Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

This project’s goal is to reduce the number of people living in poverty. We aim to help those people overcome their basic material deprivation by providing them with a free hot meal. We’ll create a public diner for Simeonovgrad Municipality and we’ll also open several stations in other rural areas in the region where food will be distributed in disposable containers. The social service ‘Public diner’ will be provided by a licensed distributor. The award procedure for the management of the social service will be implemented subject to the Social Assistance Law and the Regulations on its implementation. According to the official statement of the Head of the Social Assistance department in Dimitrovgard the number of businesses eligible for the contract are 1632, considering that the numbers are subject to change. This determined the selection of Simeonovgrad Municipality from 1000 persons for support until 28.02.2018. to 910 people as of 01.03.2018 for support.The preparation of hot meals will be carried out by a registered service provider. Meals will be packaged in disposable containers and will be transported in specialized vehicles to any meal station in the municipality. Distribution of food will take place from 11 to 13 after the consumers have signed in the prepared in advance lists which include their personal data. We’ll provide feedback forms to the consumers as well. In addition to the food distribution we’ll also offer accompanying measures to reduce social exclusion and/or deal with emergency social situations in an emancipating and sustainable way. Those measures include individual or group
counseling and assistance with using social and/or administrative services to support access to health and education, to manage family budgets, a healthy and balanced diet, as well as individual or group counseling in response to specific needs and problems of the consumers.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи: Определяне на целевата група ще се извърши съгласно Наредба № РД 071/04.04.2016 г. за реда и условията за определяне на целевата група по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане. В основната целева група ще предоставена възможност да бъдат включени желаещи от следните представители, съгласно официален отговор на ДСП: * лица и семейства на месечно подпомагане по реда на чл.9 от ППЗСП - * Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от ДСП – * Самотно живеещи лица и семейства с минимални пенсии * Скитащи и бездомни хора не са идентифицирани към настоящия момент, но при необходимост ще бъдат включени; *Лица от уязвими групи граждани на трети страни, по смисъла на §1., т.17 от Допълнителни разпоредби от Закона за убежището и бежанците към настоящия момент не са идентифицирани такива, но при възникване на необходимост ще бъдат включени допълнително. При неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, той ще бъде разпределян на представители от следната допълнителна целева група: * Лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД075 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; * Майки (осиновителки), които получават месечни помощи за отглеждане на дете до една година, по реда на чл. 8, ал. 1 от Закона за семейни помощи за деца (ЗСПД); * Лица и семействата, получили еднократна целева помощ за покриване част от разходите в началото на учебната година, по чл. 10а от ЗСПД; * Лица и семейства, получили еднократни или месечни помощи, предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства по реда и условията на Правилника за прилагане на Закона за закрила на детето не са идентифицирани към настоящия момент, но при необходимост ще бъдат включени; * Лица и семейства, инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ по реда на чл. 16 от ППЗСП, въз основа на установеното индивидуално ниво на материално лишение - не са идентифицирани към настоящия момент, но при необходимост ще бъдат включени; * Лица и семейства, настанени в приюти и домове за временно настаняване не са идентифицирани към настоящия момент, но при необходимост ще бъдат включени; Опpeдeлянeтo нa кoнкpeтнитe пpeдcтaвитeли нa цeлeвaтa гpyпa щe ce извъpшвa нa бaзa cпиcъци и инфopмaция, пpeдocтaвeни oт диpeкция „Сoциaлнo пoдпoмaгaнe” гp. Димитровград и подадено заявление за ползване на услугата от всеки представител на целевите групи. От вcички пoдaдeни