Дейност по обследване за енергийна ефективност в „Дебулко“ООД: Като част от дейността е предвидено извършване на енергиен одит по образец ("обследване за енергийна ефективност") от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, чл. 1 от Закона за енергийната ефективност. Дейността има за цел да оцени нивото на енергийна ефективност в „Дебулко“ООД и изготви препоръки относно повишаване на енергийната ефективност в предприятието, което съвпада с Специфична цел 1 от проекта. Дейността е част от допустимите дейности от Елемент Б „Услуги“. Обследването за енергийна ефективност се извършва на основата на информация за енергийното потребление за предходен тригодишен период (2013-2015 г.) и данни от измерванията, извършени в хода на обследването. На базата на извършения енергиен одит ще бъдат предвидени мерки за повишаване на енергийната ефективност в „Дебулко“ООД и по- специално в стопанския обект в с.Мусачево. Дейността осигурява сигурност, че мерките и съответно дейностите, които ще бъдат реализирани в проекта, ще имат доказан ефект енергийни спестявания и отговарят на изискванията на процедурата. Това е постигнато и гарантирано по следния начин :
1. Енергийния одит се извършва от правоспособен изпълнител - лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, чл. 1 от ЗЕЕ и
2. Енергийните одити са обект на внимателно разглеждане от АУЕР, органът изготвя Становище за одобрение/неодобрение на представения одит.
Затова тази дейност е ключова за изпълнението на проекта и постигане на заложената основна цел в проекта относно подобряване на енергийната ефективност в „Дебулко“ООД.
По изисквания на настоящата процедура за подбор на проекти тази дейност по изготвяне на енергиен одит е необходимо да бъде извършена преди подаване на
проектното предложение, а доклада от Енергийния одит изпратен за становище на АУЕР до 10.08.2016 г. С оглед на изискването дейност 1 от проекта е изпълнена преди подаване на проектното предложение.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Подготовка на документация за избор на изпълнител, провеждане на процедура за избор на изпълнител и сключване на договор с изпълнител (с продължителност от 1 месец- първи).
2. Изготвяне на Енергиен одит по образец (с продължителност от 2-ти до 3-ти месец вкл.):
Стъпката се реализира чрез съвместна работа на избрания изпълнител и представители на фирма „Дебулко“ООД
3. Подписване на приемо-предавателен протокол за услуги за изготвения Енергиен одит по образец (3-ти месец) и изпращане на посочения адрес за разглеждане и становище от АУЕР.
|
14 000.00
|
14 000.00
|
Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на Лазерна машина за рязане на тръби- 1 брой): Дейността е от Елемент А „Инвестиции“ и е насочена към инвестиции за изпълнение на препоръчаната мярка ЕЕ, включена в изготвения Доклад за енергиен одит (извършен от лице, вписано в регистъра по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ) чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на ДМА- Лазерна машина за рязане на тръби- 1 бр. Мярката е с потвърден ефект енергийни спестявания от 73,2% съгласно доклада. Инвестицията се отнася за Мярка 1- „Повишаване на производителността на линия за производство на детайли от тръби чрез въвеждане в експлоатация на нова лазерна машина за рязане на тръби“.
„Дебулко“ООД осъществява своята основна икономическа дейност в код 25.11 по КИД- 2008 „Производство на метални конструкции и части от тях“, който съвпада с кода на проекта. Съгласно КИД-2008 в код 25.11 се включват дейности като производство на сглобяеми постройки от метал вкл. модулни елементи за изложби, халета и други, на която отговаря и основната дейност на фирмата- производството на изделия, конструкции и мебели от метал - стелажи, дисплеи, оборудване за магазини и изделия за индустрията. С осъществяване на първоначална инвестиция в ново оборудване ще се запази базисния производствен процес, който включва поддейност производство на изделия от тръби, влагани в металните изделия, но той ще се изпълнява по по-ефективен начин. В следствие на инвестицията предприятието ще може да произвежда повече тръбни детайли, т.е. ще се разшири капацитета на стопанския обект в с. Мусачево. Целта на инвестицията отговаря на специфични цели 2 и 3, общата цел,заложени в проекта и ще допринесе пряко за тяхното постигане. Тя ще доведе до повишаване производителността на производството на детайли от тръби в „Дебулко“ ООД ,увеличение на обема на производство, постигане на значително по-високо равнище на енергийна ефективност. „Дебулко“ ООД е конкурентоспособно предприятие и постоянно се стреми към подобряване на ефективността и разширяване на производствените си процеси и автоматизиране, чрез което да се гарантира непрекъснатото и постоянно качество на произвежданите продукти. Към момента производството на тръбни детайли се извърша чрез 4 различни операции на 4 машини (лентоотрезна машина; бормашина;шлайфмашина; заваръчен апарат),управлявани ръчно от 8 оператори. Те са разположени в 2 производствени халета, което налага постоянно транспортиране на металните изделия между работните места в етапите на обработка. Машините са остарели и много амортизирани, нископроизводителни, с ръчни настройки и управление. Капацитет им е натоварен на 100%. Производственият процес в етапите на отрезни операции; механична обработка и заваряване изисква поредица от ръчни операции, които често се повтарят за достигане на необходимото ниво на качество и прецизност. По данни на доклада от ЕО средната производителност на старите машините за производство възлиза на 192 700 kg/год, общо специфичния разход на енергия за производство на 1 кг тръбни изделия е 0,487kWh/kg, генериран от всички машини, описани по- горе и газокар (използван за пренос). Новата лазерна машина е автоматизирана, средната производителност е 460 000 kg/год. (2,38 пъти повече), а разхода на енергия на тръбни изделия е 0,130 kWh/kg.
