Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The  project meets the requirements of the present procedure under the "Science and education for smart growth" 2014-2020. It is in accordance with the Strategy for educational integration of children, students from ethnic minorities 2015-2020 and the programme of Kardzhali Municipality for educational integration of children and students from ethnic minorities / 2012-2015 /, which is an integral part of the Regional Strategy of Kardzhali district for integration of roma and disadvantaged people from other ethnic groups.  	
In the project there are planned activities that create conditions for personal development of each participant, regardless of ethnicity or gender and for creation of an atmosphere of tolerance and understanding, which is in accordance with the above mantioned strategic documents. The project "Friends" is aimed at representatives of minority groups in 3 schools in the district of Kardzhali, for whom the Bulgarian language is not their native language and who are at risk of dropping out of school.The project aims at developing activities for work of students from different ethnic groups in various clubs to preserve and develop their cultural identity in a multicultural environment integration. The focus of the project is to strengthen the motivation for inclusion in the educational process of students from ethnic minority groups through recognition capabilities and their specific identity and via incentive to integrate actively participating in social and cultural initiatives at school and outside for bridging the gap between ethnic groups and overcoming negative public attitudes based on ethnic origin. As a result of the project the students from the target group will increase their confidence in their own abilities and knowledge, will learn and will be able to apply new communication and social skills that will help them fully integrate into the following degrees and have better social and personal realization.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Административното управление и контрол на проекта : Административното управление и контрол на проекта ще се извърши от екип включващ: - ръководител на екипа, - администратор, - експерт по Закона за обществените поръчки - юрист с опит в подготовката и провеждането на процедури по Закона за обществените поръчки. - счетоводител; Екипът ще бъде сформиран от представители на Сдружение "Училищно настоятелство Христо Ботев" и ГПЧЕ "Христо Ботев". Екипът на проекта ще организира своевременно изпълнение на планираните дейности, ще следи за постигането на общата и специфичните цели на проекта, както и на заложените резултати и ще осъществява непрекъснат мониторинг на изпълнението. Техническото и финансово управление на проекта ще се извършва съгласно изискванията на Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж" 2014-2020., приложимата нормативна уредба на европейско и национално ниво. Основната цел на тази дейност е да се осигури постигането на всички заложени цели и резултати, качествено изпълнение на дейностите, съгласно план графика на проекта, законосъобразно и целесъобразно изразходване на средствата от бюджета на проекта. Съставът на екипа на проекта е подбран така, че да гарантира ефективно управление и отчитане на изпълнението на проекта. Екипът ще осъществява дейности, свързани с организацията, управлението, външното възлагане на дейности по проекта и контрола върху изпълнението на проектните дейности, както и за осигуряване на публичност по проекта. Наблюдението и вътрешната оценка при изпълнение на дейностите ще се осъществява чрез въвеждането на: присъствени листове; календарно-тематични планове за работата на всяка една група; протоколи от работни срещи на екипа; протоколи от проведени родителски срещи; посещения на учебни и практически занятия по клубове от ръководителя и координатора на проекта; снимков и филмов материал от проведените занятия, представителни изяви, изложби и дейности по клубове; анкети с ученици и родители. Ръководителят на екипа, заедно с останалите членове ще изготвят оперативен план за действие за изпълнение на заложените дейности. Всеки член на екипа ще е наясно със своите отговорности като действията им ще бъдат координирани от ръководителя на екипа. Ще се следи за съответствието на извършваните разходи с нормативните документи и договорните изисквания. Чрез изпълнението на оперативния план ще