Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at upgrading and effective development of social services in the municipality of Novo Selo main aim of improving the quality of life of vulnerable groups in the municipality where create risk factors of social exclusion.
Factors such as unemployment, poverty, permanent lack of regular income, low income persons above working age, incomplete family, health problems form risk groups of families, children, disadvantaged people who need support and that kind of social services . Performing activities under this project to complement and upgrade the services provided Communal dining in the municipality of Novo Selo, providing hot meals to the poorest and most vulnerable populations in the municipality meet the needs of hot food for people who can not to secure it alone. Creation and development of social services are a priority in the municipal development plan of the municipality of Novo Selo.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на потребителите на услугата „Обществена трапезария” в Община Ново село.: „Обществената трапезария” ще бъде с капацитет 100 лица. Основна целева група по проекта установени от дирекция Социално подпомагане ще бъдат лицата, които са допустима целева група по проекта, описани в Наредбата за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативната програма за храни и/или основно материално подпомагане, съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица. Основните целеви групи по проекта за предоставяне на топъл обяд в Община Ново село са три, както следва: Първа група: лица и семейства на месечно подпомагане с доход по-нисък от диференцирания минимален доход по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социалното подпомагане; Втора група: неосигурени самотноживеещи лица с децата си, подпомагани по реда на Закона за семейните помощи; Трета група: самотно живеещи лица с доказана липса на доход и близки, които да се грижат за тях и семейства, които не могат да се издържат чрез имуществото си или труда си и семейства и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи и не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си; Ще се разработи механизъм за избягване разхищение на храна. Приготвеният, но не получен топъл обяд ще бъде раздаван на невключените в проекта лица от определената целева група, включени в допълнителен списък с резерви на лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от ППЗСП. Всяко лице от допълнителния списък ще бъде информиран за възможността да получи нераздаден топъл обяд. След 08 август 2016 г. ще бъде качено обявление на сайта и на информационните табла на всички населени места на общината за възможността да се подават заявления от лицата, желаещи да ползват услугата. Със Заповед на Кмета на Общината ще бъде сформирана Комисия с постоянен характер, която да извърши подбор, съгласно разработена и утвърдена Процедура за подбор, на 100 лица нуждаещи се от подпомагане с топла храна и отговарящи на условията за включване в проектните дейности. Списъци на одобрените лица ще бъдат изнесени на видно място в сградите на кметствата на всички населени места от общината, където ще се изпълнява проекта. Лицата ще бъдат уведомени за възможността да подпишат договори за ползване на услугата от дата 01 септември 2016 г. В предвид на факта, че ще бъдат включени и деца, заявленията ще бъдат подавани и подписвани от техните родители и настойници. Комисията ще има задължението да извършва следните дейности: - приема подадените заявления; - да определи конкретните ползватели на услугата; - да изготви списък на одобрените и да го залепи на определените за целта места; - да съставя протоколи за работа си на всяко свое заседание; - при необходимост да актуализира списъците на бенефициентите; - ще следи за двойно финансиране, което ще се декларира от всеки бенефициент в заявлението. Подобен вид социална услуга е Домашен социален патронаж. Безплатната топла храна ще се приготвя в ДСП – Ново село и предоставя от персонала, работещ в него. В останалите четири села от общината ще бъде доставян със собствен на община Ново село автомобил и съдове за еднократна употреба (пластмасови купички). На лицата, които имат затруднение в предвижването, храната ще бъде доставяна по домовете от персонала на патронажа. 0.00 0.00
