Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 293 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

This project proposal is prepared in line with the objectives set out in the National programme "Activation of inactive persons"' goals, as well as those of the procedure of selection of projects BG05M9OP001-1.002 "Active"
The target group in the project proposal is economically inactive young people from 15 to 29, who are not in education or training and do not register with the Directorate of Labour Office.
Activities for the implementation of this project are: identification of 100 persons from the target group: 60 in Ruse district and 40 in Plovdiv district, including those of ethnic origin; providing psychological support, in case of necessity; 75 of them will undergo vocational training and motivational training upon request by employer, and 60 of them, those who showed the best level of the input test at the KK 4 Digital competence will be trained in this KK; subsequent subsidized employment provided by the Applicant and its Partner – Training Centre Ragina Ltd. and Ragina LTD in their capacity as employers. 
This will lead to the following effects:
Overcoming the causes leading to the inactive behaviour of individuals from the target group, acquisition of professional knowledge, key competencies and social skills, and development of work habits in real working environment during subsequent employment;
Achieve a synergistic effect of usefulness – for themselves: as an opportunity to overcome social and economic constraints in the realization and achievement of personal development, and as for the partners of the project, it will create an opportunity to offer subsequent employment of young people, trained accordingly to the stated needs, and to enhance their capacity for management and implementation of projects. In both cases there is a contribution to the realization of national labour market policies’ priorities and the aspirations of our country to build capacity for the absorption of funds from the ESIF with effect on sustainable development.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Идентифициране на неактивни младежи до 29 г.: Дейността е насочена към идентифициране и мотивиране на икономически неактивни младежи до 29 годишна възраст, които не са в образование или обучение, за активно поведение на пазара на труда, с последващи дейности за включване в обучение и заетост. Целевата група обхваща младежи между 15 и 29 г., вкл. и такива с етнически произход. При изпълнението на дейността ще се прилага методология за идентифициране на представители на целевата група, приложена към настоящото проектно предложение. При разработването на методологията са ползвани добри практики от изпълнението на ОП РЧР 2007-2013. Дейността ще бъде проведена на територията на областите Русе и Пловдив и ще има продължителност от 11 мес. Основната й задача е да бъдат идентифицирани 60 лица от област Русе и 40 от област Пловдив, представители на целевата група, за включване в дейностите по проекта. Ще бъде изготвен и списък с „резерви” от 15 лица за област Русе и 10 лица за област Пловдив. Те ще бъдат поканени да се включат в дейностите по проекта само в случай, че някой от включените вече отпадне от дейностите по обективни или субективни причини. По този начин се създава превенция за риска от неизпълнение на индикаторите по проекта или забавяне в графика на изпълнението му, което ще бъде пряко следствие от необходимостта от провеждане на нова процедура за идентифициране. Дейността ще бъде изпълнена чрез провеждане на пет информационни и комуникационни кампании в двете области. Всяка една кампания ще бъде провеждана непосредствено преди началото на обученията на конкретните групи. Предвидено е да бъдат формирани общо 5 групи Х 15 участници всяка, разпределени в 3 за Русе и 2 за Пловдив. Всяка група ще премине през серията от мотивационно, професионално обучение и това в КК 4. Самите обучения са планирани по следния начин: 2 паралелни обучения за 2 групи (по 1 в Русе и в Пловдив и съответно информационни и комуникационни кампании за сформирането на всяка група), като обученията на групи 3 и 4 започва в края на обучението на групи 1 и 2, а обучението на 5-тата група ще бъде само в Русе и ще започне в края на обучението на групи 3 и 4. Общата продължителност на обученията на първите 4 групи е 3 месеца, а на 5-тата – 5 месеца. Този подход при провеждането е за превенция на отпадането от дейностите по проекта на вече идентифицирани икономически неактивни младежи до 29 годишна възраст - тъй като продължителността на обученията е между 3 и 5 месеца, ако всички те бъдат идентифицирани в началото, то до включването в мотивационно обучение на вторите 30 участници (групи 3 и 4) и последните 15 участници (5-та група) има огромната вероятност те да отпаднат поради отказ от тяхна страна в резултат на загуба на мотивация или друга субективна причина. В случай на необходимост, предвид специфичните нужди на идентифицираните неактивни младежи от целевата група, ще бъде предоставено психологическо подпомагане от лице с необходимата квалификация и опит. