The current project proposal includes activities that are supporting the capacity of Troyan municipality in performance of the powers under the Social Services Act, The Disabled Persons Act The Personal Assistance Act, the smooth and trouble-free inntroduction of reforms in the field of social cervices, and it will accelerate the provision of better quality ahd effective care for the most vulnerable population groups. For this purpouse, the project will carry out preperatory activities to ensure the powers of the municipality on the Social Services Act– SSA, The Disabled Persons Act – PDA, The Personal Assistance Act – PAA by allocating un front office, creating job positions, training and supervisin of the staf, evaluation performance, analysis, program development, plans and other internal documents and procedures , conducting explanatory and informational campaigns , organizing and coordinating the interested parties in the composition of the Council of the Social Services.
The duration of the project is 24 mounths, divided for performance in two activities and it covers not less than 15 persons, representatives of the targeted groups - municipal Troyan administration employers, angeged with the policies in the social field, and employers in the field of the social and the integrated health-social services.
Trough the realisation of the project activities it is aiming to encrease and improve the municipalitie"s capacity for delivering of personel assistance for people with disabilities, for application of the standards for Quality of the Social Services, as well as ensuring possibilities for realization of the rights for the Bulgarian citizens with disabilities. The project will contribute to accelerating the provision of more effective and quality care for the vulnerable groups of the municipality.
Activities
Activity
Contracted Amount
Reported Amount
Подготвителни дейности за обезпечаване правомощията на общината по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на работни места (фронт-офис): В рамките на дейността ще се извърши подготовка за обезпечаване дейността на общината за прилагане на Закона за социалните услуги, Закона за хората с увреждания и Закона за личната помощ, чрез обособяване на помещения за фронт-офис. Вменените ангажиментите по цитираните закони се изпълняват от отдел „Социална и здравна политика“ към Общинска администрация Троян, който се помещава в отделна административна сграда, различна от сградата, в която се извършва административното обслужване на гражданите на общината. В тази връзка за целите на проекта е предоставено помещение за обособяването на фронт-офис, в което ще се извършат строително-ремонтни дейности. Помещението представлява едноетажна масивна административна сграда – общинска собственост със застроена площ от 75 кв.м., по кадастралната карта на гр. Троян с адрес: ул. „Любен Каравелов“ № 42, ет. 1, на който адрес се помещава и отдел "Социална и здравна политика".
Дейността на фронт-офиса ще бъде обезпечена чрез закупуване на офис оборудване и обзавеждане. Чрез предвидените за закупуване мултимедия с екран и киоск устройство ще се осигури по достъпен и нагледен начин информация за наличните социални услуги на територията на общината, възможностите и реда за тяхното ползване, както и необходимите документи и образци за тяхното ползване. Броят на предвидените мултифункционални устройства е съобразен с броя на персонала и технологичната възможност за мрежова свързаност на компютърната техника при печат, предвид големината и разположението на помещението.
Ще бъдат изпълнени мерки за подобряване на достъпната среда за гражданите до офиса, както и зони за изчакване, попълване на документи и достъп до информация за услугите и дейностите за подкрепа на територията на общината.
Ще бъде извършено и необходимото окабеляване и интернет връзка на фронт-офиса. Ще бъде инсталирана операционна система и офис пакет на закупеното офис оборудване.
Дейността ще се обезпечи с необходимите канцеларски и други материали и консумативи и външни услуги – ток, телефон и интернет.
40 698.86
5 972.26
Изпълнение на задълженията и отговорностите на общината по ЗЛП, ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги: Дейността включва следните поддейности:
1. Наемане на нов персонал, необходим за изпълнение на ангажиментите по консултиране, приемане на заявки и насочване на гражданите към подходящи услуги, отговарящи на техните потребности. Ангажиментите на служителите ще бъдат вменени в длъжностните характеристики. Работните места ще бъдат обособени в рамките на създаденият фронт-офис и обезпечени със закупеното оборудване и обзавеждане.
2. Обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общината по ЗЛП, ЗХУ и ЗСУ в частта, свързана с насочването за ползване на социални услуги. Провеждането на обучения е необходимо предвид подобряване знанията и повишаване квалификацията на персонала по прилагане на законодателството и консултирането на гражданите от уязвими групи.
3. Изготвяне на анализи и проучвания в сферата на социалните услуги, в т.ч. анализ на потребности от социални услуги. Ще бъдат изготвени инструменти и извършени проучвания и анализи в сферата на социални услуги - за целевите групи, за профила на нуждаещите се лица по видове увреждания, нуждите на целевите групи, рисковите фактори, човешкия ресурс, ангажиран с обслужването на потребители - профила на работещите в услугите, нуждата от специалисти, анализи и проучвания за потребностите от конкретни услуги и др. подобни.
4. Анализ на предоставяните социални услуги и интегрирани-здравно социални услуги, планиране и разработване на програми за развитие на качеството на социалните услуги.
Ще бъдат извършвани анализи на състоянието, качеството и ефективността на предоставяните социалните услуги с мерки за тяхното подобряване. Ще се разработят програми за развитие на качеството на социалните услуги, планове за организация на предоставянето на социалните услуги и начина на тяхното управление, и др. подобни вътрешни документи, подобряващи предоставяните услуги. При изпълнение на дейността ще се извършва мониторинг по изпълнението на програмите и плановете с препоръки за спазване на стандартите за качество на съответните социалните услуги.
5. Провеждане на разяснително информационни кампании за предоставянето на лична помощ, социални и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на гражданите на общината относно възможностите за разрешаване на проблеми, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания. За целта ще бъдат изготвени и разпространени информационни материали, в електронен формат и на хартия. Същите ще бъдат разпространени чрез интернет портала на Община Троян, фронт-офиса по проекта и на място по населените места от общината.
6. Обезпечаване на механизма за сътрудничество и наблюдение на социалните услуги, чрез създадения Съвет по въпросите на социалните услуги. В отговор на необходимостта от повишаване взаимодействието между заинтересованите страни на местно ниво ще се организират работни срещи с представителите на общината, изпълняващи политиките в сферата на социалните услуги и представителите на Съвета по въпросите на социалните услуги. Целта е засилване ролята на съвета в произтичащите от ЗСУ отговорности и ангажименти.
101 747.14
14 930.65
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN