Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Foods

Planning region: All

Description

The project will lead to improving the working conditions, introducing more effective and flexible ways for organization and management of the human resources and securing geographical labor mobility to 45 employees of KM Shoes Ltd. The company policy aims to secure in full accordance to national laws and regulations a healthy and safety conditions of work, adequate system for payment and additional benefits and greater opportunities for professional development. Also it will meet the need of improving the workforce productivity and to make it more adaptive and competitive in the context of the goals of the strategy Europe 2020.  

The following activities are planned:
Optimizing the work process in a way to promote a better balance between the professional and personal life of the employees (including the once of age above 54).
Implement policies for securing a longer active professional career for older employees (aged above 54).
Introduce an innovative model of work organization, which will protect the environment and to influence positively the workforce productivity and the quality of all workplaces.  
Secure workforce mobility for 27 employees by providing an organized transport to their workplaces.
Achieve the maximum in securing healthy and safety working conditions for all employees of KM Shoes Ltd, which will result in higher motivation and competitiveness of the workforce.
In this project are included activities related to its organization and management and actions for providing information and securing publicity in accordance to the Single Guidance for Beneficiaries. 

In all project activities are included measures for implementing the horizontal principles for equal opportunities and non-discrimination, gender equality and sustainable development.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности по информиране и публичност: Цел на дейността: Целта на дейността е да се предоставя навременна и коректна информация на обществеността за проекта, както и да се популяризира приносът на Европейските фондове за неговото реализиране. Съдържание на дейността: Дейността за информиране и публичност ще бъде изпълнена при стриктно спазване на приложимите за проекта изисквания на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. Предвидени са следните действия: Поставяне на информационна табела на входа на „КМ Шус“ ЕООД; Дизайн и изработка на брошури (формат А5, пълноцветен печат) – брошурата ще бъде отпечатана в началото на проекта, като в нея ще бъдат описани дейностите и целите на проекта; Етапи за изпълнение: 1. Планиране – екипът за управление на проекта ще разработи план за информиране и публичност с конкретни дати, отговорници и действия, ще възложи изработката на всички материали, свързани с дейността за информиране и публичност, ще разработи бланка за документите на проекта в съответствие с изискванията на Единния наръчник и ще запознава всички доставчици с изискванията за информиране и публичност. 2. Изпълнение – в съответствие с плана за информиране и публичност, като екипът за управление на проекта ще следи за спазването на графика и качеството на изпълнение на действията. 3. Приключване в съответствие с плана за информиране и публичност. Допълнително, през целия период дружеството ще се възползва от всяка възможност да популяризира сред партньори на компанията, клиенти, медии и др. изпълнението на настоящия проект и очакваните резултати, както и финансовия принос на ОП РЧР, респективно на фондовете на Европейския съюз. 425.00 417.00
Дейности за организация и управление на проекта: Цел на дейността: Целта на дейността е да се гарантира, че всички проектни дейности се изпълняват в съответствие с договора за безвъзмездна финансова помощ, при спазване на графика на проекта и при спазване на принципа за ефективност и ефикасност на разходите. В рамките на дейността ще се контролира напредъкът по постигането на целите на проекта, отчитането на изпълнените дейности и постигнатите цели, както и ще се планират действията при възникване на промени, които налагат допустими изменения в договора за безвъзмездна финансова помощ. Съдържание на дейността: Дейността включва създаване на екип за управление на проекта (ръководител и счетоводител), инструктиране на екипа за неговите правомощия и отговорности, разработване на подробен план за изпълнение на проекта, планиране и изпълнение на план за мониторинг на дейностите и напредъка по постигането на дейностите, организиране и провеждане на процедурите за избор на изпълнител, съгласно нормативните изисквания и ЗУСЕСИФ в