Генерираните въглеродни емисии при работа на старите машини е 69,1 tCO2/год, а с новата този показател е 49,1 tCO2/год.С внедряване на новото оборудване персоналът ще бъде намален до 1 оператор, а бракуваната продукция (фира) ще намалее с 30%. Машината позволява дейности по рециклиране на бракувана продукция.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Подготовка на документация за избор на изпълнители (с продължителност от 1-ви до 2-ри месец).
2. Провеждане на процедура за избор на изпълнители и сключване на договор с изпълнител (с продължителност от 3-ти до 4-ти месец).
3. Доставка, монтаж, инсталиране, изпитване, въвеждане в експлоатация на ДМА- Лазерна машина за рязане на тръби- 1 брой, завършвайки с подписване на приемо-предавателен протокол за доставки (с продължителност от 5-ти до 12-ти месец). |
1 500 000.00
|
1 500 000.00
|
Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт по стандарт EN ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на EN ISO 50001 и сертифицирането му): Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следните 2 поддейности:
1. консултантски услуги за въвеждане на системи за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт EN ISO 50001 в „Дебулко“ ООД
2. консултантски услуги за сертифициране на системи за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарти EN ISO 50001 в "Дебулко" ООД.
Дейността е част от Елемент Б „Услуги“
Целта на дейност 3 е развитие и укрепване на управленския капацитет на „Дебулко“ООД относно управление на енергийните ресурси чрез подкрепа за въвеждане и сертифициране по стандарт EN ISO 50001, което ще доведе до изпълнение на специфична цел 4 на проекта, а именно: “Подобрено управление на енергийните ресурси чрез постигнато съответствие на управлението на „Дебулко“ ООД с изискванията на стандарт EN ISO 50001.“
Фирма „Дебулко“ООД е компания, която демонстрира корпоративна отговорност чрез постигане на цели и осъществяване на дейности за постоянно подобряване на управленския, организационния капацитет, особено по отношение на управлението на околната среда, енергийните ресурси и стремеж към постигане на устойчиво развитие на предприятието като цяло. В тази връзка една от целите на ръководството е подобряване на енергийната ефективност в предприятието, което е част от основната цел на проекта. Затова успешното въвеждане и сертифициране на системи за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на международния стандарт EN ISO 50001 е ключово за „Дебулко“ООД, защото постигането на по- високо ниво на енергийната ефективност в предприятието е неразривно свързано с подобряване на управленския капацитет по отношение на управлението на енергийните ресурси в предприятието.
Ползите от въвеждане и сертифициране по изискванията на международния стандарт EN ISO 50001 по отношение на укрепване на управленския капацитет :
• Внедрен механизъм за правилно прилагане на контролните механизми за енергийно управление
• Систематично управление на енергията, което да постига намаляване на емисиите на парникови газове и други свързани въздействия върху околната среда и на енергийните разходи
• Прилагане на специфични изисквания към използването и потреблението на енергия, включително измерване, документиране и докладване, планиране и закупуване на оборудване, човешки ресурси и др., които допринасят за енергийните характеристики
• Възможност за гъвкавост и промяна на управлението спрямо променящи се енергийни характеристики,възможност за непрекъснатото подобряване в областта на енергийното управление
• Овладяване на инструменти за разработи енергиен мониторингов план
• Лесно се интегрира към останалите стандарти за управление тип ISO
Съответните ползите за предприятието като цяло са:
• Намаляване на емисиите без отрицателно въздействие върху дейността
• Непрекъснато подобряване на използването на енергия и постигане на енергиен баланс, увеличаване на ефективността от използваната енергия
• Изградена корпоративна култура сред ръководството и служителите за по-ефективно използване на енергията.
