Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

This project is scheduled to osashestvi the municipality of Ruse and Borovo Municipality. The implementation will help students from ethnic minorities to build as full citizens, to achieve successful educational, social and creative development.
Planned activities are:
1. An additional Bulgarian language training for students from grade 1 to 4. For whom the Bulgarian language is not their mother, partner schools
2. Cognitive activities aimed at students from ethnic minorities and their integration peers in a multicultural environment
3. Preserving and developing the cultural identity of pupils from ethnic minorities and their integration peers in a multicultural environment
4. Provision of psychological support for students from ethnic minorities
5. Work with parents from ethnic minorities that prevent children from regularly attending school
6. Overcoming negative public attitudes based on ethnic origin and cultural identity
Their implementation will help:
1) equal access to schooling by improving language competences in balg.ez. students from etnomaltsinstvata;
2) strengthening the motivation of students and parents to actively participate in the educational process;
3) mutual understanding in a multicultural environment and upbringing in a spirit of tolerance;
4) creation of conditions for successful socialization and overcoming negative public attitudes based on ethnic origin.
Planned activities consistent with the strategic objectives of the "Strategy for Educational Integration of Children and students from ethnic minorities 2015-2020":
1.Palnotsenna socialization of children from ethnic minorities.
2.Garantirane equal access to quality education for children from ethnic minorities. 3.Utvarzhdavane intercultural education as an integral part of the process of modernization of the educational system.
4.Sahranyavane and developing the cultural identity of children from ethnic minorities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта: Основната цел на дейността е да осигури прозрачно, ефикасно и ефективно управление на проекта. Дейността се изпълнява от Кандидата чрез сформиран екип за управление на проекта. Екипът, установява системи за управление и контрол на проекта; Координира и съгласува дейностите на партньорите по проекта; Наблюдава и контролира изпълнението на проекта; Анализира информацията и изготвя междинни и финален отчети за изпълнението на проекта и искания за авансово и междинни плащания към ДО; Осъществява на непрекъснат финансов мониторинг и контрол; Представя проекта пред медиите. Екипът за управление на проекта е в състав: 1. Ръководител екип - Установява системи за управление на проекта; Контролира цялостната дейност на екипа; Координира и съгласува дейностите на партньорите по проекта с цел достигане на целите на проекта ; Наблюдава и контролира изпълнението на проекта по отношение на времевата и финансовата рамка на проекта; Анализира информацията и изготвя междинни и краен отчети за изпълнението на проекта; Осъществява финансов мониторинг и контрол; Представя проекта пред институции, организации и медии. 2. Администратор на проекта - Координира организацията на работа и извършва цялостно ежедневно управление; Разпределя и съгласува дейностите по проекта; Участва в подготовката на документацията по проекта; Събира и обработва информацията по изпълнение на проекта; Ръководи разпределението на дейностите и изпълнението на поетите ангажименти от членовете на екипа. Контролира изпълнението на планираните доставки и услуги.Участва в проверки на място при изпълнение на проектните дейности; Участва в изготвянето на междинните и крайния отчети на проекта; Участва в подготовката на информационната кампания; Предоставя информация за проекта при запитване. 3. Счетоводител - Установява системи за финансово управление на проекта; Контролира цялостната дейност по извършване на разходи, осчетоводяване и обработка на финансовите документи; Анализира счетоводната информация, подава текущи данни за разходването на бюджета и изготвя междинните и крайния финансови отчети за изпълнението на проекта. 33 599.00 27 642.24