може да се контролира финансовото обезпечаване на подготовката и изпълнението на дейностите. Счетоводната отчетност ще осигурява необходимата информация за подготовка на доклади за разходване на средствата и ще дава възможност за финансов контрол и извършване на мониторинг. Координацията между екипа за управление и партньорите ще се извършва чрез ежемесечни работни срещи на екипа и ръководителите на отделните клубове. Дейности по контрол ще бъдат осъществявани по време на целия цикъл на изпълнение на проекта. Те включват изготвяне на доклади от страна на ръководителите на отделните клубове и ателиета и членовете на екипа за отчитане на извършената работа. Контролът включва и посещения на място на провеждащите се занятия и представителни изяви и изготвяне на констативни протоколи. 21 330.00 19 429.11
Подготовка и провеждане на анкетно проучване сред ученици и родители: Дейността ще бъде организирана и осъществена от Сдружение "Училищно настоятелство Христо Ботев". Целта на дейността е да се проучи мнението на учениците от целевата група и техните родители по отношение на подобряване на условията за равен достъп до училищно образование, дейности за успешна социализация на учениците от етнически малцинства, преодоляване на стереотипи към учениците от различни етнически групи. Ще бъде изготвен анализ и доклад, който да отрази нагласите на учениците от целевата група, свързани с преодоляване на негативни обществени нагласи и създаването на условия за успешна социализация на учениците от етническите малцинства. Анкетното проучване, включва провеждането на срещи-разговори с ученици, на които те ще бъдат запознати с целите на анкетното проучване, ще се представят дейностите по проекта и възможностите, които ще им бъдат предоставени за развитие на заложби и мотивация за постигане на по-високи резултати, както и взаимно опознаване. Ще бъде изготвена анкета , включваща въпроси свързани със съществуващите отношение към учениците от етническите малцинства, нужда от информация, консултации, обучения, възможности за интеграция;. Анкетната карта ще съдържа и въпроси, които ще дадат възможност учениците да споделят своите желания за участие в дейностите по проекта. В анкетното проучване ще се включат 160 ученици. Анкетьори ще се срещнат със всеки един от тях. Получените резултати ще бъдат анализирани и представени в доклад за специфичните потребности, нагласи и желания на учениците, свързани с успешна социализация на учениците от етническите малцинства. В края на дейностите по проекта ще бъде проведено заключително проучване, което ще включва срещи и въпроси относно удовлетвореността на целевата група от включването й в дейностите по проекта, както и въпроси свързани с очаквана промяна в нагласите и отношението към учениците от етническите малцинства. 5 876.40 6 512.90
Сформиране и дейност на клубове, насочени към съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства и техните връстници, личностна и творческа изява в интеграционна мултикултурна среда.: Изпълнението на предвидената дейност е предпоставка за създаване и функциониране на групи от различен етнически произход, които да работят съвместно в едни и същи направления . Чрез споделяне и обмен на общи познания в различни области може да се постигне вътрешна консолидация на училищните общности. В рамките на проекта ще се сформират общо 5 клубa, насочени към съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства и техните връстници, личностна и творческа изява в интеграционна мултикултурна среда. Работейки в клубовете, учениците ще се възпитават в дух на толерантност, взаимопомощ и приемане на различните, като дейности ще спомогнат да се възприема многообразието като основна черта на обществото . По този начин на учениците от малцинствата ще бъде предоставена възможност за социализация и по-активно включване в училищния живот. В съвместни редовни занимания в свободното време по-големите ученици ще подпомагат по-малките с цел създаване на интеграционна среда и формиране на умения за работа в екип. Ще бъдат сформирани следните клубове : - клуб "Етнография" с 20 представители на целевата група, в който ще се провеждат занятия, свързани с традициите на трита етноса - българи, турци и роми.