Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

This project proposal is the result of a thorough analysis of the needs of vulnerable people and people at risk of Rila Municipality. The project was developed in compliance with the European Fund for helping the most deprived. Moreover, the project contributes to the national goal of reducing the number of people living in poverty by 2020 in line with the strategy "Europe 2020". The project of  Rila Municipality is entirely focused directed at people living in the highest level of poverty and social exclusion.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи: Механизмът за идентифициране на най-нуждаещите се лица, който община Рила приложи, се основава на принципите за достъп до социално подпомагане и социални услуги, определени в националното законодателство. В съответствие с Наредба №РД – 07 – 01 от 04.04.2016г. за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица, изм. и доп., ДВ, бр. 100 от 15.12.2017 г., в сила от 15.12.2017 г., община Рила си съдейства с Дирекция „Социално подпомагане” за предоставяне на информация за потенциалните представители на целевите групи. По този начин първоначално е определена следната основна целева група: т.1.3. самотно живеещи семейства получаващи минимални пенсии за осигурителен стаж и възраст, за инвалидност, наследствени пенсии и др. Като допълнителна целева група, на която да се раздаде неполучен обяд се определя категорията на: 2.1. Лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; 2.2. Майки (осиновителки), които получават месечни помощи за отглеждане на дете до една година, по реда на чл. 8, ал. 1 от Закона за семейни помощи за деца (ЗСПД); 2.3. Конкретни представители от целевата група по т.1., които не са включени в основната целева група на съответната трапезария. С последното изменение броя на лицата от целевата група от 01.03.2018г. е 80 лица от следната целева група- семейства и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи и не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си. От 09.09.2019г. до 30.04.2020г. броя на потребителите се увеличава от 80 на 95 потребителя. Идентифицирани и определени 80 лица, които ежедневно/в работни и почивни дни/ да получават топъл обяд по Оперативната програма Механизмът за предоставяне на топъл обяд до хората със затруднение в придвижването е следния – още при сключване на потребителските договори за предоставяне на социалната услуга ще се уточнява отделно с всеки потребител начина на получаване на топлия обяд. Целта е да се приложи индивидуален подход, като се отчитат потребностите и възможностите на всеки отделен човек. Също така ще се гарантира предоставянето на социалната услуга при зачитане достойнството на всеки потребител. След като се уточнят лицата, на които ще се доставя храна по домовете /вследствие на затруднения в придвижването или други медицински/битови или социални причини/ ще се изготви времеви график на доставка на топлия обяд, за който лицата ще бъдат предварително уведомени. При изготвяне на графика доставчика ще се съобрази с определени изисквания и/или предпочитания на потребителите. Например има лица, които предпочитат да обядват в 11,30 часа, а други в 13,00 часа. При други лица храненето е обвързано с прием на лекарства. По този начин ще се предотврати застояването на храната в домовете на лицата, което би могло да причини и инфекциозни заболявания. Също така чрез изготвения график лицата ще знаят кога да очакват храната. Наличието на подходящи транспортни средства, отговарящи на изискванията на Закона за здравето е изискване към кандидатите, които участват в конкурса за възлагане управлението на социалната услуга „Обществена трапезария”. Община Рила е сключила договор за управление и предоставяне на социалната услуга с Доставчик, който притежава необходимите транспортни средства. Това ще осигури безопасно и сигурно реализиране на дейността и ще гарантира обхвата на целевата група. 0.00 0.00
Закупуване на хранителни продукти: Дейността се изпълнява чрез възлагане по реда на ЗСП и ППЗСП - за възлагане на управлението на обществената трапезария. Доставчикът на социалната услуга е регистриран за услугата „Обществена трапезария“ . Посочената дата за стартиране на социалната услуга - 26.09.2016г. Налице е избран Доставчик, сключен договор и готовност за стартиране предоставянето на услугата. Община Рила има ангажимент щом има избран Доставчик на социалната услуга "Обществена трапезария" и сключен договор за възлагане управлението на услугата, да уведоми незабавно Агенция за социално подпомагане в качеството и на Управляващ орган на схема BG05FMOP001-03.02 “Осигуряване на топъл обяд - 2016 - 2020”. Процедурата за избор на изпълнител се провежда изцяло в съответствие с изискванията на Закона за социално подпомагане. След избора на доставчика, е сключен договор, в който се съдържат клаузи и механизми са контрол върху предоставянето на социалната услуга, така че да се осигури максимална прозрачност реализацията на дейността. Определянето на вида хранителни продукти за закупуване ще се извършва от Доставчика на социалната услуга "Обществена трапезария" . Общината и Доставчикът на социалната услуга гарантират, че ще предоставят разнообразно седмично меню, ще осигури балансирано хранене на целевата група, както и ще спазва изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. Всички планирани мерки са в съответствие с документа „Методически насоки за работата на специализираните институции за социални услуги и социални услуги в общността по изпълнение на стандартите и критериите за хранене”. Дата на стартиране на дейността по предоставяне на топъл обяд – 26.09.2016г. Дата на приключване на дейността на трапезарията – 30.04.2020г. Общ брой дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд – 217 календарни дни за периода от 26.09.2016г. до 30.04.2017г., и - 1 096 календарни дни за периода от 01.05.2017г. до 30.04.2020г. Общ брой лица, на които ще се предоставя топъл обяд – 80 лица, представители на целевата група. От 09.09.2019г. до 30.04.2020г. броя на потребителите се увеличава от 80 на 95 потребителя. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа -Топъл обяд се предоставя чрез възлагане на управлението на услугата с избран доставчик по реда на ЗСП и ППЗСП, Заповед за обявяване на конкурса по РД01-04-224/18.07.2016г. и сключен договор № 178 от 04.10.2016г., и подписани споразумения към същия,предвид измененията в договора за БФП по потношение на целевата група, броя на потребителите и бюджета по проекта. 236 412.48 0.00