Стъпки за реализация на дейността:
1. Подготовка на документация за избор на двама изпълнители по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/2016 г. за консултантска услуга по въвеждане- 1бр, и консултантска услуга по сертифициране – 1бр. на EN ISO 50001 (с продължителност от 1-ви до 2-ри месец)
2. Провеждане на процедура за избор на двама изпълнители чрез оповестяване на съобщение за набиране на ценови предложения по реда на чл.2, ал.7 от ПМС 160/01.07.2016 г. и сключване на договор с тях (с продължителност от 3-ти до 4-ти месец).
3. Изпълнение на консултантска услуга по въвеждане на EN ISO 50001 (с продължителност от 5-ти до 10-ти месец вкл.). Подписване на приемо- предавателен протокол за извършената услуга.
4. Изпълнение на консултантска услуга по сертифициране на EN ISO 50001 (с продължителност от 11-ти до 12-ти месец вкл.). Подписване на приемо- предавателен протокол за извършената услуга и придобиване на 1 брой сертификат по EN ISO 50001. |
8 100.00
|
7 660.00
|
Дейност за публичност и визуализация: Целите на дейността за публичност и визуализация на проекта са:
•да повишат обществената осведоменост и прозрачността по отношение на съфинансирането на проекта по ОПИК 2014-2020;
•да информират широката общественост за ролята, която играе Европейският съюз съвместно с държавите-членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея;
•да гарантират прозрачността в процеса на усвояване на европейските фондове и изпълнението на финансираните проекти;
•да информират за източника на европейско съфинансиране –Европейския фонд за регионално развитие.
Мерките, включени в настоящата дейност са съобразени с изискванията за информация и комуникация в Приложение XII „Информация и комуникация относно подкрепата от фондовете” от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета, с Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по Оперативна Програма "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020, както и с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020". Дейността включва изпълнението на следните мерки:
1. Включване в уеб- сайта на „Дебулко” ООД на кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, текст относно финансовата подкрепа от Европейския съюз (вкл.всички задължителни елементи)- до два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ.
2. Изработка и поставяне на плакат- 2 бр. Плакатът ще съдържа информация за проекта, вкл. финансовата подкрепа от ЕС и ще бъде поставен на видно за обществеността място в офиса на компанията в гр.София и производствената база в с. Мусачево, общ. Елин Пелин, където ще се изпълнява проекта и ще бъде разположен актива по проекта. Плакатът ще съдържа всички задължителни елементи, изброени в Условията за изпълнение на проекта, Единен наръчник.
3. Изработка и поставяне на Постоянна обяснителна табела - 1бр. Тя ще бъде изработена в края на проекта при приключване на дейностите и поставена на видно за обществеността място в производствената база в с. Мусачево, общ. Елин Пелин, където и ще бъде разположен актива по проекта. Табелата ще съдържа всички задължителни елементи, изброени в Условията за изпълнение на проекта,Единен наръчник.
4. Изработка и поставяне на Информационен стикер- 1 бр. Стикерът ще обозначи закупеното и доставения ДМА (Лазерна машина за рязане на тръби - 1 бр.) в рамките на проекта. То ще бъде поставено на подходящо място на повърхността на оборудването. Стикерът ще опише информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК 2014-2020.
Във всяка информация, документ, отчет, обяви, публикации и др. изготвяни при изпълнението на проекта ще се посочва, че проектът е получил финансиране от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 и ще съдържа номера и наименованието на проекта.Освен това при описаните мерки ще се съдържат всички задължителни елементи за указване съфинансирането на проекта от ЕФРР.
Стъпки за реализация на дейността:
1.Включване в уеб- сайта на „Дебулко” ООД кратко описание на проекта - до два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ;
2. Подготовка на документация за избор на изпълнител (с продължителност от 1 месец в рамките на първия месец от проекта).
3. Оповестяване на публично съобщение за набиране на ценови предложения по реда на чл.2, ал.7 от ПМС 160/01.07.2016 г. и ЗУСЕСИФ и сключване на договор с изпълнител (с продължителност от 1 месец в рамките на втория месец от изпълнението на проекта).
4. Изработка и поставяне на Плакат- 2 бр.; Постоянна обяснителна табела- 1бр. ; Информационен стикер- 1бр.(с продължителност от 3-ти до 12-ти месец вкл.). |
300.00
|
300.00
|