Те ще проучват традиции, свързани с бита и обичаите на региона. Ще проучват поминъка и занаятите на населението от региона. Ще оформят етнографски сбирки в училищата. Учениците ще изработват и свои произведения. - клуб "Журналистика" с участие на 20 представители на целевата група, в който ще се провеждат занятия, свързани с работа по създаване на журналистически текстове, публикувани в специално създаден за целта блог и летопис на проектните дейности. - клуб "Екология" с участие на 20 представители на целевата група със занятия, свързани с насърчаване на екологичното съзнание за опазване на околната среда чрез развитие на творческите заложби на учениците. Те ще изучават ползите от рециклиране и компостиране и ще създават произведения на изкуството, изработени от рециклиращи се материали. Ще оформят изложбени сбирки в училище. Ръководител ще бъде учител по биология и здравно образование. - клуб "Танците на моя етнос" с участие на 20 представители на целевата група, в който ще се провеждат занятия, свързани с разучаване на български, турски и ромски народни танци. Танцовото изкуство играе основна роля в изграждането на открити, толерантни отношения между хората, в контактите им с други култури и представителите им. Ръководители ще бъде учител- хореограф. - клуб "Футбол" с 30 ученици , представители на целевата група разпределени в 2 групи, в който ще се провеждат занятия по футбол и провеждане на приятелски срещи с цел създаване на предпоставка за социализация на учениците от различни етнически групи. При желание от страна на родители ще бъде сформиран и смесен отбор с тяхно участие. Ръководители на клубовете ще бъдат учители-треньори . В процеса на работа ще бъде създадена обстановка, в която всеки ученик - представител на целевата група ще се чувства ценен и уважаван, идентифициран със своята собствена култура. Промяната на погрешните стереотипи основани на етническите различия може да се постигне чрез повишаване на информираността и подкрепа за образованието чрез атмосфера на взаимно разбиране и демонстриране на поведенчески модели на толерантност. Основна роля за това ще допринесе и работата на клуб "Журналистика". Всички занимания в дейността целят да формират умения и компететности за общуване, които да създадат позитивна нагласа към различната идентичност и да формират поведенчески модели допринасящи за образователната интеграция.. 56 467.60 79 727.50
Организиране и провеждане на мероприятия за представяне на дейността на сформираните клубове с цел информиране на училищните общности и популяризиране дейностите по проекта сред обществеността в област Кърджали.: В рамките на всяка учебна година ще бъдат организирани и проведени мероприятия за представяне на дейността на сформираните клубове с цел информиране на училищната и местна общност за популяризиране дейностите по проекта, както следва: 1. Представяне на дейностите на клубове "Етнография", "Екология" с по 2 изложби за всяка учебна година 2. Представяне на дейностите на клубове ""Танците на моя етнос" - по 1 представление за всяка учебна година 3. Представяне на дейностите на отборите по футбол - по 2 срещи между отборите за всяка учебна година + 2 срещи в края на всяка учебна година с участието на отбор, сформиран от родителите - общо 8 срещи. 4. Представяне на дейностите на клуба "Журналистика"- създаване на специален блог на сайтовете на ГПЧЕ "Христо Ботев" и Община Кърджали, в който ще бъдат публикувани информационни материали за дейностите по проекта, за занятията по клубове и за представителните изяви. Ще бъдат създадени и дневници-летописи за дейностите по проекта. При публикуване на информация ще се спазват правилата за визуализация и принципите за екологична устойчивост, публикувани в приложения към настоящите Насоки за кандидатстване. Предвижда се и изготвянето и използването на информационни плакати А3 , съдържащи информация за проекта. Тe ще бъде поставян в залите за провеждане на представителните изяви. Организирането и провеждането на мероприятия за представяне на дейностите на сформираните клубове ще даде възможност за насърчаване на учениците от различни етнически групи за пълноценна интеграция и социализация и ще поощри реализирането на бъдещи дейности в сферата на образователната интеграция. 1 615.00 386.36
Създаване на театрална академия "Приятели”: Театърът е изкуство, което обединява различните и дава възможност за изява на таланта, независимо от произход, етнос и пол. Ще бъде създадена театрална академия "Приятели" , в рамките на която ще работят 4 ателиета , в които ще участват ученици , представители на целевата група, независимо от тяхната етническа принадлежност и пол. Учениците ще бъдат подбрани след предварително обявен кастинг за подбор според техните заложби и интереси. Те ще работят съвместно в групи и заедно за обучение: Ателие "Сценаристи" - с участие на 10 представителя на целевата група. В рамките на дейността те ще се учат да пишат сценарии, отразяващи ученическия живот и проблемите на тинейджърите, живеещи в мултиетническа среда; Ателие "Актьори" - с участие на 15 представителя на целевата група. В рамките на дейността те ще работят върху вече създадените сценарии за драматичното им представяне; Ателие " Музика" - с участие на 10 представителя на целевата група. В рамките на дейността те ще работят върху музикално оформление на създадените творби; Ателие "Сценография и режисура" - с участие на 10 представителя на целевата група. В рамките на дейността те ще работят върху сценичното пресъздаване и представяне на създадените сценарии. В края на проекта ще бъде представен един цялостен спектакъл, обхващащ дейността на четирите ателиета представен пред училищната общност , както и пред обществеността на град Кърджали. Работейки в групите, учениците ще се възпитават в дух на толерантност, взаимопомощ и приемане на различните. Ще имат възможност да развият творческите си способности и да придобият нови компетентности- комуникативност, речеви умения на български език. По този начин на учениците от малцинствата и етническите групи ще бъде предоставена възможност за социализация и за по-активно включване в училищния живот, наравно с всички връстници. В съвместни редовни занимания в свободното време по-големите ученици ще подпомагат по-малките с цел създаване на интеграционна среда и формиране на умения за работа в екип. Представяйки спектакъла пред местната общност ще се допринесе за преодоляване на негативните нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност. 38 601.00 12 368.85
Създаване на социални компетенции. Социална адаптация чрез запознаване с културно-историческото наследство на българските земи.: Семействата на много от учениците-представители на етнически малцинства са с нисък социален статус и живеят в своите етнически общества, като не могат да осигурят на децата си възможност за пътуване из страната и участие в образователни летувания. В рамките на проекта се предвижда организиране на забавно-образователно пътуване за участниците с цел преодоляване на този дефицит. Една от празнините, които учениците от малцинствата трябва да преодолеят с цел успешна интеграция е липсата на съпричастност към културно-историческото наследство по българските земи. Споделянето на общо познание за миналото е един от механизмите за вътрешна консолидация на общността и непознаването му от отделни групи е сериозна предпоставка за тяхната изолация. С цел преодоляването й настоящата дейност предвижда забавно - образователно пътуване с учениците от клуба "Етнография", сформиран по дейност 2 . То предвижда посещение на столицата на България и на различни културно-исторически обекти, като Боянската църква, Национално историческия музей и др. след което отпътуват за гр. Банско, където ще останат една седмица. По време на образователното пътуване учениците ще имат възможност да опознаят общото и различния помежду си без предразсъдъци, ще бъдат преки участници в живота на другия и ще имат възможност да излязат от изолацията на малкия град и етническата общност, в която живеят. 14 812.00 13 360.00
Здравно-образователен летен тренировъчен лагер за участниците от клубове "Футбол": Образователните изнесени лагери са начин за активиране на учениците и насърчаване на тяхната интеграция. Семействата на много от учениците-представители на етнически малцинства са с нисък социален статус и живеят в своите общества, като не осигуряват на децата си участие в изнесени образователни и тренировъчни лагери. В рамките на проекта се предвижда организиране на летен здравно-образователен лагер за участниците от клуба "Футбол" с цел преодоляване на този дефицит. В него ще вземат участие 30 ученици от клуб "Футбол". За тях лагера ще бъде организиран през лятната ваканция . За занятията по време на лагера ръководителите ще подготвят предварителен график на тренировките. За да е най-полезен престоя, заниманията ще са два или три пъти дневно. Тренировките за ден няма да са с еднакво физическо натоварване. Например, първата може да бъде един лек джогинг сред природата. Втората за деня ще е същинска футболна тренировка. А третата, вечерта, ще е нещо по-разпускащо, например за трениране на определено умение. По този начин учениците ще придобият нови спортни умения във футбола и ще стават по-издръжливи и по-дисциплинирани. Ще бъдат използвани услугите на експерт-треньор от БФС с цел учениците да придобият и знания за футболната игра - правила, закони, тактики и т.