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител като комплексна услуга чрез провеждане на процедура съгласно ПМС 118. Този подход ще бъде приложен, за да бъде избран доставчик с опит и експертиза в провеждане не само на информационни кампании, но и на комуникационни такива с представители на целевата група. В определянето на условията за избор на изпълнител при провеждане на процедурата ще бъде включено като задължително: 1) да бъде прилагана методологията за идентифициране към настоящото проектно предложение; 2) при провеждането на кампаниите да се търси използване на разнообразни канали за информация и комуникация, за да бъдат достигнати и обхванати възможно по-голям брой лица от целевата група, в зависимост от техните предпочитания при използването на информационни средства и източници на информация, вкл. тези, посочени в начин на изпълнение. При определянето на продължителността на дейността са включени и етапите на подготовка на нейното изпълнение, в т.ч. необходимият период за провеждане на процедура за избор на изпълнител. 48 000.00 47 040.00
Провеждане на мотивационно обучение за идентифицираните младежи: Всички 75 идентифицирани младежи, представители на целевата група, ще преминат през 30 учебни часа мотивационно обучение. За всяка от 5-те формирани групи то ще бъде проведено в рамките на 5 дни х по 6 часа. С него ще стартира обучението на всяка група, следвано от професионално обучение и обучение по ключови компетенции. За по-голяма оперативност за целия период на обученията нечетните номера на групите – 1,3 и 5 са определени за област Русе, а четните – 2 и 4 за област Пловдив. Изпълнението на дейността ще бъде възложена на външен изпълнител съгласно изискванията на ПМС 118. В задълженията на изпълнителя ще бъде включено изготвянето на концепция за провеждане на обучението, програма и материали за провеждането му, очаквани резултати в края му. Програмата на обучението задължително ще включва и ролеви игри, които имат особено голямо въздействие върху представителите на целевите групи. При определянето на продължителността на дейността са включени и етапите на подготовка на нейното изпълнение, в т.ч. необходимият период за провеждане на процедура за избор на изпълнител. С цел правилната подготовка на документацията и провеждането на процедурите за избор на изпълнител ще бъде избран външен изпълнител по ПМС 118. 21 750.00 22 041.00
Провеждане на професионално обучение: Професионалното обучение ще бъде проведено от Кандидата по проекта в следните 3 професии, както следва: 1. Наименование на обучаващата организация: Учебен център Рагина ЕООД 2. Номер на лицензията от НАПОО: 2015121220 3. Наименование и код на професията, и код на специалността: СЪТРУДНИК В БИЗНЕС-УСЛУГИ код: 345040, Специалност БИЗНЕС-УСЛУГИ код: 3450401 4. Хорариум на обучението – 300 уч. ч. х 45 мин., част от професия (; 4.1. Теория: 117 уч. ч. 4.2. Практика: 183 уч.ч. 5. Брой на обучаваните лица: 30 (2 гр. Х 15 лица) 6. Документ доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионално обучение; 1. Наименование на обучаващата организация: Учебен център Рагина ЕООД 2. Номер на лицензията от НАПОО: 2015121220 3. Наименование и код на професията, и код на специалността: СЪТРУДНИК В МАРКЕТИНГОВИ ДЕЙНОСТИ код: 342020, Специалност МАРКЕТИНГОВИ ПРОУЧВАНИЯ код: 3420201 4. Хорариум на обучението – 300 уч.ч. х 45 мин., част от професия 4.1. Теория: 118 уч. ч. 4.2. Практика: 182 уч. ч. 5. Брой на обучаваните лица: 30 (2 гр. Х 15 лица) 6. Документ доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионално обучение 1. Наименование на обучаващата организация: Учебен център Рагина ЕООД 2. Номер на лицензията от НАПОО: 2015121220 3. Наименование и код на професията, и код на специалността: Професия ТЪРГОВСКИ ПРЕДСТАВИТЕЛ код: 341040, Специалност ТЪРГОВИЯ НА ЕДРО И ДРЕБНО код: 3410401 4. Хорариум на обучението – 600 уч. ч. х 45 мин., част от професия 4.1. Теория: 234 уч. ч. 4.2. Практика: 366 уч. ч. 5. Брой на обучаваните лица: 15 6. Документ доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионално обучение При избора на професиите и специалностите по професионалното обучение Кандидата и партньора са се водили от следните причнини: във връзка с конкретната възможност за наемане на работа след обучението по заявена готовност от Кандидата и партньора в качеството им на работодател, продиктувана