Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 175 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

LENI TRADE LTD carries out wholesale and retail trade in petroleum products and other goods, storage,licensing and leasing transactions,stock control,advertising services,construction and Assembly activity, delivery and installation of machinery and equipment and other.  The company owns a gas station located in the town of Plovdiv.The need of implementation of the project is related to the identified need for providing better  working conditions,better special workwear and PPE and dining area for all employees of LENI TRADE LTD. The target group are all employees in the company, 14 operating, 2 over 54 years. Commitment of leadership is to keep employment at the min. 50% of the target group for a period of 6 months after the completion of project activities.
The project activities include: organization and management of the project; Information and publicity; Developing, adapting and introduction of systems for the development of human resources in the enterprise and the introduction of innovative models for the organization of work, through the development of a strategy for the introduction of new systems, practices and tools for the development of human resources and labour organization, on the basis of to be developed software for human resource management. Providing safe and healthy work conditions, improve work and health status of the workers by providing a collective means of protection, purchase of PPE and protective clothing,specific training of the employees;social benefits for the workers. Expected results of the project are: Introduced innovative models for labour organisation ; Improved work conditions of the workers, 14; Provided the prerequisites for the transition to a low-carbon economy sustainable to climate change, environmentally sustainable and using resources efficiently.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Дейността включва сформиране на проектен екип, който се състои от Ръководител проект и Счетоводител. Ще бъдат сключени договори с екипа на проекта. Изборът на членовете на екипа и възлагането на ангажиментите ще бъде без оглед на тяхната етническа принадлежност, религия, раса, възраст, пол, увреждания, възраст или сексуална ориентация. Ръководителят на проекта ще подготви система за вътрешен мониторинг и оценка на резултатите от проектните дейности и срокове за възлагане и изпълнение на всяка задача в съответствие със заложения план на действие, той отговаря за цялостното управление на проекта. Той отговаря за планиране и контрол по отношение на дейностите, свързани с разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси и въвеждане на иновативни модели за организация на труда, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда чрез Разработване на стратегия за въвеждане на нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, на основата на която да бъде разработен софтуер за управление на човешките ресурси; закупуване на ЛПС и специално работно облекло, социални придобивки и специфични обучения на служителите;. Също така ще участва в планирането и организация на отчетната дейност по проекта, подготовка на изискваните доклади за изпълнението. Цялостната дейност, свързана с популяризирането на проекта в съответствие с изискванията за визуализация на Договарящия орган ще се администрира от ръководителя на проекта. Той ще осъществява и контактите със средствата за масова комуникация и ще подготвя необходимата информация за етапното изпълнение на проектните дейности, като ще следи навреме да се популяризира извършената дейност. Счетоводителят на проекта носи отговорност за финансовата отчетност на проекта, като следи, контролира и изготвя необходимата финансова документация и оперативно отговаря за разплащанията по проекта. Той изготвя всички справки, изисквани от Договарящия орган, отчети за междинни и финални плащания. Дейността включва и провеждането на процедури за избор на изпълнители за дейностите по проекта. Процедурите ще бъдат организирани в съответствие с изискванията на приложимото законодателство – ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014 г., ръководствата и указанията за допустимост на разходите по ОП „РЧР”. Екипът на проекта е отговорен за изготвянето и провеждането на процедурите за външно възлагане на дейностите по проекта. Дейността „Организация и управление” е свързана с цялостното администриране на проектните дейности в съответствие с правилата и процедурите на Договарящия орган за успешното приключване на проекта. Процедурите за избор на изпълнители/доставчици ще гарантират спазването на следните принципи: публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане от дискриминация, като изпълнителите ще бъдат подбирани в зависимост от техните умения, ефективност, опит и надеждност за предоставяне на конкретните услуги и/или за доставка на оборудване и специализиран софтуер, необходими за реализиране на планираните