Осигуряване на топъл обяд: Целта на предоставянето на социалната услуга е насочена към задоволяване на потребностите от храна за хора, които не могат да си я осигуряват сами. Като резултат от предоставянето на услугата се очаква следното: - подобрен достъп до социални услуги на нуждаещи се лица; - разширяване на обхвата на ефективното социално подпомагане; - подобряването на достъпа до социални услуги, ще допринесе за намаляване на бедността; При предоставяне на социалната услуга доставчикът ще предоставя разнообразно седмично меню, ще осигурява балансирано хранене на целевите групи, както и ще спазва изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. Дейността ще се реализира в една трапезария, находяща се на следния адрес: гр.Рила, кв. 50, ул.“Опълченска“ № 45. В приложение към настоящия проект е Акт № 12/20.05.2008 г. за публична общинска собственост. Налични са склад за съхранение на храни, място за хранене, място за предостaвяне на храни. Адресът на приготвяне на храната за предоставяне на социалната услуга ще бъде вписан и ще е виден от договора за Възлагане предоставянето на социалната услуга на регистриран доставчик на услугата "Обществена трапезария".. Приготвянето на храната за предоставяне на социалната услуга „Обществена трапезария” на територията на Община Рила ще се осъществява в Ресторант „Невен”, местност „Елешница”- гр.Рила, собственост на едноличния търговец - ЕТ „ЧАВДАР ТРАЙКОВ – НЕВЕН 2000”. В същия са налични, като материална база – складове за съхранение на храни, място за хранене, кухня, миячно помещение. Помещенията са затворени, сухи и проветриви. Обектът за производство и съхранение на храните, както и прилежащите им терени се поддържат чисти и в добро състояние. Обектът е изграден и оборудван по начин, който осигурява съответно поддържане, почистване и дезинфекция на помещенията и избягване или свеждане до минимум на замърсяване от въздуха. Подсигурено е пространство, което позволява извършване на всички дейности при хигиенни условия. Наличното оборудване за приготвяне на храната е съставено от по един артикул, от: - професионална готварска печка, с фурна, - газов котлон, модел G65/2F4T, - тръбна скара „България“ С4, - електрически фритюрник, настолен F7+7/X, - микровълнова фурна, - бойлер „Diplomat“ GC 80 V, - фризер – ракла „Beko“ HSA47520, - фризер – вертикален „Beko“ 225320, - хладилник „Beko“. Обекта разполага с достатъчно посуда и прибори, отговаряща и необходима за качественото и ефикасно изпълнение на услугата. Налични са оборудване – палети, рафтове, стелажи за поставяне на храните. Прилагат се добрите хигиенни и производствени практики, включително защита от замърсяване и борба с вредителите. Осигурени са условия и съоръжения с достатъчен капацитет за поддържане и контрол на температурата при обработка и съхранение на храните, които позволяват мониторинг на температурите и когато е необходимо тяхното записване. Има постоянен достъп до течаща топла и студена вода. Налични са работни принадлежности, миещи и дезинфекционни средства за поддържане на хигиената и място за съхранението на хранителните продукти. Ангажираният персонал (административен капацитет) по изпълнението на социалната услуга е съставен от следните позиции: - главен готвач, - помощник готвач, - хигиенист (мияч), - счетоводител – който ще калкулира и калкулационните ведомостите, листовете, отчети и др. - правоспособен шофьор. Всички ангажирани лица с предоставянето на социалната услуга ще имат редовно заверени лични здравни книжки, освен това стриктно ще се води документация, удостоверяваща проследимост на храните и хранителните продукти. Важно условие за включването им в социалната услуга е наличие на емпатия и позитивно отношение, към уязвимите категории от населението. От 09.09.2019г. до 30.04.2020г. броя на потребителите се увеличава от 80 на 95 потребителя. 11 820.59 251 019.13
Предоставяне на съпътстващи мерки: Задоволяването на потребностите от храна е от важно значение за Общината спрямо нейните уязвими жители. Но социалната подкрепа не бива да се свежда само до изхранването на тези лица. Защото често пъти рисковете, които се идентифицират по отношение на тези лица не са свързани само с процеса „хранене”. Тези лица имат нужда от цялостна социална подкрепа и осигуряване на комплексен характер на социално обслужване. Лицата в риск се нуждаят от материална и социална подкрепа, не рядко те имат нужда от достъп до социални услуги, както и до включване в програми за обучение и трудова заетост. Затова общината в партньорство с НПО ще реализира съпътстващите услуги, така, че да се гарантира индивидуалния подход и комплексния характер на социалната услуга „Обществена трапезария”. Съпътстващите мерки, предвидени в допълнение по проекта целят намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Те допълват предоставянето на топъл обяд по настоящата процедура и ще се изразяват в индивидуално/групово консултиране и съдействие за следното -възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ. Честотата на осъществяване на тази мярка е на тримесечие или при необходимост /напр. при запитване от потребител, при разкриване на нова услуга, която да представлява интерес за потребителите/; -информация за достъпа до административни общински услуги; здравословно и балансирано хранене. Честотата на осъществяване на тази мярка е ежемесечно или при необходимост /напр. запитване от потребител/; -други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. Честотата на осъществяване на тази мярка е при възникнала потребност от информация или при идентифицирана нужда/проблем на потребител. 11 820.62 7 424.63

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).