Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

Overall objective:To apply a new approach for providing integrated services in home environment and to break the established stereotypes.Specific objectives:  To create opportunities for persons with disabilities to be actively involved in planning the services they need. To support families who have a family-member, including children with permanent disability, allowing professional development of those involved in caring for a such person with permanent disability.  To reduce the risk of dependence on institutional care of people in need of service assistance.Project activities: 1. Organization and project management. 2. Information and publicity. 3. Upgrading and expanding the activities of the Unit for services at home. 4. Needs assessment of the candidates to be users of services, staff training and supervision. 5. Provision of integrated services to persons with disabilities /including children/.Through the project implementation will be provided integrated services for people with disabilities including children.  It will be achieved by combining complex steps towards providing caring, including social and health services, psychological support and rehabilitation at home. The provision of services will improve the quality of life of vulnerable groups, will prevent of social exclusion and accommodation in specialized institutions for elderly care. The project will support both the people involved in this activity and the dependent family members and will allow for more active participation in social economic life of the community. It will provide opportunities for the return of those who care for loved ones with disabilities in the real labor market.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Да се създаде организация за ефективно управление и успешно реализиране на Проекта.Дейността на екипа ще гарантира устойчивото и качествено изпълнение на проекта, цялостната организация за изпълнение на заложените дейности и тяхното законосъобразно и целесъобразно изпълнение.С цел административно управление на проекта ще бъде сформиран екип, състоящ се от Ръководител проект – 1 бр., Координатор – 2 бр.,Счетоводител – 1 бр., Юрист – 1 бр. и Технически сътрудник – 1 бр., които ще отговарят за организиране на дейностите, постигане целите на проекта, за документалното му оформяне, изготвянето на междинни, окончателни технически и финансови отчети и др.Ще се разпределят основните задачи и отговорности между членовете на екипа, ще се определи система за вътрешен мониторинг, разработване на процедура за подбор на персонала. Ще бъдат осигурени материали и консумативи за администрирането на проекта – офис консумативи, канцеларски материали и др., за което ще бъдат избрани изпълнители чрез обявяване и провеждане на процедури по Закона за обществените поръчки. Изготвяне на тръжна документация и обявяване на процедури по ЗОП. Всички документи се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни, визуализирани съгл. изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. При нужда ще бъдат внасяни искания за междинни плащания, придружени с междинни технически доклади и финансови отчети. При констатиране на пропуски или проблеми се предприемат необходимите действия за отстраняването им.Дейността ще бъда осъществена от бенефициента и ще продължи през цялото време на реализация на проекта.Основните етапи включват: І Етап – подготовка за стартиране на проектните дейности. На този етап ще бъде сформиран екипът за управление и изпълнение на проекта, ще бъдат разпределени задачите и отговорностите на неговите членове. Първият етап включва подготовка за изпълнението на основните дейности по проекта, чрез изготвянето на документация и възлагане на обществени поръчки. На този етап ще бъде изготвено искане за авансово плащане. II Етап – Изпълнение на основните дейности. Този етап включва и цялостно управление на проекта, мониторинг, финансово управление и контрол на паричните потоци.Включва подготвянето на исканията за междинно плащане, междинните финансови отчети и технически доклади. 45 443.40 41 873.15
Информиране и публичност: Целта на дейността е да се запознае обществеността на местно и регионално равнище с оперативната програма по която се реализира проекта,конкретните дейности включени в него, плануваните и постигнатите резултати, със социалния ефект от неговото реализиране, да се променят съществуващите обществени нагласи и стереотипи по отношение на предоставянето на услуги в домашна среда. Предвижда се комплекс от мерки за популяризиране дейностите и целите на настоящия проект. Дейността е планирана,съобразно изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. За популяризиране на проектната инициатива, дейностите, начините за участие в проекта и социалния ефект от неговото осъществяване ще бъде организирана и проведена информационна кампания.Община Стара Загора ще публикува текущо информация за напредъка по проекта на своята Интернет страница. Периодично ще бъде публикувана и информации в местните печатни и електронни медии за изпълнението на проекта и постиганите резултати. 4 494.00 4 494.00