от необходимостта от подготвени кадри за засилване на пазарното присъствие на двете компании на регионалния пазар в Русе и разширяване на дейността на Партньора чрез влизане на регионалния пазар в Пловдив. За целите на провеждането на професионално обучение, отговарящо на минималните образователни изисквания, Кандидатът ще наеме подходящи помещения с необходимото оборудване в двата областни града: Русе и Пловдив. За всички обучаеми ще бъдат осигурени обучителни и помощни материали – лекционни материали, листи за писане, пособия за писане, папки и подобни. За целите на провеждането на качествено професионално обучние при подбора на обучители Кандидатът ще прилага изискването това да бъдат лица, на които завършеното образование, придобитата специалност, присъдената квалификация и правоспособност е в съответствие с нормативната уредба и държавното образователно изискване за извършване на съответното обучение на възрастни. Кандидата ще наеме обучаващи на временни трудови договори или граждански договори. Част от обучителите кандидатът ще избере по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС 118/2014. При определянето на продължителността на дейността са включени и етапите на подготовка на нейното изпълнение – наемане на помещения, осигуряване на обучителни и помощни материали, сключване на договори с обучаващите. 94 575.00 114 762.13
Провеждане на обучение по ключови компетенции – Дигитална компетентност: Целта на обучението е представителите на целевата група, включени в дейностите по изпълнението на проекта, да придобият познания по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”. Обучението ще бъде проведено от Кандидата по проекта: 1. Наименование на обучаващата организация: Учебен център Рагина ЕООД 2. Наименование на обучението: КК4 – Дигитална компетентност - Работа с текстообработващи програми и специализиран счетоводен софтуер 3. Хорариум на обучението – 45 учебни часа 3.1. Теория: 15 3.2. Практика: 30 4. Брой на обучаваните лица: общо 60 за цялата програма - 36 за Русе и 24 за Пловдив, разпределени по 12 човека в група; 4. Документ доказващ завършеното обучение: сертификат Обучението по КК4 Дигитална компетентност ще стартира веднага след приключването на професионалното обучение за всяка група и при същия паралелен подход. За всяка група ще бъде с минимална продължителност 45 учебни часа, разпределени, както следва: а) Теория: 15 уч. часа – 2,5 дни Х 6 уч. ч.; б) Практика: 30 уч. часа – 3,75 дни Х 8 уч. ч.; в) Полагане на изпит – 1 ден Х 6 уч. ч. Стипендиите на обучаемите са изчислени на база общия хорариум часове, които се получават за целия курс на обучението. Изборът на Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” е в съответсвие с трърсенето на пазара на труда на хора, които имат необходимите компетенции в тази особено актуална сфера от професионалната среда. Обучението по ДК има отношение и към необходимите компетенции и умения за планираната субсидирана заетост доколкото се обсъжда възможността за он-лайн търговия, обработка на инфрмация за текущата дейност на двете компании и подобни. Изборът на представителите на целевата група за включване в обучението ще се извърши след провеждане на входящ тест от обучаващата организация за определяне на текущото им ниво на познания. Показаните резултати от входящия тест са предпоставка за продължаване в обучение по КК4 – предвижда се 80 % от включените в професионалното обучение да продължат в обучение по КК4 Дигитална компетентност. При определянето на продължителността на дейността са включени и етапите на подготовка на нейното изпълнение – наем на помещения, подготовка на обучителни и помощни материали, сключване на договори с обучители. 19 620.00 4 469.72
Осигуряване на последваща субсидирана заетост: Съгласно изискванията на Насоките за кандидатстване за минимум 80 % от включените в професионално обучение представители на целевата групата ще бъде осигурена субсидирана заетост от Кандидата и Партньора по проекта, в качеството им на работодатели. Партньорът разширява дейността си в Пловдив, като откриваи свой офис в града. За по-бързо разработавне на дейността и вклюване на регионалния пазар той ще осигури субсидирана заетост за 6 представителя на целевата група, преминали професионално обучение по специалността: СЪТРУДНИК В БИЗНЕС-УСЛУГИ и за 12 представителя на целевата група, преминали професионално обучение по специалността: МАРКЕТИНГОВИ ПРОУЧВАНИЯ. На 2 от най-добре представилите се по време на субсидираната заетост ще бъде предложен безсрочен трудов договор. Кандидата и Партньорът, в качеството си на работодатели, ще осигурят субсидирана заетост в офисите си в Русе и за общо 42 представителя на целевата група, преминали професионално обучение по специалността: СЪТРУДНИК В