Дейности по информиране и публичност: Целта на дейността е да осигури прозрачност и разгласа в публичното пространство на целите и резултатите на проекта по настоящата процедура за безвъзмездно финансиране и популяризиране на финансовия принос на ЕС и ОП"НОИР". Конкретните задачи на Дейността са: • Прозрачност при изпълнение на дейностите заложени в проекта • Прозрачност при разходване на средствата от безвъзмездната финансова помощ • Информираност на обществото и всички заинтересовани страни за достигане на заложените цели • Споделяне на добри практики. Изпълнението на дейността е съобразено с изискванията заложени в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Разработените информационни материали в рамките на проекта ще съдържат името на проекта, приоритетната ос, логата на ЕС и ОП НОИР. За постигане на заложената цел на дейността ще се осъществят действия, чрез които ще информираме широката общественост за целите и достигнатите резултати по проекта, за целите и финансовия принос на ЕС и ОП НОИР. За осъществяване на целите на Дейността ще приложим разнообразни комуникационни методи: • Официална кореспонденция • Кореспонденция по е-поща Лични контакти и неформална комуникация: • Съобщения за печата и „чат-шоу”, пресконференции, медии, доклади за периодична оценка за напредъка по проекта • Рекламни материали с логото на ЕС и ОП "НОИР". Пресконференции – при стартиране и приключване на проекта, за представяне , обзор на напредъка по проекта и отчитане на постигнатите резултати. Съобщения и обзори за медии, включително изчерпателна информация по конкретни теми, снимки, обзор на проекта, прилагане на добри практики, обзор на публичното разходване на средства. Съобщения за медиите, които ще са средство за осведомяване на широката общественост относно дейностите и достиженията на основната и специфичните цели на проекта. Присъствие в „социалните мрежи” в интернет пространството - достъпен за всички посетители. В рамките на проекта ще се осъществят 2 пресконференции - откриваща и закриваща, напредъка по дейностите и постигането на поставените цели ще отрази в 2 пъти в местните медии. За популяризиране на програмата и проекта е предвидено изработването на следните информационни материали: - Банер - 4 бр. - Информационни брошури - 500 бр. - Плакати – 100 бр. - Информационни табели - 4 бр. по една за всеки от партньорите по проекта - термо лепенки за трансферен печат - 100 бр. - стикери за обозначаване на закупеното оборудване - 200 бр. 3 620.00 2 532.00
Допълнително обучение по български език за учениците от 1 до 4 кл., за които българският език не е майчин, от партньорските училища: Основната цел на тази дейност е социализацията на учениците от етническите малцинства, като им се предостави възможност за индивидуална подготовка по български език за пълноценно включване в образователния процес и превенция за отпадането им от училище. Процентът на учениците от етническите малцинства в двете партньорски училища е както следва: - за СОУ "В.Левски" - приблизително 24 % - за ОУ "Св.Климент Охридски" - приблизително 87 %. Учениците от етническите малцинства не говорят или в много малка степен използват български език и имат проблем с комуникацията с останалите деца, педагогическия и непедагогическия персонал. По време на учебната година учениците не усвояват добре българския език, защото в семейната среда продължава да се общува на майчин език, а предвидените занятия и занимания по български език се оказват недостатъчни. С изпълнението на тази дейност ще се повишат лексикалните и граматическите знания на учениците, за които българският език не е майчин, което е фактор за пълноценното им включване в образователния процес и подготовката им за преминаване към по-висока образователна степен. Дейността ще се реализира на територията на двете партньорски училища и ще обхване 50 ученици от етническите малцинства от 1 до 4 клас. - 20 от СОУ "В.Левски" и 30 от ОУ "Св.К.Охридски" Допълнителните занимания по бълг.ез. ще се провеждат след приключване на задължителната учебна програма в рамките на 256 уч. ч. за времето на проекта, като 1 уч.ч. е 45 мин. За целта ще се разработят програми за индивидуални занимания на учениците за усвояване на бълг.ез., който не е майчин за тях от педагогическите специалисти в рамките на 40 часа, съобразно индивидуалните потребности на лицата от целевата група. 31 460.00 17 435.24