зaявлeния щe бъдaт пoдбpaни 1000 лицa,нa кoитo щe ce пpeдocтaвя ycлyгaтa до 28.02.2018г. , на 910 лица от 01.03.2018г. , на 835 лица от 01.10.2018г. и 700 лица от 01.11.2019г. до 29.02.2020г. Щe бъдe изгoтвeн cпиcък нa oдoбpeнитe нyждaeщи ce, a пpи eвeнтyaлнo oтпaдaнe нa някoй oт вeчe oдoбpeнитe пoтpeбитeли, нeгoвoтo мяcтo щe бъдe зaeтo oт cлeдвaщия в cпиcъкa. Конкретните потребители биха могли да търпят промени в хода на реализация на проекта поради отпадане на обстоятелствата за ползване на услугата, за което одобрените кандидати ще бъдат информирани от лицата предоставящи съпътстващи услуги като ще попълнят декларация, че при настъпване на такива обстоятелства са длъжни незабавно да информират Община Симеоновград. 0.00 0.00
Закупуване на хранителни продукти: Процедурата по закупуване на храни ще бъде част от предоставяната услуга „Обществена трапезария”, която се предоставя от регистриран доставчик, избран съгласно чл.18а,ал.4 от Закона за социалното подпомагане и чл.37,38,39 и 39а от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане. Сключен е договор № 54 от 24.02.2017г. с „Кей енд Ви»ООД гр. Сливен в качеството му на изпълнител на услугата. В Договора е описан: предметът на договора - вид и обем на предлаганите социални услуги; цената на договора; гаранциите за използването на предоставените бюджетни средства; правата и задълженията на страните; срокът на договора; санкции при неизпълнение. Дата на стартиране на дейността на трапезарията е от 1 март 2017 г., а за дата на приключване на дейността 29. февруари 2020г. - 1096 календарни дни. Разпределението по месеци за предоставяне на услугата е както следва: 2017 г. - 11/единадесет/ месеца - 306 календарни дни 2018 г. - 12/дванадесет/ месеца - 365 календарни дни 2019г. - 12 /дванадесет/ месеца - 365 календарни дни 2020г.- 2 /два/ месеца- 60 календарни дни Продуктите се изисква да се зареждат от доставчици, които са регистрирани фирми (доставчици на едро или производители). Всяка доставка да е придружена с фактура и декларация за съответствие/качество. Изисква се при приемане на стоката да се проверява опаковката и етикета и да се завежда всичко във входящ дневник на доставките. При установяване, че нещо не е наред, стоката да се връща обратно на доставчика. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа -Топъл обяд се предоставя чрез възлагане на управлението на услугата с избран доставчик по реда на ЗСП и ППЗСП, Заповед за обявяване на конкурса по ЗСП-№ 389/01.08.2017г. и сключен договор от с доставчик № 2247 от 19.10.2017г. 2 296 696.44 2 296 813.94
Осигуряване на топъл обяд: За Община Симеоновград се предвижда създаване на една „Обществена трапезария” с адрес: ул. "Търговска" №25 с пунктове за раздаване на храна в населените места, от които има одобрени представители на целевите групи. Изпълнителят на социалната услуга „Обществена трапезария”, фирма „Кей Енд Ви” ООД разполага със съвременна производствена база, кухня-майка с удостоверение за регистрация в БАБХ № 2190/25.04.2012 г., адрес: гр. Сливен, община Сливен, ул. „Димитър Пехливанов - Добрович” № 2, изградена в пълно съответствие с принципите на НАССР, ISO 22000:2005 и действащото законодателство. Обектът може да се разглежда като съвкупност на четири основни зони – складова част, кухня, ситничаро-сладкарски цех и административна част. Складовата част съдържа помещения отговарящи на специфичните условия за съхранение на отделните видове суровини. Налични са отделни складове за съхранение на пакетирани стоки, варива, брашна и консерви, както и хладилни помещения за съхранение на плодове и зеленчуци, млечни продукти, месо и риба. За всеки отделен вид продукт се използва различно съоръжение: Зеленчукорезачка, Картофобелачка 100-120 кг/час, Картофобелачка 60-80 кг/час, Месомелачка, Машина за формиране на мляно месо (топчета, кюфтета), Тестобъркачка 22 л., Тестобъркачка 32 л., Планетарен миксер 5л., Планетарен миксер 25 л., Тесто-отделителна машина, Тесто-окръглителна машина, Втасална камера за 16 тави, ел. пекарна с 3 камери х 2 тави (60х40), Конвекторна фурна за 10 тави, Газов парен казан 60 л., Готварски плот с 2 котлона – газ, Готварски плот с 4 котлона – газ, Фритюрник 10 л., Скара 60х40, Колбасо-резачка, Пасатор, 25 см потопяема част, 13 000 оборота/мин., 250W, Професионален хладилен шкаф, -18° C / -15° C, Професионален хладилен шкаф, 0° C / +4° C, Професионален хладилен шкаф, +10° C (Яйца), Хладилна