рамките на проекта, сключване на договори с избраните изпълнители, контрол над изпълнението на техните ангажименти, планиране на паричните потоци и навременно разплащане с всички доставчици, експерти и с включените в проекта лица, осигуряване на навременно отчитане пред Договарящия орган на всички изпълнени дейности и постигнати резултати. Етапи за изпълнение: 1. Подготовка – на етапа на подготовка ще бъде сформиран екипът за управление на проекта. Това включва сключването на трудов или граждански договор с ръководителя на проекта, който е предварително определен и чиято автобиография е приложена към настоящото проектно предложение, както и избор и сключване на договор с счетоводителя на проекта. Всеки от членовете на екипа ще разполага с подробно работно задание за дейностите, които следва да извърши и ще отчита изпълнените дейности и задачи на месечна база. Членовете на екипа ще бъдат инструктирани и ще бъдат запознати с документи, регламентиращи тяхната работа договор за безвъзмездна финансова помощ, Ръководство за изпълнение на проекти, Методология за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 20142020, Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, ЗУСЕСИФ и др. Членовете на екипа ще разполагат с необходимото оборудване и достъп до интернет, за да могат да изпълняват своите задължения. 2. Изпълнение – екипът за управление на проекта ще направи план за изпълнение на дейностите (с конкретни дати и срокове, съобразно датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ), ще организира провеждането на процедури за избор на изпълнители, съгласно нормативната уредба. Ще се осигури постоянен контрол на място върху изпълнението на проектните дейности. Екипът за управление на проекта ще изготви и план за вътрешен мониторинг на напредъка по изпълнението на дейностите и ще следи за неговото изпълнение. Екипът за управление на проекта ще носи отговорност и за осъществяването на комуникацията с представителите на договарящия орган, ще подготви искане за авансово плащане, както и междинни отчети и искания за плащания. Текущо счетоводителят на проекта ще извършва и осчетоводява дължимите плащания към доставчици, експерти и др. 3. Приключване – след приключването на дейностите по проекта екипът за управление на проекта ще подготви окончателен технически отчет и искане за окончателно плащане и след одобрението им ще архивира и предаде на Кандидата документацията по проекта. 5 308.80 5 308.80
Осигуряване на организиран транспорт от работодателя до и от работното място: Целта на дейността е осигуряване на организиран транспорт до и от работното място за 27 лица от целевата група, за период от 12 месеца. Съдържание на дейността: В изпълнение на целите заложени по процедура BG05M9OP001-1.008 „ДОБРИ И БЕЗОПАСНИ УСЛОВИЯ НА ТРУД", проектът цели насърчаване на териториалната мобилност на работната сила и привеждане на условията на труд в „КМ Шус“ ЕООД в пълно съответствие с нормите на законодателството и добрите практики, като отговори на нуждите от повишаване на производителността и адаптивността на работната сила и респективно нейната конкурентоспособност в контекста на стратегическите цели на стратегия Европа 2020. Реализацията на дейността ще спомогне за по-доброто съвместяване на личния с професионалния живот в следствие на получената социална придобивка, под формата на организиран транспорт от и до работното място, а също така ще даде възможност и за повишаване доходите на заетите в дружеството лица. Ще се осигури адекватна на потребностите на персонала социална придобивка под формата на съобразен с работното време и местоживеене на служителите транспорт, което е изцяло в унисон с общата и специфични цели на ОП РЧР и в допълнение е предпоставка, както за постигане на по-добра мотивираност на служителите на дружеството, така и за повишаване на ефективността на производството и производителността на труда. При изпълнение на дейността стриктно ще се спазват хоризонталните политики на ЕС и хоризонталните принципи на ОП РЧР за равни възможности и недопускане на дискриминация, равенство между половете и устойчиво развитие. Целевата група се състои от 27 лица, като в нея са включени представители от всички нива от йерархията на „КМ Шус“ ЕООД и има представители от всички възрастови групи, вкл. и над 54 год. възраст. Служителите включени в целевата група на настоящето проектно предложение имат местожителство в сравнително отдалечени населени места от постоянната им месторабота. Намирането на подходяща постоянна работа съобразно квалификацията си би било доста трудно да се реализира в населените места по местоживеене. В голямата си част това са села с малък на брой