БИЗНЕС-УСЛУГИ (17 души), МАРКЕТИНГОВИ ПРОУЧВАНИЯ (11 души) и ТЪРГОВИЯ НА ЕДРО И ДРЕБНО (14 души). За успешно завършилите СЪТРУДНИК В БИЗНЕС-УСЛУГИ (13 души), МАРКЕТИНГОВИ ПРОУЧВАНИЯ (11 души) последващата заетост ще бъде осигурена от Кандидата. За успешно завършилите ТЪРГОВИЯ НА ЕДРО И ДРЕБНО (14 души) и СЪТРУДНИК В БИЗНЕС УСЛУГИ (4 души) последващата заетост ще бъде осигурена от Партньора. Възможността за започване на работа от представителите на целевата група веднага след приключването на обученията, посредством осгуряването на субсидирана заетост, е ключов фактор за запазване и развитие на положителните им нагласи към активност на пазара на труда и интеграция в икономическия и социалния живот на общността. Това ще им даде възможност да приложат на практика социалните и професионалните умения и компетенции придобити за времето на обученията и да придобият самочувствие иувереност, че могат да се справят с поставените им задачи. Това са едни от най-важните фактори за преодоляване на пречките, довели до попадането им в групата на неактивните икономически млади хора. От друга страна заетостта ще им помогне да развият и трудови навици, каквито нямат до момента,но ще им бъдат особено необходими при търсене и започване на последваща работа. Срокът, за който се осигурява субсидираната заетост за всички 60 представители на целевата група, е планиран по начин да позволи на всички да бъде обърнато необходимото внимание при започване на работа и да бъдат леко въведени в „учене чрез правене” – прилагане в реална работна среда на придобити, в някаква степен, теоретични знания и умения. Служителите в двете компании ще имат възможност да бъдат техни полезни наставници, отделящи им необходимото време и внимание, в този процес. С този период на субсидирана заетост се осигурява и оптимална продължителност за изпълнение на проекта и постигане на неговите цели и индикатори. При определянето на продължителността на дейността са включени и етапите на подготовка на нейното изпълнение – осигуряване на работни места, подготовка и склюване на трудови договори и др. подобни. 88 000.00 89 321.74
Информиране и публичност: Дейностите по информиране и публичност ще бъдат изпълнение съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 и изискванията за бюджетни прагове, посочени в насоките за кандидатстване. Целта от изпълнението на дейността е информиране на заинтересованите страни и широката общественост за целите, дейностите и очакваните резултати от изпълнението на проекта, неговата продължителност, териториален обхват и бюджет, както и финансовата подкрепа на ЕС чрез ЕСФ. 3 000.00 1 722.00
Организация и управление: Това е една от дейностите с критична важност за успешното изпълнение на проектното предложение, постигане на поставените цели и заложените резултати и индикатори за измерването им. За тази цел ще бъде сформиран екип с мултидисциплинарен професионален профил от експерти с дългогодишен опит в съответната позиция. Екипът ще се състои от следните експерти: 1) Ръководител – Павлина Господинова, експерт с 7 годишен опит в управлението и изпълнението на проекти с финансиране от ЕС, в т.ч. по хоризонталните програми на ЕК. В качеството си на Ръководител ще упражнява контрол върху цялостното изпълнение на дейностите по проекта и на задълженията на отделните членове на екипа. Ще следи за спазването на графика за изпълнение на проекта, правилното разходване на заложените в бюджета средства, постигането на заложените индикатори, както и прилагането на изискванията на Ръководтсвото на бенефициента. Кандидатът ще сключи трудов договор с ръководителя на проекта; 2) Координатори за областите Русе и Пловдив Галена Робева и Митко Манолов - експерти с богат професионален опит в сферата на търговска дейност и предоставянето на образователни услуги, представители на партньора и кандидата. Те ще бъдат отговорни за координиране на изпълнението на дейностите в двете области и ще упражняват пряк контрол върху изпълнението на договорите с избраните изпълнители на регионално ниво. Ще осъществяват комуникацията с релевантните органи и институции на регионално ниво. Ще докладват на Ръководителя за потенциални закъснения на изпълнение или други нередности. Кандидатът ще сключи трудови договори с координаторите по проекта; 3) Финансов мениджър – Иванка Мусева, счетоводител с професионален опит над 30 години, 10 от които в управление и отчетност на средства от ЕС при изпълнението на проекти. Тя ще бъде ангажирана в правилното разходване и отчитане на средствата по проекта в съответсвие с клаузите на договора за БФП и нормативната база на национално и ЕС ниво. Кандидатът ще сключи трудов договор с финансовия мениджър на проекта; 30 500.00 42 236.75

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).