Познавателни дейности, насочени към учениците от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда: Съвместните познавателни дейности свързани с бита и културата на етносите, живеещи в България. Целта на съвместните познавателни дейности с ученици от мнозинството е да се засили интеграционният ефект. Това благоприятства за осъзнаването на етно-културните различия и способства за преодоляване на предразсъдъците. Тази дейност ще се осъществи чрез: 5.1. Посещение на кино 4 пъти в рамките на проекта. Процесът на приобщаване към културата и изграждане на стил на поведение започва от ранна възраст. Киното е едно от средствата, оказващо въздействие за формиране на усет към красивото в поведението на детето. То вълнува и радва, кара го непринудено да откликва на прекрасното, както в изкуството, така и в живота. Осъзнаване на основните естетически категории чрез киното е предпоставка за формиране на активна жизнена позиция. Дейността ще се осъществи по предварително изготвен график с помощта на 3 експертите админ.дейности. Всяка една кинопрожекция ще бъде посетена от 300 ученици от СОУ "В.Левски",Русе и 120 ученици от ОУ "Св.К.Охридски", Борово 5.2.Осъществяване на 4 екскурзии в рамките на проекта на исторически и културни забележителности. Предвидено е посещение на: - етнографски комплекс във В.Търново /Арбанаси/- участие ще вземат 200 ученици от партньорските училища етнографските комплекси във Габрово/Етъра/ - участие ще вземат 200 ученици от партньорските училища Археологически музей Варна - участие ще вземат 200 ученици от партньорските училища Археологичен комплекс Перперикон - участие ще вземат 150 ученици от партньорските училища Учениците ще имат възможност да погледнат назад във времето и да се запознаят от близо с бита на дедите си, както и с националните и универсалните общочовешки ценности исторически свързани с религията. 57 160.00 22 491.05
Съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна мултикултурна среда: Целта на дейността е пълноценно включване в образователния процес и развиване на творческия потенциал на учениците от етническите малцинствата, чрез съхраняване и развиване на творческият им потенциал и културната им идентичност и формиране на релевантна ценностна система. Към настоящият момент в партньорските училища, много от учебно-техническите средства и помагала са неадекватни на високите цели и задачи, поставени пред българската образователна система. Поради недостатъчен финансов ресурс, партньорите системно не могат да обновяват образователната си среда и да създават интерактивна такава. За да постигнем заложената цел и да повишим качеството на образователния процес чрез създаване на привлекателна образователна среда ще закупим и предоставим учебно-технически средства и материали, подходящи за възрастта на учениците и улесняващи работата на педагогическите специалисти. Дейността е съвкупност от различни по характера си извънкласни форми, обусловени от интересите и изявеното желание от страна на учениците и родителите им: 1. Създаване на творчески ателиета, насърчаващи творческия потенциал у учениците в интеграционна мултикултурна среда. Работата в ателиетата ще се осъществява след приключване на задължителната учебна програма в рамките на 128 уч.ч. в рамките на продължителността на дейността по предварително изготвен график. Във всяко ателие ще бъдат включени по 10 ученика както следва: - "Златното сърце" (2 ателиета); - "Сцена под дъгата" (5 ателиета); - "Палитра от цветове" (5 ателиета); - "Земята дом за всички" (2 ателиета); - "Песента на колелетата" (3 ателиета); - "Заедно с велосипед и фотоапарат" (2 ателиета); - "Перо с различни мастила" (2 ателиета); - " Шарени задачки - закачки" (5 ателиета); - "Споделено наследство в кухнята" (2 ателиета); - "Библиотечен час" (2 ателиета); - "Заедно сме смели, бързи и сръчни" (3 ателиета) 2. Организиране и провеждане на два пъти на лятно училище за участниците в ателие "Перо с различни мастила" 3. Организиране и провеждане на хепънинг 2 пъти в рамките на проекта под надслов "Сцена под дъгата" 4. Организиране и провеждане на публични събития представящи дейността на ателиетата пред широката общественост както следва: - 12 тематични изложби свързани с Деня на розовата фланелка (отбелязва се ежегодно в последната сряда от месец февруари в знак на протест срещу насилието и агресията в училище, породени от неприемането на различията); Международния ден на майчиния език (21 февруари). Честването е посветено на усилието на световната общност за съхраняване на езиковото многообразие, опазване и развитие на културната идентичност; Международния ден на ромите (8 април) - чества се началото на световното ромско движение за утвърждаване и развитие на ромската култура и идентичност, почита се паметта на загиналите роми-жертви на фашизма и хитлеризма по време на втората световна война; - 2 концерта за Празника на детето - 2 представяния във фестивала "Етно ритми без граници", осъществяван под егидата на областния управител на област Русе. - 4 общи вело-похода със състезателен отборен характер 189 085.00 103 411.21