дейности, постигане на целите и резултатите от проекта. Организационната дейност е една от най-важните за проекта. Организирането на качествен план и методи за работа на екипа по проекта е критерий за постигането на добри резултати. Сформирането на екип, с ясно разпределени задачи е гаранция за качествено изпълнение на проекта и постигане на общите и специфичните цели, като ангажираните лица са с безспорен опит и експертиза именно в сферата на управление на проекти. Дейността ще допринесе за установяване на ясни и конкретни правила и разпределяне на отговорностите при изпълнение на проекта, които са от изключителна важност за успешната му реализация. Дейността обхваща целевата група по проекта, а именно /100 %/ всички заети във фирмата лица – 14 човека. 12 880.00 0.00
Информиране и публичност: Дейностите за информиране и публичност се основават на задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС, Регламент /ЕС/ № 1303/2013 и техническите характеристики посочени в Регламент /ЕС/ № 821/2014 с правилата за прилагането на Регламент /ЕС/ № 1303/2013. Предвижда се информация за проекта да бъде оповестена в интернет и разпространена сред обществеността посредством срещи и сред целевата група в най-кратък срок, след сключването на административния договор. За оповестяване приноса на Европейския социален фонд и Агенция по заетостта ще бъде направена интернет страница на проекта и публикация в печатно издание, които в едно с изготвянето на информационна табела и плакати по проекта ще бъдат възложени на външен изпълнител при спазване на правилата на ЗУСЕСИФ. На закупените активи по проекта свързани с подобряване на условията на труд ще бъдат поставени стикери в съответствие с изискванията посочени Единния наръчник. За стриктното изпълнение на дейността в съответствие с правилата разписани в Единен наръчник на бенефициентите за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и комуникацията с всички страни участващи в процеса на изпълнение на проекта е отговорен Ръководителя на проекта, който ще има възложени отговорности за информация и публичност. Визуализацията на всички документи по проекта има задължителен характер и контрола ще се осъществява от ръководителя на проекта. По време на провеждането на дейностите по проекта при всички срещи и кореспонденции ще се споменава финансовия принос на фондовете на ЕС и по-специално на Европейския социален фонд. Освен поредица целенасочени действия за популяризиране на факта, че проектът се финансира от Европейския социален фонд и се изпълнява по Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси”, бенефициентът си поставя задачата да разгласява факта, че всички дейности в рамките на проекта създадат условия, които да гарантират равенството между половете и недискриминационният принцип като се прилагат критериите за равнопоставеност. В допълнение за дейностите ще бъдат използвани идентифицираните добри практики в тази област от собствените проекти на ЛЕНИ ТРЕЙД ЕООД, чрез привличане на всички заинтересовани страни и постигане на диалог и толерантност, като стабилна основа за надграждане на постигнатите резултати. Ще се публикува информация в интернет пространството. Дейностите за информация и публичност представляват съпътстващи изпълнението на проекта дейности, които ще допринесат като цяло за разпространение на резултатите от настоящия проект, както и за популяризиране на ОП „РЧР”. Предлаганите дейности са разнообразни и разнородни като с това се цели достигане до всички представители на целевата група и заинтересовани страни. Ще бъде направена публикация в печатно издание – 1 бр., което представлява изпитан метод за повишаване на информираността на участниците, както и за популяризиране и разпространение на проектните резултати. В допълнение, публикацията ще допринесе за разпространение на резултатите от проекта и промотиране на финансовата подкрепа получена по ОП „РЧР”. Дейността обхваща целевата група по проекта, а именно всички заети във фирмата лица – 14 човека. 2 500.00 0.00
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието и въвеждане на иновативни модели за организация на труда чрез Разработване на стратегия за въвеждане на нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, на основата на която да бъде разработен софтуер за управление на човешките ресурси.: Дейността е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси. Стратегията за развитие на компанията включва развитие на продуктите на международния и националния пазар. В ситуация, в която дефицитът на кадри става все по-остър проблем за всички сектори, ние се стремим не само да привличаме доказани професионалисти, но и да осигурим комфортна работна среда и професионално развитие,и лична удовлетвореност.Това налага целенасочени организационни промени от различен характер за оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост(гъвкаво работно време,ротация на работното място и др.)и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот.Друг ключов момент е,че предвид факта, че имаме служител над 54г. е важно да се набележат мерки и практически да се въвеждат практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастни служители. Други сериозни предизвикателства пред компанията са необходимостта от комуникацията с международни търговски вериги,непрестанната нужда от повишаване на квалификацията на служителите в различни области и проследяване на тяхната ефективност и ценз.Идентифицираните нужди биха могли да бъдат преодолени чрез обезпечаване на фирмата със софтуер за управление на човешките ресурси. Набелязването на такъв тип мерки във фирми с дългогодишна практика е най-ефективно да бъде направено от външна организация,тъй като външната обективна гледна точка е гаранция за адекватност и безпристрастност на изводите.Имплементирането на такива мерки чрез използването на последните достижения на информационните технологии е сред методите за промяна в позитивна посока и резултира в компетентни и всеотдайни служители, позитивни клиенти и създава стойност.В допълнение въвеждането на иновативни модели за организация на труда неминуемо рефлектират в повишаване на качеството на услугите и опазване на околната среда.Основните акценти в стратегията,на базата на чийто изводи следва да бъде разработен софтуер за управление на човешките ресурси, ще бъдат фокусирани върху: • Въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси - планиране, подбор и наемане; • Подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот; • Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива. Набелязаните мерки и тяхното практическо внедряване в компанията ще допринесат за повишаване производителността на труда в сферата на услугите и за опазване на околната среда. Възможностите за отдалечен достъп, намаляване на пътуванията от точка до точка и използването на иновативни методи и последните достижения в областта на информационните технологии безспорно рефлектират в нисковъглеродна и ресурсноефективна икономика. Предвидено е да се набележат и подходящи мерки за насърчаване на по-възрастните работници и служители и удължаване на професионалния им живот, както и инициативи, насърчаващи съвместяването на професионалния, семейния и личния живот. Практическото въвеждане в действие на разработените в настоящата дейност промени ще бъдат осъществени на два основни етапа: 1. След разработването на стратегията тя ще бъде утвърдена от Висшето ръководство на компанията, и ще бъде имплементирана в настоящата система на управление на организацията, както и във всички релевантни вътрешни документи; 2. След внедряването на софтуер за управление на човешките ресурси, той ще бъде интегриран към наличната система за управление на бизнеса в дружеството. Ще бъдат набелязани мерки, които ще бъдат ефективно внедрени в предприятието и ще допринесат за опазване на околната среда.Мерките ще обхванат както представителите на целевата група над 54 годишна възраст, така и останалите заети в компанията. 59 930.00 29 965.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите, чрез осигуряване на средства за колективна защита и чрез закупуване на ЛПС и специално работно облекло: Основната цел на дейността е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на служителите чрез осигуряване на средства за колективна защита, закупуване на ЛПС и СРО с оглед постигане още по-добра от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата.Въз основа на оценката на риска е изготвен и се поддържа актуален, списък на видовете дейности, за които се предоставят лични предпазни средства и СРО. При извършване на своята дейност в обект бензиностанция, ЛЕНИ ТРЕЙД ЕООД осигурява безопасни и здравословни условия на труд. Предвижда се поставянето на 2 бр. климатици в стаята на управителя и в стаята за почивка на персонала с цел да се подобри микроклимата на работното място през всички сезони на годината. Също така за управителя ще се закупи 1бр. ергономичен стол и 1бр. подложка за крака. Трудът на работещите с видеодисплей (Наредба № 7/2005 г.) е свързан със значително статично мускулно напрежение на шийния отдел на гръбначния стълб, горните крайници в резултат на продължителна седяща работна поза и репетитивни движения с ангажиране на малките мускулни групи на ръцете при боравене с клавиатура и мишка. В същото време седящата поза предразполага към повишено хидростатично налягане и отоци в долните крайници, разширени вени, кръвен застой в малкия таз с всички неблагоприятни здравни последици. Подходяща мярка за намаляване на риска от мускулно-скелетни увреждания е осигуряването на ергономичен стол 1бр. и подложка за крака. В обекта бензиностанция работят 14 лица на следните длъжности: Управител обект 1, касиер 7, обслужващ бензиностанция/газостанция 5, професионален консултант 1. Съгласно утвърдения списък за ЛПС и Спец. работно облекло на лицата на длъжностите касиер, обслужващ бензиностанция/газостанция, управител ще бъдат закупени по-добри от настоящите ЛПС и спец. раб. облекло. Новите технологии и материи предоставят възможност и