Закупуване на хранителни продукти : Хранителните продукти ще се доставят от фирми, с които общината има подписани договори през месец май 2016 г. след проведена процедура по ЗОП по реда чл. 16, ал. 4 и ал. 8; чл. 25, ал. 1 от ЗОП и при условията на чл. 14, ал. 3, т. 2 от Закона за обществените поръчки (ЗОП). Сключените договори са както следва: - Договор от 26.05.2016 г. - „Доставка на хляб и хлебни изделия”; - Договор от 13.05.2016 г. - „Доставка на месо и месни продукти, мляко и млечни продукти, риба и яйца”; - Договор от 13.05.2016 г. - „Доставка на плодове и зеленчуци - пресни и консервирани и други различни хранителни продукти”. По проекта ще бъдат закупувани хранителни продукти чрез заявка до доставчиците, като за нуждите на трапезарията ще бъде изпратена първата заявка след 22 август 2016 г. и считано от 01 септември 2016 г. ще започне предоставяне на социалната услуга. В техническите спецификации към сключените договори са заложени прогнозни количества на хранителни продукти, които са предназначени за Обществената трапезария функционираща към Домашен социален патронаж, в случай на финансиране от Операция тип 3 - “Осигуряване на топъл обяд“ по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица в България за периода 2014-2020 година или от фонд „Социална закрила“ към МТСП за доставките на хранителни продукти, необходими за осигуряването на топъл обяд. При приготвянето на храната ще бъдат спазвани изискванията за безопасност на храните, националните стандарти и норми за хранене и изискването за принос към балансирания режим на хранене. Продуктите ще отговарят на изискванията на законодателството. В Домашен социален патронаж където се приготвя топъл обяд е разработена и внедрена система за безопасност на произвежданата готова кулинарна продукция /ДПП и НАССП/. 158 149.75 159 486.06
Осигуряване на „Топъл обяд”: Предоставяне на топъл обяд има за цел задоволяване потребностите от храна на хора, които не могат да си я осигурят сами или с помощта на своите близки, поради финансови или битови затруднения. Социалната услуга „Топъл обяд” ще стартира на 01 септември 2016 г. с капацитет 100 лица, като след 22 август 2016 г. ще бъде изпратена заявка за доставка на хранителните продукти. Домашния социален патронаж се намира в сутерена в сградата на общинската администрация, общинска собственост с адрес с Ново село, ул. „архитект Илия Попов” № 89. Обектът разполага с материално – техническа база: Кухненски блок с необходимата техника и оборудване за приготвяне на храна, складово помещение и хладилна техника за съхраняване на продукти. В обекта могат да бъдат ангажирани за изпълнение дейностите по проекта следния персонал: Домакин 1 бр.; Главен готвач 1 бр.; Работник кухня 2 бр. Домашен социален патронаж – с. Ново село ще приготвя и предоставя храната в сградата на патронажа, в останалите села ще бъде доставяна със собствен на общината автомобил готова и раздавана в определени помещения в сградите на кметствата, като по проекта ще бъдат начислени разходи за транспорт. Лицата които имат установена трайна физическа невъзможност за придвижване и не могат сами да се вземат храната, при липса на упълномощени за целта лица, ще им бъде доставяне в къщи от персонала на патронажа. „Топъл обяд” ще включва: супа, основно ястие и хляб. Чрез поименен списък всеки делничен ден ще бъде предоставяна храна на потребителите срещу подпис в рамките на 32 месеца. Дните за приготвяне и предоставяне на топъл обяд са следните: м. Септември 2016 г. 20 работни дни м. Октомври 2016 г. -21 работни дни м. Ноември 2016 г.- 22 работни дни м. Декември 2016 г.- 21 работни дни м. Януари 2017 г.-21 работни дни м. Февруари 2017 г. -20 работни дни м. Март 2017 г. -22 работни дни м. Април 2017 г.-18 работни дни м Септември 2017 г.-19 работни дни м. Октомври 2017 г. -22 работни дни м. Ноември 2017 г. -22 работни дни м. Декември 2017 г.-18 работни дни - За 2018 година услугата да се предоставя за периодите от 01.01.2018 до 30.04.2018 г и от 01.09.2018 до 31.12.2018 г.; - За 2019 година услугата да се предоставя за периодите от 01.01.2018 до 30.04.2019 г и от 01.09.2019 до 31.12.2019 г.; - За 2020 година услугата да се предоставя за периодите от 01.01.2020 г. до 30.04.2020 г. По проекта са предвидени административни разходи, разходи за транспорт, купички за еднократна употреба, съхранение и приготвяне на храната. За предоставяне на услугата ще се изготвят седмични менюта. 7 907.48 9 355.62
Предоставяне на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки се изразяват в консултирането индивидуално или групово и съдействие на потребителите на услугата за възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива финансирани от ЕСФ; ползване на административни общински услуги; подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги; консултиране относно здравословно и балансирано хранене с акцент при многодетните семейства с малки деца; консултиране относно управление на семейния бюджет или съдействие в отговор на конкретни нужди на лицата по проекта. Консултирането ще бъде извършвано ежемесечно на 100 броя потребители от определения екип по проекта, служители на общинска администрация: администратор и счетоводител. Ще се разработи информационна карта, която ще се попълва от всеки нов потребител на услугата, която ще съдържа информация за нуждите от съпътстващи услуги. Ще бъде изработен плакат на социалната услуга с цел информираност на населението. Ще бъдат изработени и дипляни, в които ще се опише специфика и възможности, които предоставя социалната услуга, като за целта ще бъде спазено изискването за информираност и публичност по ОП „РЧР”. 7 907.48 6 793.71

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).