Осигуряване на психологическа подкрепа за учениците от етническите малцинства: Целта на дейността е да бъдат подкрепени лицата от целевата група за преодоляване на чувството за обреченост и емоционалните дефицити и изграждането на емоционална и социална компетентност. Учениците имат нужда от любов, топлота, безопасност и разбиране, както в училищна така и в семейна среда. Родителите не винаги успяват бързо да се адаптират към промените у детето си, особено когато то започне да навлиза в тинейджърска възрас. Те често не разбират мотивите за една или друга негова постъпка. С течение на времето у тях се появява неразбиране, злоба, обида или раздразнение, а у детето им се натрупват тъга, обида, вина. В тези случаи вътрешният свят на детето е застрашен от разруха. То става уязвимо и затворено. В този период от живота помага внимателното и разбиращо отношение към него чрез умелата подкрепа на детския психолог. Той помага да се открият решения за повечето проблеми чрез творчество и емпатия. Тези проблеми основно са: - Трудност в общуването с родители и връстници; - Агресивност и хиперактивност; - Неуспеваемост; - Стресови ситуации; - Смяна на учебното заведение и среда; - Страх, неувереност и др. По време на изпълнение на дейността детският психолог ще проведе диагностика на психическото състояние на ученика, използвайки специализирани методики. С помощта на безопасни способи той разбира от какво произлиза състоянието на ученика. С осъществяването на тази дейност лицата от целевата група ще получат психологическо консултиране по въпросите на социалните и семейните отношения. С лицата от целевата група ще провеждаме развиващи занятия /памет, внимание, творчески способности/ и ще осъществим мотивация и подкрепа за образователна активност. В срещите си с психолога ученикът ще развива навици за общуване, ще усеща своята ценност и ще повишава самооценката си, ще развива творческите си способности. Тренират се успеваемост, укрепване на паметта и вниманието. Дейността ще се осъществи на територията на Партньорите-училища. За пълноценно реализиране и добиване на очаквания ефект разделяме дейността на: 1) индивидуална работа с ученици от етническите малцинства. За времето на проекта психологът ще осъществи 200 индивидуални консултации, като времетраенето на 1 консултация е 1 час. 2) групова работа с ученици от етническите малцинства. Груповата психологическа работа ще се осъществи от психолог, като за времето на проекта ще се осъществят по 84 групови срещи, осъществявани ежемесечно за времето на изпълнение на дейността в рамките на 1 час. 13 586.00 8 015.17
Работа с родителите от етническите малцинства, които възпрепятстват децата си от редовно посещаване на учебни занятия: Целта на тази дейност е създаване на устойчив модел на работа с родителите на ученици от етническите малцинства за подобряване на качеството на вземаните родителски решения, относно образованието на децата им. За постигане на по-голям ефект разделихме дейността на под дейностите: 7.1. „Лаборатория за родители» – Лабораторията за родители, предоставя комплекс от услуги, насочени към консултиране и подкрепа на социалната активност на родителите на учениците от етническите малцинства, застрашени от отпадане. Експертите ще подпомогнат родителите, представители на целевата група за: 1. Справяне с проблемното поведение на децата им по отношение на включване в образователния процес; 2. Повишаване на родителския капацитет за извеждане на образованието на децата им като основен приоритет; 3. Изграждане на сигурни и стабилни взаимоотношения със значими възрастни, с необходимата чувствителност и отзивчивост на нуждите на детето; 4. Изграждане на емоционална връзка на доверие, споделяне, разбиране, приемане, формиране на емоционална интелигентност. Родителят да разбира езика и поведението на детето си; 5. Изграждане на среда, в която детето им ще се чувства обичано като отделна личност; 6. Оказване помощ на детето да се справя с трудности чрез подпомагани и насърчаване обучението и интелектуалното му развитие като го поощрява, стимулира и създава възможности за социална изява. 