постоянни жители и все още не силно развита икономика, което създава предпоставка за трудности при намирането на постоянна и добре платена работа. Това обуславя и нуждата от ежедневно пътуване на лицата включени в целевата група. Ежедневното пътуване до работното място за повечето от тях е свързано с не малък разход на средства и отнема доста време. „КМ Шус“ ЕООД с подкрепата на настоящия проект цели да създаде условия за своите служители включени в целевата група да ползват адекватни на потребностите им социални придобивки под формата на съобразен с работно време и местоживеенето на лицата транспорт. Изпълнението на настоящия проект ще подпомогне всички служители да осмислят позитивите от по-добре функционираща система от европейски социални придобивки. Детайлна транспортна схема: Маршрут 1: Гараж – с. Садово – гр. Хаджидимово /производствен цех/ и обратно. Разстояние: 8 км. Маршрута се изпълнява 2 пъти дневно: 08,15 – 08,30; 17,15-17,30. Превозно средство по маршрута: мин. 15+1. За период от 12 месеца, маршрута се изпълнява 310 дни по 16 км. дневно – общо 4960 км. Маршрут 2: Гараж – с. Петрелик – гр. Хаджидимово /производствен цех/ и обратно. Разстояние: 10 км. Маршрута се изпълнява 2 пъти дневно: 08,15 – 08,30; 17,15-17,30. Превозно средство по маршрута: мин. 15+1. За период от 12 месеца, маршрута се изпълнява 310 дни по 20 км. дневно – общо 6200 км. Маршрут 3: Гараж – с. Блатска– гр. Хаджидимово, /производствен цех/ и обратно. Разстояние: 8 км. Маршрута се изпълнява 2 пъти: 08,15 – 08,30; 17,15-17,30.. Превозно средство по маршрута: мин. 15+1. За период от 12 месеца, маршрута се изпълнява 310 дни по 16 км. дневно – общо 4960 км. Поради липса на достатъно място описанието продължава в следващия раздел: 12 090.00 10 257.00
Оптимизация на работните процеси, включително въвеждане на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот (включително и на работниците и служителите над 54г.): Целта на дейността е постигане на оптимизация на работните процеси, чрез която да се насърчи по-лесното съвместяване на професионалния и личния живот на работниците и служителите (включително и на тези над 54 г.). Цялостната стратегията за развитие на дружеството е насочена към разширяване на дейността (привличане на нови клиенти, увеличаване на обема на извършените услуги) и увеличаване на производителността на труда. Дружеството извършва основно дейността си в гр. Хаджидимово, който се отличава с недостига на квалифицирани кадри, и за нас е важно да създадем условия на труд и възможности за професионално развитие, които да привличат и задържат квалифицирани и мотивирани работници. В тази област дружеството е предприемало различни мерки, като получаване на периодични премии по предварително оповестени критерии, провеждане на периодични тиймбилдинги, но вече отчитаме необходимостта от системен подход и изграждане на последователна и прозрачна фирмена политика. Това ще позволи задържането на ценни кадри за предприятието както и привличането на нови такива. Също така това ще може да повиши продуктивността на отделните служители и удовлетвореността им от работата. Обичайната трудова заетост на служителите в дружеството е трудов договор на 8 часов работен ден. Осигуряването на възможности за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот е важен фактор в това отношение. Чрез тази дейност ние искаме да разработим официална фирмена политика, чрез която да предложим такива възможности на работниците и служителите като спазваме принципите за прозрачност, липса на дискриминация и равнопоставеност. Тъй като тази политика трябва да гарантира, че са взети предвид както нуждите на работодателя, така и на работника, които са специфични и се изменят във времето, предвиждаме и въвеждането на правила, по които тя да се адаптира към актуалните нужди на дружеството и работниците. Дейността включва следните елементи: 1. Разработване и въвеждане в практиката на вътрешнофирмена информационна система (правила) за наблюдение на реалните професионални и социални потребности на работниците и служителите, чрез която да се осигурява достоверна информация при вземането на решения от работодателя. Правилата следва да включват как се извършва наблюдението (методи, периоди, отговорни лица), как се обобщава и анализира информацията, как се вземат решения на базата на анализа на информацията и как се проследява тяхното изпълнение. 