н. Работейки съвместно учениците от клуба ще се опознаят по-добре и ще установят нови взаимоотношения със своите връстници. Общувайки помежду си учениците ще добият нови социални умения за общуване в друга среда, различна от добре познатата им вече в училище. Ще придобият и нови комуникативни умения за общуване на български език, срещайки се с представители на групи, които не са малцинство. Освен това ще опознаят и треньорите си в среда, която е извън училището. Те ще се учат на самостоятелност, което положителна основа за тяхната бъдеща реализация. Не на последно място е ползата от опознаването на природата. Любовта към природата е едно усещане, което е много ценно за всеки един човек и си остава за цял живот. По време на престоя освен тренировките, които ще се провеждат ще има и най-различни странични занимания – походи, игри, състезания. На път за лагера, учениците ще посетят и столицата на България с цел да разгледат Националния стадион "Васил Левски", Националния музей на спорта, както и други забележителности, свързани със спортната история на страната ни. По време на образователният летен тренировъчен лагер учениците ще имат възможност да се опознаят без предразсъдъци, ще бъдат преки участници в живота на другия и ще имат възможност да излязат от изолацията на малкия град и етническата общност в която живеят. 19 516.00 17 460.00
Провеждане на образователно пътуване на ателиетата от театрална академия "Приятели": Образователните изнесени пътувания са начин за активиране на учениците и насърчаване на тяхната интеграция. ГПЧЕ "Христо Ботев" има ученик от турски произход, който успешно се обучава в НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов" - София. С негова помощ ще бъде организирано посещение на учебния театър към НАТФИЗ и занимания на студентите. Ще бъде посетен и друг университет, обучаващ студенти в сферите на театралното и филмово изкуство. Опознаването на професионалното правене на театър и успехите на бившите ученици от "малките" градове ще засили интереса към личностната изява и ще насърчи учениците - "И аз бих могъл". Театърът е изкуство, което обединява различните и дава възможност за изява на таланта, независимо от произход, етнос и пол. Общувайки с представители на театралното изкуство учениците ще добият нови социални умения за общуване в друга среда, различна от добре познатата им вече в училище. Ще придобият и нови комуникативни умения за общуване на български език, срещайки се с представители на групи, които не са малцинство. Срещата с известни театрални творци ще разшири техния кръгозор и ще ги обогати емоционално. В рамките на пътуването ще бъде организирано и посещение на театрална постановка във водещ столичен театър и посещение на Национална художествена галерия "КВАДРАТ 500", където ще се запознаят с произведения на съвременното българско и чуждестранно изобразително изкуство. 24 805.00 20 916.00
"През погледа на журналиста" - посещение на редакции, ТВ студиа, печатница и Народно събрание: Изграждането на умения за верен поглед към случващите се събития и заобикалящата ни среда е важно за развитието на личността и за формирането на социални и комуникативни умения. Дейността предвижда организирането на пътуване на групата ученици от клуб "Журналистика" до град София, където те ще посетят редакциите на печатни ежедневници, телевизии, радио и печатница. Те ще осъществят срещи с водещи журналисти от различни етнически групи. Ще проучат как се отразяват случващите се събития, как се правят репортажи, как се вземат интервюта и как се отпечатват печатни издания. Ще бъде посетено и Народното събрание, където ще се осъществи среща с парламентарен журналист. Срещайки се и общувайки с представители на свободното слово учениците ще придобият нови знания за журналистическата професия и ще се мотивират за отлично овладяване на българския език с цел бъдеща реализация. Излизайки от затворената общност на "малкия град" и посещавайки информационни медии учениците ще получат възможност да изразят мнение и споделят впечатления за актуални събития и разберат колко е важно да бъдеш част от едно активно гражданско общество без предразсъдъци. 13 146.00 11 680.00