позволяват надграждане в специфичните характеристики на предпазните средства, което накратко може да се обобщи в следното: • Подходящо работно облекло за студения и топъл периоди на годината, снабдено със светлоотразителни елементи, което освен да защитава от климатични въздействия, осигурява необходимата свобода на движение и защита от механични въздействия и опасни вещества. • Осигуряване на подходящи обувки антистатични–за летния и зимния период, които се прилагат срещу механични опасности, неблагоприятен климат, механични травми. Също така се подобрява комфорта и цялостната защита чрез подходяща подметка осигуряваща поглъщане на енергията в петата. • Каски, осигуряващи защита от падащи и летящи предмети, за предотвратяване на мозъчни наранявания и черепни травми за работещите на длъжност обслужващ бензиностанция/газостанция • Дъждобрани, срещу въздействието на вода /дъжд/, замърсявания и повърхностни механични въздействия и прах, ергономични и осигуряващи лекота на движението • Защитни очила от закрит тип, устойчиви на надраскване и незапотяващи се, с гъвкави рамки и с увеличено зрително поле, като анатомичната им форма и възможността за регулиране на дължината на рамката осигурява отлично прилягане към лицето, защита от изпускане на газ, аерозоли и др. вещества за работещите на длъжност обслужващ бензиностанция/газостанция • Ръкавици за защита от механични въздействия и студ, също така за работа на открито при извършване на товаро-разтоварни дейности на горива и др. артикули за търговския обект за работещите на длъжност обслужващ бензиностанция/газостанция. • За лицата на длъжност касиер ще се закупят панталон, блуза и ортопедични обувки, които ще намалят въздействието на рисковете възникващи от продължителната стояща поза по време на работа. Дейността ще подобри работната среда и намали идентифицираните рискове за здравето и безопасността на работещите. Резултатите са насочени към постигането на целите на проекта и са предназначени за целевата група -14 лица. 16 190.00 0.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите чрез Обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване.: Целта на дейността е обучение, информираност и практическа помощ за идентифициране, превенция и управление на психосоциалните рискове и стреса на работното място, както и ергономия и ограничаване на рисковете за здравето, свързани с индивидуалното работно място.Дейността включва провеждане на 3 вида обучения на всички представители на целевата група, която на практика обхваща всички заети в компанията.Предвидено е всички работещи във ЛЕНИ ТРЕЙД ЕООД да преминат през следните обучения: 1.Психосоциални рискове и стрес на работното място–за 14 работещи в дружеството; 2.Психосоциални рискове и управление на конфликти на работното място–за 14 работещи в дружеството; 3.Ергономия на работното място–за 14 работещи в дружеството. Психосоциалните рискове и стресът на работното място са сред най-големите предизвикателства за безопасността и здравето при работа. Те оказват значително въздействие върху здравето на отделните лица и организацията като цяло. Приблизително половината европейски работници смятат стреса за обичайно явление на своето работно място, на което се дължи почти половината от всички загубени работни дни. Подобно на много други проблеми, засягащи психичното здраве, стресът често пъти е неправилно разбиран или заклеймяван. Ако се разгледат обаче като организационен проблем, а не като личен недостатък, психосоциалните рискове и стресът могат да бъдат управлявани като всеки друг риск на безопасността и здравето при работа. При правилен подход психосоциалните рискове и стресът на работното място могат да бъдат овладяни и успешно управлявани, независимо от размера и вида на предприятието. Те могат да се управляват по същия логичен и систематичен начин, по който се минимизират всички други рискове, свързани със здравето и безопасността при работа. Управлението на стреса е не само морално задължение и добра инвестиция за работодателите, но и правно изискване, определено в Рамкова директива 89/391/ЕИО и подкрепено от рамковите споразумения на социалните партньори относно стреса, тормоза и насилието на работното място. Освен това в Европейския пакт за психично здраве и благоденствие се признават променящите се изисквания и повишаващото се напрежение на работното място и работодателите се насърчават да прилагат допълнителни, доброволни мерки в подкрепа на психичното благоденствие. Въпреки че работодателите имат законовата отговорност да гарантират, че рисковете на работното място правилно се оценяват и контролират, от съществено значение е и участието на работещите, както и тяхното обучение за намаляването им. Обучението на служителите във връзка с идентифицираните рискове, техники за борба със стреса, разрешаване и управление на конфликти, ергономия на работното място, както и осигуряването на тяхната съпричастност чрез непосредственото им включване в процеса на намиране на подходящите решения гарантира, че въведените