2. Разработване и въвеждане в практиката на система (правила) за оценка на работните места и организацията на работните процеси (включително препоръки за ре-организация) с оглед на определянето на работни места, за които са допустими/приемливи гъвкави форми на заетост (напр. въвеждане на трудови договори на непълен работен ден, временни (срочни) трудови договори, работно време с променливи граници, избор на смени и взаимозаменяемост, дистанционна работа). Правилата следва да включват как се извършва оценката (методи, периоди, отговорни лица), как се обобщава и анализира информацията, как се вземат решения на базата на анализа на информацията и как се проследява тяхното изпълнение. Етапи на изпълнение: 1. Определяне на специалист от дружеството, ангажиран в процеса. 2. Избор на външен консултант, който да осигури необходимата експертиза (осигурява методология, по която се разработват правилата, препоръки за въвеждане на добри практики, експерти, координира процеса на събиране на информация, изготвя проекти на документите, съгласува, след одобряването им съдейства за въвеждането; 3. Разработване на правилата от външния консултант като вътрешния екип съдейства с осигуряване на достъп, предоставяне на информация, съгласуване на предложения и проекти на документи, окончателно одобряване и въвеждане на правилата в практиката. 4. Практическо въвеждане на одобрените правила – чрез издаване на Заповед на управителя, уведомяване/разяснение за ангажирания персонал за прилагането и оповестяване на правилата. 4 900.00 4 410.00
Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54г.): В дружеството са заети 45 души, като средната възраст на персонала е 46 години. Служителите на възраст над 54 г. са 12 души, като има представители от всички нива от йерархията. През 2015 година са регистрирани 26 случая на заболяване, като с най-голям дял са тези на служителите над 54 г. възраст с 9 случая, следвани от възрастовата група 45 – 54 г. с 7 случая. Обобщените данни за предходните години показват сходни резултати, което налага и предприемането на конкретни действия от „КМ Шус” ЕООД по отношение на по-възрастните работници. Дружеството идентифицира следните проблеми: Като цяло работната сила застарява на ниво ЕС и в България; Има дефицит на квалифицирани и опитни работници; Възрастните работници имат повече здравословни проблеми и ползват повече болнични дни; Много малък процент от възрастните работници остават на работа след навършването на възрастта за пенсия; Целта на дейността е да се идентифицират и внедрят в практиката на дружеството конкретни мерки за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители. Мерките следва да са взаимосвързани и част от цялостна фирмена програма за управление на възрастта и да постигат следните цели: Увеличаване на експертизата, свързана с управлението на възрастта на всички управленски нива; Насърчаване на положителен подход към възрастта и остаряването на индивидуално и колективно ниво; Гарантиране, че опитът/експертизата на по-възрастните работници се предава на техните „наследници“; Поддържане на работния и функционалния капацитет и ангажираността на възрастните работници; Изпълняваните мерки не следва да дискриминират по-младите работници за сметка на възрастните. Дейността включва следните елементи: Разработване на цялостна фирмена програма за управление на възрастта в следните три направления: 1. Управленски дейности – следва да включва най-малко: разработване на планове за „наследници“, разработване на планове за развитие за възрастните работници и ежегодна актуализация, планиране на обучения за мениджърите за успешно управление на възрастта, организиране на схеми за обучение, в които възрастните работници обучават млади работници. 2. Колектив и работна среда – следва да включва най-малко: събиране на редовна обратна връзка от работниците, организиране на специални обучения за възрастните работници, за да се гарантира, че знанията и уменията им са актуални (напр. по отношение на информационните технологии), организиране на годишни срещи за разпространяване на информация за възможностите и условията, които предлага дружеството на възрастните работници, включително и информация за пенсионирането, правата им и др. 3. Индивидуална работоспособност – разработване и предлагане на индивидуални мерки за насърчаване и запазване на работоспособността като прилагане на гъвкави форми за заетост, адаптиране на длъжностните характеристики към реалните възможности, конкретни стимули за служителите над 54г., които полагат грижи за здравето си, осигуряване на информация за пенсионирането, възможностите за заетост и след него, стратегии за здравословен живот и запазване на работоспособността. Етапи на изпълнение: 1. Определяне на специалист от дружеството, ангажиран в процеса; 2. Избор на външен изпълнител, който да осигури методология, по която се разработва програмата, препоръки за въвеждане на добри практики, експерти, координира процеса на събиране на информация, изготвя проекти на документите, съгласува, след одобряването им съдейства за въвеждането; 3. Разработване на програмата от външния изпълнител, като вътрешния екип съдейства с предоставяне на информация, съгласуване на предложения и проекти на документи, окончателно одобряване и въвеждане на програмата в практиката. 4. Практическо въвеждане на програмата – чрез издаване на управителя, уведомяване/разяснение за ангажирания персонал за прилагането и. 4 900.00 10 290.00
Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятията, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда: Целта на дейността е въвеждане на иновативен модел за организация на труда, насочен към опазване на околната среда, който да окаже положително въздействие върху производителността на труда и качеството на работните места. Винаги сме се стремили, при планирането, развитието и изпълнението на дейностите на „КМ Шус” ЕООД, да съобразяване нашите решения и действия с екологичните нормативни изисквания и с добрите практики за опазване на околната среда. Като отговорна компания, стриктно се спазва националното законодателство във връзка с опазване на околната среда. В областта производството на обувки ключовите области, свързани с околната среда, са: - Съответствие с приложимите нормативни и други изисквания, добрите практики; - Управление на качеството на въздуха; - Управление на опасни материали и на отпадъци; - Ефикасно използване на ресурсите; - Шум; - Отговорно енергийно потребление; Считаме, че е важно да се инвестира в политики, свързани с управлението на околната среда, защото: - Те водят до икономия на ресурси. Използването на прекомерно много енергия – дължи се на недобра поддръжка на апаратурата, амортизирани машини, неефективни начини на използването на оборудването; - Те подобряват репутацията на компанията; - Подобряват удовлетворението на работниците, допринасят за намаляване на текучеството и увеличаване на производителността. Чрез дейността ще се разработят предложения за промени в организацията на труда, които да доведат по трайни положителни промени по отношение на опазването на околната среда и повишаване на производителността на труда. Изпълнението на дейността ще допринесе и индиректно за повишаването на удовлетворението на работещите и подобряване на качеството на работните места. Дейността включва следните елементи: 1. Формулиране на конкретни измерими цели; 2. Определяне на базовото ниво (актуално състояние на индикаторите по измеримите цели); 3. Формулиране на предложения за промени в организацията на труда с оглед постигането на целите със срокове, ресурси и отговорници и разработване на план за мониторинг; 4. Одобряване на промените (включително промени във вътрешно фирмени документи – правилници, процедури, инструкции и др.); 5. Внедряване на промените – осигуряване на достъп на засегнатия персонал до променените документи и запознаване на засегнатия персонал с промените. Етапи на изпълнение: 1. Определяне на екип от специалисти на дружеството, ангажирани в процеса; 2. Избор на външен консултант, който да осигури необходимата експертиза (предлага методология за изпълнение, дава препоръки за въвеждане на добри практики, осигурява експерти, координира процеса на събиране на информация, изготвя предложения и проекти на документите, съгласува, след одобряването им съдейства за въвеждането); 3. Изпълнение на дейността от външния консултант със съдействието на вътрешния екип, който осигурява достъп, предоставя информация, съгласува предложения и проекти на документи, организира внедряването; 4. Одобряване на промените - промените във вътрешно фирмени документи – правилници, процедури, инструкции и др. се изготвят от консултанта, съгласуват се с вътрешния екип и се одобряват от Управителя; 5. Внедряване на промените – осигуряване на достъп на засегнатия персонал до променените документи и запознаване на засегнатия персонал с промените. Етапът се извършва от вътрешния екип с подкрепата на консултанта. 4 900.00 0.