причините и факторите, възпрепятстващи равноправното включване на различните етноси в българското общество. Един от основните фактори е негативната обществена нагласа към ромското малцинство. Поведението на по-образованите и издигнали се в йерархията роми ще рефлектира върху съществуващите негативни нагласи, стереотипи и предразсъдъци по отношение на цялата общност. Сега вече принос и отговорност за решаването или нерешаването на ромските проблеми ще имат и тези ромски представители. Интеграцията на ромите в значителна степен ще зависи от уменията, начина, мащаба на тяхното участие в решаването на проблемите на ромския етнос. Точно образованата част от ромите има шанс да промени стереотипите и негативните нагласи в обществото, защото в обществените нагласи всяко нещо оказва влияние по един индиректен начин. Ако се покаже хубавото в живота и културата на ромския етнос и той бъде представен и откъм добрата му страна това може да намали напрежението, недоверието и страховете от ромския етнос. Целта на дейността е посредством запознаване на широката общественост с ползите от образователна интеграция на маргинализираните групи и приемането на различното да се преодолеят негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност. Дейността ще започне през 7-я месец от стартирането на проекта. Подготвителният етап на дейността е с продължителност 1 месеца. През този период от време ще се идентифицират основни проблеми за негативните обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност. През подготвителния етап се предвижда: - селекция на представителите на родители без разлика от етническия произход, които ще бъдат включени в семинара; - разработване на теми и материали за запознаване на широката общественост с ползите от интеграцията и негативите от деинституционализация и сегрегация на деца от маргинализираните групи; - съставяне на график за протичане на семинарите и наем на помещения за избраните дати; - организиране на презентирането и разпределението на задълженията между членовете на екипа по проекта; - организиране на кетъринг за кафе-паузите. Продължителността на всеки семинар ще е един ден. Двата семинара ще се проведат в рамките на един календарен месец. Заключителния етап на дейността е с продължителност един месец, в който етап се предвижда финализиране на дейността и отчитане на постигнатото с цел устойчивост на резултатите и организиране на бъдеща работа в тази насока. 7 400.00 0.00
Информиране и публичност: С цел да се даде „видимост” на целите, обхвата и резултата от използване на ОП Наука и образование за интелигентен растеж, гарантирайки откритост и прозрачност при изпълнението на проекта са разработени дейности, които включват следните мерки: PR кампания: • Провеждане на пресконференция/презентация за оповестяване стартирането на проекта,с цел популяризацията му сред обществеността и осигуряване на широка публичност, ще бъдат поканени всички жители на Община Кричим, членове на екипа, представители на МОН, представители на местните и централни медии и всички заинтересовани. • Провеждане на заключителна пресконференция/презентация за оповестяване края на проекта, постигнатите резултати и т.н., ще бъдат поканени всички жители на Община Кричим, членове на екипа, изпълнители по проекта, представители на МОН, представители на местните и централни медии и всички заинтересовани. Пресконференциите трябва да бъдат отразени в местни и национални медии, както и в други електронни медии, относно стартирането и приключването на проекта, запознаване на населението на Община Кричим с източниците на финансиране на проекта, основните цели и очаквани резултати. В рамките на тази дейност ще бъде избран изпълнител за изработване и монтаж на информационна табела на мястото на изпълнение на проекта. Информационната табела ще отговаря на всички изисквания, относими към материалите за публичност и визуализация и ще оповестява основни данни за проекта, както и безвъзмездния принос на ЕСФ за изпълнението му. Ще бъдат отпечатани и разпространение брошури с информация за проекта и приноса на Европейския фонд за регионално развитие и Европейския социален фонд за изпълнението му. При необходимост ще бъдат организирани и други брифинги, изпращането на съобщения и даване на интервюта от Ръководителя на екипа и/или оторизирани/ упълномощени от Водещия партньор представители. Ще бъдат изготвени и брошури за разпространение на резултатите от проекта. 3 600.00 0.00
Организация и управление на проекта: За целите на дейност е сформиран екип, който ще бъде ангажиран с организация, управление и отчитане на проектните дейности. Основната цел е установяването на система за добро управление на проекта, както и междинни дейности за гарантиране на успешната му реализация и постигане на заложените цели. Сформираният екип за управление на проекта е високо квалифициран и подготвен за изпълнение на задачите. Екипът от експерти, които са подбрани, притежават опит в извършването на подобни дейности. Екипът ще е отговорен за отчитане на проекта в различните етапи от реализирането му. Ще поддържа и съхранява необходимата документация, съгласно изискванията на УО. Ще кореспондира с партньорите, заинтересованите лица и Управляващия орган по програмата. Предвижда се да следи за ефикасното и ефективното разходване на договорените средства и да контролира провеждането на процедури за избор на външен изпълнител за целите на проекта съгласно националното законодателство. Част от задълженията на екипа за управление на проекта включват изготвянето на междинни технически доклади и финансови отчети за напредъка по проекта и окончателен технически доклад и финансов отчет след приключване на дейностите по проекта. За качественото изпълнение на дейността ще се утвърдят вътрешни правила за работа на екипа за управление. С особено внимание ще се следи правилното попълване и поддържане на досието на проекта. Дейността, макар и да не допринася пряко за постигане на заложените в проекта цели, поставя основи за успешното осъществяване на дейностите, както и за доброто управление и планиране на необходимите ресурси. Дейността ще създаде условия за успешната и навременна реализация на дейностите, което от своя страна ще доведе до постигане на заложените цели и резултати. 37 140.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).