камера, 0° C / +4° C, 10 м³, Хладилна камера, -18° C, 12 м³, Различни видове ел. везни, 6-300 кг. Складовата част се управлява от отговорник склад, който приема доставените суровини, проверява тяхното състояние, качество, срок на годност и придружаващи документи. Служителят завежда необходимата информация във входящ дневник и ги разпределя по съответните складови помещения и хладилни камери. След като бъдат правилно съхранени, необходимите за приготвяне на дневното меню видове и количества продукти се извеждат в кухненския блок и ситничаро-сладкарския цех. Кухненския блок е разделен на няколко отделни помещения – подготвителни за плодове и зеленчуци, за месо, риба, млечни продукти, яйца; топла и студена кухня; разливно помещение. В подготвителните помещения се извършва предварителната обработка на продуктите – почистване, белене, рязане и т.н. Топлата кухня е мястото където се извършва топлинната обработка на продуктите и където се случва фактическото приготвяне ястията. Студената кухня е отредена за приготвянето на ястия, които не се нуждаят от топлинна обработка като салати, сосове, студени супи (напр. таратор). Готовите ястия се порционират и приготвят за транспортиране в разливното помещение. Там се разпределя и продукцията от ситничаро-сладкарския цех. Персоналът, зает в предоставянето на услугата „Обществена трапезария” е следния: двама главни готвачи, трима готвачи, майстор производство на хлебни изделия, консултант здравословно хранене, инженер технолог по храните, отговорник ДПП, шофьори. Доставката ще се осъществява с транспортни средства, регистрирани в ОДБХ и РИОКОЗ. Организацията на производствения процес и цялостното функциониране на фирмата се осъществява от администрацията. Изготвят се ежедневни менюта. Наличната материална база е под наем с договор от 01.03.2012г. и Анекс към договора от 31.03.2015г. до 31.03.2020г./срок от 5 год./ и е регистрирана по чл.12 от Закона за храните. 114 834.82 114 840.73
Предоставяне на съпътстващи мерки: Съгласно дефиницията на Регламент (ЕС) № 223/2014 на Европейския парламент и на Съвета, „съпътстващи мерки” означава дейности, предвидени в допълнение към разпределянето на храна и/или на основно материално подпомагане с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Както е предвидено и по настоящата процедура в допълнение към разпределянето на храна ще се предлагат съпътстващи мерки с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин, допълващи предоставянето на топъл обяд, които се изразяват индикативно в индивидуално/групово консултиране и съдействие за: възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на община Симеоновград, включително и такива, финансирани от ЕСФ; ползването на административни общински услуги и за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене; други форми на подкрепа и/или съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. Дейността ще се изпълнявана от Община Симеоновград като бъде съобразена с броя обслужвани потребители от всяко населено място и техните нужди. Дейността ще стартира от втория месец на изпълнение на проекта, след определяне на целевите групи. Дейността ще се осъществява от специално наети за целта лица за всяко населено място, в което се предоставя услугата. Тези лица ще бъдат подпомагани от социални работници от община Симеоновград, работещи в други социални услуги. Ще бъде изготвена информация с всички социални услуги, които се предоставят на територията на община Симеоновград. Този материал, заедно с анкетна карта ще бъде предоставен на служителите на община Симеоновград, които ще осъществяват съпътстващите дейности. В анкетната карта, която ще бъде разработена с цел получаване на информация за нуждите на лицата от съпътстващи услуги ще бъдат поставени въпроси за техни проблеми, трудности при получаване на обществени услуги, трудности при намиране на работа и управление на семейния бюджет. Ще им бъде предоставена информация за начините за здравословно и балансирано хранене. Тези от потребителите, които не са грамотни и не могат да попълнят анкетните си карти ще бъдат анкетирани и техните анкети ще бъдат попълнени от служителите на община Симеоновград, а те самите ще бъдат насочени към образователната система за придобиване на известна степен на грамотност по действащи в момента проекти и/или обучения на територията на общината. 114 834.82 114 840.73

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).