"Зелено училище" за учениците от клуб "Екология": Образователните лагери тип "Зелено училище", освен за придобиване на знания за природата и живот в хармония с нея, са и начин за активиране на учениците и насърчаване на тяхната интеграция. Ниският статус на родителите на учениците от малцинствата не позволява да ги изпращат на лагери и те живеят в своята затворена среда. Тази форма е един добър начин за излизане от средата и за социализиране със съученици и деца от други етноси извън средата на местоживеене. В проекта се предвижда организирането на "Зелено училище" за 1 седмица в края на юни, началото на юли в местността "Паничище" в Национален парк "Рила". Местността е в подножието на природния феномен "Седемте рилски езера", които учениците ще посетят по време на лагера. В лагера ще вземат участие 20 ученици от клуб по "Екология" . В рамките на програмата на лагера ще влизат занимания на открито и закрито, съобразени с изработена методология за провеждане на "Зелени училища" на парк "Рила". В провеждането на лагера ще вземе участие планински водач от Националния парк, който ще помага в занятията на закрито и провеждането на игри по ориентиране и походи в местността. За престоя си в лагера учениците ще придобият знания, чрез беседи, практически занятия и забавни игри за флората и фауната на парк "Рила", знания за ориентиране в планинска среда, ще посетят Посетителския център на Парк "Рила" в Паничище и ще се запознават с особеностите на местността чрез ежедневни кратки походи. Предвижда се поход до хижа "Ловна" и "Седемте рилски езера". Програмата на "Зеленото училище" цели учениците да придобият освен знания за природата, но и чувството за принадлежност, чрез опознаване на българските природни феномени и уникални животински и растителни видове. Общуването им извън средата на ежедневния им живот ще разшири кръгозора, комуникативните и речеви умения на български език. Законите за оцеляване в природата, с които представителите на целевата група ще бъдат запознати по време на лагера ще ги научат да живеят в екип и възприемане на различията на другите. Работата в група, сформирана от деца от различни етноси, пол и възраст ще ускори и затвърди интеграционния процес и ще постигне трайни резултати след приключване на лагера. Спомените от преживяното и създадените приятелства в такава среда остават за цял живот. На път за местността "Паничище" учениците ще посетят столицата на България- София, за да отидат до Лесотехническия университет и Националния природо-научен музей. 17 020.00 14 740.00
Информираност и публичност по проекта: Осигуряването на публичност на дейностите по проекта и източника на финансиране е задължителна дейност, която ще се изпълнява в продължение на целия проект. Всички мерки за информираност и публичност ще дадат възможност на обществеността в град Кърджали да научи за спецификата на основните и конкретни цели, заложени в проекта, за основните дейности, които са предвидени за изпълнение и информация за програмата, по която се финансира той. Община Кърджали, като партньор в проекта, ще съдейства за популяризиране на вече създадения в рамките на проекта модел на съвместно партньорство за по-успешна социализация на ученици от малцинствените групи. При публикуване и отпечатване на материали ще се спазват правилата за визуализация и правилата за екологична устойчивост, описани в Единния наръчник на бенефициента към настоящата покана за кандидатстване . Предвижда се поставянето на информационни табели, съдържащи информация за проекта в трите училища-партньори. Ще бъдат отпечатани банери с идентично съдържание в преносим вид, които ще бъдат използвани при провеждане на представителните изяви на клубовете и на заключителния спектакъл. Предвидени са и други допълнителни дейности като: - Публикуване на сайта на училището и на сайта на Община Кърджали на информация за проекта; - Провеждане на пресконференции в началото и края на проекта; - Изготвяне и публикуване на информационни материали -прессъобщения за дейностите по проекта, които ще бъдат публикувани в местната преса и на сайтовете на партньорите; - Създаване на информационен блог за проекта на сайта на училището.. Всички продукти и провеждани събития по проекта ще бъдат съобразени с изискванията на правилата за визуализация и правилата за екологична устойчивост, описани в Единния наръчник на бенефициента към настоящата покана за кандидатстване . 1 510.00 1 319.73

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).