Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The implementation of this project is related to the provision of hot lunch in a global pandemic caused by KOVID - 19 for needy people in the municipality of Krushari, at risk of infection, social isolation and inability to cover their basic food needs. The project will be implemented in accordance with the requirements of the operational program and the operation for direct granting of grants.There will be a selection of consumers from the target groups, who will be provided with a hot lunch, consisting of: soup, main course, bread and in case of savings - dessert. The products will be purchased in accordance with national legislation. The food for the consumers will be prepared in the kitchen of the Home Social Patronage - the village of Krushari. In accordance with the guidelines for healthy and balanced nutrition, a varied weekly menu will be prepared, in compliance with the requirements for food safety and national standards and norms of nutrition. For the provision of a hot lunch for the persons from the target groups, the Municipality has appropriate material base and equipment for food preparation and transport.Accompanying measures will be implemented throughout the period of service provision, which will be expressed in informing and consulting consumers about the possibilities for using social and administrative services, for healthy and balanced nutrition, as well as other forms of support, assistance, individual counseling, realized in response to identified specific needs and problems. As a result of the project implementation, 60 persons from the Municipality of Krushari will receive a hot lunch for the period 04.01.2021. by 30.09.2022, their access to social services will be improved and will contribute to the reduction of poverty and their social isolation.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи : Подборът на лицата, крайни потребители по проекта ще стартира преди подписване на договора. През м.декември 2020г. община Крушари ще организира достатъчно широка обществена разгласа за подготвяния проект. Чрез кметове на населени места, информация, поместена на официалната Интернет страница на община Крушари, както и чрез публикации в местни печатни и електронни медии, ще се обяви началото на приема на заявления за включване в проекта. Събраните и регистрирани в деловодната система на общината заявления ще бъдат предоставени на определената със заповед на кмета на община Крушари комисия за подбор, която да извърши първоначалния подбор на кандидат-потребителите и състави списък на лицата, желаещи да ползват социалната услуга по проекта. Подготвеният списък, заедно със заявленията и приложените към тях документи, ще бъдат предоставени на Дирекция "Социално подпомагане" - гр. Добрич за извършване на проверка за принадлежност към съответната целева група. Съгласно условията на Програмата, като крайни бенефициенти са определени представителите на следните целеви групи : - Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошена икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване или неблагоприятно протичане на инфекцията; - Лица поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа; - Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности; 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: За целите на настоящия проект се предвижда закупуването на хранителни продукти да се извършва на основание сключените договори с избрани изпълнители за доставка на хранителни продукти за нуждите на бюджетните звена на Община Крушари. Община Крушари ще бъде отговорна за закупуването на хранителни продукти за осигуряването на топъл обяд, състоящ се от супа, основно ястие, хляб и при реализирани икономии – десерт, в съответствие с изискванията на действащото национално законодателство и при спазването на принципите за публичност и прозрачност. Чрез закупените хранителни продукти ще се предоставя разнообразно седмично меню, с което да се осигури балансирано хранене на целевата група, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. Доставените хранителни продукти ще отговарят на изискванията на санитарните, санитарно–ветеринарните, хигиенните и други норми, установени от действащото в Република България законодателство и на приложимите нормативни актове на органите на Европейския съюз, и/или на издадени от специализирани държавни контролни органи в съответствие с нормативни изисквания, свързани с производството и търговията с храни. Дейността по предоставянето на топъл обяд ще е с продължителност от 435 работни дни, като планираното начало е 04.01.2021 г. до 30.09.2022 г. вкл. Топлият обяд ще се приготвя в базата на Домашен социален патронаж, намираща се в с.Крушари, ул. "Девети септември", №3-А. Базата е публична общинска собственост и се ползва единствено и само за приготвяне на храна за разнос по домовете на потребителите на ДСП и потребителите по проекта. 72 205.80 72 205.80
Предоставяне на топъл обяд: В рамките на проекта на 60 потребителя от 16 населени места на Община Крушари всеки работен ден за описания в проектното предложение период ще се предоставя топъл обяд. За подготовка на кулинарната продукция ще се ползва базата на Домашен социален патронаж, а за разнос на храната по домовете на потребители общината ще осигури необходимия за това специализиран транспорт. Сградата на Домашен социален патронаж – Крушари е базирана на адрес - с. Крушари, ул. "Девети септември" № 3-А. Помещава се в собствена материална база – публична общинска собственост, състояща се от кухненски блок, с необходимите подготвителни отделения, основна кухня, стая за обслужващия персонал, сервизни помещения и складове. Разполага с необходимия човешки ресурс за изпълнение на проекта – готвач, работник кухня, домакин, младши експерт "Здравеопазване и социални услуги". Налично е необходимото оборудване за приготвяне на храната - електрическа печки с фурни, конвектомат, електрически котлон с голяма плоча, аспиратор, скара електрическа тръбна, зеленчукорезачка, пасатор, електронен кантар с платформа, фризери и хладилници, автомобили, с които се осъществява разноса. Не се допуска вариант, при който храната да бъде раздавана на място в ДСП или пунктове по села, с оглед избягването на струпване на хора в условията на епидемиологична обстановка. Храната ще бъде приготвяна по Рецептурник, при стриктно спазване на всички санитарно–хигиенни изисквания. В приготвената храна трябва да присъстват храни от всички групи - месо, риба, млечни продукти, зеленчуци, хляб. Приготвеният топъл обяд ще бъде разсипван в стъклен амбалаж. Раздаването на топъл обяд ще се осъществява на по домовете за възрастни потребителите. 3 610.29 3 610.29
Реализиране на съпътстващи мерки: Община Крушари като партньорска организация по проекта разполага с необходимия капацитет за предоставяне на съпътстващи мерки на представителите на целевите групи и ще предоставя тези мерки самостоятелно. Съпътстващите мерки ще се изразяват в информиране и консултиране на потребителите относно възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината и ползването на административни общински услуги. Ще бъдат изготвени брошури, информиращи потребителите за здравословно и балансирано хранене. Община Крушари разполага с достатъчно компютърна техника, с помощта на която ще бъдат изработени допълнителни информационни материали, свързани с по-добра информираност сред потребители на възможните рискове, свързани с разпостранението на Ковид - 19, дейности по превенция на заболяването, спазването на санитарно-хигиенен режим в домашна обстановка. На потребителите ще бъдат предоставени актуални телефонни номера на служителите от общинска администрация, конкретно ангажирани с реализирането на проекта за подаване на обратна връзка и получаване на навременна информация, в случай на възникнал проблем. При необходимост ще се осъществят и други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на потребителите. 3 610.29 3 610.29

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).