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите, под дейност Закупуване на ЛПС и специално работно облекло.: Целта на дейността е осигуряване на работещите 45 служители в „КМ Шус” ЕООД с максимално качествено специално работно облекло и лични предпазни средства с цел опазване на тяхното здраве и предпазване от наранявания по време на работния процес и подобряване на условията на труд. С изпълнение на дейността ще се даде възможност на дружеството да осигури по-добро и качествено специализирано работно облекло и лични предпазни средства и ще спомогне за запазването на достигнатото високо ниво на постигнатите резултати до този момент относно безопасността и опазване на здравето на работещите. Ще се даде възможност да се продължат полаганите до сега усилия в дружеството относно грижата за работещите и осигуряване на максимално добри и безопасни условия на труд. Съдържание на дейността: „КМ Шус” ЕООД осъществява основно дейността си в сектора на производство на обувки, който е един от опасните сектори, както се отчита не само за българската икономика, но и за ЕС. Основните опасности включват: • експлоатиране на специфичното технологично оборудване; • въздействие на електрически ток; • експлоатация на съоръжения, работещи под налягане; • продължителна работа с видеодисплеи при разработване на моделите; • температурни въздействия; • поддържане на определена работна поза и ръчни операции, еднотипни повтарящи се движения, наложен темп на работа; • осветеност на работните помещения, работните места и пътеки за придвижване; • производствен шум; • вибрации; • текстилен прах и химични агенти и др. Отбелязаните рискови фактори могат да създадат условия за възникване на различни по характер травматични увреждания: падания, натъртвания, порязване, пробождане, електротравми, съпроводени с открити и закрити наранявания, счупвания и изгаряния. Постепенно във времето могат да се развият и увреждания на опорно-двигателния апарат, зрението, хронични химически въздействия с кожни и общотоксични прояви, прахови и слухови въздействия, психо-емоционално напрежение и дискомфорт. Осигуряването на минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд е нормативно регламентирано от българското законодателство и „КМ Шус” ЕООД стриктно ги спазва, като също така осъществява и целенасочена политика за достигане на съответствие с европейските норми и добри практики за подобряване условията на труд. Осигуряването на добри и безопасни условия на труд е от първостепенно значение за „КМ Шус” ЕООД, като основна предпоставка е осигуряването на висококачествено специализирано работно облекло и ЛПС за всички представители на целевата група. При изпълнение на дейността ще се спазват принципите за прозрачност, липса на дискриминация и равнопоставеност. Предвиденото специално предпазно облекло и ЛПС е разпределено за целия производствен отдел, спрямо изискванията и нуждите за всяка една длъжност, както и спецификата на работния процес: Група 1 Жени: Летен комплект: • Дамска манта къс ръкав - Проветриво лятно облекло от 100% памук, трудногоримо. Абсорбираща потта материя. Намален риск от алергии поради високото съдържание на естествена материя. Осигурява защита от производствени замърсявания и механични въздействия. • Блуза къс ръкав - 100% проветрива трикотажна блуза, абсорбираща потта, намален риск от алергии поради високото съдържание на естествена материя. • Ортопедични чехли – от естествен материал, дишаща подплата с голяма паропропускливост за да осигури максимално удобство. Анатомична, антистатична и анти-бактериална стелка. Полиуретаново двуцветно абсорбиращо енергията при ходене ходило. Ултра леки и ергономични осигуряващи защита от промишлени замърсявания. Зимен комплект: • Дамска манта дълъг ръкав – Задържа естествената топлина на тялото. Намален риск от алергии поради високото съдържание на естествена материя. Описанието продлжава в следващия раздел: 0.00 0.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите, под дейност Закупуване на ЛПС и специално работно облекло.: • Зимни обувки – изработени от естествен материал, водоотблъскващи, с дишаща подплата, антибактериална, попиваща и освобождаваща влагата. Антистатична, анатомична, перфорирана стелка с различна дебелина в плантарната област, противохлъзгащо полиуретаново ходило. Предпазно неметално бомбе с еластични свойства (издържащо на удар с енергия до 200 J). Ултра леки и ергономични, осигуряващи защита от промишлени замърсявания. Лични предпазни средства за 20 лица от сектор производство работещи с агресивни и токсични химикали – полулицева маска със сменяем филтър. Предвидените комплекти специализирано работно облекло и ЛПС са напълно съобразени с европейските изисквания и стандарти за работа в подобни условия. Спецификата на конкретния работен процес, както и досега до различни високорискови суровини и материали, изискват по-висок клас облекло и ЛПС, за осигуряване здравословни и предпазни условия на труд. Личните защитни средства предпазват от злополуки и заболявания, създават условия за по-спокойна и продуктивна работа и служат като допълнителни мерки за безопасност. Насърчаването на здравето на работното място представлява съвместните усилия на работодатели, служители, службите по трудова медицина и обществото за подобряване на здравето и благосъстоянието на трудещите се хора. Насърчаването на здравето на работното място помага на работниците да се чувстват по-добре и по-здрави и по този начин води до много положителни последици, например намалено текучество и абсентеизъм, по-голяма мотивация и подобрена производителност, както и подобряване на репутацията на работодателя и представянето му като положителна и отговорна организация. Етапи за изпълнение 1. Подготовка – екипът за управление на проекта ще разработи план за изпълнение на дейността. Ще се детайлизират точни технически характеристики и ще се проведе процедура по избор на изпълнител, съгласно нормативната уредба. 