7. Да стимулират децата си в когнитивното развитие и потенциал чрез контакти, и отзивчивост на опитите за общуване и въпросите на детето, насърчаване и участие в обучението на детето, осигуряване на възможности за образование. Експертите ще работят по мотивацията на родителите на учениците от етническите малцинства освен да подкрепят децата си редовно да посещават училище, самите те активно да се включват в живота на училището. Лабораторията се реализира ежеседмично по предварително изготвен график на обслужващите я експерти в съответствие с потребностите на лицата от целевата група. В работата на „ Лаборатория за родители” ще бъдат привлечени експерти - юрист, медиатор и психолог. 7.2. "Училище за родители" - чрез провеждане на родителски лектории за: 1. Повишаване на информираността на родителите и тяхното активизиране за подкрепа на образованието на техните деца; за ключовите институции, права и задължения в сферата на образованието; 2. Правата и задълженията на родителите ; 3. Агресията при децата, основана на етническа принадлежност и справянето с нея; 4. Толерантността в отношения в мултикултурна и билингвистична среда и др. 5. Включване на родителите в извънкласните дейности осъществявани в ателиетата създадени по проекта. Лекториите ще бъдат провеждани 1 път месечно в рамките на 1 час при всеки от партньорите. "Училището за родители" е насочено към по-широк кръг родители като превантивна мярка за отпадането на децата от образователната система. Работата на "Училището за родители" ще бъде осъществена от експертите - медиатор и психолог от „ Лаборатория за родители”. 39 001.00 66.74
Преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност: Дейността има за цел да включи педагогическите специалисти, родителите, представителите на местната администрация, гражданския сектор, медиите и обществеността в съвместни публични форуми, които да помогнат за преодоляване на негативните обществени нагласи към различните етноси. Чрез дейността ще подкрепим изпълнението на Плана за действие на община Русе и Община Борово в изпълнение на областната стратегия за интегриране на българските граждани от ромски произход и други граждани в уязвимо социално положение, живеещи в сходна на ромите ситуация (2013-2020). Дейността е съвкупност от мерки, действия и събития с публичен характер, провеждани с дейното участие на партньорите в проекта: 8.1.Провеждане на информационна кампания сред заинтересованите среди за преодоляване на проявите на език на омразата и насърчаване на толерантно общуване в образователната среда в Община Русе и Община Борово. Кампанията се провежда от доброволци на Кандидата от изградения с финансовата подкрепа на Програма за подкрепа на НПО в България по Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство, "Граждански ресурсен център за защита от дискриминация" по проект “За равни права и възможности”. 8.2. Провеждане на публични събития (конференции и семинари), на които представители на учебните заведения-партньори, заинтересованите институции и общинска администрация /Русе и Борово/ще представят мерки за интеграция в социалната и образователната сфера пред заинтересованите професионалисти. Популяризиране на политиките на Община Русе и Община Борово, насочени към интеграция и обмяна на добри практики. 8.3. Изграждане на Центрове за активен междукултурен диалог към партньорските организации .В тях ще се прилагат вариативни форми на социализация на учениците от различни етноси с различни семейни модели. Центровете чрез методите на неформалното образование/лекции, тренинги, презентации и др/ще засегнат злободневни теми като: -Интеркултурното образование в условията на съвременната българско училище -Агресията при учениците -Толерантност в отношенията в мултикултурна и билингвистична среда. Центровете ще се ръководят от модератори, доброволци към "Гражданския ресурсен център за защита от дискриминация" . 3 200.00 660.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).