мерки са както адекватни, така и ефективни. Цената на психосоциалните рискове и стреса във всяка орагнизация може да се прояви като високо текучество, увеличен брой болнични, намалена производителност, неспазване на сроковете и оплаквания от страна на контрагенти. Психосоциалните рискове и стресът на един от работещите може да рефлектира и върху останалия персонал, който трябва да поеме работата и на колегата си. Работодатели, които не се отнасят сериозно към проблема психосоциалните рискове и стрес на работното място, могат да бъдат поставени в редица неблагоприятни ситуации, ако не се предприемат навременни и адекватни мерки за ограничаване и предотвратяване на тези рискове, които при това не изискват сериозни финансови ресурси. Всички тези обстоятелства налагат всички работещи в дружеството да преминат и трите вида идентифицирани обучения, което обхваща 100 % от целевата група. Предвижда се всяко едно от трите обучения да бъде с продължителност от 2 дни, като 14-те работещи ще бъдат разпределени в една учебна група, а самите обучения ще бъдат организирани в модули, вкл. интерактивни такива. 12 600.00 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията: ЛЕНИ ТРЕЙД ЕООД е компания отговорна за своите служители, като висшето ръководство осъзнава, че най-ценният актив за бизнеса са човешките ресурси. Удовлетвореността от работата е ключов фактор за задържане на хората, които са важни за успеха на компанията. Фирми с политика за предоставяне на социални придобивки се радват на удовлетворени служители, постигащи добри резултати в работата и ангажирани с постигането на целите на компанията. Това са стабилни предпоставки за постигане на устойчив просперитет в дългосрочен план. Понастоящем фирмата стопанисва обект бензиностанция находяща се в гр. Пловдив. За работещите в момента няма осигурено помещение за хранене и почивка. В обекта има такава възможност, като е необходимо да се извърши СМР дейност и да се закупи оборудване и стопански инвентар. Има възможност да се преустрои помещение от 16 кв.м. за стая за почивка и хранене на персонала. Необходимо е да се извърши частично преграждане на помещение и да се постави врата. Преграждането може да се осъществи с олекотена конструкция гипсокартон. На територията на обекта има възможност да се обособи и кът за почимка на открито, да се постави пейка и маса. В съблекалнята за персонала е предвидено да се закупят 12 бр. шкафове в които да се поставят личните вещи на персонала и да се съхранява специалното работно облекло и ЛПС които са строго индивидуални. По този начин ще се предотврати нерегламентираното използване на индивидуално ЛПС от друго работещо в обекта лице. За осигуряването на нормално хранене и почивка на работещите ще се осигурят Хладилник 1бр, Кафе – машина 1бр, Маса за хранене и столове комплект 1бр, Съдомиялна машина 1бр, Микровълнова фурна 2бр, Пейки и маса (с 6 места) - за почивка на открито 1бр, Шкафове метални -за съблекалните 12бр, Мека мебел за стаята за почивка - канапе двойка 1бр. В момента не са осигурени условия за затопляне и съхранение на храната на работещите. Режимът на работа във фирмата оказва влияние върху психо-социалното състояние на работещите. Необходимостта от обособяване на мястото за отдих и хранене е наложителна с оглед подобряване на условията на труд, с грижа за човешките ресурси, намаляване на риска от инциденти. Цитираните активи са необходими за обезпечаване на нуждите на целевата група по проекта и са съобразени режима на работа в обекта, който е деноношен 24часа. Хладилниците и микровълновата фурна са необходими за съхранение и затопляне на храна. В близост до бензиностанцията, няма от къде да се закупи готова храна. Работещите си носят храна от вкъщи, която през летния сезон създава предпоставки от хранително отравяне, а през зимния сезон създава дискомфорт при хранене в студен вид. Поради тези причини е идентифицирана нуждата от социални придобивки за работещите. Активни почивки се прилагат при работа с намалена двигателна активност, монотонна и еднообразна работа, принудителна работна поза. Дейността обхваща участниците, включени като целева група в дейностите по проекта, които са повече от 50% от общата численост на персонала в организацията. Конкретните резултати са насочени към постигането на целите на проекта и са предназначени изцяло за целевата група по проекта. Дейността е в пряка връзка с осигуряването на условия за преход към икономика, която е нисковъглеродна, устойчива на изменението на климата, екологично устойчива и използваща ефикасно ресурсите чрез инсталирането на оборудване от най-висок енергиен клас, енергоспестяващо и щадящо околната среда. Времевият обхват на дейността е реалистичен като са взети предвид периодите за провеждане на тръжни процедури и взаимната свързаност на всички останали дейности по проекта. Дейността обхваща 100 % от целевата група по проекта - всички заети във фирмата лица 14 работещи, от които 2 лица над 54 г. 24 800.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).