2. Изпълнение – в съответствие с плана за изпълнение на дейността, с избраният изпълнител ще се сключи договор за доставка. Екипът за управление на проекта ще осъществи контрол и мониторинг при изпълнението на сключеният договор. 3. Приключване – доставено и раздадено на представителите на целевата група специализирано работно облекло и лични предпазни средства. 12 000.00 11 886.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите, под дейност Осигуряване на средства за колективна защита, включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Целта на дейността е подобряване условията на труд за работещите 45 служители в „КМ Шус“ ЕООД. Това ще се реализира посредством изпълнение на мерки водещи до: постигане на по-добра ергономия при работа, осветеност на работните помещения и надградена пожарна защита. Съдържание на дейността: „КМ Шус“ ЕООД осъществява основно дейността си в сектора на производство на обувки, който е един от опасните сектори, както се отчита не само за българската икономика, но и за ЕС. Основните опасности включват: • въздействие на електрически ток; • експлоатация на съоръжения, работещи под налягане; • продължителна работа с видеодисплеи при разработване на моделите; • температурни въздействия; • поддържане на определена работна поза и ръчни операции, еднотипни повтарящи се движения, наложен темп на работа; • осветеност на работните помещения, работните места и пътеки за придвижване; • производствен шум; • вибрации; • текстилен прах и химични агенти и др. Отбелязаните рискови фактори могат да създадат условия за възникване на различни по характер травматични увреждания: падания, натъртвания, порязване, пробождане, електротравми, съпроводени с открити и закрити наранявания, счупвания и изгаряния. Постепенно във времето могат да се развият и увреждания на опорно-двигателния апарат, зрението, хронични химически въздействия с кожни и общотоксични прояви, прахови и слухови въздействия, психо-емоционално напрежение и дискомфорт. Осигуряването на добри и безопасни условия на труд е от първостепенно значение за „КМ Шус“ ЕООД. При изпълнение на дейността ще се спазват принципите за прозрачност, липса на дискриминация и равнопоставеност. Предвиденото оборудване е съгласно спецификата на работния процес и включва следните елементи: - Подмяна на осветлението в производствените и административни помещения в „КМ Шус“ ЕООД. Осигуряването на добра осветеност е от ключово значение за ефективността на производствения процес, тъй като единичните детайли в повечето случаи са малки по размери, съблюдава се и качеството на всеки шев. Наличното луминесцентно осветление е остаряло и недостатъчно функционално с повишено трептене на излъчваната светлина, което представлява сериозен риск за очите на работещите в помещението. Предвиждаме подмяна с нов висок клас лед осветление, съответстващо на европейските стандарти на излъчваната светлина. Това ще има пряк положителен ефект за здравето на работещите, ще се постигне по ефективна и равномерна осветеност на помещението. Също така подмяната ще има и пряк екологичен ефект от намаленото използване на енергийни ресурси. - С цел постигане на по-добра ергономия при работа предвиждаме покупката на ергономични работни столове за работещите в производството и администрацията. Подмяната на старите и амортизирани работни столове, които не разполагат с достатъчно възможности за регулиране с нови и ергономични значително ще подобри условията на труд за заетите в производството и администрацията на „КМ Шус“ ЕООД. Предвидените за закупуване столове са съобразени с ръстовите особености на работещите и характера на извършваната работа, предоставят по-голяма свобода на движение, подвижна седалка с възможност да се нагласява по отношение височината на работната повърхност на конвейера, облегалки и подлакътници. Ще се постигне снижаване до минимум на мускулно-скелетните увреждания от принудително седящата работна поза. Описанието продължава в следващия раздел: 12 505.00 12 481.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).