Надграждане и разширяване дейността на Звеното за услуги в домашна среда: Дейността цели наемане на персонал за предоставяне на социалните услуги "Личен асистент" и "Социален асистент", специалисти, предоставящи услугите в различните направления и набиране на заявления от кандидати за потребители на услугите.Проектът ще даде възможност да бъдат обхванати отпадналите лица, обслужвани по Националната програма „Асистенти за хора с увреждания”, ОП „Развитие на човешките ресурси” – Проект „Подкрепа за достоен живот”, Проект „Помощ в дома за лица с увреждания в Община Стара Загора”, Проект „Нови възможности за грижа“, както и лица, необхванати до момента от други програми и проекти, но отговарящи на целевата група на Проекта. В настоящия проект ще се включат лица с трайни увреждания с ограничения или невъзможност за самообслужване, в т.ч. деца, които отговарят на следните изисквания: - лица с 90 на сто и над 90 на сто трайно намалена работоспособност или вид и степен на увреждане, с определена чужда помощ; - лица с 90 на сто и над 90 на сто трайно намалена работоспособност или вид и степен на увреждане, без чужда помощ; - деца на възраст до 16 години с 50 на сто и над 50 на сто вид и степен на увреждане или деца на възраст от 16 до 18 години с 50 на сто и над 50 на сто степен на трайно намалена работоспособност, които се нуждаят от обслужване; - лица, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст, съгласно чл. 68 от КСО. При липса на кандидати за длъжностите медицински сестри, рехабилитатор и психолог ще бъдат наемани и лица придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст. 155.46 153.66
Оценка на потребностите на кандидатите за потребители на услугите, обучения на персонала, супервизия: Наемане на външен изпълнител, който ще изготви методология за предоставяне на интегрирани услуги в Звеното за услуги в домашна среда и методика за оценка на потребностите на кандидатите за потребители на услугите; ще извърши оценка, подбор и класиране на кандидатите за потребители, ще осъществи обучения на персонала за предоставяне на услугите "Личен асистент" и "Социален асистент", ще осигури психологическа подкрепа и/или консултиране, и супервизия; ще изготви първоначалните графици за работа на персонала. Водещ принцип при планиране и изпълнение на тази дейност по проекта е поставяне в „центъра“ на нуждите и потребностите на „отделния човек“. Осигуряването на интегриран достъп до здравни, социални и други услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение се основава на индивидуалната му оценка. При оценката на индивидуалните потребности на потребителите ще се спазват хоризонталните принципи за равни възможности и недопускане на дискриминация, равенство между половете.Предвижда се провеждане на едно въвеждащо обучение за лица, кандидати за лични асистенти и социални асистенти след извършения подбор, които не са били обучавани за тези длъжности /общо 149 лица /за двете длъжности/. В обучителния курс могат да бъдат включени само тези лица, които не са преминали въвеждащо обучение по други проекти и програми.За недопускане на двойно финансиране, Кандидатът обменя информация с териториалните поделения на Агенцията за социално подпомагане, Агенцията по заетостта, относно лицата, обучени по национални програми или програми, финансирани от други източници и по друг ред. В проекта се предвижда провеждане на две поддържащи обучения, психологическа подкрепа и/или консултиране и три супервизии за персонала /ЛА и СА/, назначен по проекта. 18 800.00 14 669.92
Предоставяне на интегрирани услуги на лица с трайни увреждания, включително деца: Целта на дейността е предоставяне на възможности за избор на интегрирани услуги в семейна среда на хората с увреждания /в това число и деца/, които не могат да организират самостоятелно бита си и ежедневните си дейности, както и подкрепа на техните семейства за социалното им включване чрез предоставяне на алтернативен избор за активно участие в реалния пазар на труда. Ще се предоставят комплекс от интегрирани услуги от лични асистенти, социални асистенти и специалисти съгласно индивидуалния план на всеки потребител.Предоставяне на психологическа и мотивационна подкрепа на потребителите, според специфичните им индивидуални нужди. Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социалните услуги. В община Стара Загора 115 потребители за целия период на проекта ще получат интегрирани услуги в домашна среда, в продължение на 19 месеца и 79 потребители ще получат интегрирани услуги в домашна среда в продължение на 16 месеца, съгласно разработената методология за предоставяне на интегрирани услуги чрез Звеното за услуги в домашна среда и разработени Правилник за вътрешния ред, Процедура за приемане и разглеждане на жалби и сигнали. Медицинските сестри - на място в дома на потребителя ще измерват и проследяват кръвното налягане и други дейности, в компетенциите и правомощията им. Психологът ще осъществява психологическа и мотивационна подкрепа на потребителите, според заявените им индивидуални нужди в изготвените индивидуални оценки и в процеса на предоставяне на услугите по предварително изготвен график. Рехабилитаторът ще подкрепя потребители с двигателни проблеми и които имат посочена в социалната им оценка потребност от рехабилитационни грижи. Подкрепата ще се осъществява в дома на потребителя, почасово по предварително определен график. С реализирането на тази дейност ще се постигнат основните цели на проекта - подобряване на качеството на живот на лицата с увреждания /включително деца/, които не могат да организират самостоятелно бита си, чрез създаване на условия и подкрепа за ефективно управляване правото им на независим живот и социално включване, съобразявайки се с техните възможности и специфични потребности. Предоставянето на интегрираните услуги в домашна среда ще подкрепи както потребителите, така и зависимите членове на техните семейства, като им даде шанс за включване в реална трудова заетост. По проекта на потребителите ще се предоставят интегрирани услуги в домашна среда от персонал и специалисти, назначени на трудови договори. Предоставянето на социалната услуга "Личен асистент" на 79 потребители стартира от 6 проектен месец. 806 044.55 796 031.71

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).